Vriendschap beëindigd

08-12-2016 23:26 203 berichten
Zo de hele avond een vriendin over de vloer gehad. Ze heeft relatie problemen,en vertelde me alles in geuren en kleuren. Ik word gewoon vermoeid door haar echt. Mijn energie pijl is echt omlaag gegaan door haar. Ik merk dat ik moeilijk kan luisteren naar haar verhalen, ik moet ook een vriendin zijn dat begrijp ik maar ik kan niks met negatievelingen.



Ik heb met lood in mij schoenen verteld, dat ik er klaar mee ben en geen zin meer heb in energie vreters om mij heen en de vriendschap verbroken van 10 jaar.



Als mensen in het negatieve willen prima maar mijn energie ligt daar niet. Ik ben ouder en wijzer geworden en heb gewoon een stabiel leven nog herstellende van een burnout. De tijden dat ik met een van mijn exen in de clinch lag is voorbij. De tijden van gezien en gezien worden is voorbij. Zij is nog blijven hangen in het jongen leven. Ik kan dat niet handelen.



Heb ik er goed aangedaan of kan ik een karma verwachten?
Ik heb het over TO's opmerking en niet over TO zelf als persoon.
Alle reacties Link kopieren
ben jij wel helemaal goed,zo ga je toch niet met vriendinnen om

zoals je over haar praat ook zo denigrerend en gemeen
quote:emmetje2 schreef op 09 december 2016 @ 01:21:

[...]

Huh? Inderdaad, zegt de persoon die iemand heel lomp en zonder mededogen noemt.quote:emmetje2 schreef op 09 december 2016 @ 01:14:

Heel lomp en zonder mededogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paradiselife schreef op 09 december 2016 @ 01:26:

Inderdaad, zegt de persoon die iemand heel lomp en zonder mededogen noemt.





Die actie van Tass is best lomp en zonder mededogen te noemen.

Dat oordeel zouden ze ook over mij mogen geven, als ik het geweest was.

Ik zou dat van mezelf ook vinden...
Nee Paradise, ik noemde de opmerking lomp en zonder mededogen. Is maar wat jij ervan wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk. Iemand die maar blijft zeiken over exen en mannen en altijd hetzelfde riedeltje... pfft. Zou er ook moe van worden.

Je had het kunnen laten verwateren maar je hebt direct gehandeld



Best goed, sommige mensen hebben een bord voor hun kop. Hard, maar waar
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat jij nu een ander pad bewandelt moet iedereen met jou mee doen anders worden ze gewipt.

Want dingen als uitgaan en relatietrubbels is zooo 2015, daar wil je niet meer mee geassocieerd worden?

Meid, wat jij wil.

Sukses in je nieuwe fase.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 08 december 2016 @ 23:45:

Ik merk dat ik ook leukere vrienden heb, Ik heb nu vrienden die weinig tot geen extra bagage hebben en die niet al hun ellende op je storten.

Waarom eigenlijk een topic openen dan? Je hebt er geen zin meer in en 'ook leukere vrienden'.

Dus waar maak je je nu druk om nog? Knaagt je geweten? Wat zou je willen horen?

Goed gedaan? Good for you?



Als een vriendin mij als ik naar voor haar zat de vriendschap zou opzeggen op de haast verwijtende manier als jij deed, en later op een forum zou verkondigen dat ze mij zag als iemand die ellende op haar uitstort en zou zeggen dat ze ook 'leukere' vriendinnen had zou ik na de eerste schok blij zijn dat je uit mijn leven was.

Dus je hebt haar juist goed gedaan in the Long Run.

Niet vergeten...het beëindigen van deze vriendschap was juist goed voor je karma.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Wow, echt wow. Dat je iemand zo kunt en durft te behandelen.

Hoe hard had jij hierover gejankt als het andersom was geweest? Ik denk dat ik je gekrijs nog gehoord zou hebben in het oosten des landes. Onvoorstelbaar, je blijft me verbazen, werkelijk, tis een gave volgens mij.

Gelukkig is deze dame nu van je verlost. Hoop dat ze dat snel inziet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Mijn eerste reactie is dat ik blij ben dat je mijn 'vriendin' niet bent. Een vriendin ben je nooit geweest, dus zou ik je liever kwijt dan rijk zijn. Vriendschap bestaat niet alleen maar uit gezelligheid en leuke dingen en in vriendschap sta niet alleen jij centraal (zo komt het op mij over, dat je vindt dat het alleen om jou en jouw behoefte draait). Waren vrienden er voor jou ten tijde van je burn-out? Waarom ben je er dan nu niet voor een ander?

Dat je minder energie hebt, kan ik best begrijpen. Maar ik begrijp totaal niet waarom je er dan nog een topic over opent. Dat kost toch ook energie en tijd die je niet aan haar wilt besteden?

Je zal jezelf maar zo geweldig vinden dat je meent de mensen om je heen als stront te kunnen behandelen; wat een leeg bestaan heb je in mijn ogen dan eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat echt heel erg respectloos wat je hebt gedaan. Het kan zijn natuurlijk dat de vriendschap verandert, maar dan praat je daar toch over, en niet zoals wat je nu hebt gedaan de vriendschap impulsief verbreken.

Ik heb jarenlang een beste vriend gehad, en vanaf het 1 op andere moment vond hij me niet leuk meer en heeft me heel grof aan de kant gezet. Er waren blijkbaar zaken die hem dwars zaten, maar heeft dat nooit met me besproken.Dat heeft me echt enorm gekwetst, vind echt niet dat je dit je vriendin kunt aandoen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 09 december 2016 @ 00:33:

Het gaat niet alleen maar om leuk zijn, het gaat om alles erom heen. Ik ga nu met mensen om die een stabiele relatie hebben, geen bagage positief in het leven staan. Waar je mee kan huilen lachen. Er is een balans. Het zijn sterke vrienden en volwassen.



En zij is nog blijven hangen waar ik 7 jaar geleden stond.quote:Ttass30 schreef op 09 december 2016 @ 00:33:

We staan niet op hetzelfde pad,ze kiest voor foute mannen, haar leven bestaat uit uitgaan en mannen.Wat enorm neerbuigend en denigrerend, puur vanwege het feit dat zij dus geen stabiele relatie heeft.
quote:vinsent schreef op 08 december 2016 @ 23:37:

Als een gesprek niet goed loopt verbreek je de vriendschap? Dat is net of je je fiets weggooit omdat je tegenwind hebt.

Je kunt toch ook zeggen dat je op dat moment geen zin hebt in dat gesprek. Het gesprek op iets anders brengen. Haar overhalen wel naar de positieve kanten te kijken. Zeggen dat je moet slapen. Of gewoon: er wezen voor je vriendin.



Hah, en je verwijt haar dat ze negatief is? Lees je eigen tekst nog eens terug.

Dit. Mooie metafoor.



Je hebt een vriendin keihard de deur gewezen op het moment dat ze aangeeft je nodig te hebben. Als je de vriendschap niet meer wilt, prima, maar ik had een ander moment gekozen.
Kennelijk sta je zelf ook niet zo stabiel en positief in het leven want anders had je je vriendin wel een schouder kunnen bieden (en had je geen burn-out). Ik vind je overkomen als een naar mens. En ik snap ook niet waarom je een topic opent.
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je om zal gaan met als een van je zoals jij omschrijft, nieuwe sterke positieve vrienden een keer bij je aankomt bij een rot gebeurtenis en jouw schouder nodig heeft. Op dat moment zullen ze niet zo positief zijn, wijs je hem of haar dan ook de deur omdat het voor jou te negatief is en je geen luisterend oor kan of beter gezegd wil bieden. Niemand op deze leeftijd is bagage loos en jij ook niet zo te horen.



Misschien zit er helemaal naast maar krijg beetje het gevoel dat jij wellicht de energie zuiger bent geweest in tijden van je burn out en nu het allemaal wat beter gaat heb je geen zin in mensen die nu even een rot periode hebben.



Denk dat niemand struikelt over het feit dat je een vriendschap beeindigd hebt maar meer over het feit hoe. Je praat zeer denigrerend en je komt niet sympathiek over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je dat je haar hebt kunnen inruilen voor leukere exemplaren.

Voor haar wat minder natuurlijk, maar ik hoop voor haar dat ze beseft dat iemand die zo denkt geen echte vriendin is en ze beter af is zonder je.

Eind goed,al goed.
Beter kwijt dan rijk....



Dat bedoel ik dan voor die vriendin en niet voor jou. Als een vriendin van mij jouw mentaliteit zou hebben had ik ze zelf de deur gewezen.



Ik hoop voor jou dat jij nooit meer in een negatieve spiraal komt te zitten en dat je je vrienden nodig hebt.
quote:my-little-appletree schreef op 08 december 2016 @ 23:34:

Je beëindigd een vriendschap omdat ze ten tijden van relatie problemen je nodig heeft en zich tot je went?



Als een vriendschap niet bij jou past moet je geen vrienden zijn, maar dit klinkt zoals ik het lees wel heel erg lullig voor je vriendin eigenlijk.

Nou, inderdaad. En dan te bedenken dat jij de afgelopen tijd waarschijnlijk zelf de grootste energiezuiger bent geweest, met je burnout en alle andere problemen (die je ook breeduit op het forum hebt geëtaleerd),. Nu je denkt dat het wat beter met je gaat heb je degenen die je jarenlang hebben bijgestaan en jarenlang je geklaag hebben aangehoord niet meer nodig. En alleen maar omdat ze geen relatie heeft, pfff. Ik vind dat een heel misselijke manier van omgaan met mensen. Maar karma of hoe je het ook wil noemen bestaat; je houdt zo namelijk geen vrienden meer over om jou te steunen als jij daar weer eens behoefte aan hebt.

Vrienden heb je namelijk niet alleen voor de gezelligheid, maar (juist!) ook voor periodes dat het minder goed met je gaat. Mensen die alleen de lusten maar niet de lasten willen zijn geen vrienden.
Nou Tass, je moet nog even leren wat je beter wel en niet aan dit forum kan voorleggen he. De reacties zijn volledig voorspelbaar.



Hoe dan ook, karma werkt anders dan je denkt. En mensen die alleen energie vreten kan je beter zsm lozen uit je leven.
Wat voor vriendin ben je zelf? Heb jij nooit drama bij anderen neergelegd? Heb jij je bagage niet met je nieuwe vrienden gedeeld?
Oh en ik geloof niet in karma. Dus dat krijg je niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 09 december 2016 @ 00:24:

Beetje triest dat je zo arrogant doet omdat je nu toevallig even geen relatie problemen had. Als je leven zo top was, had je ook geen burnout gehad.



Maar goed; ook geen medeleven verwachten wanneer jouw relatie uitgaat.

Precies. Met je burnout, ook al ben je herstellende, ben je vast ook nog niet de meest leuke en stabiele persoon

Eerst wel op anderen leunen en als een ander dan op jou wil leunen afhaken... gatver
Wouw, ze denkt dat ze haar hart mag luchten en een paar uur later steek je een dolk in haar rug.

Fijn type ben je.

Jouw tijd komt nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Je verbreekt de vriendschap omdat je geen zin hebt in negativiteit? Als het echte vriendschap is dan kun je gerust zeggen dat je even geen zin hebt in dit gesprek of helpen zoeken naar een oplossing (psycholoog, mindfulness, etc). Jij hebt vast ook je hart gelucht bij haar toen je in je burn-out zat?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik vind het een beetje dubbel. Snap van de ene kant wel dat je de vriendschap hebt verbroken. Maar ik vind je wat arrogant overkomen en echt tactvol was het ook niet. Daarbij vraag ik me af, net als vele andere, hoe gezellig jij bent geweest in tijde van je burn out en wat je doet als een van je fijne vrienden ergens mee zit. Natuurlijk kan het voorkomen dat iemand niet meer in je leven past. Ik heb laatst ook een hele lange vriendschap verbroken met iemand. Bij die persoon was het altijd maar eenrichtingsverkeer. Nooit was er echt interesse voor mij. Ik trok het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven