vriendin zo jaloers.

04-12-2016 19:05 296 berichten
Mijn vriendin die ik sinds kort heb is echt heel jaloers, niet met andere vrouwen praten enzovoort.



Maar er is echt niks waar ze jaloers op hoeft te zijn. Ze mag altijd in mijn telefoon kijken en ook in mijn huis enzovoort.

Binnenkort ga ik een paar weken weg, maar zij is dan bang dat ik daar iemand anders tegen kom. Iemand tips om haar te overtuigen en geruststellende tips. Ik wil haar niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent mijn minnaarrelatie verbroken omdat hij weigerde me te vertrouwen. Die strijd win je niet, je kunt iemand helemaal nergens van overtuigen als diegene niet overtuigd wil worden.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 04 december 2016 @ 20:09:

Ik heb recent mijn minnaarrelatie verbroken omdat hij weigerde me te vertrouwen. Die strijd win je niet, je kunt iemand helemaal nergens van overtuigen als diegene niet overtuigd wil worden.Oprechte vraag, maar hoe werkt dat vertrouwen dan in een minaarrelatie? Dat je geen andere minnaars had oid?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 04 december 2016 @ 20:20:

[...]



Oprechte vraag, maar hoe werkt dat vertrouwen dan in een minaarrelatie? Dat je geen andere minnaars had oid?

Ja.

Veel van mijn minnaarrelaties waren niet monogaam en heel soms spreek ik af, om wat voor reden dan ook, wél monogaam te zijn. Ik vind het een prima afspraak op zich maar als de man in kwestie me domweg niet gelooft en niet vertrouwt dan houdt het op.
...
Goh TO, knap dat je dat jaloerse gedrag niet rete onaantrekkelijk vindt. Er is niets wat jij kan doen om haar minder jaloers te maken want dat zit in haar. Wat hier eerder gezegd is herken ik trouwens ook: jaloerse types die zelf niet te vertrouwen zijn.



Het enige dat (tijdelijk) kan helpen is haar duidelijk zeggen 'ik geef geen enkele aanleiding tot jaloezie, we weten allebei dat ik te vertrouwen ben, dus is het jouw probleem'.



Ervan uitgaande dat jij idd te vertrouwen bent en geen aanleiding geeft....
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 04 december 2016 @ 20:28:

[...]



Ja.

Veel van mijn minnaarrelaties waren niet monogaam en heel soms spreek ik af, om wat voor reden dan ook, wél monogaam te zijn. Ik vind het een prima afspraak op zich maar als de man in kwestie me domweg niet gelooft en niet vertrouwt dan houdt het op.Begrijpelijk
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ze is erg wantrouwend dus. Dat is toch ietsje anders dan jaloezie. Ze denkt dus dat jij het achter je ellebogen hebt..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 04 december 2016 @ 19:55:

Nee ze is in haar eigen huis. We wonen niet in dezelfde stad, ongeveer 45 minuten met de auto. En nee dat ik op dat forum zit vind ze zeker niet leuk.

Ze denkt dus dat je stiekem cyberseks hebt met de vivadames. Of gaat het om de tijd die je aan een ander (of iets anders) besteedt?



Ik heb één keer meegemaakt dat iemand bang was dat ik een relatie aan het opbouwen was met een buurjongen. Terwijl ik alleen maar naar zijn bouwmodelletjes aan het kijken was. Mijn verwonderde reactie was kennelijk heel overtuigend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mawieke schreef op 04 december 2016 @ 20:42:

Goh TO, knap dat je dat jaloerse gedrag niet rete onaantrekkelijk vindt.Is dat ook echt zo TO? Vind je dat jaloerse, claimerige, onzekere gedrag geen enorme afknapper?
Alle reacties Link kopieren
Zo onaantrekkelijk als iemand overmatig jaloers is en claimend is.
quote:Mawieke schreef op 04 december 2016 @ 20:42:

Goh TO, knap dat je dat jaloerse gedrag niet rete onaantrekkelijk vindt. Er is niets wat jij kan doen om haar minder jaloers te maken want dat zit in haar. Wat hier eerder gezegd is herken ik trouwens ook: jaloerse types die zelf niet te vertrouwen zijn.



Het enige dat (tijdelijk) kan helpen is haar duidelijk zeggen 'ik geef geen enkele aanleiding tot jaloezie, we weten allebei dat ik te vertrouwen ben, dus is het jouw probleem'.



Ervan uitgaande dat jij idd te vertrouwen bent en geen aanleiding geeft....Ik ben te vertrouwen en ik geef geen enkele aanleiding om jaloers te zijn. Wat andere mensen doen kan ik weinig tegen doen. Maar ik heb al met haar gepraat gisteren en het is al opgelost.
quote:Geelheer schreef op 04 december 2016 @ 21:08:

[...]





Is dat ook echt zo TO? Vind je dat jaloerse, claimerige, onzekere gedrag geen enorme afknapper?Leuk vind ik het niet. Maar ik begrijp haar wel.
Alle reacties Link kopieren
ah het is al opgelost.

gelukkig zeg!! tot het volgende jaloers-maak-probleem dan.

Wat heb je beloofd niet meer te doen?
Ik heb haar een paar dingen beloofd en toegezegd.
Een paar dingen......
Ja in de vroege ochtend lijkt het me achteraf gezien een iets te grote belofte
Hier kun je niets aan doen hoe beter je haar gaat kennen, hoe erger het waarschijnlijk het gaat worden, en trouwen lost het ook niet op!
Alle reacties Link kopieren
Lees anders eens het topic "Paniek door verlatingsangst", dan snap je misschien hoe dat bij haar in zijn werk gaat.

En of je daar zin in hebt en het geduld voor hebt.

Het is een mechanisme in haar waar jij eigenlijk niet veel aan kunt doen, behalve gerust blijven stellen en bewijzen dat jíj wel te vertrouwen bent.



Het komt ofwel uit haar jeugd ofwel uit latere negatieve ervaringen met vertrouwen voort (eerder bedrogen) of eigen onzekerheden, maar hoe dan ook is het iets wat in háár zit en eigenlijk maar weinig met jou te maken heeft en jij maar weinig invloed op hebt.



Het is maar de vraag hoe lang jij dat volhoudt of bereid bent om haar te blijven sussen en gerust te stellen, als zij dit niet zelf aanpakt.

Dit soort issues is niet van buitenaf te "repareren" door goede ervaringen (met jou), dat kan alleen zijzelf doen (met professionele hulp).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Opgelost? Door jezelf meer aan de ketting te leggen neem ik aan. Volgende keer nog meer regels en beperkingen, etc. Vergeet jezelf niet he!
quote:Mawieke schreef op 05 december 2016 @ 09:07:

Opgelost? Door jezelf meer aan de ketting te leggen neem ik aan. Volgende keer nog meer regels en beperkingen, etc. Vergeet jezelf niet he!

Nee ik vergeet mezelf niet maar ik wil gewoon graag dat ze me vertrouwt. Dat ze niet bij elke vrouw die ik in mijn vriendenlijst heb staan vraagt wie ze is en of ik iets met haar heb gehad.

En dat ze zichzelf niet zo naar beneden haalt. Ik wil haar gewoon graag helpen.
Alle reacties Link kopieren
En bij het volgende familiefeestje mag je niet meer met nichtjes en tantes praten omdat ze in een hoekje gaat staan te huilen. Jaloerse mensen zijn ontzettend manipulatief.
...
Als het familie is, is het geen probleem.

Het gaat ze meer om vrouwen die ik gewoon ken.
Je moet er maar zin in hebben, in zo'n jaloers kreng.
Ze is geen kreng!!!
Alle reacties Link kopieren
Wel als ze jou allerlei dingen laat beloven die écht niet redelijk zijn omdat zíj daar een beter gevoel van krijgt.

Daarmee gaat ze totaal voorbij aan jou.



Jij bent zooooo bang om haar kwijt te raken dat je jezelf laat inperken en zal steeds meer en vaker gebeuren zolang jij dat toelaat.
Alle reacties Link kopieren
Liefde maakt blind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven