waarom kom ik niemand tegen?

09-12-2016 10:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Over paar maanden word ik 26 en heb nog nooit een vriend gehad. Dates wel, maar daar is het ook nooit verder gegaan en was het slechts elkaar leren kennen in twee dates.

Ik ben een vrij introvert persoon en vind het dan ook fijn als iemand het initiatief neemt.



Hebben jullie tips om de ware tegen te komen?

Of is het meer een kwestie van tijd en beetje geluk?
Alle reacties Link kopieren
Je komt ze wel tegen, je ziet ze alleen niet staan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
ik kom ook nooit wat tegen en ik ben al 45
Was bij mij ook zo. Had ook nog nooit een vriend gehad. Ik had inderdaad echt heel erg geluk dat ik iemand tegen kwam waar het echt absurd goed mee klikt op alle vlakken. Mijn eigen ervaring is dat als je te hard zoekt, je niemand vindt. Zodra je stopt met zoeken staat-ie opeens voor je neus. Ik weet 't, het klinkt echt heel afgezaagd en ik geloofde het zelf ook niet toen iemand dat tegen mij zei, maar zo ging het uiteindelijk wel
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 09 december 2016 @ 10:23:

Je komt ze wel tegen, je ziet ze alleen niet staan.



Nou ja, om de een of andere reden zijn die niet de ware iig.

Ik ga niet verder daten met iemand die niets serieus wil, beloftes niét nakomt etc
Alle reacties Link kopieren
Je neemt het veel te serieus.

Ga gewoon lekker daten en wordt vrienden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heaven205 schreef op 09 december 2016 @ 10:27:

Was bij mij ook zo. Had ook nog nooit een vriend gehad. Ik had inderdaad echt heel erg geluk dat ik iemand tegen kwam waar het echt absurd goed mee klikt op alle vlakken. Mijn eigen ervaring is dat als je te hard zoekt, je niemand vindt. Zodra je stopt met zoeken staat-ie opeens voor je neus. Ik weet 't, het klinkt echt heel afgezaagd en ik geloofde het zelf ook niet toen iemand dat tegen mij zei, maar zo ging het uiteindelijk wel



thanks

Het enige wat ik nu doe is erover nadenken in mijn hoofd en regelmatig online eens kijken. Maar het slokt wel energie merk ik...

Hoe kan ik het loslaten?
Ik heb ook lang moeten wachten. Maar ik had veel te hoge eisen.

Ik ben juist wel actief gaan zoeken. Juist omdat ik van mezelf niet bepaald extrovert ben, ik zal in de kroeg niemand oppikken. Dus veel gedate via internet en uiteindelijk de meest geweldige man tegen gekomen. Hij voldeed niet aan mijn eisen maar bleek op alle fronten de perfecte man voor mij te zijn.
quote:nina12 schreef op 09 december 2016 @ 10:28:

[...]





Nou ja, om de een of andere reden zijn die niet de ware iig.

Ik ga niet verder daten met iemand die niets serieus wil, beloftes niét nakomt etc



Zou ik ook niet doen nee. Zou ook niet verder daten met iemand waarmee je geen vonk zou voelen. Heb je dat al wel eens meegemaakt? Of ben je misschien veel te veel bezig in je hoofd met of-ie aan een hele checklist voldoet?



Edit: Ai, ik merk dat dit uitgeschreven wat naar leest geloof ik. Zo bedoel ik het niet hoor! Tis meer dat ik dat zelf ook de hele tijd deed en daarom mensen heel snel afschreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heaven205 schreef op 09 december 2016 @ 10:32:

[...]





Zou ik ook niet doen nee. Zou ook niet verder daten met iemand waarmee je geen vonk zou voelen. Heb je dat al wel eens meegemaakt? Of ben je misschien veel te veel bezig in je hoofd met of-ie aan een hele checklist voldoet?



Edit: Ai, ik merk dat dit uitgeschreven wat naar leest geloof ik. Zo bedoel ik het niet hoor! Tis meer dat ik dat zelf ook de hele tijd deed en daarom mensen heel snel afschreef.



Hm nee eerlijk gezegd ben ik niet bezig met een checklist. Ik weet wel door zelfkennis en daten wat niet bij mij past..dus dat vermijd ik. Bv beloftes niet nakomen, dan gaf ik eigenlijk iemand teveel kansen.

Of iemand die een discussie meteen ziet als aanval, daarom wil ik juist iemand die dingen kan uitpraten.

Of iemand die niet altijd uitgaat, omdat ik dat zelf ook niet doe.

Zulke eisen zijn het, lijkt mij redelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Emceetje schreef op 09 december 2016 @ 10:32:

Ik heb ook lang moeten wachten. Maar ik had veel te hoge eisen.

Ik ben juist wel actief gaan zoeken. Juist omdat ik van mezelf niet bepaald extrovert ben, ik zal in de kroeg niemand oppikken. Dus veel gedate via internet en uiteindelijk de meest geweldige man tegen gekomen. Hij voldeed niet aan mijn eisen maar bleek op alle fronten de perfecte man voor mij te zijn.



Mooi

Ben wel benieuwd... wat waren dan dingen waar hij niet aan voldeed maar dat hem als geheel wel perfect maakte?
Zo niet mee eens dat je wel iemand tegenkomt wanneer je stopt met zoeken. Zelf jaren niet gezocht (nu sedert een paar jaar wel) en zie het bij vriendinnen ook. Ze doen niet aan internetdaten, doen allerlei activiteiten, hebben een grote grote vriendenkring en zijn al jaaaaren single. Terwijl ze er absoluut voor openstaan om iemand te leren kennen.

Ik heb dus jammer genoeg geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Toch bedankt Treezebees..
quote:nina12 schreef op 09 december 2016 @ 10:49:

[...]





Hm nee eerlijk gezegd ben ik niet bezig met een checklist. Ik weet wel door zelfkennis en daten wat niet bij mij past..dus dat vermijd ik. Bv beloftes niet nakomen, dan gaf ik eigenlijk iemand teveel kansen.

Of iemand die een discussie meteen ziet als aanval, daarom wil ik juist iemand die dingen kan uitpraten.

Of iemand die niet altijd uitgaat, omdat ik dat zelf ook niet doe.

Zulke eisen zijn het, lijkt mij redelijk In principe wel. Maar ik weet niet wat je verder nog allemaal in je hoofd hebt zitten, waaraan iemand zou moeten voldoen? Niet dat je daar niet aan mag denken of zo, maar ik merkte bij mijzelf dat dat het wel of niet kunnen voelen van een connectie heel erg in de weg gaat staan. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heaven205 schreef op 09 december 2016 @ 11:07:

[...]





In principe wel. Maar ik weet niet wat je verder nog allemaal in je hoofd hebt zitten, waaraan iemand zou moeten voldoen? Niet dat je daar niet aan mag denken of zo, maar ik merkte bij mijzelf dat dat het wel of niet kunnen voelen van een connectie heel erg in de weg gaat staan. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Ik begrijp wat je bedoelt..

Ik hoor uit mijn omgeving iig niet dat ik rare eisen heb en de meeste dingen die ik graag terugzie, kan ik zelf ook bieden...

Wat is bv iets dat in jou weg stond?
Alle reacties Link kopieren
Ook niet mee eens dat je wel iemand tegen komt als je stopt met zoeken. Ik ga ondertussen al richting de 30 en ook nog steeds niet de liefde van mijn leven tegen gekomen. Op dit moment ben ik ook niet echt op zoek maar wel wat aan het daten. En dat vind ik heel leuk, het is namelijk niet wat ik een aantal jaar geleden had gedacht. Toen was ik namelijk niet actief op zoek en gebeurde er ook niets. Iedereen om mij heen zei het komt vanzelf wel. Maar zolang ik zelf geen actie ondernam gebeurde er ook niets. Toen heb ik mijzelf op een datingsite ingeschreven en alleen het hebben van wat dates gaf mij al veel meer zelfvertrouwen en nog belangrijker het vertrouwen dat er echt wel leuke single mannen waren. Uiteindelijk ook een langere relatie en wat kortere flings er aan over gehouden.



Mijn advies is dan ook, ga wel op zoek. En dat hoef je niet heel krampachtig te doen, kijk gewoon eens wat rond, probeer eens met wat mensen af te spreken zonder er gelijk de druk van een relatie op te leggen. Ga iets doen dat je echt leuk vind, tegenover elkaar zitten in een café is al snel ongemakkelijk. En als je met iets bezig bent hoef je ook niet continue te praten. Bovendien heb je dan gelijk weer een leuke herinnering en een leuk verhaal om te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog hartstikke jong, je hebt nog alle tijd! Denk zelf wel dat iedereen het leuk vind om versierd te worden, daarop blijven wachten en zelf geen initiatief nemen kan wel hebben bijgedragen aan dit voorlopig resultaat.



Flirten als vrouw of meer laten weten dat jij hebt genoten van de date kan helpen denk ik.
Accept the things you cannot change and change only the things you can change: yourself
quote:nina12 schreef op 09 december 2016 @ 10:51:

[...]





Mooi

Ben wel benieuwd... wat waren dan dingen waar hij niet aan voldeed maar dat hem als geheel wel perfect maakte?



Ik heb om de gekste redenen mannen afgewezen. Te kleine voeten, lelijke auto, smalle vingers, kapsel wat me niet beviel, baan die me niet beviel, noem maar op. Ik heb zoveel gedate en niemand kwam in aanmerking (ik ben zelf ook geen miss universe trouwens). Mijn man is misschien niet de knapste, heeft niet de beste baan, de mooiste auto en het meeste geld, maar hij is wel de aller allerliefste.



Ik was 30 toen ik hem leerde kennen. En toen ik hem eenmaal leerde kennen ging alles supersnel. Na de 2e date ben ik geen dag meer alleen geweest. Na 4 maanden woonden wij samen en inmiddels zijn we gelukkig getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik 16 was had ik een relatie van 1,5 jaar.

Na hem heb ik niets langdurige meer gehad.

Bijna 2 jaar geleden ben ik begonnen op paiq.

Meer voor de gezelligheid, ik was net verhuisd en kon wel wat contacten gebruiken.

Na enkele maanden kreeg ik contact met een leuke jongen.

Na 2 weken appen spraken wij af.

En sindsdien ging alles erg snel.

Hoe voelde goed (nog dteefs) en ondertussen zijn we 14 maanden samen.

Nog steeds niet heel lang maar de tijd gaat zo snel, en het gaat erg goed tussen ons



Dus wie weet komt jouw geluk ook binnenkort.. Ik had de hoop al opgegeven en gaf er weinig aandacht aan..

En toen gebeurde het dus toch!



Ben trouwens net 26
Ik ben ook vrij introvert, maar heb al een paar leuke jongens ontmoet die zich mijn vriend mochten noemen. Stop met daten - oftewel met zoeken - en kom hem tegen tijdens boodschappen doen (ik noem maar iets).
quote:RegalPrinces schreef op 09 december 2016 @ 11:58:

Ik ben ook vrij introvert, maar heb al een paar leuke jongens ontmoet die zich mijn vriend mochten noemen. Stop met daten - oftewel met zoeken - en kom hem tegen tijdens boodschappen doen (ik noem maar iets).Ik snap dat nooit, hoe ontmoet je iemand tijdens het boodschappen doen? Spreek je dan een wildvreemde aan bij de zuivel?
-
Eisenpakket(je) is mens eigen en mag er zijn. Waak er wel voor dat het eisenpakket te uitgebreid gaat worden en als struikelblok gaat fungeren.. dus blijf je echte waarden en normen handhaven en probeer open te staan voor andere zaken die misschien op het eerste oog afwijken van je gewoonlijke voorkeuren.
quote:Troeteltje schreef op 09 december 2016 @ 12:39:

Eisenpakket(je) is mens eigen en mag er zijn. Waak er wel voor dat het eisenpakket te uitgebreid gaat worden en als struikelblok gaat fungeren.. dus blijf je echte waarden en normen handhaven en probeer open te staan voor andere zaken die misschien op het eerste oog afwijken van je gewoonlijke voorkeuren.Dat probeerde ik dus eigenlijk te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ook het beeld van relaties ook niet romantischer moet maken dan het is. Ja, iedereen om je heen lijkt relaties te hebben. Maar 90% van die relaties zijn verschrikkelijk. Veel mensen kunnen gewoon niet alleen zijn en settelen dan maar voor iemand.



Leg je eisen dus ook niet opzij om maar iemand tegen te komen. Die eisen mag je gewoon hebben als het om een levenspartner gaat. Anders eindig je net zo als 90% van de mensen, brrr, in een relatie waar je met gezond verstand nog niet in zou willen zitten als je een miljoen toe kreeg.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven