Vriendin wil pauze ik eigenlijk niet.

25-10-2016 15:33 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd deed mijn vriendin afstandelijk. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze niet wist wat ze voelde en in de war is en met persoonlijk angsten loopt, dat het niet aan mij ligt.

Waarop ik de relatie beëindigde. Dit wilde ze echter niet en vroeg mij om een pauze. Ik heb haar verteld dat ik daar niet veel voor voel. Ze wil een pauze van enkele maanden helemaal zonder contact. Ik zie niet in waarom dit zou werken. Voor mij werkt het na het 1,5 week proberen totaal niet. Ik voel dat mijn gevoel weg begint te gaan en dat het plaats maakt voor een gevoel van boosheid.

Heb haar eergisteren gesproken en het voorgelegd. Zij vertelde dat ze had gehoopt op minstens een maand geen contact. Ik heb dus eerlijk gezegd dat mijn gevoel hierdoor weg begint te gaan, omdat het allemaal onzeker is en ik mezelf geen extra pijn wil doen.

Ze vertelde mij wel dat ze mij gemist had en het niet goed voelt maar tegelijkertijd voelt het ook niet slecht.

Begrijp ik vrouwen zo slecht? Waarom ga ik mij, in deze pauze, afsluiten voor mijn gevoel? Waarom wil zij niet gewoon de relatie beëindigen. Ze heeft ook gezegd dat ze niemand op het oog heeft en ook niemand wil in de tussentijd, dat het puur tijd is voor haar zelf om dingen op een rijtje te zetten. Hoe kan iemand dit van iemand vragen? Ik kan toch niet maanden lang in twijfel zitten. Ik geef heel veel om haar en wil haar niet kwijt. Maar dit doet echt zoveel pijn en ik weet niet waar ik aan toe ben.

Voordat ik haar ontmoette had ik contact met allerlei vrouwen, maar ik koos dus voor haar. Inmiddels heb ik weer contact met deze andere vrouwen, die wel met mij willen afspreken. Maar dit voelt heel dubbel.

Ik snap gewoon niet waarom een paar maanden zonder contact iets zou veranderen in het positieve. Voor mij is het afsluiten van mij gevoel voor haar en weer contact heb met andere vrouwen. Het voelt zou fout en raar allemaal, ik weet niet meer wat ik moet doen!! Zij zegt dat ze er anders over denkt en dat ik haar niet begrijp hierin. Ik zelf ben heel serieus en zoek ook iets serieus, hoe kan ik er vanuit gaan dat dit ooit nog serieus gaat worden als ze nu al in een "moeilijke" periode de benen neemt en totaal niet communiceert hier over.

Ik wilde dat ik haar met zekerheid kon vertellen dat ze naar de maan kon lopen, maar dat lukt mij niet. Ik geef teveel om haar om boos tegen haar te doen. Maar ik voel woede en frustratie. Hoe kan ze mij dit aandoen? Snapt ze dan niet dat dit mij zoveel pijn doet?

Lees op internet allerlei verhalen over zogenaamde "relatiepauze" dat dit het begin van het einde is etc. Als ik dit haar vertel zegt ze het niet zo te zien. Ze kan niet uitleggen wat ze nou precies bedoelt, het maakt me gek!
Alle reacties Link kopieren
Hoelang gaan jullie al met elkaar (als setje)? Ik ben zelf ook nogal onzeker over mijzelf en mijn vriend heeft ook een pauze voorgesteld, maar dat wil ik dus ook niet.. ik herken jouw situatie.



Lastige situatie is het. Is het wel zo verstandig dan om door te gaan? Ik zou eens een goed gesprek voeren over wat jullie daadwerkelijk willen en ook hoe zij de toekomst ziet (en eventueel vertelt waarom zij zo angstig is).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze klaar met je is.. :(



Ik snap die pauzes ook nooit en ik zal er ook nooit een accepteren. Het is alles of niets.



sterkte
Alle reacties Link kopieren
uhm... Ergens tussen de regels lees ik denk ik? ook dat jij het niet meer wil.....?? Andere vrouwen.. Als je echt niet over haar heen zou zijn zou je niet denken of toelaten dat er andere vrouwen zijn.



Maar ik snap je tegelijkertijd ook wel. Ik denk dat een advies hierin heel moeilijk is. Als de liefde echt heel diep zit neem je de pauze, maal je goede afspraken en ga je er daarna weer voor ( als je tenminste weet dat zij dat ook echt wil! )



Als alle antwoorden vaag zijn en zij eigenlijk helemaal niet weet wat ze wil, tsja dan zul jij de knoop moeten doorhakken hoe moeilijk ook!



Btw ( in mijn ogen ) zijn pauzes idd om te ontdekken wat je wil, maar meestal wel omdat er twijfels zijn over de relatie..
Alle reacties Link kopieren
Dus je vriendin heeft het erg moeilijk en geeft dat aan en jij maakt het uit?



Ik zou geen maand pauze willen, ik zou je gewoon nooit meer hoeven zien

Wat is dat nou voor voor actie

Oh...moeilijk....dan maak ik het uit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maraatje123 schreef op 25 oktober 2016 @ 15:37:

Hoelang gaan jullie al met elkaar (als setje)? Ik ben zelf ook nogal onzeker over mijzelf en mijn vriend heeft ook een pauze voorgesteld, maar dat wil ik dus ook niet.. ik herken jouw situatie.



Lastige situatie is het. Is het wel zo verstandig dan om door te gaan? Ik zou eens een goed gesprek voeren over wat jullie daadwerkelijk willen en ook hoe zij de toekomst ziet (en eventueel vertelt waarom zij zo angstig is).



Nog niet zo heel lang, slechts een half jaar.

ik vind het echt heel moeilijk. Ik laat iemand niet snel toe tot mijn hart zeg maar. Zij was al heel snel met dat ze mij helemaal te gek vond en stapel verliefd op mij was etc. Ik was wat terughoudender hier in en dat vond ze eerst niet leuk. Toen ik eindelijk wat meer open werd en toe gaf dat ik ook helemaal gek op haar was veranderde het opeens, ze ging niet zo vaak meer een berichtje sturen, wilde niet zo veel meer bellen en ook niet afspreken. Hierdoor ontstonden er discussies en werd het alleen maar erger. Ze wil mij niet kwijt zegt ze elke keer, maar ze weet ook niet wat ze wilt. Erg onduidelijk allemaal en ik slaap al 1,5 week heel slecht en voel mij echt heel naar.

Ze is opeens bang voor de toekomst, ze heeft ook gezegd dat ze niet ouder wil worden en hierdoor opeens niet over de toekomst meer na denkt. Voorheen had ze het voortdurend over de toekomst en had ze het over kinderen met mij, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees uit het verhaal van TO wat anders..



Ze weet niet wat ze wil EN heeft angsten.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance volgens mij koos vriend om het uit te maken in plaats van een paar maanden pauze. En dat is logisch, ik zou die pauze nooit accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Als ze nou om een weekje rust had gevraagd, oke.

Maar een paar maanden? Echt niet.

Ik zelf zou het uitmaken, zo lang blijf in niet aan dat lijntje bungelen.

Wie weet komt het ooit in de toekomst nog goed, maar ik zou mezelf voor nu als vrijgezel bestempelen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:just_sabina schreef op 25 oktober 2016 @ 15:42:

uhm... Ergens tussen de regels lees ik denk ik? ook dat jij het niet meer wil.....?? Andere vrouwen.. Als je echt niet over haar heen zou zijn zou je niet denken of toelaten dat er andere vrouwen zijn.



Maar ik snap je tegelijkertijd ook wel. Ik denk dat een advies hierin heel moeilijk is. Als de liefde echt heel diep zit neem je de pauze, maal je goede afspraken en ga je er daarna weer voor ( als je tenminste weet dat zij dat ook echt wil! )



Als alle antwoorden vaag zijn en zij eigenlijk helemaal niet weet wat ze wil, tsja dan zul jij de knoop moeten doorhakken hoe moeilijk ook!



Btw ( in mijn ogen ) zijn pauzes idd om te ontdekken wat je wil, maar meestal wel omdat er twijfels zijn over de relatie..



Ik wil wel, maar ik wil wel iemand die mij ook wil. Die andere vrouwen willen mij wel, en eigenlijk maak ik hier enigszins misbruik van omdat het mij minder verdrietig maakt als ik contact met ze heb. Dingen deel die ik het liefst met mijn liefde wil delen. :(

De liefde zit best wel diep, het klinkt cliché maar zij is toch iemand waarvoor ik heel veel voel, meer dan de meeste exen van mij waar ik eigenlijk nooit een toekomst mee zag. Met haar zie(of zag??) ik wel een toekomst, dit voelt zo anders dat je dat voor iemand voelt!



En ja zij ziet de pauze om dingen op een rijtje te zetten en zeker te zijn van ons. Doordat ze met zichzelf in de knoop zit kan ze misschien in de war raken over ons. Maar het is nu net dat haar wil wet is. Als ik het uitmaak wil ze dit ook niet. Maar het echt aanhouden wil ze ook niet. Ze wil geen ander etc. Ik snap het gewoon niet.

Mijn verdriet is minder als ik met andere vrouwen omga en misschien wel ga daten. Ze vind dit niet leuk maar zegt mij wel te snappen maar liever wil ze niet dat ik andere vrouwen zie.

Ik snap, zoals ik net als vertelde, niet dat totaal geen contact positief zou zijn. Voor mijn gevoel is het niet positief en begin steeds vaker te denken dat ze het maar moet bekijken, dat voelt ook best verdrietig want ik wil eigenlijk niet dat mijn gevoel weg gaat. Ik ben nu dus ook in de war doordat zij in de war is. Terwijl ik nog nooit zo zeker over iemand geweest ben..




Blijkbaar passen jullie niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 25 oktober 2016 @ 15:42:

Dus je vriendin heeft het erg moeilijk en geeft dat aan en jij maakt het uit?



Ik zou geen maand pauze willen, ik zou je gewoon nooit meer hoeven zien

Wat is dat nou voor voor actie

Oh...moeilijk....dan maak ik het uit



Nee, zij heeft het moeilijk en wil enkele maanden pauze. Ik wil geen pauze, ik snap niet waarom dit zou kunnen werken. Met pauze bedoelt zij 0,0 contact. En niet wetende of ze na die paar maanden nog wel verder wil.

Maar als ik het uit maak wil ze dat niet, en smeekt ze bijna om die pauze. Het is toch heel simpel? Je wilt wel of je wilt niet??
Wat reageer je alleen op jezelf gericht.

Je kan ook vragen hoe je haar kan helpen.

Zij zegt door rust.

Ik.zou benieuwd zijn wat ik in kan veranderen waardoor ze me in het vervolg als 'helpend' ervaart ipv als iets waar ze afstand van moet nemen bij problemen.

Vind je dit alles zo beledigend of kun je niet omgaan met een rustpauze dan is een beslissing daarover aan jou.

Zij geeft aan waar ze behoefte aan heeft, aan jou er verder mee te gaan.

Je bent boos om iets waarover je ook bij jezelf te rade kunt gaan.

Waarom leg je de beslissing over hoe jij met je emoties moet omgaan bij haar?

Waarom trek je het je niet aan dat je vriendin je blijkbaar niet als iets positiefs ervaart als ze het lastig heeft maar zit je te mokken over gebrek aan gezelschap?
Dus even recapituleren, jij hebt het uitgemaakt maar zij gaat daar niet mee akkoord omdat ze een pauze wil van meerdere maanden. En in die tijd gaat zij uit zoeken wat ze wil. Horen daar ook andere mannen bij en mag jij daten met andere vrouwen?



No way dat ik mijn leven maanden on hold ga zetten zodat een ander kan bedenken of hij wel of niet mij de moeite vind om mee verder te gaan. Ammahoela, graag of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:delite schreef op 25 oktober 2016 @ 15:51:

Als ze nou om een weekje rust had gevraagd, oke.

Maar een paar maanden? Echt niet.

Ik zelf zou het uitmaken, zo lang blijf in niet aan dat lijntje bungelen.

Wie weet komt het ooit in de toekomst nog goed, maar ik zou mezelf voor nu als vrijgezel bestempelen.



We hebben dus een dikke week geen contact gehad. Waarop ik toch contact met haar zocht om te vertellen dat het voor mij niet echt werkt en dat mijn gevoel anders begint te worden. Ze zegt dat dit niet haar bedoeling is. Maar doet er ook niet te moeilijk over dat ik met een ander zou gaan afspreken, ze zegt het niet leuk te vinden en zij gaat het niet doen. Ze heeft wederom gevraagd om een gesprek toen ik vertelde er maar helemaal mee te kappen en voor een ander zal gaan.

Ze wil mij dus niet kwijt , maar aan de andere kant wil ze geen contact waardoor ze mij dus echt wel kwijt raakt. Voor mij is een relatie toch wel eens contact en niet een paar maanden helemaal geen contact, dat voelt niet als relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 25 oktober 2016 @ 15:57:

Dus even recapituleren, jij hebt het uitgemaakt maar zij gaat daar niet mee akkoord omdat ze een pauze wil van meerdere maanden. En in die tijd gaat zij uit zoeken wat ze wil. Horen daar ook andere mannen bij en mag jij daten met andere vrouwen?



No way dat ik mijn leven maanden on hold ga zetten zodat een ander kan bedenken of hij wel of niet mij de moeite vind om mee verder te gaan. Ammahoela, graag of niet.



+1

En deze relatie is pas 6 maanden oud.

En dan nu maanden op het wachtbankje?

Echt niet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:younameit schreef op 25 oktober 2016 @ 15:56:

[...]





Nee, zij heeft het moeilijk en wil enkele maanden pauze. Ik wil geen pauze, ik snap niet waarom dit zou kunnen werken. Met pauze bedoelt zij 0,0 contact. En niet wetende of ze na die paar maanden nog wel verder wil.

Maar als ik het uit maak wil ze dat niet, en smeekt ze bijna om die pauze. Het is toch heel simpel? Je wilt wel of je wilt niet??

Oh dan begreep ik het verkeerd

Ik zou ook geen maanden op iemand gaan zitten wachten



Sterker nog, ik wacht op niemand
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:younameit schreef op 25 oktober 2016 @ 16:00:

[...]





We hebben dus een dikke week geen contact gehad. Waarop ik toch contact met haar zocht om te vertellen dat het voor mij niet echt werkt en dat mijn gevoel anders begint te worden. Ze zegt dat dit niet haar bedoeling is. Maar doet er ook niet te moeilijk over dat ik met een ander zou gaan afspreken, ze zegt het niet leuk te vinden en zij gaat het niet doen. Ze heeft wederom gevraagd om een gesprek toen ik vertelde er maar helemaal mee te kappen en voor een ander zal gaan.

Ze wil mij dus niet kwijt , maar aan de andere kant wil ze geen contact waardoor ze mij dus echt wel kwijt raakt. Voor mij is een relatie toch wel eens contact en niet een paar maanden helemaal geen contact, dat voelt niet als relatie.



Ik ben het helemaal met je eens.

Zij zal best haar problemen hebben, maar kennelijk wil zij jouw hulp daar niet bij.

En dan houdt het op.

Het gaat niet alleen om wat zij wil. Jij bent net zo belangrijk als zij in deze relatie.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 25 oktober 2016 @ 15:57:

Dus even recapituleren, jij hebt het uitgemaakt maar zij gaat daar niet mee akkoord omdat ze een pauze wil van meerdere maanden. En in die tijd gaat zij uit zoeken wat ze wil. Horen daar ook andere mannen bij en mag jij daten met andere vrouwen?



No way dat ik mijn leven maanden on hold ga zetten zodat een ander kan bedenken of hij wel of niet mij de moeite vind om mee verder te gaan. Ammahoela, graag of niet.Bij haar horen er geen andere mannen bij, dit heeft ze expliciet gezegd dat ze dit niet wilt. Voor mij is het aan mij zegt ze. En dat ze het zal accepteren wanneer ik bijv wel met andere vrouwen zou gaan, maar het absoluut niet leuk zal vinden. Echter voelt dit heel dubbel. Ik geef echt veel om haar, maar maanden geen contact is voor mij absoluut een dood doener. Ik voel nu na 1,5 week al dat ik toch ga reageren op de andere vrouwen die ik in het verleden "aan de kant" heb gezet omdat ik voor de huidige vriendin koos. Het is voor mij pijn verzachting. Met mijn vriendin deel ik alles, dit kan ik nu niet delen en andere vrouwen staan met open armen :(
quote:younameit schreef op 25 oktober 2016 @ 16:00:

[...]





We hebben dus een dikke week geen contact gehad. Waarop ik toch contact met haar zocht om te vertellen dat het voor mij niet echt werkt en dat mijn gevoel anders begint te worden. Ze zegt dat dit niet haar bedoeling is. Maar doet er ook niet te moeilijk over dat ik met een ander zou gaan afspreken, ze zegt het niet leuk te vinden en zij gaat het niet doen. Ze heeft wederom gevraagd om een gesprek toen ik vertelde er maar helemaal mee te kappen en voor een ander zal gaan.

Ze wil mij dus niet kwijt , maar aan de andere kant wil ze geen contact waardoor ze mij dus echt wel kwijt raakt. Voor mij is een relatie toch wel eens contact en niet een paar maanden helemaal geen contact, dat voelt niet als relatie.



Omdat het geen relatie is, daarom voelt het niet als relatie. Je bent plan B en als ze niks beters weet te krijgen mag je na een aantal maanden weer terugkomen. En dan kan je er op rekenen dat dit patroon zich de rest van de relatie gaat herhalen. Ben je een paar jaar verder wil ze weer een pauze.



Echt geen goed plan, zoek iemand die jou wel helemaal totaal wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ze klinkt een beetje manipulatief...
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 25 oktober 2016 @ 16:04:

[...]





Omdat het geen relatie is, daarom voelt het niet als relatie. Je bent plan B en als ze niks beters weet te krijgen mag je na een aantal maanden weer terugkomen. En dan kan je er op rekenen dat dit patroon zich de rest van de relatie gaat herhalen. Ben je een paar jaar verder wil ze weer een pauze.



Echt geen goed plan, zoek iemand die jou wel helemaal totaal wilt.



Ze zegt dat ze totaal geen ander wil. Waarom zou ze dit zeggen?

Als ik bijv. voorstel om het gewoon uit te maken en helemaal vrij en dan bijv. volgend jaar maar weer eens kijken, wil ze dat niet en zegt ze voortdurend dat ze niemand anders wil en alleen mij wil, maar tegelijkertijd niet weet wat ze wil.

Zelf heb ik nog nooit zoiets gehad, en kan mij dus ook totaal niet verplaatsen in haar gevoel, ik vind het zo'n raar verhaal.



PS: Ze zegt dat ze moeilijk emoties kan uiten en zij het anders oplost dat de meeste andere mensen. Dat dit haar manier is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo alles hoor lijkt het mij beter om te stoppen, voor haar bestwil en jouw gevoelens.



Als je merkt dat je nu al neigt om met andere vrouwen te "daten" betekent dit dat je iets nieuws zoekt, wat je in je huidige relatie niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maraatje123 schreef op 25 oktober 2016 @ 16:10:

Als ik zo alles hoor lijkt het mij beter om te stoppen, voor haar bestwil en jouw gevoelens.



Als je merkt dat je nu al neigt om met andere vrouwen te "daten" betekent dit dat je iets nieuws zoekt, wat je in je huidige relatie niet krijgt.



Nu krijg ik 0,0 contact. Het is dus nu eigenlijk helemaal niks. Ik probeer haar aan te geven dat er een middenweg gezocht moet worden. Ik gun haar best tijd voor haar zelf. Maar 2 maanden zonder contact? En dan? Dan is misschien mijn gevoel van verliefdheid weg en dan weer doodleuk proberen? Terwijl ik allerlei andere vrouwen die wel iets willen op afstand houd? Natuurlijk wil ik het liefst met haar want om die andere vrouwen geef ik (nog) niks.

Om mezelf te beschermen ga ik mijn gevoel weg stoppen en of verwerken. Net als een "normale" relatiebreuk. Ik kan toch niet mijn gevoel voor een paar maanden in de ijskast zetten? Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil graag dat wij, vrouwen, aan jou uitleggen wat haar gedachtengang is.

Maar wij snappen het duidelijk ook niet.

Ga uit met die andere vrouwen die wel enthousiast zijn, dan kun je altijd later nog bekijken of er met deze meid nog een toekomst is.

Als zij een paar maanden geen contact wil, dan kun je daar weinig aan veranderen. Maar leef in de tussentijd rustig je eigen leven.

En laat niet de hele beslissing van haar afhangen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven