Vriendin wilt tijd voor haarzelf

04-12-2016 12:44 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik weet niet heel goed hoe ik moet beginnen en vind het lastig om mezelf te verwoorden.

Ik heb een relatie van 3 jaar en een aantal maanden. Het verliep allemaal goed waren heel verliefd op elkaar (natuurlijk heb je altijd ups en down alleen daar werkte je samen aan). Totdat ik 3 dagen geleden te horen kreeg dat haar "gevoel van verliefdheid" van wat we op het begin hadden weg is. Het kwam voor mij totaal uit een onverwachtse hoek en kan er maar moeilijk mee omgaan. Nu wil ze dus tijd voor haarzelf, en wil ik die haar ook gunnen. Dus we hebben nu al een tijdje niet gepraat, terwijl ik dat juist zo graag wil. Want ik ben bang dat er nu nog een groter muur tussen ons in komt te staan door gebrek aan communicatie. En snap ik ook niet hoe zij me zo ineenkeer kan laten vallen. Maar het is voor mij zo moeilijk want ik krijg er het gevoel bij alsof ik aan het lijntje word gehouden totdat zij een beslissing kan maken. En wat ik het rare eraan vind is dat ze de dag erop naar een kroeg gaat met een vriendin.Ik ben gewoon bang dat ik haar kwijt raak en er dwalen zoveel gedachtens door me heen waar ik niet weet wat ik er mee aan moet.



Ik hoop dat iemand wijze raad voor me heeft.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Koek is op. Beter uitmaken, hard huilen en weer doorgaan met je leven. Je gaat toch niet wachten op haar? Dat heeft geen zin. Je kwelt alleen jezelf daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Je eigen leven oppakken .momenteel zonder haar. Misschien voor altijd

De tijd zal het leren .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het raar dat ze naar de kroeg gaat met een vriendin?



Verder snap ik heel goed dat het naar voelt om geen contact te hebben, maar vind je niet dat ze ook wel recht heeft om even na te denken?

Dat kan niet als jij er bovenop zit.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Tja, verliefdheid gaat voorbij... En "tijd voor jezelf" klinkt wel heel erg als "ik wil het uitmaken maar ik durf het nog niet zo goed". Ik ben bang dat het een aflopende zaak is.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 04 december 2016 @ 12:54:

Waarom is het raar dat ze naar de kroeg gaat met een vriendin?

Ik heb haar altijd vrij gelaten in dat soort dingen en heb dit nooit verboden, maar het is voor mij lastig te beseffen dat je daar behoefte aan hebt maar goed. Wat ik ook nog vergeten te zeggen ben is dat ik met haar moeder heb gesproken, haar moeder heeft aangegeven dat ze twijfelt tussen houden van mij als goede vriend, of "de vriend" Nu klinkt dit dus helemaal verkeerd en dat moet ik ook inzien maar het is lastig voor mij om er een punt achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutjebelletje schreef op 04 december 2016 @ 12:56:

Tja, verliefdheid gaat voorbij... En "tijd voor jezelf" klinkt wel heel erg als "ik wil het uitmaken maar ik durf het nog niet zo goed". Ik ben bang dat het een aflopende zaak is.Ik ben bang dat ze wacht todat ik er een punt achter zet zodat ze zich minder schuldig voelt, maar ook dit zijn alleen maar gedachtens van mij en weet ik niet of het waar is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:survival01 schreef op 04 december 2016 @ 13:01:

[...]





Ik heb haar altijd vrij gelaten in dat soort dingen en heb dit nooit verboden, maar het is voor mij lastig te beseffen dat je daar behoefte aan hebt maar goed..



Tja, dat is ook niet echt aan jou hè, om haar "vrij te laten" of verbieden.

Ze heeft jouw toestemming of goedkeuring daar natuurlijk ook niet voor nodig.

Waarom heb je met haar moeder gepraat hier over?



Geef haar nou gewoon even de ruimte, als het te lang duurt kun je altijd nog contact opnemen.

Of je forceert het en dan is het inderdaad een aflopende zaak. Jouw keuze!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het haar weleens rechtstreeks gevraagd? Zonder omweg



En hoe is de seks?



Woon je ook samen of dat niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 04 december 2016 @ 13:15:

Heb je het haar weleens rechtstreeks gevraagd? Zonder omweg



En hoe is de seks?



Woon je ook samen of dat niet?



Wat moet ik precies rechtstreeks aan haar vragen? Ik heb met haar persoonlijk gepraat, maar ik werd er niks wijzer op voor mijn gevoel. Het enige antwoord wat ik kreeg op vragen was: weet ik niet of ze trok haar schouders omhoog.



We hebben een tijd geen seks gehad, dit komt omdat ze vaak last kreeg tijdens de seks. En ze 3 week geleden gestopt was met de pil, nu slikt ze die weer. Als we wel seks hadden voelde het heel intiem en het voelde ook gewoon goed.

We hadden plannen om samen te wonen, maar wonen nog allebij bij onze ouders en sliepen gewoon bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Rechtstreeks : wil je door of niet



Laat je niet aan het lijntje houden
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 04 december 2016 @ 13:36:

Rechtstreeks : wil je door of niet



Laat je niet aan het lijntje houdenDit soort zinnen begrijp ik nooit. Waarom is het meteen "aan het lijntje houden" als je wat tijd vraagt om na te denken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 04 december 2016 @ 13:47:

[...]





Dit soort zinnen begrijp ik nooit. Waarom is het meteen "aan het lijntje houden" als je wat tijd vraagt om na te denken?Voor mijn gevoel krijg ik te weinig duidelijkheid, waarom is het ineenkeer zo dat je naar zo'n lange tijd afstand wilt? Is er een andere reden wat ze me niet durft te vertellen? Ziet ze iemand anders? En ik heb hierbij ook het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word. Ik zoek en wil duidelijkheid wat ik nu niet kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 04 december 2016 @ 15:03:

Hoe oud zijn jullie?Ik ben 22, vriendin 19
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 04 december 2016 @ 13:47:

[...]





Dit soort zinnen begrijp ik nooit. Waarom is het meteen "aan het lijntje houden" als je wat tijd vraagt om na te denken?



Omdat ze vraagt om op je te wachten, zodat zij kan nadenken of ze je nog wel wil. Dan houd je dus iemand letterlijk aan het lijntje. Je gooit het lijntje even uit om na te denken, en na die denkperiode laat je het lijntje los of trek je het lijntje weer terug.



Misschien snap je het dan wat beter



TO ik snap jullie beiden. Het kan zo zijn dat je even wil nadenken (alhoewel het dan meestal al gedoemd is om te mislukken), maar voor de ander is dit enorm kwetsend. Ik zou er niets meer van verwachten. Als dat vlammetje eenmaal uit is, is het moeilijk om die terug te krijgen. Waarschijnlijk is ze je in jullie relatie uiteindelijk meer als een vriend gaan zien dan als een partner, bijvoorbeeld door gewenning en sleur. Daar kunnen jullie beide niets aan doen, want dat is nu eenmaal zo. Ik weet niet hoelang je nu al aan het wachten bent, maar ik zou het niet langer dan 2 weken geven. Vraag haar om duidelijkheid en geef aan dat je niet bereid bent om langer dan dat te gaan zitten wachten. Dus óf jullie gaan samen verder, óf jullie scheiden de wegen. Nadenktijd is prima, maar als je na 2 weken nogsteeds niet weet wat je wil, lijkt het me duidelijk dat je aan een dood paard trekt. Dat moet jij jezelf ook niet aan willem doen, houd de eer aan jezelf. Sterkte
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Muurhanger,

Ik probeer nu zoveel mogelijk afstand te houden hoe moeilijk het ook voor me is en me op het ergste voor te bereiden.

Het is nu de 4de dag en ook de eerste dag dat we niks meer tegen elkaar zeggen.

Ik heb haar gister een laatste bericht gestuurd, daar heb ik ingezet dat ik haar met rust laat en haar tijd ga gunnen en het aan haar overlaat. Ik probeer er nu overheen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nog gepraat, we nemen totale afstand van elkaar en gaan ons eigen ding doen (iets waar ik totaal op tegen was want ik wou gewoon bij haar zijn). Zit er een beetje doorheen nu en de hoop is langzaam weg aan het gaan. Iemand nog verdere tips wat ik het beste kan doen om me ervan af te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoel gaat niet van het ene op het andere moment weg. Ga ervan uit dat het uit is, ben gewoon verdrietig en ga verder met je leven. Geen snelle trucjes, helaas. Sterkte
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 05 december 2016 @ 08:46:

Dat gevoel gaat niet van het ene op het andere moment weg. Ga ervan uit dat het uit is, ben gewoon verdrietig en ga verder met je leven. Geen snelle trucjes, helaas. Sterkte Wat ik vreemd vond is dat ze het zelf gewoon nog niet wist wat ze precies wou als ik vroeg of ze verder met me wil, ze wil het proberen maar toch afstand houden, maar je hebt gelijk ik moet verder gaan en me hier niet aan vast gaan houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:survival01 schreef op 05 december 2016 @ 09:07:

[...]





Wat ik vreemd vond is dat ze het zelf gewoon nog niet wist wat ze precies wou als ik vroeg of ze verder met me wil, ze wil het proberen maar toch afstand houden, maar je hebt gelijk ik moet verder gaan en me hier niet aan vast gaan houden.



Heel eerlijk gezegd denk ik dat ze dat heel goed weet. Ik denk dat ze het moeilijk vindt en dat ze jou geen pijn wil doen. Een relatie verbreken doet pijn, ook als je degene bent die hem verbreekt, en verdriet van iemand waar je zo lang samen mee bent geweest is ook heel naar.



Het voelt nu nog niet zo, maar over een tijd knap je vanzelf weer op. Daar heb je nu niets aan maar wellicht geeft de gedachte je een beetje houvast.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Sorry, niet leuk...als ze niet meer voor je voelt, heeft relatie doorzetten geen zin..en daar kan je niks aan veranderen. Liefdesverdriet is klote, sorry.
Eerlijk gezegd denk ik dat je haar al kwijt bent. Niet leuk, doet pijn. Maar als zij die pleister er niet in éen keer af wil trekken, doe jij het dan. Echt, alleen dan kun jij verder. Wees maar extra lief voor jezelf en probeer je op jezelf te richten. Neem zelf je leven in de hand, laat dat niet van haar afhangen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan dat ze wilt nadenken, maar voor jou is dit natuurlijk ook niet leuk.



Laat dit niet te lang doorsudderen. Krijg je nu niet snel uitsluitsel, dan kan je er beter zelf een punt achterzetten. Anders krijg je, als ze toch door wilt gaan, dit gezeur over 2 maanden weer en wordt je weer geacht dagen in de onzekerheid te zitten.



Enne:





Veel sterkte. Liefdesverdriet mag best hoor, maar plan iig bnnen een week iets leuks met een vriend, zodat je weer met iets anders bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 05 december 2016 @ 20:27:

Het kan dat ze wilt nadenken, maar voor jou is dit natuurlijk ook niet leuk.



Laat dit niet te lang doorsudderen. Krijg je nu niet snel uitsluitsel, dan kan je er beter zelf een punt achterzetten. Anders krijg je, als ze toch door wilt gaan, dit gezeur over 2 maanden weer en wordt je weer geacht dagen in de onzekerheid te zitten.



Enne:





Veel sterkte. Liefdesverdriet mag best hoor, maar plan iig bnnen een week iets leuks met een vriend, zodat je weer met iets anders bezig bent.Dankjewel, probeer nu zoveel mogelijk met mezelf bezig te zijn. En aan de hand van de dingen die ik tegenkom op social media van haar kan ik eigenlijk al beslissen dat het klaar is. Dacht dat ze echt even afstand wou houden en het daarna misschien wel goed zou komen. Ik vind het jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven