Waarom ren ik altijd weg als een man mij leuk vindt?

19-10-2014 01:41 124 berichten
Moet het even van me af schrijven. Word behoorlijk moe van mezelf...



Net een tweede date met iemand achter de rug. Het was gezellig, hij laat overduidelijk merken dat ie me leuk vindt, we hebben na afloop flink staan vozen en vervolgens vraagt hij of ie met me mee naar huis mag. Met slappe excuses hou ik de boot af. Zijn volgende bod is of hij de volgende keer voor me mag koken. Hij gaat dan zijn best doen om zó lekker te koken, dat ik daarna met hem wil vrijen. En ik wil dan alleen nog maar naar huis. Ik heb heel hard gefietst.



De avond verliep volgens een voor mij overbekend patroon. Hij komt binnen en ik denk meteen: vond ik jou op de eerste date nou zo leuk? Terwijl we zitten te kletsen, erger ik me aan futiliteiten. Aan een stopwoordje van hem, aan dat ie mijn humor niet meteen begrijpt, aan van alles en niks.



En zo gaat het dus altijd. Vindt een man mij leuk, dan vind ik wel een reden om hem af te wijzen. Ik heb lang gedacht: als je iemand écht leuk vindt, dan gebeurt dit niet, dan gaat het gewoon vanzelf. Inmiddels realiseer ik me dat het gewoon niet aan de man in kwestie ligt. Het ligt aan mij. Er gaat een schakeltje om en ik deins terug.

Why o why... En hoe kom ik er vanaf?



En ik weet nu dus ook niet wat ik met deze arme man in kwestie aan moet... Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet gewoon de kat uit de boom kijken? Waarom wil ie meteen naar de tweede date al mee naar huis en waarom is het op de derde date de bedoeling dat je met hem het bed in duikt omdat ie voor je heeft gekookt? Ik was ook weggerend, denk ik.



Als jij bij de tweede date denkt als ie binnen komt lopen of ie het wel is en dat de glans er toch wel wat af is, dan voel je dat toch gewoon zo. Al zegt een man jou leuk te vinden, dan nog telt jouw mening ook, als het niet zo voelt voor jou, dan voelt het zo niet voor jou. Maar er niet zo'n punt van. Zodra je smoorverliefd wordt, ren je niet weg hoor. Dan heb je knikkende knieën en ben je week in je benen en dan valt hard rennen echt vies tegen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Tsja girlfriend....herkenbaar.



Ik zit hier al een tijdje onder een ander nick en een jaar of 2-3 geleden ben ik ook- via internet- serieus op zoek geweest naar een serieuze relatie. Zonder succes ook. Ik heb jou hier toen ook regelmatig gelezen en soms ook gereageerd onder mijn andere nick.



Ik weet inmiddels van mezelf dat ik me het meest prettig voel in mijn eentje. Ik heb geen rammelende eierstokken dus die zoektocht gaat gelukkig langs me heen. En dat heeft me heel veel rust gegeven.



Ik heb nu af en toe dates die echt gericht zijn op sex en tot nu toe zijn die allemaal leuk.



Vraag jezelf waarom je nog zoekt naar iets vast en of je dat ook alleen kunt bereiken (moederschap bijvoorbeeld) als je dat perse wil. En richt je leven in zoals jij dat wil, zonder te blijven wachten op een man die toch niet komt.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Alle reacties Link kopieren
Nou...naar aanleiding van dit verhaal denk ik: groot gelijk!



Rare actie om jou zo te proberen over te halen met hem het bed in te duiken. Ik was ook afgehaakt denk ik.... Niks mis met seks op de tweede date overigens, maar als ik nee zeg wens ik niet toch overgehaald te worden... Brr....
Alle reacties Link kopieren
Je gaat pas met hem naar bed als jij voor hem kookt.

De liefde van een man gaat tenslotte door de maag
Alle reacties Link kopieren
Nou sorry maar als mijn date op een tweede afspraak zoiets zegt zou ik ook afgeknapt zijn! Miss gewoon even niet meer daten, gewoon doen waar jij zin in heb
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Hij is vast ook geen jamie oliver.

En daar heb ik dan ook alles wel mee gezegt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Kan me persoonlijk wel vinden in de post van mrs.mia.wallace.



Daarnaast denk ik dat je reactie zo is omdat je de man in kwestie misschien toch niet zo leuk vindt.



Vraag jezelf af , wil je wel een relatie en waarom wil je een relatie.

Toen ik mezelf die vragen stelde kwam ik tot de conclusie , dat ik het alleen met mijn kinderen eigenlijk heel fijn heb , veel sociale contacten , leuke drukke baan , een man past daar ( op het moment ) eigenlijk helemaal niet in.

Ik vond tijdens en na een date ook altijd wel iets waar ik op afknapte of wat ik net niet leuk genoeg vond aan een man.

En echt het lag heus niet altijd aan de man hoor , ik sta er gewoon niet voor open.

Jij misschien eigenlijk ook niet echt.



En seks op de 2e of 3e date , het kan , maar als je zelf hard weg wil fietsen weet je eigenlijk al hoe de vork in de steel zit.....
Hij wil je het bed in lullen door een avond lekker te koken. Dat brengt hij op die manier? Logisch dat je wegrent, dat is toch een gigantische afknapper zo'n tekst. Wat een foute Harrie.

Ik denk dat je de verkeerde mannen treft die teveel hun best doen om je te versieren en het bed in te praten. Het is allemaal zo onoprecht. Daar houd je niet van denk ik.

En je hebt het over mannen die je leuk vinden. Ik vraag me af of ze je echt leuk vinden, of dat het puur om de seks gaat. Ik denk je jezelf onbewust beschermd tegen de mannen die te graag seks willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook keihard weggerend als ik jou was. Wat een lamlul. Zo'n date had ik ook ooit eens, hij kon alleen maar aansturen op seks en als ik al drie dates nee zeg, moet hij ophouden. Ik heb hem nog te lang een kans gegeven. Meteen afkappen wat jij doet, is beter.
Vind je hem zelf niet freemd?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, je gevoel weet heel goed dat er iets niet klopt maar je verstand probeert het recht te lullen. Vertrouw lekker op je intuïtie, wat een foute vent zeg, daaaag!
Eerst even dit. Het verbaast me dat jullie zo hard oordelen over hem.



Date 1 is gewoon een leuke date. Het gesprek loopt soepel, niet dat houterige wat je soms met first dates hebt. Er gaat eens een keer niet de hele tijd in mijn hoofd zo'n 'vind ik hem leuk of vind ik hem niet leuk' zoekmachine aan het werk. En aan het eind van de avond denk ik: hee, je bent eigenlijk best heel leuk! Dat we de avond zoenend afsluiten vind ik vervolgens alleen maar fijn. We spreken af dat we elkaar nog een keer gaan zien en c'est ça. Geen enkele toespeling in de richting van seks.



Date 2 is an sich weer gewoon leuk, alleen gaat nu de hele avond dat kritische stemmetje in mijn hoofd af. Maar we hebben weer leuke gesprekken en ik vind het ook fijn als hij me aanraakt. Dan staan we buiten in een innige omhelzing te zoenen (wat ik nog steeds fijn vind, anders zou mijn lichaam op zo'n moment verkrampen) en vraagt hij of hij mee naar huis mag. Is dat nou zo raar en ben je dan als man alleen maar op seks uit? Ik zeg nee (met een slap excuus erbij, want eigenlijk heb ik ook zin) en hij dringt niet verder aan en maakt - half gekscherend - zijn kookopmerking.



Nogmaals, is het nou zo raar dat als je iemand leuk vindt je er ook mee naar bed wilt? Gaat het dan 'puur om de seks' en ben je dan een lamlul? Die snap ik gewoon niet zo goed.



En dan ga ik in een volgende post in op wat jullie verder zeggen en waarom ik zo reageer op hem (of waarom ik denk dat ik zo reageer).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niets verkeerds aan die man. Mannen worden hier snel afgestraft voor opmerkingen over sex tijdens het daten. En sex is bij serieuze dates daardoor ook snel een taboe-onderwerp. Terwijl, wat scheidt nu een relatie van een vriendschap? Het is nogal tamelijk belangrijk en als je al aan het zoenen en vozen bent mag een man toch best aangeven dat hij trek heeft in meer?



Rasa, je bent al best heel lang aan het daten, toch? Heb je vroeger wel eens een lange(re) relatie gehad?
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Als hij werkelijk zei dat hij voor je wil koken en daarna met je vrijen?

Tja sorry, maar dan deins ik ook terug. Dat kan je toch niet zeggen.. Als hij dat wil en dat ook probeert, logisch. Maar om vooraf al te bepalen op date twee dat dat je doel is en dat ook benoemt.



Ik vind het echt niet raar dat je dan gaat twijfelen wat je met hem aan moet.



Maar dat je tijdens de date al let op dingen die minder leuk zijn, toen was de opmerking nog niet gemaakt.

Je ziet het nu, dat is stap 1. Probeer dus tijdens de date die negatieve dingen los te laten en te kijken naar wat wel leuk is.

Roep jezelf een halt toe. Je focust je te erg op negatieve punten, zo maakt niemand meer een kans.



Maar deze man in kwestie, zou ik al klaar mee zijn in elk geval. Misschien val je op foute types en is het helemaal niet gek dat je nu en tijdens de date zo reageert?

Eens een heel ander type man proberen tijdens het daten en zien hoe dat gaat?
quote:mrs.mia.wallace schreef op 19 oktober 2014 @ 09:39:

Het is nogal tamelijk belangrijk en als je al aan het zoenen en vozen bent mag een man toch best aangeven dat hij trek heeft in meer?

Zo vind ik het heel anders overkomen. Maar zo hoe Rasa het in haar OP omschrijft klinkt het echt als, voor wat hoort wat.



Ik ga lekker voor je koken, dat je daarna met mij vrijt.



Dan ben ik klaar met zo iemand, of het gebeurt, of gebeurt niet. Ga ik vooraf echt niet plannen omdat hij lekker voor mij wil koken!
Het is bij mij wel degelijk een patroon. Ik word alleen verliefd op onbereikbare mannen. Zodra ik de indruk krijg dat ze bereikbaar zijn, is het met de verliefdheid subiet gedaan. Intimiteit vind ik eng. En daarom is de laatste keer dat ik seks heb gehad alweer een aantal jaar geleden en de laatste keer dat ik een relatie heb gehad nog veel langer geleden.quote:mrs.mia.wallace schreef op 19 oktober 2014 @ 02:00:

Tsja girlfriend....herkenbaar.



Ik zit hier al een tijdje onder een ander nick en een jaar of 2-3 geleden ben ik ook- via internet- serieus op zoek geweest naar een serieuze relatie. Zonder succes ook. Ik heb jou hier toen ook regelmatig gelezen en soms ook gereageerd onder mijn andere nick.



Ik weet inmiddels van mezelf dat ik me het meest prettig voel in mijn eentje. Ik heb geen rammelende eierstokken dus die zoektocht gaat gelukkig langs me heen. En dat heeft me heel veel rust gegeven.



Ik heb nu af en toe dates die echt gericht zijn op sex en tot nu toe zijn die allemaal leuk.



Vraag jezelf waarom je nog zoekt naar iets vast en of je dat ook alleen kunt bereiken (moederschap bijvoorbeeld) als je dat perse wil. En richt je leven in zoals jij dat wil, zonder te blijven wachten op een man die toch niet komt.

Ben wel nieuwsgierig onder welke nick jij toen postte...



Ik heb een aantal jaar geleden inderdaad tientallen dates via internet gehad en dat liep alleen maar uit op teleurstellingen. Ik vond zelden iemand leuk en de 1 of 2 keer dat ik iemand leuk vond, vond hij mij niet leuk (en ik denk nu dat het dus geen toeval is dat ik dan net die mannen leuk vond).



Het moederschap is geen issue. En ik zou er ook best vrede mee kunnen hebben als ik zeker wist dat ik het beste gedij alleen. Maar omdat ik zelfs maar de ervaring uit de weg ga, weet ik eigenlijk niet zeker of dat ook echt zo is. Ik weet van mezelf dat ik erg onafhankelijk ben, veel vrijheid nodig heb en graag alleen ben. Maar toch mis ik soms wel gewoon een man op de bank. En vraag ik me af wat nou de reden is dat het bij mij niet wil lukken. Ik denk dat het feit dat ik intimiteit eng vind en me niet kwetsbaar durf op te stellen daar erg veel mee te maken heeft.



(Ik besef me overigens heel goed dat ik mezelf hiermee ook veel ellende met mannen heb bespaard hoor. Als ik de verhalen hier soms lees, ben ik niet altijd even jaloers...)
Alle reacties Link kopieren
Als een man zo duidelijk naar seks hint zou ik ook wegrennen.



Eigenlijk ben ik jaren voor alles met een piemel weggerend.

Ik kwam uit een hele vervelende relatie en was het vertrouwen een beetje kwijt.

Niet zozeer het vertrouwen in mannen, maar meer in mezelf.



Heel veel gedate,heel veel mannen misschien onterecht afgewezen. Toen een hele tijd single geweest en daarna tegen iemand aangelopen waarmee het wel lukte.



En dat was eigenlijk net op het punt date ik dacht, weet je wat, ik blijf lekker alleen :-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Rasa, als je het gevoel hebt dat dit een bereikbare man is ga dan nog eens op date en probeer het eens anders te doen.



Ga het nu eens niet uit de weg, maar pak je probleem bij de kladden en zie wat er gebeurt. Ga tegen je natuurlijke gevoel in, anders kom je nergens.

Ervaar wat er gebeurt, kijk kritisch naar je gedachten en roep ze een halt toe als deze negatief zijn en zet er positieve dingen tegenover.

Bedenk wat je wel leuk vindt en fijn en gezellig etc.



Zie het als leermoment voor jezelf en wie weet rolt daar heel wat leuks uit.
quote:mrs.mia.wallace schreef op 19 oktober 2014 @ 09:39:

Rasa, je bent al best heel lang aan het daten, toch? Heb je vroeger wel eens een lange(re) relatie gehad?

On and off, soms heb ik weer een tijd schoon genoeg van het daten. Net een pauze van een halfjaar achter de rug. Dit was de 2e man met wie ik een date heb gehad sinds die pauze en ik ben er eigenlijk alweer klaar mee...



Ik heb één keer in mijn leven een relatie van 5 jaar gehad, met samenwonen en al. Die relatie was slecht en die vent was slecht. Ik ben echt een tijdje straalgelukkig geweest toen ik de stap had gezet om bij hem weg te gaan. Eerst even rondgefeest en toen heb ik mezelf 15 kilo dikker gegeten en ervoor gezorgd dat ik zó onaantrekkelijk werd, dat niemand me meer zou benaderen. Onbewust. Het bewustzijn over mijn gedrag uit die tijd kwam pas veel later. Maar het werkte als een tierelier: er kwam geen man meer in mijn buurt.



Dit is allemaal inmiddels al lang geleden, maar ik denk nog steeds dat ik de oorzaak daar ergens moet zoeken. Wat ik er precies mee moet, weet ik ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je bang bent dat je morgen door de mand gaat vallen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal weet je zoiets zelf wel als je er goed en eerlijk over nadenkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tegen alle datende mannen wil ik zeggen: Hou je niet van samen lachen, date dan geen vrouwen.



Tegen alle datende vrouwen wil ik zeggen: Hou je niet van sex, date dan geen mannen.
quote:Eva- schreef op 19 oktober 2014 @ 09:46:

[...]

Zo vind ik het heel anders overkomen. Maar zo hoe Rasa het in haar OP omschrijft klinkt het echt als, voor wat hoort wat.



Ik ga lekker voor je koken, dat je daarna met mij vrijt.Als 'voor wat hoort wat' vatte ik het niet op. En ik heb ook niet gezegd dat ik niet met hem naar bed wilde. Ik heb gewoon gezegd dat het gisternacht niet zo goed uitkwam. En dat hij daar expliciet over is, vind ik ook niet zo erg. Laten we nou eerlijk wezen: zodra je bij elkaar thuis gaat afspreken, dan ligt het er toch al vrij dik bovenop dat er dan méér kan gebeuren dan in een café?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel; bij mij is het ook eigenlijk altijd na 2 of 3 dates 'over'. Begin me ook steeds meer af te vragen of het niet aan mij ligt. Ik ben nu even gestopt met daten; eerst afstuderen en dan wel verder zien. Ben erachter dat ik op het moment gewoon geen ruimte 'in m'n hoofd'heb voor een relatie. Klinkt een beetje overspannen, maar je moet toch energie investeren om iets op te bouwen. Ook al is dat leuke, positieve energie, die heb ik blijkbaar niet op het moment. Ik ben er dus mee gestopt om krampachtig een relatie te zoeken omdat dat 'zo hoort'.

Zeg niet dat het bij jou ook zo is hoor, maar misschien heb je iets aan mijn inzichten :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven