Waarom behoefte aan vriendinnen/vrienden?

25-07-2016 12:55 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door mijn andere topic kwam ik op deze vraag. Daarin zeg ik dat ik geen vriendinnen/vrienden heb, mijn partner ook niet en dat we daar ook geen behoefte aan hebben. Blijkbaar is dat niet zo standaard want ik krijg als reacties dat ik vriendinnen/vrienden en hobby's moet nemen.



Ik heb mijn werk, 32 uur per week, 2 kleine kinderen, een heel groot huis met grote tuin en wat dieren. Ik verveel me dus niet en heb geen behoefte om de vrije tijd die ik heb met andere mensen dan mijn gezin door te brengen. Bovendien is mijn ervaring met vriendinnen niet zo heel denderend.



Ik snap het ergens nog wel als je jong bent en/of single en verder weinig te doen hebt. Dat je dan niet de hele dagen en/of weekenden alleen thuis wil doorbrengen. Maar dat is bij mij dus niet aan de orde.



Ik vraag me af waarom velen zo'n behoefte aan vriendinnen/vrienden hebben? En wat voegt het toe in je leven?
Alle reacties Link kopieren
wat het toevoegt? dat je wereld een stuk groter wordt.
very metal
Alle reacties Link kopieren
verhalen en meningen van anderen zijn vaak interessant. ze kunnen je ook wat over jezelf leren. ik ontwikkel me meer met anderen om me heen, dan alleen.
very metal
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik meer input in mijn leven nodig heb dan die van mijn partner en eventuele kinderen.

Omdat ik wil sparren met mensen over dingen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het is gezellig. Daarbij vind ik het nooit handig om mijn hele leven en geluk op te hangen aan 1 persoon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar een vriendin, omdat ik er niet zo'n behoefte aan heb, maar ik vind het wel prettig dat er iemand is die gewoon altijd aan mij kant staat



Daarbij hadden mijn ex en ik bijvoorbeeld niet dezelfde smaak in film, kunst en cultuur, dus dan nam/neem ik haar mee.
Alle reacties Link kopieren
Als eiland kun je je als mens niet ontwikkelen. We zijn ervoor 'gemaakt' om te leren en groeien door de interactie met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat KING zegt.



Met vriend(inn)en doe ik leuke dingen, bespreek ik van alles, deel ik lief en leed. Dat doe ik ook met mijn partner, maar ik moet er niet aan denken dat alleen met hem te doen. Al was het maar omdat onze interesses niet helemaal synchroon lopen. Maar vooral ook omdat ik dat zo beperkend vind.

Mijn vriendschappen zijn mijn spiegel en een heel waardevolle factor in mijn leven. Een aantal van deze vriendschappen waren er eerder dan mijn relatie en ik houd van mijn vriendinnen. Ik zou wel gek zijn ze uit mijn leven te weren, omdat er toevallig een kerel in mijn leven is gekomen.



Mijn vriend heeft overigens ook een sociaal leven naast onze relatie en zou ook niet anders willen. Ik kan ook echt genieten van de avonden alleen thuis, als hij met zijn (sport)maten is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Hoe ouder ik word hoe meer een alleenganger.

Heb altijd wel een paar (niet veel) vriendinnen gehad en nog, maar ik vind het soms lastig een vriendschap goed te houden.

Kan me nogal aan mensen ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook getrouwd en we hebben 1 kind, maar ik zou echt iets missen zonder vriendinnen.

Ik denk niet dat je 'alles' uit het contact met je partner kan halen (wil ik ook niet), en dat het goed is om met verschillende mensen contact te hebben. (verschillende visies, andere humor en gesprekken etc)

Alsnog heb ik veel vrije tijd hoor, al heb ik een gezin en werk ik 4 dagen per week.

Ook spreek ik af met vriendinnen die kinderen hebben en doen we samen met de kinderen iets.

Ik denk dat je hierin ook een voorbeeldfunctie hebt naar je kinderen m.b.t sociale contacten.
Alle reacties Link kopieren
Met vriendinnen doe ik andere dingen dan met m'n partner. Naar theater, bijvoorbeeld. Daar houdt mijn man niet zo van. Lekker kletsen met een groepje vrouwen is alweer heel anders dan praten met mijn man. Even uit eten met een ander dan mijn partner of kinderen, dan ben ik even weer alleen Dreamer, geen partner van, geen moeder van.. gewoon ik.



En ik ben heel blij met man en kinderen, werk 28 uur, het daarnaast massa's hobby's, waar ik niet eens altijd aan toekom. Maar even erop uit, wat anders zien dan kantoor en collega's, huis en gezin. Over andere onderwerpen praten, andere meningen horen, andere grapjes, andere levens.. Plezier maken met anderen, wat natuurlijk ook met partner kan, maar toch anders.



En het hoeven niet gelijk vriendinnen in de meest diepgravende zin van het woord te zijn. We hoeven niet over alles op dezelfde golflengte te zitten, we hoeven niet dagelijks/wekelijks over diepe zielenroerselen te praten of de zin van het leven. Gewoon, samen zijn, samen ervaringen delen, herinneringen maken.. er eens uit zijn.



Ik ben verder ook niet vaak op stap, meestal thuis. Maar daarom is het af en toe nog wel lekker.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lieve vriendinnen, werkelijk waar, we delen, en doen veel samen.

Ik ben ontzettend gezegend met hun, zo was laatst een vader van een vriendin van me overleden, toen hebben we met zijn allen geld bij elkaar gedaan, en een prachtige krans aan haar en haar vader geschonden.

Ze kreeg tranen, en dat was kut...toen we zeiden, dat dat niet bedoeling was, ging ze lachen..jantje lacht, jantje huilt, typisch mijn vriendinnen..we delen elkaars geheimen.

Dan zitten we op het terras, de een heeft dit, de ander dat, maar we voelen ons verbonden.

Maar ach, we praten er wat af, met zijn allen, zij willen mij niet missen, ik hun niet.

Vrienden kun je uitkiezen, en reken maar...dat ik ze heb uitgezocht!..ik heb de beste van al.

Echt, puur.

En als ze het even niet zijn, dan denken we..nu ja, als we in haar schoenen had gestaan, hadden we het mischien ook zo gedaan.

Ik ken hun familie, hun de mijne.

Respect, veilig.

.

Wij helpen elkaar.

Steunen elkaar.

.

Nee, wij kunnen elkaar niet missen, en dat is precies de reden, waarom wij altijd om elkaar heen blijven draaien.

Straks ga ik nog koken voor een, "kook nu eens lekker elle", ..

Ze kennen mij, en ik hun.

Heel dankbaar ben ik voor ze.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zien je kinderen weleens andere mensen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Even uit de sleur van alledag, hoe fijn je die sleur of dagelijkse handelingen ook kunt ervaren, is volgens mij ook goed voor geluksgevoelens. Dat staat bijvoorbeeld altijd in zo'n rijtje als "hoe houd je je zelf alert en gelukkig" ofzoiets. Oa neem eens een andere route naar huis, spreek eens met vreemden, dat soort werk.
Later is nu
Mijn vrienden zijn echt een verrijking. De wereld ziet er een stuk minder gezellig uit zonder ze.

Lijkt mij benauwend als je leven uit zo'n klein clubje bestaat en je ook alleen op hen terug kan vallen.



Ik voel mij zo gezegend met mijn vrienden. We staan voor elkaar klaar no matter what. Ik deel alles, zeker met 1 van mijn beste vriendinnen. We raken nooit uitgepraat, huilen en lachen met elkaar. Doen leuke dingen zowel met gezin als zonder.



Lijkt me ook dat je soms tijd voor jezelf nodig hebt om op te laden? Doe je dat dan alleen?



Ik persoonlijk kan mij niks voorstellen bij jouw levenswijze. Maar ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 25 juli 2016 @ 13:15:

Ik ben ook getrouwd en we hebben 1 kind, maar ik zou echt iets missen zonder vriendinnen.

Ik denk niet dat je 'alles' uit het contact met je partner kan halen (wil ik ook niet), en dat het goed is om met verschillende mensen contact te hebben. (verschillende visies, andere humor en gesprekken etc)

Alsnog heb ik veel vrije tijd hoor, al heb ik een gezin en werk ik 4 dagen per week.

Ook spreek ik af met vriendinnen die kinderen hebben en doen we samen met de kinderen iets.

Ik denk dat je hierin ook een voorbeeldfunctie hebt naar je kinderen m.b.t sociale contacten. Sorry hoor, maar dit vind ik echt onzin. Je moet als ouders vrienden hebben om dat aan je kinderen te kunnen laten zien? Nou dan faal ik dus als ouder omdat ik geen vriendinnen heb?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 juli 2016 @ 13:17:

Zien je kinderen weleens andere mensen?Wat is dit voor domme vraag?
Omdat ik het veel gezelliger en minder treurig vind om met vrienden een fles wijn leeg te drinken dan in m'n eentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:MazeBetrayal schreef op 25 juli 2016 @ 13:24:

[...]

Eerlijk is eerlijk, mijn broertje vindt het lastig om vriendschappen te onderhouden omdat hij niet bij onze vader heeft gezien hoe dat 'hoort', wat je dan zoal doet met vrienden etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 25 juli 2016 @ 13:22:

Mijn vrienden zijn echt een verrijking. De wereld ziet er een stuk minder gezellig uit zonder ze.

Lijkt mij benauwend als je leven uit zo'n klein clubje bestaat en je ook alleen op hen terug kan vallen.



Ik voel mij zo gezegend met mijn vrienden. We staan voor elkaar klaar no matter what. Ik deel alles, zeker met 1 van mijn beste vriendinnen. We raken nooit uitgepraat, huilen en lachen met elkaar. Doen leuke dingen zowel met gezin als zonder.



Lijkt me ook dat je soms tijd voor jezelf nodig hebt om op te laden? Doe je dat dan alleen?



Ik persoonlijk kan mij niks voorstellen bij jouw levenswijze. Maar ieder zijn ding.Tja, en ik kan mij persoonlijk niks voorstellen bij jouw levenswijze.
Wauw TO wat voel je je snel aangevallen? Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:MazeBetrayal schreef op 25 juli 2016 @ 13:27:

[...]





Wat is dit voor domme vraag?Vind je? Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Typisch, dat je precies de opmerkingen die betrekking hebben op je kinderen eruit pikt.



Vriendschappen geven je een spiegel; je ziet en spreekt andere mensen, waardoor je ook leert anders naar jezelf (en je relatie) te kijken. Kan volgens mij helemaal geen kwaad in jouw geval, zeker met de relatievraagstukken waar je nu mee zit.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik zie andere mensen bij mijn hobby en we hebben het dan ook wel eens over vanalles, maar we gaan niet met elkaar op stap en we bellen elkaar ook nooit of zo.



Ik heb nooit zo'n behoefte gehad aan vriendinnen. Waar mijn zusje bijvoorbeeld als tiener nooit alleen naar de stad kon, maar eerst vriendinnen moest bellen, kreeg ik het benauwd als iemand me wekelijks meevroeg naar de bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren
quote:MazeBetrayal schreef op 25 juli 2016 @ 13:27:

[...]





Wat is dit voor domme vraag?



Hoezo domme vraag? Dat was ook het eerste dat in mij opkwam eigenlijk. Zo sneu voor de kinderen om je bewust zo af te sluiten.

Mijn kinderen zijn dol op bezoek met andere kinderen en andersom gaan we ook regelmatig bij anderen langs waar ze lekker samen kunnen spelen met hun kinderen.

En via de school heb ik sowieso een hoop nieuwe vriendschappen opgedaan, wat ook gewoon heel praktisch is, qua brengen/halen naar feestjes en clubjes bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven