Vrouw wil steeds minder in bed.

30-04-2017 11:44 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het verder moet met mijn huwelijk.

Naar de buitenwereld hebben we alles voor elkaar. We zijn meer dan twaalf jaar samen, hebben kinderen , een vaste job, een mooie woning, gaan regelmatig samen op reis. Mijn vrouw en ik (man) hebben een goed draaiend huishouden en komen goed overeen wat onze kinderen betreft.

Ons sekslever ervaar ik echter steeds meer als problematisch. Echt avontuurlijk zijn we nooit geweest, maar vroeger hadden we wel leuke en gevarieerde seks. Met het verstrijken van de jaren is dit steeds minder geworden. Initiatief komt er altijd van mijn kant, ongeveer de helft van de keren gaat mijn vrouw hierin mee. Het is altijd kort (1 standje), quasi geen voorspel, altijd in bed. Ze geeft mij het gevoel dat ze blij is als het 'over' is.

Erover praten kunnen we niet echt. Ze wil er niet over praten als we thuis zijn, omdat ze bang is dat de kinderen wakker worden en alles zullen horen. Als ik voorstel om de kinderen op logeren te doen, ziet ze dit niet zitten. Ik vind dat ze zich verschuilt achter de kinderen.

Ze vindt dat ik mij aanstel en dat ik als vader de verkeerde prioriteiten heb. Ik wil ook blijven werken aan onze relatie.

Ik heb steeds minder begrip en geduld naar mijn vrouw toe, wat de hele situatie natuurlijk er niet beter op maakt.

Ik weet niet zo goed wat ik nodig heb. Tips, herkenning, een schop onder mijn kont. Mijn vraag is hoe ik hier mee moet omgaan. Ik heb behoefte aan wat (vrouwelijke) input. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 13:11:

[...]





Ze geneert zich overduidelijk. En je hoeft niet meteen een weekendje weg te gaan, dat is toch om het leuk te hebben en niet om zulke te bespreken, zou ik ook geen zin in hebben.

Regel oppas voor een avond en praat gewoon thuis. En jammer als ze dan kwaad word, soms moet je gewoon over dingen praten of ruzie maken.

En als er geen kinderen zijn kan ze dan niet als excuus gebruiken om gesprek te stoppen.Dat zou ik kunnen proberen, al ben ik bang dat ze mij dit niet in dank zal afnemen.
quote:Emperor schreef op 30 april 2017 @ 13:47:

ik ben het eens met amand, staf mij dan ook maar. het is in een relatie snel genoeg duidelijk welke rolverdeling je wil en kan hebben. en als dit helemaal niets voor je vrouw is, dan weet je dat heus wel, je gaat je vrouw niet verkrachten.

Gestaft.





(geintje)



Maar, eens.
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:48:

[...]



In een studie die ik las stond dat vrouwen huishoudelijke klusjes inzetten als ruilmiddel voor seks, de afwas voor een pijpbeurt. Ramen lappen voor anale seks. Ik heb wel een linkje ;)

American Sociological Review - 'Egalitarianism, Housework, and Sexual Frequency in Marriage'Wat een makkelijke vrouwen. Ik zou hoger in zetten
quote:strikjemetstippels schreef op 30 april 2017 @ 13:50:

[...]



Wat een makkelijke vrouwen. Ik zou hoger in zetten Zoals?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 30 april 2017 @ 13:08:

Ik denk dan weer dat je gewoon je vrouw moet neuken wanneer jij wilt wanneer jij denkt dat het kan. Niet afwachten totdat zij ja zegt of impliciet toestemming geeft. Neuk haar gewoon eens. Gebruik haar om je zaad in te storten. Ze is toch je vrouw? Nou dan.

Lang niet iedere vrouw is zo'n onderdanig tiepje die dit kan waarderen hoor....



TO, zou je niet een kunnen proberen om je vrouw eens af en toe een dikke knuffel en zoen te geven, tegen haar zeggen hoe mooi en sexy ze is, dat je niets liever wilt dan de liefde met haar bedrijven (met nadruk op liefde) en je dan om te draaien en verder te gaan met wat je aan het doen was? Dan geef je genegenheid plus je bent duidelijk over wat je wilt, zonder dat je haar onder druk zet.

Het klinkt namelijk alsof je vrouw vooral in de moeder-stand staat, dus probeer te appelleren aan haar vrouw-zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:48:

[...]



In een studie die ik las stond dat vrouwen huishoudelijke klusjes inzetten als ruilmiddel voor seks, de afwas voor een pijpbeurt. Ramen lappen voor anale seks. Ik heb wél een linkje ;)

American Sociological Review - 'Egalitarianism, Housework, and Sexual Frequency in Marriage'Wat ik dan weer niet begrijp is hoe je in staat bent om seks te hebben met een vrouw die er overduidelijk zelf geen zin in heeft. Maar dat zal dan wel weer komen doordat ik zelf een vrouw ben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:AaronPaul schreef op 30 april 2017 @ 13:48:

[...]





Dat zou ik kunnen proberen, al ben ik bang dat ze mij dit niet in dank zal afnemen.



Dat is dan jammer, je moet iets doen.



En ik denk dat dit beter zal werken op lange termijn dan haar benaderen zoals een paar anderen hier opperen.
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 13:52:

[...]



Zoals?Ja ik moest daar nog even over denken, maar een bureau meubel in elkaar zetten of zo. Dat vind ik vaak best zwaar met zo'n bureau blad en zo. Dus iets van zwaar fysiek werk in ieder geval. Dat vind ik ook lekker mannelijk. Ik ben wel van de meer traditionele rol verdeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het helpt om samen niet over seksualiteit, maar op een positieve manier over jullie relatie te praten. Uitgangspunt: hoe kan ik jou gelukkig maken? Daar hoort bij dat je in alle eerlijkheid aan elkaar vertelt waar je gelukkig van wordt en wat je daarin van elkaar verwacht. Je kan het concreet maken door te vragen: wat kan ik komende week voor je doen om jou een fijne week te bezorgen. Dan vraag je een week later: of het je gelukt is. Elke week opnieuw. Afspraak vooraf: niet aangeven waar je niet gelukkig van wordt, houd het positief.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 30 april 2017 @ 13:47:

ik ben het eens met amand, staf mij dan ook maar. het is in een relatie snel genoeg duidelijk welke rolverdeling je wil en kan hebben. en als dit helemaal niets voor je vrouw is, dan weet je dat heus wel, je gaat je vrouw niet verkrachten.



Jouw woorden zijn anders, jij voegt essentiële voorwaarden toe.

Dat maakt verschil.



Ik heb niets tegen een relatie waarin doorpakken en tegenstribbelen een rol spelen, mits beiden dat willen.

Maar dat staat er niet, ook niet bij navraag.



En je gaat (je vrouw) niet verkrachten. Daar ben ik ook een voorstander van. Maar dat staat er niet als advies. Er staat iets anders, met bij navraag als motivatie en winst zegt: het is je vrouw en ik kom dan lekker klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk dat de aanpak van Amand beter zou werken dan als man nóg meer je best gaan doen voor je vrouw, terwijl je er helemaal niets voor terug krijgt. Weekendjes weg, vaker knuffelen zonder seks te willen, allemaal leuk hoor maar ik denk niet dat het werkt wanneer je dat al maanden/jaren doet zonder resultaat. Dat zie ik wel vaker voorbij komen in topics waarbij de man klaagt over te weinig seks. Dat altijd maar lieve gedoe, daar worden heel veel vrouwen gewoon niet geil van hoor. Amand zou zijn woorden wel wat anders mogen kiezen maar ik denk dat het misschien best een verrassend effect zou kunnen hebben op je vrouw TO, als je inderdaad eens wat meer dominantie toont, in plaats van maar weer lief te gaan doen in de hoop dat ze er misschien deze ene keer wel in meegaat.
Anderen snappen dat die voorwaarden impliciet zijn, feow. Jou moet het uitgelegd worden, blijkbaar.
[...]



Je klinkt als mijn vent.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-04-2017 19:23
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Kijk wat je wel hebt ipv wat je niet hebt.

Daar bedoel ik mee. Je hebt alles. Een lieve vrouw, leuke kinderen, mooi huis, werk, geen zorgen.

Het enige dat niet goed gaat is de sex. Bedenk dan dat de perfecte vrouw, man of huwelijk niet bestaat.

Als de sex geweldig zou zijn, maar ze zou t huishouden verslonsen, een gat in haar hand hebben of de kinderen niet goed verzorgen, zou je ook ongelukkig zijn.

Verder ben ik het eens met degenen die zeggen, geef haar gewoon eens aandacht, een knuffel, een zoen, zonder bijbedoelingen. Trek haar in bed tegen je aan, zoen haar en streel haar en dan welterusten.
Ik zou al niet geil worden van zo'n iemand ...maar als iemand mij zo benaderd als Amand, ligt hij en zijn spullen binnen 2 seconden buiten de deur.

Koekkoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 30 april 2017 @ 14:00:

[...]





Jouw woorden zijn anders, jij voegt essentiële voorwaarden toe.

Dat maakt verschil.



Ik heb niets tegen een relatie waarin doorpakken en tegenstribbelen een rol spelen, mits beiden dat willen.

Maar dat staat er niet, ook niet bij navraag.



En je gaat (je vrouw) niet verkrachten. Daar ben ik ook een voorstander van. Maar dat staat er niet als advies. Er staat iets anders, met bij navraag als motivatie en winst zegt: het is je vrouw en ik kom dan lekker klaar.oke ik snap je. ik lees amand anders, niet als meedogenloze verkrachter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 30 april 2017 @ 14:02:

Anderen snappen dat die voorwaarden impliciet zijn, feow. Jou moet het uitgelegd worden, blijkbaar.



Blijkbaar.

Maar ik vroeg het eerst bij jou na, juist om dat helder te krijgen.

Omdat ik er eigenlijk op hoopte dat jij die uitleg zou bedoelen, in plaats van dat andere, wat of je het nu leuk vindt of niet, nog steeds voorkomt. En als je dat iets te vaak heb zien gebeuren word je kennelijk een aanstelster.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 30 april 2017 @ 14:02:

Anderen snappen dat die voorwaarden impliciet zijn, feow. Jou moet het uitgelegd worden, blijkbaar.Ik apprecieer je mening, maar ik zou liever hebben dat je zo'n dingen hier niet zegt.
Maar iedereen is anders.

Als ik altijd toestemming moet geven word het ook niks.

Beetje dominantie is voor genoeg vrouwen wel aantrekkelijk.

Ik snap waarom mensen er anders over denken maar ik houd niet vannhet geslijm en dat je bent zo mooi blablabla gedoe.

Heb liever dat iemand laat merken wat echt de bedoeling is.

Soms irritant maar 9 van de 10 keer hebben we dan wel seks.
quote:Emperor schreef op 30 april 2017 @ 14:07:

[...]



oke ik snap je. ik lees amand anders, niet als meedogenloze verkrachter.Nee dat vond ik ook al niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 30 april 2017 @ 13:47:

ik ben het eens met amand, staf mij dan ook maar. het is in een relatie snel genoeg duidelijk welke rolverdeling je wil en kan hebben. en als dit helemaal niets voor je vrouw is, dan weet je dat heus wel, je gaat je vrouw niet verkrachten.En die nuance mist dus in de posts van Amand
quote:Lampie1986 schreef op 30 april 2017 @ 14:10:

Maar iedereen is anders.

Als ik altijd toestemming moet geven word het ook niks.

Beetje dominantie is voor genoeg vrouwen wel aantrekkelijk.

Ik snap waarom mensen er anders over denken maar ik houd niet vannhet geslijm en dat je bent zo mooi blablabla gedoe.

Heb liever dat iemand laat merken wat echt de bedoeling is.

Soms irritant maar 9 van de 10 keer hebben we dan wel seks.Voor zat vrouwen ook niet.
quote:AaronPaul schreef op 30 april 2017 @ 14:10:

[...]





Ik apprecieer je mening, maar ik zou liever hebben dat je zo'n dingen hier niet zegt.Ik zou liever hebben dat je probeert te doorgronden wat ik hier schrijf om te zien of je er iets van kunt gebruiken.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 14:13:

[...]





Voor zat vrouwen ook niet.

Dat mag.

Maar op dit moment is er ook geen seks maar omdat ze zo'n leuke moeder is mag hij niet klagen.

Zo lees ik bepaalde post.

Dat vind ik dus niet.

Draai het eens om. Je vent raakt je niet meer aan maar is wel een goede vader.

Ondertussen wil hij geen seks meer.

Dat hoort er toch bij gewoon? Anders heb je zin broer zus relatie waar iedereen elkaar lief vind en niemand het doet.
Ik heb een vriend die dit zo had kunnen schrijven. Alleen geeft hij z'n vrouw wel heel veel aandacht zonder gelijk seks te willen. Het knuffelen, masseren, zoenen zonder op seks aan te dringen werkt bij hem dus niet.



Wat wel werkt? Niks, vrees ik. Hij heeft haar een poosje links laten liggen, toen realiseerde ze zich blijkbaar even (na 5 !!! maanden!) dat ze hard op weg was om hem kwijt te raken. Het ging toen een maand of 2 goed (lees: 1 keer per 2 weken seks en nog altijd in hetzelfde standje, en vlug vlug). Ze weigert er verder nog over te praten. Hij houdt enorm veel van haar, Ik zie hem ook niet weggaan puur en alleen hier om maar het is wel heel frustrerend.



Mensen die hier zeggen 'kijk naar wat je hebt', zo simpel is het niet. Waarom moet haar libido geaccepteerd worden maar die van hem niet? Waarom moet hij inbinden maar zij niet wat verruimen? Je moet elkaar toch tegemoet komen of niet dan?



Deze vriend voelt zich minderwaardig vanwege haar gedrag. Alsof ze hem niet meer wilt. Het gaat niet uitsluitend om het neuken, het gaat om zoveel meer. Als een vrouw dit topic geopend zou hebben zouden de reacties heel anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven