Entertainment alle pijlers

Leuke boeken inspiratie gezocht!

27-03-2024 22:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort op vakantie en heb dan heerlijk de tijd om te lezen. Ik ben op zoek naar een mooi boek (of boekenreeks).
Wie heeft er iets moois aan te raden? Ik heb genoten van bijvoorbeeld de hongerspelen, de 7 zussen, boeken van Saskia noort, maar ook Sophie kinsella.
Ooit lang geleden heb ik eens een reeks gelezen die ik me vaag herinner, maar prachtig vond. Het meest staat me bij dat de hoofdrolspelers allemaal een soort totemdier hadden, in een fantasie wereld. Het was geloof ik een reeks van 3 boeken. Misschien dat iemand van deze vage omschrijving iets kan maken? Ik zou ze graag nog eens lezen.
Ik ben reuze benieuwd waar jullie van genoten hebben, en hoop zo inspiratie te vinden om mijn Ereader mee vol te zetten. Alvast bedankt voor het delen en meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier staan lekkere boeken in:

entertainment/lekkerste-fijnste-boeken- ... lit=boeken

entertainment/boeken-tips/list_messages ... lit=boeken
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond 'De vrouwen van Bletchley park' echt een heel goed boek. Maar dan moet je wel van het genre Tweede Wereldoorlog houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je His dark materials, van Philip Pullman?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Taartje34 schreef:
27-03-2024 22:19
Ik vond 'De vrouwen van Bletchley park' echt een heel goed boek. Maar dan moet je wel van het genre Tweede Wereldoorlog houden.
Ja, vind ik mooi, ik ga het even opzoeken. Dank je wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken van Esther Verhoef en Freida mcFadden zijn cool.
Alle reacties Link kopieren Quote
botanietje schreef:
27-03-2024 22:22
Bedoel je His dark materials, van Philip Pullman?
Ja! Ik heb even op Google gekeken, het is inderdaad die serie 😃 het gouden kompas in het Nederlands.
Super bedankt!! ik was al lang op zoek
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma Joubert heeft mooie boekenseries die zich gedeeltelijk in Zuid Afrika afspelen en gedeeltelijk in Europa in de periode vanaf de tweede wereldoorlog.

Ellie Dean heeft een serie over een pension met vaste en tijdelijke bewoners tijdens de tweede wereldoorlog

De boeken van Rens van der Voort vond ik vermakelijk, een kritische en tegelijk grappige kijk op allerlei nieuwe technologie
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je van Scandinavische schrijvers houdt:
Samuel Bjørk
Lina Bengtsdotter


Of makkelijk weg te lezen,
Suzanne Vermeer
Corina Bomann - De vrouwen van de Leeuwenhof ( trilogie)

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel allemaal ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien niet helemaal in je genoemde straatje, maar ik ben nu bezig in Luister van Sacha Bronwasser en het is zó ongelooflijk mooi geschreven!
Niet zo heel dik, 250 pagina's ofzo, dus wellicht toch het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Sneeuwkind" blijft mijn lievelingsboek. Hebben zelfs onze hond destijds vernoemd naar de hond in het boek. Baal er nog steeds van dat het niet als e book verkrijgbaar is.

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... neeuwkind/
apiejapie wijzigde dit bericht op 28-03-2024 08:06
17.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Corina Bomann - zowel de losse boeken als de trilogieën.
Anne Jacbos - Het weesmeisje (meerdere delen) / Het landhuis (meerdere delen)
Marie Lamballe - Cafe Engelserie / De vrouwen van Atelier Rosen (triologie)
Carmen Korn - De nieuwe tijd triologie / De drie steden serie
Stephanie Schuster - wondervrouwen (trilogie)
Farina Eden - Vrouwen van de zeepmakerij (trilogie)
Lena Johanson - Vrouwen van Beiersdorf (trilogie)
Dinah Jefferies -Dochters van de Dordogne en het vervolg Het verborgen Paleis.
Paula Stern - Koffietriilogie
Marijke Vos - Ridgewood Hall (trilogie)
Soraya Lane - De verloren dochters (serie) (Beetje eenzelfde opzet als de zeven zussen, maar dan veel eenvoudiger, leest wel lekker weg).

Verder wissel ik nog wel eens af met een boek van de Virgin River serie. Een goede thriller zou ikook wel weer eens willen lezen, maar ik kan nog niets vinden wat ik echt interessant genoeg vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of het je smaak is, maar ik vond Hex van Thomas Olde Heuvelt erg verrassend! Heel bijzonder verhaal en totaal niet wat ik er van had verwacht.
En ik vind Gallant van V.E. Schwab erg mooi. Apart, spannend, goed verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je de hongerspelen leuk vind, denk ik dat je de serie de test ook heel leuk vind. Bestaat uit 3 boeken: de test, de studie en het examen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2024 08:12
Ik weet niet of het je smaak is, maar ik vond Hex van Thomas Olde Heuvelt erg verrassend! Heel bijzonder verhaal en totaal niet wat ik er van had verwacht.

Niet lezen voor het slapengaan.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
EmilyinParijs schreef:
28-03-2024 08:01
Een goede thriller zou ikook wel weer eens willen lezen, maar ik kan nog niets vinden wat ik echt interessant genoeg vind.
Ken je Jane Harper? Ik vind haar boeken echt heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
28-03-2024 09:45
Ken je Jane Harper? Ik vind haar boeken echt heel goed.
Nee nog niet. Dank je wel. Ik ga op zoek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Diana Gabaldon, de Reiziger serie.

10 boeken, een spin off serie van Lord John Grey, ze is bezig met een boek over Master Raymond, en boek 11 :) Diana mag dus nog heel lang niet dood gaan (ze is 70)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit zijn mijn favorieten:

The Mist - Stephen King. Over een mysterieuze en dodelijke mist die ineens in een stadje op doemt.

Joyland - Stephen King. Zoetsappig verhaal over een jongen die een zomer in een pretpark werkt.

Deel 1: Verbeten
Deel 2: Verlaten
Deel 3: Verloren
van Blake Crouch. Over een man die in een vreemde stad terecht komt en er niet meer uit kan. De "toegangsweg" loopt in een rondje.

Deel 1: Bird Box
Deel 2: Malorie
Van Josh Malerman. Een dystopie over iets wat rond waart waar je zelfmoord van pleegt als je het ziet, wat heeft geleid tot breakdown of society.

Dark Matter - Blake Crouch. Over een man die ontvoerd wordt naar een parallel universum.

The Turn Of The Key - Ruth Ware. Een nanny die komt nanny-en bij een rijk gezin, maar er lijkt iets te spelen...

Pet Sematary - Stephen King. Een tragedie en een vreemde begraafplaats.

Vlucht - Blake Crouch. Een bepaalde groep mensen zijn ineens bezeten en vermoorden iedereen die ze zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2024 08:12
Ik weet niet of het je smaak is, maar ik vond Hex van Thomas Olde Heuvelt erg verrassend! Heel bijzonder verhaal en totaal niet wat ik er van had verwacht.
En ik vind Gallant van V.E. Schwab erg mooi. Apart, spannend, goed verhaal.
Oh ja deze is ook wel leuk. Ik had een horror verwacht maar dat was het niet dus voor mij viel hij tegen, maar als je hem leest met het idee dat het een thriller is, is hij leuk.

Ik ben pas geleden begonnen in Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Ook veel belovend! November lijkt me ook leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
28-03-2024 10:04
Oh ja deze is ook wel leuk. Ik had een horror verwacht maar dat was het niet dus voor mij viel hij tegen, maar als je hem leest met het idee dat het een thriller is, is hij leuk.

Ik ben pas geleden begonnen in Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Ook veel belovend! November lijkt me ook leuk.
Ik heb ze alle drie gelezen, maar ik vind het steeds net-niks.
En bij Hex had ik nog het idee: hij is nog jong, komt wel goed. Maar ik zie bij November geen voortgang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-03-2024 10:07
Ik heb ze alle drie gelezen, maar ik vind het steeds net-niks.
En bij Hex had ik nog het idee: hij is nog jong, komt wel goed. Maar ik zie bij November geen voortgang.
Oh jammer. :( Ik vond Hex het ook niet helemaal maar die was ook helemaal kapot gehyped dus mijn verwachtingen waren toren hoog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb laatst boeken van Sietske Scholten gelezen, en die waren erg goed. (met uitzondering van Odins Lot, die vond ik persoonlijk minder.) En Ellen Lina is ook een goede schrijfster.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven