vrouw is niet te houden

26-05-2015 21:39 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, als man ben ik opzoek naar advies, en aangezien hier veel vrouwen komen kunnen jullie wellicht helpen. Mijn vrouw is sinds enige tijd een soort tikkende tijdbom, bij het minste op geringste ontploft ze al. Ik probeer haar op alle mogelijke manieren te helpen, te luisteren, taken in de huishouding doen en stimuleer haar dingen voor zichzelf te doen of met vriendinnen. Ook kan ze helemaal niks meer hebben van de kinderen en na 1 dag de kinderen alleen is ze er helemaal klaar mee. Bijna alles wat er gebeurd wordt negatief uitgelegd. Ik kan in haar ogen echt helemaal niks meer goed doen. Nu weet ik hoe veel mannen in een relatie staan en zeker te aanzien van kinderen etc. Nou, ik wil me zelf niet op de schouderkloppen, maar volgens mij ben ik de moeilijkste niet.



Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan? Waar is een vrouw naar opzoek, want complimenten, uit eten plannen, bloemen etc, niks helpt...
Alle reacties Link kopieren
Oh en ook nog, koop een heel klein , niet duur, sieraadje voor haar...iets wat jullie relatie kenmerkt.

Een lief klein armbandje bv, met een ankertje eraan bv, dat ze altijd bij je mag komen voor hoop en steun.

Zoiets, als onderliggende bodem, als symbool.

.

Dan tover je vast een glimlach op haar gezicht.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Je bent haar partner en ook al zit ze nog zo slecht in haar vel dan nog mag je van haar verwachten dat ze een soort basis respect toont. Aan de andere kant help je haar om te naar haar te luisteren, helpen in de huishouding? Als je dat eerder nooit deed, wat opmerkelijk is wat zee is niet je huishoudster en/of nanny, dan kan je wel eens in de gevarenzone zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spreek af dat ze na een lange dag even mag gaan sporten of wandelen ofzo, om af te koelen.Waarom zou ze daar toestemming van TO voor moeten hebben? Ze kan zelf 'n oppas regelen, als ze behoefte heeft aan tijd voor zichzelf.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:17:

Oh en ook nog, koop een heel klein , niet duur, sieraadje voor haar...iets wat jullie relatie kenmerkt.

Een lief klein armbandje bv, met een ankertje eraan bv, dat ze altijd bij je mag komen voor hoop en steun.

Zoiets, als onderliggende bodem, als symbool.

.

Dan tover je vast een glimlach op haar gezicht.Daar zou je bij mij niet mee af moeten komen als ik overloop van de stress. Dan is het regelen van dagelijkse opvang voor de kinderen een veel geschikter kado.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 27 mei 2015 @ 10:18:

[...]



Waarom zou ze daar toestemming van TO voor moeten hebben? Ze kan zelf 'n oppas regelen, als ze behoefte heeft aan tijd voor zichzelf.Uh gewoon omdat we allemaal een drukke dag gehad hebben en je op dat moment echt even weg moet?
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:17:

Oh en ook nog, koop een heel klein , niet duur, sieraadje voor haar...iets wat jullie relatie kenmerkt.

Een lief klein armbandje bv, met een ankertje eraan bv, dat ze altijd bij je mag komen voor hoop en steun.

Zoiets, als onderliggende bodem, als symbool.

.

Dan tover je vast een glimlach op haar gezicht.

En vertel haar erbij dat ze niet hoeft te praten, niets hoeft te zeggen..maar dat ze altijd bij je mag komen.

Kijk haar aan, geef haar een kus...en loop weg.

.

dat zet haar vast aan het denken, en stiekum vind ze het erg lief van je.

En als haar hart bij jou is, zal ze bij je komen.

uit haar zelf.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 27 mei 2015 @ 10:19:

[...]



Daar zou je bij mij niet mee af moeten komen als ik overloop van de stress. Dan is het regelen van dagelijkse opvang voor de kinderen een veel geschikter kado.

Niets is in tijden van stress, zo fijn als je een partner hebt, die zorgzaam en lief voor je is, die aan je denkt, die jou laat weten er voor je te zullen zijn, dan kan je als vrouw heel veel aan...daar haalt iedere vrouw energie uit.

Nee, jij mischien niet nee...na alles wat ik van je lees.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat als ik chagrijnig ben, en mijn man gaat ook nog eens extra aardig en nederig doen, dat ik dan nog chagrijniger word.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
quote:Uh gewoon omdat we allemaal een drukke dag gehad hebben en je op dat moment echt even weg moet?Dat hoef je toch niet van (toestemming van) je man af te laten hangen? Bel 'n oppas en ga lekker even uitwaaien/terrasje doen als je het niet trekt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 10:28
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:yadayada schreef op 27 mei 2015 @ 09:34:

Misschien begint ze het onderhand na al die jaren bloedirritant te vinden dat jij "luisteren" en "taken in het huishouden doen" ziet als "haar helpen"?



Hier ben ik het mee eens. Niets zo irritant als een kerel die gedienstig om je heen dreutelt en met angst in zijn

ogen je stemming probeert te lezen.





TO, ik denk dat jullie elkaar op de zenuwen werken. Laat haar gewoon een poos in haar sop gaarkoken. Probeer niets alles te beredeneren en uit te praten. Misschien is ze niet zo'n prater. Zulke vrouwen zijn er nl. ook.



Bij mij zou je ook niet aan moeten komen met bloemen of een sieraadje om me te verwennen. Ga gewoon zonder te vragen de buitenboel boenen, daar heb ik meer aan. En laat me een middagje alleen thuis met een goed boek en een reep chocola.
Alle reacties Link kopieren
[quote]bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 10:28:[/b

Ik weet wel dat als ik chagrijnig ben, en mijn man gaat ook nog eens extra aardig en nederig doen, dat ik dan nog chagrijniger word.[/quot



haha nederig?....noemde ik dat woord?

das toch heel wat anders...man man man, typische vrouwen hier, dat wel.

.

En dat jij je humeur ''botviert'' op je man, begrijpen we natuurlijk allemaal wel...psychologie he, beste meid.

Bedoelde je dat mischien?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:23:

[...]



Niets is in tijden van stress, zo fijn als je een partner hebt, die zorgzaam en lief voor je is, die aan je denkt, die jou laat weten er voor je te zullen zijn, dan kan je als vrouw heel veel aan...daar haalt iedere vrouw energie uit.

Nee, jij mischien niet nee...na alles wat ik van je lees.Er zijn er meer hoor, ik ben ook meer van de stevige pragmatische aanpak. Geen goudschaaltje en fluwelen handschoenen alsjeblieft. Ik heb liever een man die me een figuurlijke schop onder mn kont geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 27 mei 2015 @ 10:38:

[...]





Er zijn er meer hoor, ik ben ook meer van de stevige pragmatische aanpak. Geen goudschaaltje en fluwelen handschoenen alsjeblieft. Ik heb liever een man die me een figuurlijke schop onder mn kont geeft.

Goudschaaltje, fluwelen handschoen...?

haha, dat woord gebruik ken ik helemaal niet, nog in de twintig ofzo?

.

Of jij bent geen vrouw, of hij is geen man.

Als je beiden bent, werkt het niet....nee, ook niet bij jou.

.

En dat jij jezelf niet een schop onder de kunt kunt geven, geeft mij te kennen, dat jij een vrouw bent.

Mannen kunnen dat wel,... moeten dat zelfs ook.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:bettypage schreef op 27 mei 2015 @ 10:28:

Ik weet wel dat als ik chagrijnig ben, en mijn man gaat ook nog eens extra aardig en nederig doen, dat ik dan nog chagrijniger word.





Precies. Ben het dus voor één keer met Amand eens: Grow a pair.



Dit soort vrouwen heeft nul respect voor lievige mannen. Kan je ze nog beter als deurmat behandelen, dan gedragen ze zich als Prison-groupies.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 27 mei 2015 @ 10:32:

[...]





Dat hoef je toch niet van (toestemming van) je man af te laten hangen? Bel 'n oppas en ga lekker even uitwaaien/terrasje doen als je het niet trekt.gaat niet om toestemming vragen. Het is gewoon een vraag die eigenlijk alleen met "ja tuurlijk schat" kan worden beantwoord...
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:23:

[...]



Niets is in tijden van stress, zo fijn als je een partner hebt, die zorgzaam en lief voor je is, die aan je denkt, die jou laat weten er voor je te zullen zijn, dan kan je als vrouw heel veel aan...daar haalt iedere vrouw energie uit.

Nee, jij mischien niet nee...na alles wat ik van je lees.Hou nou toch eens op om voor elke vrouw te spreken!
Alle reacties Link kopieren
En als je juist geirriteerd wordt van een zachte partner die van alles probeert: zeg het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 27 mei 2015 @ 10:42:

[...]



Goudschaaltje, fluwelen handschoen...?

haha, dat woord gebruik ken ik helemaal niet, nog in de twintig ofzo?

.

Of jij bent geen vrouw, of hij is geen man.

Als je beiden bent, werkt het niet....nee, ook niet bij jou.

.

En dat jij jezelf niet een schop onder de kunt kunt geven, geeft mij te kennen, dat jij een vrouw bent.

Mannen kunnen dat wel,... moeten dat zelfs ook.



Ik ben een vrouw van 56. Maar ik ben, in tegenstelling tot veel vrouwen, geen "voeler". Ik ben heel analytisch en praktisch ingesteld. Ik kan niets met mensen die hun reacties en gedrag beargumenteren met "maar zo vóel ik het nu eenmaal". Gevoel is niet altijd de beste raadgever, vind ik. Soms is gezond verstand een betere raadgever.



Overigens ken ik veel mannen die zichzelf helemaal geen schop onder de kont kunnen of willen geven, die zichzelf heel serieus nemen. Niet mijn favoriete soort man.



Jij hebt een stereotiep beeld van mannen en vrouwen, vind ik. Niet alle vrouwen komen van Venus en niet alle mannen van Mars.
Alle reacties Link kopieren
quote:mia_e schreef op 27 mei 2015 @ 10:52:

[...]





gaat niet om toestemming vragen. Het is gewoon een vraag die eigenlijk alleen met "ja tuurlijk schat" kan worden beantwoord...Maar dan moet ze nog de hele dag zitten wachten tot haar man eindelijk thuis komt. Ik heb zoiets, neem zelf 'n beslissing en regel oppas als je het niet meer trekt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 26 mei 2015 @ 22:06:

[...]





Een beetje vrouw antwoord dan: "Als je dat niet weet dan ben je een <vul maar in>" :-)+1
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sapphira schreef op 26 mei 2015 @ 22:25:

Kinderen het weekend naar opa en oma. Hotelletje boeken, dagje sauna, uit eten en neem massage olie mee en masseer haar uitgebreid zonder aan te dringen op seks. En een heeeeeele lange nacht slapen! Denk dat dit is wat zij even nodig heeft. En dan verteld ze je vast ook wel wat er in haar hoofd omgaat.



Succes!



Geweldig en al, maar ik lees dat TO al veel heeft geprobeerd.

Een vrouw is geen kind en kan het ook gewoon aangeven in plaats van de sfeer lang te verstieren.

Of misschien er ook zelf wat aan doen?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yadayada schreef op 27 mei 2015 @ 09:34:

Misschien begint ze het onderhand na al die jaren bloedirritant te vinden dat jij "luisteren" en "taken in het huishouden doen" ziet als "haar helpen"?



En wanneer is het wel goed?

+ Manlief moet maar de hele tijd vrouwlief teverden houden?

Lekker gebalanceerd weer.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat hoe zij zich voelt haar verantwoordelijkheid is, niet de jouwe.

Als ze uit haar slof schiet, gaat dat over haar, niet over jou.



Doe jouw deel in het huishouden, wees er als ze wil praten en zorg er voor dat je het zelf naar je zin hebt.

Jij bent verantwoordelijk voor hoe jij je voelt.



Hou van haar, vergeef haar huidige gedrag en verder kun je niets doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:systeemkast schreef op 27 mei 2015 @ 11:35:

[...]





En wanneer is het wel goed?

+ Manlief moet maar de hele tijd vrouwlief teverden houden?

Lekker gebalanceerd weer.Nee, hij moet juist niets doen. Haar met rust laten. Zélf een avond (of weekend) de hort opgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven