vriendschap

26-08-2013 18:24 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig voel ik mij alleen en heb ik vaak het idee dat ik er niet toe doe voor andere mensen. Ik probeer sinds 2 jaar meer dingen te ondernemen. Ik ben zelf een erg terughouden persoon. Ik kom niet vaak met initiatieven. Vooral omdat ik denk dat mensen toch niet op mij zitten te wachten. Dit gevoel word voor mij helaas vaak bevestigd.



Ik heb een vriendin die ik eerst regelmatig sprak en zag. Sinds zij een kindje heeft gekregen lijkt het dat ze nergens geen tijd meer voor heeft. Mail wordt na 5 weken beantwoord. afspreken gaat steeds in termen als binnenkort en over een paar weken. Niks concreets dus. Als ik bel neemt ze niet op dus dat probeer ik ook maar niet meer. Nu heb ik weer gereageerd om iets af te spreken. Ik hou er al rekening mee dat het weer minimaal 1 maand gaat duren voordat ik antwoord krijg. Als ik eerlijk ben voel ik me nogal aan de kant gezet en ben het wel een beetje beu. Ik heb ook geen idee of er iets aan de hand zou zijn want ik spreek haar niet meer.



een ander vb is dat ik afgelopen vrijdag iemand via facebook een voorstel heb ik gedaan om as vrijdag af te spreken. Die persoon heeft dat vrijdag ook gelezen. Tot nu toe nog geen reactie gehad. Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. Als die persoon niet zou kunnen dan kan ik nog iets anders gaan doen of iemand anders vragen. Hoe langer het duurt voor ik antwoord krijg hoe korter tijd ik heb om nog iets anders te regelen. In mijn hoofd zit alweer het idee dat mensen dus helemaal niets met me af willen spreken. Voor mij weer een extra bevestiging om niet snel meer initiatief te nemen.Heeft toch geen zin.



Hoe kan ik proberen om dit soort dingen positief te zien?



ps ik heb verder geen familie dus ook een reden dat ik mij eenzaam voel en mensen buiten familie juist belangrijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
"Hoe kan ik proberen om dit soort dingen positief te zien?"



Vrij simpel: laat ze lekker stikken en zoek vriendinnen die jou waarderen. Ik heb een hartsvriendin en we gaan door het vuur voor elkaar. Ook al kunnen we elkaar soms schieten. En ook mijn andere vriendinnen kan ik op bouwen, maar dan op een andere manier.



Zo hoort vriendschap, geven en nemen. Jij bent alleen aan het geven. Laat ze lekker.
Ben zelf 33 weken en ben nu al voorzichtig met afspreken. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het zal gaan en ik kan gewoon niet vooruit meer plannen. Je leeft op het ritme van de kleine. Dus zelfs een paar dagen vooruit is best lastig plannen, daar maak ik mij nu al zorgen om zelf. Ik hoop dus dat mijn vriendinnen begrip voor me op kunnen brengen straks...



En voor wat betreft je voorstel om 'iets' te gaan doen voor een week later: maak het meer concreet of stel korter van tevoren iets voor. Zoals nu: hee, morgen wordt het mooi weer, zin om aan te schuiven bij de bbq? Of zoiets. Dan is het veel informeler dan een hele week van tevoren te plannen.

Of: hee, volgende week vrijdag dagje welnessen in Utrecht (bijvoorbeeld)? Graag snel een berichtje terug, dan kan ik reserveren! Zo hou je het in de hand! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Via fb een uitnodiging verstuurd om iets leuks te gaan doen?

Ik weet het, ik klink als een oma maar waarom pak je niet gewoon de telefoon dan?



Haaai Truus, zin om zaterdag te gaan stappen/shoppen/sauna/eten/wijnen/bioscoop te gaan?



Die hele communicatie via virtuele middelen zouden ze eens af moeten schaffen



*oh god, ik word ECHT oud!*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Mila. Als afspreken zo moeizaam gaat heeft de vriendschap misschien de beste tijd gehad.



Ga eens op zoek naar nieuwe contacten. Als het een paar keer lukt om mensen meteen enthousiast te krijgen geeft dat zo'n goed gevoel, als je daarvoor tijden lang getrokken hebt aan dooie paarden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben het eigenlijk ook wel met mila eens. Het vervelende is dat ik elke keer weer op zoek kan naar nieuwe contacten. Als ik dan het idee heb dat ik iets aan iemand heb dan gebeurt er weer iets zoals die persoon die nu een kindje heeft gekregen. Ik vind het zo nutteloos allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n vriendin. Eerst superveel contact, en toen werd het minder. Op een gegeven moment was ik degene die altijd contact zocht, en als ze dan reageerde was het een paar dagen later pas. Reageerde ik daar weer op, kreeg ik gewoon geen antwoord meer. Van de week stuurde ze mij een berichtje met een voorstel tot afspreken (hartstikke leuk!), alleen kon ik niet. Vervolgens vraag ik wanneer ze dan wel kan maar daar heb ik tot op de dag van vandaag niets op gehoord.



Eerst vond ik het erg moeilijk dat ons contact zo aan het verwateren was, maar inmiddels heb ik me er bij neergelegd. Ik heb besloten om niet meer aan dat dode paard te trekken en dat zij degene is die voorlopig mag laten zien wat onze vriendschap voor haar betekent. Tot die tijd verwacht ik helemaal niks van haar en dat geeft heel veel rust!
Nutteloos? Jeetje, zie het als een avontuur om erop uit te trekken en nieuwe contacten op te doen. Niets zo nutteloos om te blijven verlangen naar iets wat er niet (meer) is.
Alle reacties Link kopieren
-knip-



Zo raar kan vriendschap zijn. Als je het zoekt vind je het niet. Zoek je het niet dan vind het jou.



Wat ook helpt is de vriendinnen van die contacten leren kennen. Mijn vriendinnen ken ik allemaal via via. En niet via de sportschool, de lokale kroeg of uit die ene club.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens de hele tijd mila koe 30
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 augustus 2013 @ 18:34:

Via fb een uitnodiging verstuurd om iets leuks te gaan doen?

Ik weet het, ik klink als een oma maar waarom pak je niet gewoon de telefoon dan?



Haaai Truus, zin om zaterdag te gaan stappen/shoppen/sauna/eten/wijnen/bioscoop te gaan?



Die hele communicatie via virtuele middelen zouden ze eens af moeten schaffen



*oh god, ik word ECHT oud!*

Sum, die vriendin neemt de telefoon niet op.



Voor mij zou zoiets snel klaar zijn.

Of bellen zonder nummermelding?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Degene die een kind heeft gekregen neemt de telefoon niet op.

Deze die ik via facebook heb gevraagd reageert altijd snel. Dus ik dacht dat kan ik wel via facebook vragen.
quote:Summerdance schreef op 26 augustus 2013 @ 18:34:

Via fb een uitnodiging verstuurd om iets leuks te gaan doen?

Ik weet het, ik klink als een oma maar waarom pak je niet gewoon de telefoon dan?



Haaai Truus, zin om zaterdag te gaan stappen/shoppen/sauna/eten/wijnen/bioscoop te gaan?



Die hele communicatie via virtuele middelen zouden ze eens af moeten schaffen



*oh god, ik word ECHT oud!*Eens. En dan zien dat iemand het heeft gelezen en dus moet diegene meteen antwoorden. Wat een gedram.
Alle reacties Link kopieren
Dat soort dingen positief gaan zien dat lukt niet omdat het nou eenmaal niet positief is hoe je t ook bekijkt.



De enige optie is ze gewoon links laten liggen en kijken wat er dan gebeurd.

Ik denk zeer weinig. Gooi daarom de deur op een kiertje open voor andere vriendschappen. Die komen soms spontaan op je pad.
Hoe oud is de baby?
Alle reacties Link kopieren
5 maanden
Alle reacties Link kopieren
@floriadonna: je hebt gelijk. Ik voel me alleen aan de kant gezet. Ik hoop dat ik hier mee wat beter om kan gaan. Hebben andere mensen dat nou ook dat vriendschappen komen en gaan? Ik durf er al niet te veel vertrouwen in het hebben en als je dan een beetje een band hebt opgebouwd dan gebeurt er weer zoiets en kun je weer op zoek naar nieuwe contacten. Ik word er weleens moedeloos van.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor, Milkakoe30. Ik kan echt zeggen dat ik (buiten mijn vriend om) maar 3 personen in mijn leven heb die ik echt als mijn vriendinnen beschouw. Zou voor ze door het vuur gaan en ik voor hun. De meeste mensen komen en gaan. Met reden, dat geloof ik dan wel weer.



Waarom plaats je geen leuk vriendinnenoproepje op het Viva prikbord?
Alle reacties Link kopieren
@ boxje: ik zou willen dat ik er 1 had. Soms denk ik dat ik toch een beetje leuk contact met iemand heb opgebouwd en dan wordt je toch weer aan de kant gezet. Ik heb verder geen familie dus ik mis dan eigenlijk wel een leuke vriendin.



Vriendinnenoproepje heb ik ergens anders wel meerdere keren gedaan. Heeft niet zoveel opgeleverd. Ik kan het hier ook proberen natuurlijk.
Milkakoe, op drie vrienden (en familie) na heb ik alleen maar mensen in mijn leven die komen en gaan. En ja, van sommige nam ik niet graag afscheid. Maar uiteindelijk vind ik het een verrijking, mijn kring is zo enorm divers en heb daardoor zo veel dingen kunnen meemaken, dat zou me nooit zijn gelukt als ik in dezelfde kringen was blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het wel. Al had ik maar 1 iemand die voor me door het vuur ging. Maar die heb ik niet. Omdat ik ook geen familie heb mis ik het heel erg. Ik zit ook heel vaak thuis. Heb wel een beetje contacten opgebouwd maar niet genoeg denk ik.



Hoe jij het ziet scriptum is wel positief.
In je op schrijf je dat je een terughoudend persoon bent. En dat je denkt dat mensen niet op jou zitten te wachten. En het één werkt het ander in de hand en vice versa. Dat is moeilijk voor jezelf, maar ook voor een ander.



Daarnaast heb je hoge verwachtingen van de ander want je wil iemand die voor je door het vuur gaat. Door zulke hoge (onrealistische) verwachtingen te hebben raak je alleen maar meer teleurgesteld en blijf je in een negatief kringetje ronddraaien.



Je kunt het ook omdraaien. Vraag niet wat een ander voor jou kan betekenen, maar wat jij voor die ander kan betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je als laatste zegt daar gaat het wel een beetje om. Wat kan ik voor een ander betekenen. Ik vind dat ik veel voor een ander kan betekenen en doe ook veel voor andere mensen. Maar ik merk dus dat dit andersom niet zo is. Daardoor heb ik vaak het gevoel dat mensen niet op me zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:milkakoe30 schreef op 26 augustus 2013 @ 22:02:

Ik mis het wel. Al had ik maar 1 iemand die voor me door het vuur ging. Maar die heb ik niet. Omdat ik ook geen familie heb mis ik het heel erg. Ik zit ook heel vaak thuis. Heb wel een beetje contacten opgebouwd maar niet genoeg denk ik.



Hoe jij het ziet scriptum is wel positief.Richt je niet alleen op je contacten zelf, maar zorg dat je ook met hun contacten weer omgaat. Van de 20 mensen die je dan leert kennen wordt er maar 1 je vriendin. Die ene met dezelfde interesses etc.
Milkakoe, vriendschappen en de verwachtingen die daar veelal aan vast zitten bijten elkaar.



De ideale situatie is als iemand iets voor een ander doet om de ander te helpen, of blij te maken, zonder daar iets voor terug te verwachten.



Als je met een simpel iets, bijvoorbeeld boodschappen doen voor de buurvrouw die moeilijk ter been is, de buurvrouw blij kunt maken kun je daar zelf blij van worden? Of hou je in je hoofd een lijstje bij van 'ik heb haar nu geholpen, een volgende keer moet zij mij helpen'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven