Waarom twijfel ik?

25-02-2017 14:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zijn gewoon twijfelaars, doe je niks aan. Probeer het het een beetje los te laten, als er zich echt een reden aandient om de relatie te stoppen dan weet je het heus wel.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Is het twijfelen, of gewoon wikken en wegen? Het is niet vreemd om goed ergens over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
.
Begrijp ook niet waarom je twijfelt.
Misschien ben je niet gewend aan dat het zo goed zit?
Alle reacties Link kopieren
Het idee van een relatie benauwt me gewoon, maar ik wil hem ook niet kwijt
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:14:

Ik heb dat wel gedaan, maar ik kan gewoon geen minpunt bedenken. Ik ben ook niet verliefd, ik mis hem niet zo vaak. Dar was eerst wel zo maar ik denk omdat ik me er zo mee bezig houd het steeds minder word



Hierom twijfel je, lijkt mij.

Waarom zou je overwegen een relatie aan te gaan met een jongen waar je niet verliefd op bent?

Niet elke aardige vent is ook automatisch de ware.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Twijfel heeft òf iets met het verleden te maken òf met de toekomst (al dan niet mbt het verleden). Ga in het nú leven zou ik zeggen. En stop met jezelf voor de kop te slaan...

En neem dingen zoals ze zijn, niet zoals je denkt dat ze zijn...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 25 februari 2017 @ 14:24:

Twijfel heeft òf iets met het verleden te maken òf met de toekomst (al dan niet mbt het verleden). Ga in het nú leven zou ik zeggen. En stop met jezelf voor de kop te slaan...

En neem dingen zoals ze zijn, niet zoals je denkt dat ze zijn...Hoe bedoel je de laatste zin?
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:22:

Het idee van een relatie benauwt me gewoon, maar ik wil hem ook niet kwijt



Dat eerste is dus wat je 'twijfel' noemt.

Wat vind je benauwend aan een relatie? Probeer dat duidelijk te krijgen.

Je zou het hem voor kunnen leggen, wat je benauwend vindt/lijkt aan een relatie. En vraag eens hoe hij die dingen ziet.

Misschien helpt zo'n gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt of je hem een aardige vent vindt maar meer niet. Ik kan me voorstellen dat je dan idd twijfelt. Waarom heb je een relatie als je niet verliefd bent en hem niet mist? Kan wel hoor, het is maar wat je wilt en waar je gelukkig van wordt. Misschien moet je gevoel voor hem groeien. Waarom kijk je het niet een tijdje aan en probeer je erop te vertrouwen dat je gevoel vanzelf zegt wel of niet doorgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Case-je schreef op 25 februari 2017 @ 14:27:

[...]





Dat eerste is dus wat je 'twijfel' noemt.

Wat vind je benauwend aan een relatie? Probeer dat duidelijk te krijgen.

Je zou het hem voor kunnen leggen, wat je benauwend vindt/lijkt aan een relatie. En vraag eens hoe hij die dingen ziet.

Misschien helpt zo'n gesprek.Dat ik uiteindelijk weer liefdesverdriet heb, de persoon uiteindelijk niet meer om mij geeft. Terwijl het nu best wel lekker gaat in m'n eentje.
Zonde toch dat alles perfect is, maar dat je dit toch door gedachtes kapot kan analyseren?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Zit je jezelf niet te dwingen 'een' relatie te hebben ipv te wachten tot je verliefd bent?



Niet zo raar dat je dan ruziet en twijfels hebt.

Ook een beetje sneu voor die mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 25 februari 2017 @ 14:31:

Zonde toch dat alles perfect is, maar dat je dit toch door gedachtes kapot kan analyseren?Mee eens, ik heb altijd al zo iets gewild. Heb ik er een, is het ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:30:

[...]





Dat ik uiteindelijk weer liefdesverdriet heb, de persoon uiteindelijk niet meer om mij geeft. Terwijl het nu best wel lekker gaat in m'n eentje.In dat geval zou het kunnen dat je bepaalde rottige zaken uit je vorige relatie(s) nog niet helemaal verwerkt hebt, en je nog niet klaar bent voor een nieuwe relatie.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 februari 2017 @ 14:33:

Zit je jezelf niet te dwingen 'een' relatie te hebben iv te wachten tot je verliefd bent?Dat kan best, dat ik misschien een beetje ongeduldig word. Dir heeft er deels voor gezorgd dat mn gevoel verminderd is
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:33:

[...]





Mee eens, ik heb altijd al zo iets gewild. Heb ik er een, is het ook niet goed.



Weer krijg ik niet het idee dat je gek bent op die jongen.

Je wilt per se 'een' relatie en bent al blij als je 'er 1 hebt', maar het lijkt je niet zo om de persoon zelf te gaan, behalve dat hij zou moeten voldoen.
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:26:

[...]





Hoe bedoel je de laatste zin?Maak niet bewust of onbewust dingen groter dan ze zijn omdat ze bv lijken op eerdere ervaringen. Opvallende van twijfels is dat ze bij uitstek negativistisch zijn. Je kunt net zo makkelijk positieve twijfels hebben. Bv dat je denkt dat dingen goed/beter zullen gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 februari 2017 @ 14:37:

[...]





Weer krijg ik niet het idee dat je gek bent op die jongen.

Je wilt per se 'een' relatie en bent al blij als je 'er 1 hebt', maar het lijkt je niet zo om de persoon zelf te gaan, behalve dat hij zou moeten voldoen.Ik ben het ergens wel mee eens met je
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:38:

[...]





Ik ben het ergens wel eens met je
Alle reacties Link kopieren
quote:pindakaaspotje12 schreef op 25 februari 2017 @ 14:30:

[...]Dat ik uiteindelijk weer liefdesverdriet heb, de persoon uiteindelijk niet meer om mij geeft. Terwijl het nu best wel lekker gaat in m'n eentje.



Jullie hebben toch al een relatie? Het is maar welke naam je het beestje geeft.

Jullie kennen elkaar nog niet zo lang en zitten in het proces van elkaar leren kennen. En gaandeweg ga je ontdekken of jullie nog steeds bij elkaar passen en voor elkaar kiezen, of niet meer.



Waarom is dat zo eng? Je weet nooit zeker hoe de toekomst verloopt.

Maar wanneer je jezelf het liefst geen verdriet doet en het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan kun je ook stoppen met hem. (Zou je dat verdriet geven? En weegt dat op tegen het plezier dat jullie nu in elkaar hebben?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven