Vriendschap beëindigd

08-12-2016 23:26 203 berichten
Zo de hele avond een vriendin over de vloer gehad. Ze heeft relatie problemen,en vertelde me alles in geuren en kleuren. Ik word gewoon vermoeid door haar echt. Mijn energie pijl is echt omlaag gegaan door haar. Ik merk dat ik moeilijk kan luisteren naar haar verhalen, ik moet ook een vriendin zijn dat begrijp ik maar ik kan niks met negatievelingen.



Ik heb met lood in mij schoenen verteld, dat ik er klaar mee ben en geen zin meer heb in energie vreters om mij heen en de vriendschap verbroken van 10 jaar.



Als mensen in het negatieve willen prima maar mijn energie ligt daar niet. Ik ben ouder en wijzer geworden en heb gewoon een stabiel leven nog herstellende van een burnout. De tijden dat ik met een van mijn exen in de clinch lag is voorbij. De tijden van gezien en gezien worden is voorbij. Zij is nog blijven hangen in het jongen leven. Ik kan dat niet handelen.



Heb ik er goed aangedaan of kan ik een karma verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs ook een vriendschap verbroken. Voor het eerst in mijn leven en dat voelde heel vervelend. Heb een paar dagen gehuild. Maar het is wel beter zo denk ik.



Tas, ik snap ergens wel dat je negatievelingen niet trekt. Ik ken ook mensen die echt energie zuigen en dat is gewoon niet prettig. Maar je verhaal klinkt alsof het voor haar out of the blue komt. Heb je dit eerder met haar besproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 08 december 2016 @ 23:42:

Het gaat altijd over haar problemen. Nooit verteld ze iets leuks of positiefs."Goh vriendin, ik moet even iets kwijt. Ik merk dat het in onze gesprekken eigenlijk altijd over jou gaat. Bovendien vind ik je soms wel wat negatief. Ik heb daar steeds meer moeite mee en het kost me heel veel energie om daar in mee te gaan. Zeker nu ik herstellende ben van een burn out, kan ik het er eigenlijk niet goed handelen, merk ik. Ik vind het lastig om je dit te zeggen, maar ik moet het je toch zeggen anders komt het tussen jou en mij in te staan en brengt het onze vriendschap in gevaar. Hoe gaan we dit oplossen?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 08 december 2016 @ 23:45:

Ik merk dat ik ook leukere vrienden heb, Ik heb nu vrienden die weinig tot geen extra bagage hebben en die niet al hun ellende op je storten.



Maar als jij onverhoopt (weer) problemen krijgt kun jij bij hun terecht? Of wijzen zij jou dan net zo hard de deur als dat jij nu bij jouw vriendin hebt gedaan?



En mocht 1 van jou nieuwe vriendinnen problemen krijgen (en jawel dat kan altijd, mensen kunnen nu een stabiel leven hebben maar dat kan zomaar veranderen) dan kunnen die ook wel bij jou terecht?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Karma betekent: de wet van oorzaak en gevolg.

Niets meer en niets minder.

Het betekent dat alles wat je zegt, doet en denkt gevolgen heeft. Positief, negatief of neutraal. Dat is alles.

In dit geval: het verbreken van de vriendschap heeft gevolgen. Welke en voor wie merk je als de tijd voorbij gaat.

Overigens was het verbreken van de vrendschap ook al het gevolg van iets.

Oorzaak-gevolg.
quote:KitKeller schreef op 08 december 2016 @ 23:48:

Ik vind niet dat je het heel tactisch aangepakt hebt, hoe je het omschrijft in ieder geval. Maar als jij die vriendschap niet meer ziet zitten is het natuurlijk je goed recht deze te verbreken.

Maar vergeet niet dat het in elke vriendschap toch wel draait om het 'door dik en dun'. Waardevolle, echte vriendschappen tenminste. Je kan niet van mensen verwachten dat ze altijd alleen maar leuk en gezellig zijn!



Het gaat niet alleen maar om leuk zijn, het gaat om alles erom heen. Ik ga nu met mensen om die een stabiele relatie hebben, geen bagage positief in het leven staan. Waar je mee kan huilen lachen. Er is een balans. Het zijn sterke vrienden en volwassen.



En zij is nog blijven hangen waar ik 7 jaar geleden stond.
Ik vind het nogal lomp en het lijkt alsof je hier niet goed over na hebt gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Beetje triest dat je zo arrogant doet omdat je nu toevallig even geen relatie problemen had. Als je leven zo top was, had je ook geen burnout gehad.



Maar goed; ook geen medeleven verwachten wanneer jouw relatie uitgaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 09 december 2016 @ 00:18:

[...]





Het gaat niet alleen maar om leuk zijn, het gaat om alles erom heen. Ik ga nu met mensen om die een stabiele relatie hebben, geen bagage positief in het leven staan. Waar je mee kan huilen lachen. Er is een balans. Het zijn sterke vrienden en volwassen.



En zij is nog blijven hangen waar ik 7 jaar geleden stond.

Tass, het gaat er niet om dàt je die vriendschap verbroken hebt, het gaat om het moment en de manier waarop.

Als jullie uit elkaar gegroeid zijn en zij inderdaad een zuiger is, dan doe je er goed aan om een eind aan zo'n contact te maken.

Maar niet nu en niet zo. Nu geef je haar een trap na en dat lijkt me onverdiend na zo'n lange vriendschap en bij iemand die in feite niets 'fout' gedaan heeft.



Bovendien is het ontzettend rigoureus en definitief. Met een bittere nasmaak voor jullie allebei.

Je had er ook voor kunnen kiezen om de frequentie terug te schroeven of de inhoud van het contact te veranderen.
quote:Defietsboer schreef op 09 december 2016 @ 00:24:

Beetje triest dat je zo arrogant doet omdat je nu toevallig even geen relatie problemen had. Als je leven zo top was, had je ook geen burnout gehad.



Maar goed; ook geen medeleven verwachten wanneer jouw relatie uitgaat.Mede door de burn-out heeft het mij aan het denken gezet. Ga ik verder met dit soort types om mij heen of verlos ik mezelf. Ik kies voor de rust en positiviteit, dat betekent niet dat je arrogant bent eerder verstandig voor mijn eigen geestelijke gezondheid en welzijn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel goed is dat jij haar hebt laten gaan.

Ze heeft het moeilijk en aan jou heeft ze niks, want jij hebt genoeg aan jezelf. Ze kan dat beter bij een ander zoeken.



Dus TO: best goed aangepakt. Niet tactisch, maar dat is dan maar zo. Ik hoop dat ze iemand treft die er wel voor haar kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 09 december 2016 @ 00:28:

[...]





Mede door de burn-out heeft het mij aan het denken gezet. Ga ik verder met dit soort types om mij heen of verlos ik mezelf. Ik kies voor de rust en positiviteit, dat betekent niet dat je arrogant bent eerder verstandig voor mijn eigen geestelijke gezondheid en welzijn

Ik denk dat jij een beetje doorschiet.

De tijd zal het leren...
We staan niet op hetzelfde pad,ze kiest voor foute mannen, haar leven bestaat uit uitgaan en mannen.
Wel heel gemeen gedaan zeg, je vriendin heeft het moeilijk en je noemt haar een energievreter...



Dat je het denkt is 1 ding, maar het daadwerkelijk zeggen op zo'n moment vind ik iemand nog natrappen als ze al op de grond liggen.



Had zelf trouwens ook zo'n vriendin, ging al vanaf baby zijnde met haar om. 20 jaar lang lief en leed gedeeld, altijd voor elkaar klaargestaan. Tot het moment dat ze aan de drugs ging en ging gokken. Heb alles voor haar gedaan om haar weer op de rit te krijgen maar het lukte niet. Ze is letterlijk alles in haar leven daardoor kwijtgeraakt en daar depressief door geraakt maar ook toen stond ik altijd voor haar klaar. Ik ben echt heel loyaal in vriendschappen maar toen ik haar voor de tigste keer midden in de nacht uit een drugshol heb gehaald was ik er helemaal klaar mee, zeker toen ze nog vertelde dat ik toch maar een kutwijf ben met mijn gezeik omdat ik zo'n perfect leven heb ( geweldig had ik het toen zeg, tienermoeder 3 hoog achter in een 2 kamer flatje en niet eens geld om een knuffeltje van 50 cent voor mijn kind te kopen). Ik hou nog steeds van haar en zou haar graag terug willen als vriendin, als ze zichzelf weer is.
quote:iemand_anders schreef op 09 december 2016 @ 00:30:

[...]



Ik denk dat jij een beetje doorschiet.



Zit je toevallig in therapie TO?

Nou maar hopen dat je vriendinnen jouw perikelen niet zat worden.
quote:Ttass30 schreef op 08 december 2016 @ 23:45:

Ik merk dat ik ook leukere vrienden heb, Ik heb nu vrienden die weinig tot geen extra bagage hebben en die niet al hun ellende op je storten.Geen idee hoe oud je bent maar als je boven de 30 komt dan is het lastig om vrienden te vinden die geen bagage hebben. Je klinkt echt als een hele slechte vriendin.
[]
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 09-12-2016 00:49
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach, als je zo met je vrienden omgaat heb je geen karma nodig. Want iedereen gaat wel eens door een mindere periode, dus eindig je vanzelf in je uppie.
Heel lomp en zonder mededogen.
Ik vind niet dat jij je hier moet verantwoorden waarom je de vriendschap heb beëindigd of dat de mensen hier moeten gaan oordelen of je er goed aan hebt gedaan of niet.



Jij hebt je eigen reden waarom deze vriendschap niet meer voor jou werkte, na 10 jaar kunnen vrienden ook uit uitelkaat groeien. Je veranderd, bent jezelf verder gaan ontwikkelen, andere pad opgegaan en dan passen sommige mensen die toen wel in je leven paste nu niet meer in je leven. En dat betekend niet dat jij een minder goeie vriendin bent, of zij, soms is de koek ook gewoon op in een vriendschap.



Friends in your life are either adding to your life or subtracting from your life, en deze vriendschap heeft geen toegevoegde waarde meer in jou leven. Daar dat je de vriendschap heb beindigd. Het is jouw leven en aan jou wie jij in je leven als vrienden wilt hebben en wie niet.



Iedereen heeft zijn eigen manier van handelen, en er is nooit een perfecte/goeie manier om een vriendschap te beëindigen.

Maar om met zijn allen nu te gaan wijzen met de vinger dat TO een slechte vriendin is en karma etc. Come on, ik hoop van harte dat jullie de perfecte vriendin zijn in jullie vriendschappen.

TO zit er al mee, anders zou ze deze topic niet openen.
Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Als ze altijd al zo was, en jij bent ondertussen wel veranderd zoals je zegt, snap ik wel dat je op een gegeven moment klaar bent met energievreters. Je vertelt niet veel over hoe het is gegaan, maar ik vermoed dat je toch pogingen hebt gedaan om haar meer positiever te krijgen, en betere mannen uit te kiezen zodat haar drama een keer stopte.

Ik zie het wel meer om me heen, mensen die stoppen met vriendschappen die niet meer voedend zijn en alleen maar je omlaag trekken. Sommigen laten het doodbloeden, jij bent in ieder geval open erover wat je dwars zat en waarom je het niet meer trekt.
quote:paradiselife schreef op 09 december 2016 @ 01:15:

Ik vind niet dat jij je hier moet verantwoorden waarom je de vriendschap heb beëindigd of dat de mensen hier moeten gaan oordelen of je er goed aan hebt gedaan of niet.



Jij hebt je eigen reden waarom deze vriendschap niet meer voor jou werkte, na 10 jaar kunnen vrienden ook uit uitelkaat groeien. Je veranderd, bent jezelf verder gaan ontwikkelen, andere pad opgegaan en dan passen sommige mensen die toen wel in je leven paste nu niet meer in je leven. En dat betekend niet dat jij een minder goeie vriendin bent, of zij, soms is de koek ook gewoon op in een vriendschap.



Friends in your life are either adding to your life or subtracting from your life, en deze vriendschap heeft geen toegevoegde waarde meer in jou leven. Daar dat je de vriendschap heb beindigd. Het is jouw leven en aan jou wie jij in je leven als vrienden wilt hebben en wie niet.



Iedereen heeft zijn eigen manier van handelen, en er is nooit een perfecte/goeie manier om een vriendschap te beëindigen.

Maar om met zijn allen nu te gaan wijzen met de vinger dat TO een slechte vriendin is en karma etc. Come on, ik hoop van harte dat jullie de perfecte vriendin zijn in jullie vriendschappen.

TO, zit er al mee, anders zou ze deze topic niet openen.Je kan het ook beschaafd brengen ipv haar een energievreter noemen.
quote:emmetje2 schreef op 09 december 2016 @ 01:16:

Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.Inderdaad, als jij niet wilt dat een ander over jou oordeel, dan moet je ook niet over een ander oordelen.
quote:swifty schreef op 09 december 2016 @ 01:17:

Als ze altijd al zo was, en jij bent ondertussen wel veranderd zoals je zegt, snap ik wel dat je op een gegeven moment klaar bent met energievreters. Je vertelt niet veel over hoe het is gegaan, maar ik vermoed dat je toch pogingen hebt gedaan om haar meer positiever te krijgen, en betere mannen uit te kiezen zodat haar drama een keer stopte.

Ik zie het wel meer om me heen, mensen die stoppen met vriendschappen die niet meer voedend zijn en alleen maar je omlaag trekken. Sommigen laten het doodbloeden, jij bent in ieder geval open erover wat je dwars zat en waarom je het niet meer trekt.Je kan open zijn zonder iemand uit te schelden.
quote:paradiselife schreef op 09 december 2016 @ 01:19:

[...]





Inderdaad, als jij niet wilt dat een ander over jou oordeel, dan moet je ook niet over een ander oordelen.Huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven