vrouw is niet te houden

26-05-2015 21:39 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, als man ben ik opzoek naar advies, en aangezien hier veel vrouwen komen kunnen jullie wellicht helpen. Mijn vrouw is sinds enige tijd een soort tikkende tijdbom, bij het minste op geringste ontploft ze al. Ik probeer haar op alle mogelijke manieren te helpen, te luisteren, taken in de huishouding doen en stimuleer haar dingen voor zichzelf te doen of met vriendinnen. Ook kan ze helemaal niks meer hebben van de kinderen en na 1 dag de kinderen alleen is ze er helemaal klaar mee. Bijna alles wat er gebeurd wordt negatief uitgelegd. Ik kan in haar ogen echt helemaal niks meer goed doen. Nu weet ik hoe veel mannen in een relatie staan en zeker te aanzien van kinderen etc. Nou, ik wil me zelf niet op de schouderkloppen, maar volgens mij ben ik de moeilijkste niet.



Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan? Waar is een vrouw naar opzoek, want complimenten, uit eten plannen, bloemen etc, niks helpt...
Heb je al aan haar gevraagd wat ze nodig heeft? Wat eraan scheelt?
Kan het zijn dat ze in een dip zit? Dat het haar te veel is geworden?
Praten al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik gedaan. Ze zoekt genegenheid, rust en begrip. Ze denkt van zichzelf dat ze alles verkeerd doet... Ik kan dat niet meer doorbreken, want complimenten worden niet gezien.



Verder geef ik haar natuurlijk genegenheid en begrip. Rust is wel lastig met kinden soms
Alle reacties Link kopieren
Is ze erg gestresst? Ik herken het namelijk een beetje van toen ik fulltime werkte en daarnaast nog tig ballen in de lucht moest houden. Was gewoon niet te doen en toen moest thuis ook iedereen het ontgelden...
Alle reacties Link kopieren
Praat met haar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Een keer zeggen dat ze als de sodemieter normaal moet doen.

jij heet toch niet deurmat van achteren? Kom op zeg, jullie op je tenen rondsluipen omdat mevrouw op ontploffen staat? Ik zou zeggen plof maar buiten en kom terug als je afgekoeld bent dan praten we erover.
Ja en?
Hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je vrouw?
Another Tale of Infinite Dreams
quote:whocanhelpme schreef op 26 mei 2015 @ 21:42:

Ja, dat heb ik gedaan. Ze zoekt genegenheid, rust en begrip. Ze denkt van zichzelf dat ze alles verkeerd doet... Ik kan dat niet meer doorbreken, want complimenten worden niet gezien.



Verder geef ik haar natuurlijk genegenheid en begrip. Rust is wel lastig met kinden soms En als je haar gewoon eens vraagt: wat kan ik doen om je te helpen? En daarna uit jezelf gewoon eens een stofzuiger pakken uit jezelf, brood smeren voor de kinderen, de vaatwasser in/uit ruimen, een was draaien of iets anders? Klinkt alsof ze erdoorheen zit.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ze heeft, de ene vrouw is de andere niet.

Hebben jullie hier al een serieus gesprek over gehad?



Als zij om van alles ontploft, klinkt dat niet echt gezellig voor jou en de kinderen. Misschien is ze overspannen, maar dat is geen excuus om dat op jullie af te reageren. Ik zou dan ook niet gaan sussen met bloemen en complimenten, maar juist duidelijk aangeven waar de grens ligt. Dat kan heel liefdevol, maar het is toch niet oké dat ze haar frustratie op het gezin botviert?

En als blijkt dat ze inderdaad overspannen is, kun je natuurlijk wel bespreken hoe jij haar kan helpen om meer te ontspannen. Maar gaan kruipen om het haar naar de zin te maken... mij zou dat juist enorm op de zenuwen werken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Suushi. schreef op 26 mei 2015 @ 21:45:

Hoe oud is je vrouw?Dit. Het klinkt alsof ze wellicht in de overgang is, maar dat hangt natuurlijk van haar leeftijd af
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Stuur haar naar een kuuroord in Zwitserland, hebben jullie even rust
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 26 mei 2015 @ 21:42:

Een keer zeggen dat ze als de sodemieter normaal moet doen.

jij heet toch niet deurmat van achteren? Kom op zeg, jullie op je tenen rondsluipen omdat mevrouw op ontploffen staat? Ik zou zeggen plof maar buiten en kom terug als je afgekoeld bent dan praten we erover.Hier ben ik het wel mee eens. Wat haar ook dwars zit, ze heeft niet het recht om dat op zo'n manier af te reageren, en al helemaal niet op de kinderen. Ik zou ophouden met haar te vleien, en haar richting een oplossing proberen te sturen. Hulp van buitenaf is misschien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ze klinkt overspannen.
quote:GarciaCM schreef op 26 mei 2015 @ 21:46:

[...]





Dit. Het klinkt alsof ze wellicht in de overgang is, maar dat hangt natuurlijk van haar leeftijd afOok de overgang is geen excuus.
quote:GarciaCM schreef op 26 mei 2015 @ 21:46:

[...]





Dit. Het klinkt alsof ze wellicht in de overgang is, maar dat hangt natuurlijk van haar leeftijd afMy thoughts exactly.
Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 21:52:

Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.Nou zeg, dat jij een krab van een ex hebt waar je je blauw aan betaald en je kinderen een strijdfactor zijn wil nog niet zeggen dat alle vrouwen zo zijn.
Ja en?
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 21:52:

Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.



Jeetje, dan heb jij ook niet de beste smaak in vrouwen (gehad), zeg!



Sneu voor je.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje overwerkt? Het is ook druk een huishouden en gezin doen en werken.

Praat met haar. Vraag haar wat je voor haar kan doen. Geef haar een cadeautje. Troost haar. Kook eens lekker.

Dagje welness
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft2 schreef op 26 mei 2015 @ 21:40:

Heb je al aan haar gevraagd wat ze nodig heeft? Wat eraan scheelt?Een beetje vrouw antwoord dan: "Als je dat niet weet dan ben je een <vul maar in>" :-)
quote:Amand schreef op 26 mei 2015 @ 21:52:

Even serieus, TO; heb je nooit een andere vrouw gehad? Zo zijn ze gewoon hoor. Grow a pair.
quote:viva1966 schreef op 26 mei 2015 @ 22:06:

[...]





Een beetje vrouw antwoord dan: "Als je dat niet weet dan ben je een <vul maar in>" :-)





+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven