Vriendschap beëindigd

08-12-2016 23:26 203 berichten
Zo de hele avond een vriendin over de vloer gehad. Ze heeft relatie problemen,en vertelde me alles in geuren en kleuren. Ik word gewoon vermoeid door haar echt. Mijn energie pijl is echt omlaag gegaan door haar. Ik merk dat ik moeilijk kan luisteren naar haar verhalen, ik moet ook een vriendin zijn dat begrijp ik maar ik kan niks met negatievelingen.



Ik heb met lood in mij schoenen verteld, dat ik er klaar mee ben en geen zin meer heb in energie vreters om mij heen en de vriendschap verbroken van 10 jaar.



Als mensen in het negatieve willen prima maar mijn energie ligt daar niet. Ik ben ouder en wijzer geworden en heb gewoon een stabiel leven nog herstellende van een burnout. De tijden dat ik met een van mijn exen in de clinch lag is voorbij. De tijden van gezien en gezien worden is voorbij. Zij is nog blijven hangen in het jongen leven. Ik kan dat niet handelen.



Heb ik er goed aangedaan of kan ik een karma verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer altijd het motto: behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.



Draai het eens om:

Hoe had jij het gevonden als je in haar schoenen had gestaan?
Welnee. Wat zeiden ze? Tja ze stonden niet open voor het laten verwateren, toch? Dat kon niet dus ja, dan maar zo. Ik geloof niet zo in karma in de zin dat je 'straf' krijgt voor 'slechte daden' want ze zogen je energie, dus heb je ook iets slechts opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Je beëindigd een vriendschap omdat ze ten tijden van relatie problemen je nodig heeft en zich tot je went?



Als een vriendschap niet bij jou past moet je geen vrienden zijn, maar dit klinkt zoals ik het lees wel heel erg lullig voor je vriendin eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Karma's zijn niet enkel negatief, je hebt ook heel positieve
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als een gesprek niet goed loopt verbreek je de vriendschap? Dat is net of je je fiets weggooit omdat je tegenwind hebt.

Je kunt toch ook zeggen dat je op dat moment geen zin hebt in dat gesprek. Het gesprek op iets anders brengen. Haar overhalen wel naar de positieve kanten te kijken. Zeggen dat je moet slapen. Of gewoon: er wezen voor je vriendin.



Hah, en je verwijt haar dat ze negatief is? Lees je eigen tekst nog eens terug.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt een keiharde karma terug.
quote:iemand_anders schreef op 08 december 2016 @ 23:33:

Ik hanteer altijd het motto: behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.



Draai het eens om:

Hoe had jij gevonden als je in haar schoenen had gestaan?Ik zou, als een vriendin de vriendschap wil verbreken, het wel waarderen dat ze eerlijk is. Je wil toch ook niet dat iemand tegen heug en meug de vriendschap volhoudt om je maar niet te kwetsen. En dan vind ik dat To het wel netjes oplost, ik bedoel, ze heeft niet gescholden, ze even flink de waarheid verteld of ze respectloos behandeld, vind ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met mylittleappletree. Ik weet niet wat er vooraf gebeurd is tussen jullie, maar zoals je het hier neerzet zonder achtergrondinformatie klinkt het heel erg lullig. Van jouw kant dus..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 08 december 2016 @ 23:37:

[...]





Ik zou, als een vriendin de vriendschap wil verbreken, het wel waarderen dat ze eerlijk is. Je wil toch ook niet dat iemand tegen heug en meug de vriendschap volhoudt om je maar niet te kwetsen. En dan vind ik dat To het wel netjes oplost, ik bedoel, ze heeft niet gescholden, ze even flink de waarheid verteld of ze respectloos behandeld, vind ik niet.

Vind je?

Iemand - out of the blue- een energievreter noemen en als klap op de vuurpijl de vriendschap verbreken alleen omdat ze haar hart uitstort vanwege relatieproblemen? Dat vind jij 'netjes'?

Wow...
Wat was haar reactie?
Hier hik een tijdje tegen aan. Het speelt al langer, ik heb nu pas de knoop door gehakt. Soms pas je als vriendschap niet meer bijelkaar. Ik heb behoefte aan gezellige rustige en volwassen vriendschappen. Dat ellenlange vermoeiende negatieve vriendschappen heb ik geen puf voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:vinsent schreef op 08 december 2016 @ 23:37:

Als een gesprek niet goed loopt verbreek je de vriendschap? Dat is net of je je fiets weggooit omdat je tegenwind hebt.Zoiets ja.
quote:iemand_anders schreef op 08 december 2016 @ 23:40:

[...]



Vind je?

Iemand - out of the blue- een energievreter noemen en als klap op de vuurpijl de vriendschap verbreken alleen omdat ze haar hart uitstort vanwege relatieproblemen? Dat vindt jij 'netjes'?

Wow... Oeps. Ik heb er eerder wat over gelezen maar zie nu dat het een andere To is. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt op het moment zelf, bij jou thuis, de vriendschap beëindigd? Haar buitengegooid dus?

Dat vind ik dan erg hard en behoorlijk onbeleefd. Ik begrijp dat je je wil afschermen van onvolwassen negativiteit, maar een luisterend oor bieden en achteraf het contact verminderen, was imho een properder oplossing geweest.
Het gaat altijd over haar problemen. Nooit verteld ze iets leuks of positiefs.
Was ze altijd een energievreter in die 10 jaar? Of alleen nu?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik houd ook niet van negatievelingen, maar voor vriendschappen van 10 jaar maak ik met gemak een uitzondering. Iedereen heeft wel eens een schouder nodig om op uit te huilen, of te klagen of te zeuren, en dat kunnen mijn vriendinnen net zo goed bij mij als positief en happy zijn. En ik heb zelf ook ooit in een zware depressie gezeten, toen was ik blij dat mijn vrienden er voor mij waren. En zo zou ik er ook voor m'n vrienden zijn, altijd.



Als er niks aan vooraf is gegaan dan de situatie die je hierboven schetst, dan vind ik het erg sneu van je dat je geen compassie/empathie kan opbrengen voor een vriendin van zo lang die haar relatie uit heeft en zich dus kut voelt.



En tja, dan zal karma wel een keertje je kant opkomen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
En jij hebt zelf nooit iets negatiefs te melden? Als je zelf herstellende bent van een burn out kan ik me zo voorstellen dat je zelf nou ook niet echt een energiegever bent. Was die vriendin alleen maar vanavond negatief of vaker? Was je haar al langer zat Wat verwacht je hier te horen?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in karma.

En soms vind ik dat best jammer.



Een vriendschap opzeggen ala. Maar niet als de vriendin in kwestie in zak en as voor je zit met relatieperikelen. Bah.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 08 december 2016 @ 23:41:

[...]





To heeft eerder een topic gehad over deze mensen, lees het anders even. Het heeft een geschiedenis, het kwam niet 'out of the blue'. Ik heb een geheugen. Soms werkt het ook nog. Toch, To, dit heb je toch eerder beschreven of vergis ik me met een ander?

Had Tass haar vriendin dan al eerder verteld dat ze haar teveel energie kostte?

Had ze haar misschien gevraagd om daar rekening mee te houden?

Had ze tijdens dit gesprek gezegd dat ze er geen energie voor had en liever een ander onderwerp wilde?

Had ze het initiatief genomen om dit onderwerp af te sluiten?



Zoals ik het lees wist deze vriendin hier niet van en dan was het dus weldegelijk out of the blue.



En dan nog: ik vind dit een uiterst lullig moment om zo'n lange vriendschap te verbreken en de manier waarop ook.
Ik merk dat ik ook leukere vrienden heb, Ik heb nu vrienden die weinig tot geen extra bagage hebben en die niet al hun ellende op je storten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 08 december 2016 @ 23:45:

Ik merk dat ik ook leukere vrienden heb, Ik heb nu vrienden die weinig tot geen extra bagage hebben en die niet al hun ellende op je storten.

En jij hebt ook geen bagage?

Jij bent nooit negatief?

Jij stort nooit je ellende uit?

Jij hebt nooit enige drama.... ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je het heel tactisch aangepakt hebt, hoe je het omschrijft in ieder geval. Maar als jij die vriendschap niet meer ziet zitten is het natuurlijk je goed recht deze te verbreken.

Maar vergeet niet dat het in elke vriendschap toch wel draait om het 'door dik en dun'. Waardevolle, echte vriendschappen tenminste. Je kan niet van mensen verwachten dat ze altijd alleen maar leuk en gezellig zijn!
Pivot! PIVOT!!!
Dat je het niet helemaal trekt omdat je herstelt van een burn-out, kan ik nog volgen. Ik doe gelijk de aanname dat je gedurende je burn-out ook niet bepaald een feestneus was.



Maar zo'n drastisch besluit nemen terwijl je nog herstellende bent van een burn-out, vind ik geen hele slimme zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven