Waarom wil het mij niet lukken?

24-03-2015 22:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Ik lees hier nu een tijdje mee en zie dat er veel waardevolle adviezen gegeven worden. Nu zit ik zelf ergens mee en ik ben benieuwd of jullie ook voor mij tips hebben.



Ik ben nu 22 jaar en ik ben single. Eigenlijk mijn hele leven al, op twee korte scharrels na. Nu weet ik best dat 22 niet bizar oud is, maar toch zit ik er wel mee. Ik begin steeds vaker te denken dat er iets mis is met mij.



De meeste van mijn vriendinnen ken ik vanaf de middelbare school, sommigen zelfs al langer. Zij kregen allemaal vriendjes op de middelbare school, ik niet. De meeste verkeringen zijn op die leeftijd misschien niet heel serieus, maar ik heb het toch het gevoel dat dat wel belangrijk is voor je ontwikkeling en dat het toch een beetje verwacht wordt dat je in je tienerjaren een beetje experimenteert met relaties. Ondertussen ben ik dus 22 en er is nog steeds niks veranderd. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding en ik merk dat studiegenoten en vriendinnen ondertussen allemaal relaties krijgen en soms al gaan samenwonen en ik heb het gevoel dat het bij mij gewoon nooit iets gaat worden.

Ik ben sociaal, maak praatjes met iedereen, ook hoor ik regelmatig dat ik er leuk uitzie en ik denk eigenlijk gewoon best positief over mezelf, maar ik heb soms het gevoel dat ik mezelf overschat. Er is bijvoorbeeld nog nooit iemand verliefd geweest op mij. Ik word wel weleens uitgevraagd, maar vaak blijkt al op de eerste date dat diegene alleen seks wil of er is gewoon niet echt een klik. Ik heb twee keer meegemaakt dat het wel wederzijds leek (de scharrels die ik noemde), maar de eerste bleek een vriendin te hebben en de tweede liet na een stuk of 15 (naar mijn mening leuke!) dates ineens niks meer van zich horen. Ik begin me steeds vaker onzeker te voelen hierover. Ik heb het gevoel dat ik niet interessant genoeg ben om iemands interesse te houden. Ik voel me ook steeds vaker jaloers op mijn vriendinnen en hier baal ik heel erg van. Bij hen lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan. De meesten hebben al lange relaties en als het uitgaat hebben ze binnen 3 maanden een ander en dat duurt dan ook weer een paar jaar. Ik schaam me voor deze gevoelens, want ik gun mijn vriendinnen het natuurlijk van harte, maar ik vind het toch ook best pijnlijk om hun verhalen over hun relaties aan horen. Ik krijg ook steeds vaker de vraag waarom ik nog steeds geen vriend heb. En ik weet het antwoord daarop eerlijk gezegd niet. Ik zou graag willen weten wat ik nu precies verkeerd doe. Ik heb het weleens aan vriend(inn)en gevraagd, maar zij konden niet echt een reden bedenken waarom het bij mij niet wil lukken.



Nu komt het misschien over alsof ik wanhopig op zoek ben, maar dat valt wel mee. Het is niet zo dat ik elke man meteen scan als relatiemateriaal en ik claim mannen ook niet ofzo. Ondertussen ben ik er gewoon wel een beetje zat van dat ik steeds maar alleen blijf. Ik zou ook gewoon een keer willen ervaren hoe het is als iemand je echt leuk vindt en andersom.

Nu snap ik dat het het moeilijk is om aan te wijzen waar het aan ligt naar aanleiding van een topic op internet, maar ik wil toch vragen of jullie misschien enig idee hebben. Ik wil hier graag wat aan veranderen dus ik sta open voor alle tips!



Alvast bedankt!
op zoek zijn naar "waar het aan ligt" klinkt alsof er iets mis is. Maar je bent piepjong en hebt nog alle tijd van de wereld om met relaties te experimenteren. Er zijn wel meer mensen van 22 die nog nooit verkering hebben gehad hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je meer een bitch moet zijn en wat van je mysterie behouden, tenminste zo zie ik dat bij een meisje uit mijn omgeving. Kun je flirten?
quote:Tutitu schreef op 24 maart 2015 @ 23:01:

Ik denk dat je meer een bitch moet zijn en wat van je mysterie behouden, tenminste zo zie ik dat bij een meisje uit mijn omgeving. Kun je flirten?wat?
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Erg vergelijkbaar met mijn verhaal. Nooit vriendjes (zelfs geen scharrels lol) of interesse van een leuke man. Nu vond ik er ook weinig die ik zelf leuk vond, dat ook wel weer. Maar op een gegeven moment ga je twijfelen aan jezelf. Wel besefte ik me dat ik er wel wat aan moest doen, anders zou er niets veranderen. Want ik ben nooit een kroeg-tijger geweest, en bij de kaas afdeling van de Albert Heijn kwam ik ze gewoon echt niet tegen.



Dus ik ben online gaan daten. Paar goeie missers gehad natuurlijk, waarvan hij, of ik na 1/2 dates dacht nou nee dank je. Na een dik half jaar vond ik een leuke vent die mijn eerste vriendje werd (en toen was ik 26 dus je hebt nog tijd zat om me in te halen haha). Dit vriendje is mijn man geworden, dus het kan heus goedkomen!



Wel belangrijk, als je online ontmoet, blijf er niet te lang in hangen, dat was de 'fout' bij mijn eerste date (hoewel we maar paar weken hadden gechat en gebeld). Mijn man heb ik binnen 4 dagen ontmoet. Dan kan je geen compleet (vaak fout) beeld vormen in je hoofd en valt het niet meteen tegen. Verder heb ik nog speeddating geprobeerd, maar dit lag me niet zo... Kortom, gewoon lekker gaan daten. Dan vind je uiteindelijk ongetwijfeld een leuke vriend!
Misschien doe je wel niks verkeerd



Ik zie onzekere types relaties krijgen, zekere types, mensen met lichamelijke beperkingen, geestelijke beperkingen, mindere eigenschappen, geweldige eigenschappen, lang, kort, dik, dun, welk uiterlijk of innerlijk dan ook.



Liefde, een wederzijdse klik in elk geval, laat zich meestal niet sturen. Wat er daarna gebeurt natuurlijk wel deels.



De één wordt tientallen keren verliefd. Bij de ander laat het zich lang wachten en dan hopen dat het daarna ook nog eens wederzijds moge zijn als die klik er wel een keer komt.



Zoals bij ons beiden dus. Ik heb nog langere ervaring met single zijn ;). Je bent echt niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties!

@ sabbaticalmeds: misschien heb je inderdaad wel gelijk. Ik ben inderdaad nog jong, maar eerlijk gezegd ken ik verder niemand van deze leeftijd die nog nooit een relatie heeft gehad...

@ tutitu: ik weet niet echt wat ik met het eerste gedeelte van je reactie moet... ik denk wel dat ik kan flirten, maar ik weet niet hoe het bij andere over komt natuurlijk

@ vpktje: ik herken wel een aantal dingen in je reactie. Ik vind zelf ook niet iedereen leuk natuurlijk en ik ben het uitgaan ondertussen wel een beetje zat. Ik heb via het uitgaan ook nog nooit normale mannen ontmoet trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste mannen daar alleen op zoek zijn naar onenightstands. En inderdaad, bij de ah lukt het ook niet echt nee

Wel fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen. Ik ben altijd een beetje bang voor internetdaten. Ik hoor toch ook vaak dat mensen in het echt tegenvallen, zoals jij ook al schrijft. Maar ook dat veel mannen eigenlijk gewoon al een relatie hebben. Maar misschien moet ik het toch eens een kans geven.
quote:Sunshine101 schreef op 24 maart 2015 @ 23:10:

Bedankt voor de snelle reacties!

@ sabbaticalmeds: misschien heb je inderdaad wel gelijk. Ik ben inderdaad nog jong, maar eerlijk gezegd ken ik verder niemand van deze leeftijd die nog nooit een relatie heeft gehad...

@ tutitu: ik weet niet echt wat ik met het eerste gedeelte van je reactie moet... ik denk wel dat ik kan flirten, maar ik weet niet hoe het bij andere over komt natuurlijk

@ vpktje: ik herken wel een aantal dingen in je reactie. Ik vind zelf ook niet iedereen leuk natuurlijk en ik ben het uitgaan ondertussen wel een beetje zat. Ik heb via het uitgaan ook nog nooit normale mannen ontmoet trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste mannen daar alleen op zoek zijn naar onenightstands. En inderdaad, bij de ah lukt het ook niet echt nee

Wel fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen. Ik ben altijd een beetje bang voor internetdaten. Ik hoor toch ook vaak dat mensen in het echt tegenvallen, zoals jij ook al schrijft. Maar ook dat veel mannen eigenlijk gewoon al een relatie hebben. Maar misschien moet ik het toch eens een kans geven.ik ken ze wel hoor, en ik ben een oud besje dus ik kan je ook vertellen dat alles goed is gekomen met deze oude vrijsters
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig om daar wat over te zeggen. Ik kan alleen maar met je delen wat mijn eigen ervaringen zijn. Toen ik jouw leeftijd had, leerde ik de liefde van mijn leven kennen waar ik nog steeds zielsgelukkig mee ben. Daarvoor echter had ik ook weinig ervaring en zat ik wel eens met dezelfde vraagtekens die jij nu hebt. Twee vriendinnen van mij (dertigers) zijn allebei nog steeds vrijgezel en hebben eigenlijk nog nooit een echte relatie gehad; de ene is heel erg kieskeurig mbt uiterlijk en erg claimerig. De ander schept vaak heel erg op over haar baan en geeft mannen weinig ruimte om sterk over te komen. 2 dingen hebben ze gemeen; ze vinden het lastig om mannen op een natuurlijke manier te complimenteren en ze hebben nog nooit iemand gevraagd waarom het hen niet lukt en zijn beide bang voor een spiegel. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mooie reactie Rieta, en precies wat ik dacht:

Sunshine, toen ik je post las dacht ik eigenlijk direct 'dat komt wel goed'. Juist omdat je aan anderen hebt gevraagd of zij het snappen waarom je nog geen relatie hebt, en zij ook geen idee hebben. Je schrijft dat je op basis van een post iemand niet kan beoordelen, dat klopt, maar je komt wel over als een prettig en open persoon. De meeste mensen houden daarvan



Ik heb ook genoeg vrienden die op hun 22e nog geen lange relatie hebben gehad, maar deze ervaring in de daarop volgende jaren ruimschoots hebben ingehaald of direct een hele geschikte partner vonden waarmee ze nu nog steeds samen zijn.



Zit ook nog na te denken over het 'niet mannen op een natuurlijke manier een compliment kunnen geven'. Dat heeft een single vriendin van mij ook. Waar zou hem dat in zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutitu schreef op 24 maart 2015 @ 23:01:

Ik denk dat je meer een bitch moet zijn en wat van je mysterie behouden, tenminste zo zie ik dat bij een meisje uit mijn omgeving. Kun je flirten?Huh? Wat zeg jij nu weer?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik heb weleens de term 'mannenvlees' gehoord. Volgens mij zelfs hier op het Viva forum.



Sommige vrouwen hebben mannenvlees, een vrouw die altijd mannen om zich heen heeft. Ze zijn nooit lang alleen.



Sommige vrouwen hebben geen mannenvlees, vrouw die goed met iedereen op kan schieten, maar mannen zijn niet romantisch geintereseerd.



Hoe het komt? Geen idee maar juist omdat het niet verklaarbaar lijkt te zijn, geloof ik wel in dat mannenvlees.



Het klinkt heel plastisch maar dat is het natuurlijk niet.
quote:Sunshine101 schreef op 24 maart 2015 @ 23:10:

@ vpktje: ik herken wel een aantal dingen in je reactie. Ik vind zelf ook niet iedereen leuk natuurlijk en ik ben het uitgaan ondertussen wel een beetje zat. Ik heb via het uitgaan ook nog nooit normale mannen ontmoet trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste mannen daar alleen op zoek zijn naar onenightstands. En inderdaad, bij de ah lukt het ook niet echt nee

Wel fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen. Ik ben altijd een beetje bang voor internetdaten. Ik hoor toch ook vaak dat mensen in het echt tegenvallen, zoals jij ook al schrijft. Maar ook dat veel mannen eigenlijk gewoon al een relatie hebben. Maar misschien moet ik het toch eens een kans geven.Er zitten absoluut mafkezen tussen. Maar mijn ervaring is, dat je dit al merkt bij de eerste berichtjes of het eerste contact. Als een profiel niet sjofel lijkt, is dat het ook niet. En als het te perfect lijkt, klopt er ook iets niet. Maar ook zul je mannen treffen die je leuk leken, maar bij ontmoeting niets blijken te zijn. Maar dat heb je bij gewoon daten ook toch? Ik hoor steeds vaker positieve verhalen uit internet dating. Vriendin van mij adviseerde ik om het ook te proberen en die heeft nu een vent en kind en is super happy.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine101 schreef op 24 maart 2015 @ 23:10:

Bedankt voor de snelle reacties!

@ sabbaticalmeds: misschien heb je inderdaad wel gelijk. Ik ben inderdaad nog jong, maar eerlijk gezegd ken ik verder niemand van deze leeftijd die nog nooit een relatie heeft gehad...

@ tutitu: ik weet niet echt wat ik met het eerste gedeelte van je reactie moet... ik denk wel dat ik kan flirten, maar ik weet niet hoe het bij andere over komt natuurlijk

@ vpktje: ik herken wel een aantal dingen in je reactie. Ik vind zelf ook niet iedereen leuk natuurlijk en ik ben het uitgaan ondertussen wel een beetje zat. Ik heb via het uitgaan ook nog nooit normale mannen ontmoet trouwens. Mijn ervaring is dat de meeste mannen daar alleen op zoek zijn naar onenightstands. En inderdaad, bij de ah lukt het ook niet echt nee

Wel fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen. Ik ben altijd een beetje bang voor internetdaten. Ik hoor toch ook vaak dat mensen in het echt tegenvallen, zoals jij ook al schrijft. Maar ook dat veel mannen eigenlijk gewoon al een relatie hebben. Maar misschien moet ik het toch eens een kans geven.

Ook ik ken meerdere mensen van jouw leeftijd die nog nooit eerder een relatie hebben gehad (ben 25 jaar). Dus dat is echt niet zo raar.



Iemand ontmoeten tijdens het uitgaan lijkt me moeilijk. Beter gezegd, ik ken niemand die op die manier aan een langdurige relatie is gekomen.

Ik ben heel ouderwets mijn vriend via-via tegengekomen. Gewoon je eigen leven leiden, en voor je het weet loop je een fantastisch leuke man tegen het lijf (en verlang je na een tijd weer naar je vrijgezelle dagen )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Zelf heb ik zeer veel mannenvlees. Ik heb altijd mannen om me heen en heb er altijd minstens 1 tegelijk.



Voor mezelf kan ik dat wel een beetje verklaren denk ik: ik ben lief en zachtaardig, en een zorgzaam type. Ik zie er uit alsof ik een sterke man nodig heb die mij beschermt, en eerlijk, dat is ook zo. Ik ben klein, schattig en blond en draag rokjes en hakjes.
Alle reacties Link kopieren
Lees het boek 'Alles dat vrouwen zouden moeten weten'.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 24 maart 2015 @ 23:35:

Zelf heb ik zeer veel mannenvlees. Ik heb altijd mannen om me heen en heb er altijd minstens 1 tegelijk.



Voor mezelf kan ik dat wel een beetje verklaren denk ik: ik ben lief en zachtaardig, en een zorgzaam type. Ik zie er uit alsof ik een sterke man nodig heb die mij beschermt, en eerlijk, dat is ook zo. Ik ben klein, schattig en blond en draag rokjes en hakjes.Wat heeft dit met het aantal mannen om je heen te maken? Denk jij nu echt dat rokjes en hakken TO's probleem oplossen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 24 maart 2015 @ 23:38:

Lees het boek 'Alles dat vrouwen zouden moeten weten'.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sunshine,



dankjewel voor het starten van deze post. Ik ken het probleem.



@Sabaticalmeds: ik ben het niet met je eens dat alles vanzelf goed komt op relatiegebied. Ik ben nu rond de dertig en heb net als Sunshine ook nooit een relatie gehad. Wel scharrels die na enkele weken op mijn uitgekeken waren. Nu kom ik tot het besef dat ik stuurman ben in mijn leven en als ik bepaalde keuzes niet ga maken zullen ze voor mij worden gemaakt. Kortom: Tijd voor verandering. Als ik niks verander, dan zal er ook niks veranderen.



@vpktje: Wat jij omschrijft is precies hoe ik het ook zie. Ik ben een half jaar geleden begonnen met internetdaten (oke Tinder). Ik heb daarvoor zes jaar geen date gehad. Na twee maanden leuk daten wou hij niet meer verder. Wel jammer maar op zich een goede ervaring want wie weet is de volgende wel een blijvertje. Daarna nog twee dates gehad. De ene klikte niet en de ander was enkel op visite in Nederland. De stap van iemand ontmoeten blijft altijd groot en voelt als tijdrovend. Daarnaast kom ik niet snel over een gebroken hart heen en als ik niet oppas blijf ik ook nog te lang plakken bij de verkeerde man. Maar goed, ik raak off topic.



@Rieta: Dankjewel voor dit mooie advies. Ik ga het ook eens proberen! Wat een simpel idee eigenlijk... gewoon complimenteren.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Yas en insgelijks. Typisch dat je jouw single vriendin daar ook in herkend. Ik heb weet niet waar het m in zit, maar het zou misschien te maken kunnen hebben met het voorbeeld vanuit ouders. De ene vriendin heeft al een hele tijd geen moeder meer en de andere vriendin heeft een moeder die erg onaardig is tegen vader..
Alle reacties Link kopieren
nogmaals bedankt voor de reacties!



@ sabbaticalmeds: fijn om te horen dat het bij deze mensen wel vanzelf goed kwam!

@ rieta: ik herken me niet echt in de beschrijvingen van je vriendinnen. Nu ik erover na denk bedenk ik me trouwens wel dat ik niet zo vaak complimenten geef aan mannen. Ik weet niet waarom eigenlijk. Maar als ik het doe meen ik het wel echt en dat komt denk ik ook wel zo over.

@ yas1984: wat een lieve reactie. Vind ik toch wel fijn om te horen!

@ dubbus: ik vind het moeilijk om te zeggen of er zoiets bestaat als mannenvlees. Eerlijk gezegd heb ik juist wel vaak mannen om mij heen, maar die mannen hebben vaak andere intenties dan ik. Zij willen liever alleen seks en niet al te serieus. Ik wil ook heus niet direct trouwen ofzo, maar ik ben gewoon niet op zoek naar onenightstand of seks-relaties. Ik herken mezelf trouwens wel in jouw beschrijving van jezelf! Ik word ook gezien als een lief en zorgzaam en ik ben ook blond, klein en ik draag vrouwelijke kleding (dus ook rokjes, jurkjes, hakken etc.)
Alle reacties Link kopieren
foutje
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Jouw verhaal lijkt erg op het mijne. Mijn toenmalige vriendinnen kregen nog voor hun 20e allemaal hun 1e vaste relatie en ik niet. Ik heb een paar keer een flutverkering gehad en een scharrel. Ze versierden mij en ik ging er maar op in. Dacht dat het gewoon zo hoorde. Maar het werd nooit echt serieus. Nu op mijn 29e heb ik dat nog steeds niet. Soms kan het me niks schelen, zeker als ik aan de verplichtingen met schoonouders denk. Ben ook erg op mezelf. Op andere momenten mis ik het weer. Binnenkort heb ik een klassenreünie en bijna allemaal (weet het niet van iedereen) hebben ze een vaste relatie. Sommigen al 10-13 jaar. Vraag me niet hoe ze het doen. Men zegt altijd dat op ieder potje een deksel past, maar daar begin ik aardig aan te twijfelen. Zie het bij mij niet gebeuren.

Ook zie ik veel bekenden van de ene naar de andere relatie hobbelen. Dan zijn ze na jaren een paar weken of maanden single en ze zitten alweer bij een ander.

Ik ga me er niet op focussen, het moet spontaan gebeuren.

Soms vraag ik me af of ik het wel verdien. Heb een vorm van Autisme, geen reguliere baan en ben klein van stuk. Allemaal afwijkende dingen. Maar toch zie ik depressieve mensen, mensen met ernstig overgewicht, andere psychische stoornissen wel relaties hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat die mannen alleen maar seks willen?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede vraag. Mijn zusje zit in hetzelfde schuitje en denkt ook dat de meeste mannen niks serieus van haar willen. Ik heb soms wel eens het idee dat ze bijna alle mannen van te voren al afschrijft op die manier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven