Waarom wil het mij niet lukken?

24-03-2015 22:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Ik lees hier nu een tijdje mee en zie dat er veel waardevolle adviezen gegeven worden. Nu zit ik zelf ergens mee en ik ben benieuwd of jullie ook voor mij tips hebben.



Ik ben nu 22 jaar en ik ben single. Eigenlijk mijn hele leven al, op twee korte scharrels na. Nu weet ik best dat 22 niet bizar oud is, maar toch zit ik er wel mee. Ik begin steeds vaker te denken dat er iets mis is met mij.



De meeste van mijn vriendinnen ken ik vanaf de middelbare school, sommigen zelfs al langer. Zij kregen allemaal vriendjes op de middelbare school, ik niet. De meeste verkeringen zijn op die leeftijd misschien niet heel serieus, maar ik heb het toch het gevoel dat dat wel belangrijk is voor je ontwikkeling en dat het toch een beetje verwacht wordt dat je in je tienerjaren een beetje experimenteert met relaties. Ondertussen ben ik dus 22 en er is nog steeds niks veranderd. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding en ik merk dat studiegenoten en vriendinnen ondertussen allemaal relaties krijgen en soms al gaan samenwonen en ik heb het gevoel dat het bij mij gewoon nooit iets gaat worden.

Ik ben sociaal, maak praatjes met iedereen, ook hoor ik regelmatig dat ik er leuk uitzie en ik denk eigenlijk gewoon best positief over mezelf, maar ik heb soms het gevoel dat ik mezelf overschat. Er is bijvoorbeeld nog nooit iemand verliefd geweest op mij. Ik word wel weleens uitgevraagd, maar vaak blijkt al op de eerste date dat diegene alleen seks wil of er is gewoon niet echt een klik. Ik heb twee keer meegemaakt dat het wel wederzijds leek (de scharrels die ik noemde), maar de eerste bleek een vriendin te hebben en de tweede liet na een stuk of 15 (naar mijn mening leuke!) dates ineens niks meer van zich horen. Ik begin me steeds vaker onzeker te voelen hierover. Ik heb het gevoel dat ik niet interessant genoeg ben om iemands interesse te houden. Ik voel me ook steeds vaker jaloers op mijn vriendinnen en hier baal ik heel erg van. Bij hen lijkt het allemaal zo makkelijk te gaan. De meesten hebben al lange relaties en als het uitgaat hebben ze binnen 3 maanden een ander en dat duurt dan ook weer een paar jaar. Ik schaam me voor deze gevoelens, want ik gun mijn vriendinnen het natuurlijk van harte, maar ik vind het toch ook best pijnlijk om hun verhalen over hun relaties aan horen. Ik krijg ook steeds vaker de vraag waarom ik nog steeds geen vriend heb. En ik weet het antwoord daarop eerlijk gezegd niet. Ik zou graag willen weten wat ik nu precies verkeerd doe. Ik heb het weleens aan vriend(inn)en gevraagd, maar zij konden niet echt een reden bedenken waarom het bij mij niet wil lukken.



Nu komt het misschien over alsof ik wanhopig op zoek ben, maar dat valt wel mee. Het is niet zo dat ik elke man meteen scan als relatiemateriaal en ik claim mannen ook niet ofzo. Ondertussen ben ik er gewoon wel een beetje zat van dat ik steeds maar alleen blijf. Ik zou ook gewoon een keer willen ervaren hoe het is als iemand je echt leuk vindt en andersom.

Nu snap ik dat het het moeilijk is om aan te wijzen waar het aan ligt naar aanleiding van een topic op internet, maar ik wil toch vragen of jullie misschien enig idee hebben. Ik wil hier graag wat aan veranderen dus ik sta open voor alle tips!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
http://www.datewijsheid.n ... e/mannen-zoeken-vrouw.htm



Wellicht zit er iets in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 25 maart 2015 @ 06:55:

Waarom denk je dat die mannen alleen maar seks willen?Ze beginnen vaak meteen over seks en tonen verder weinig interesse. Ook haken ze snel af wanneer ze door hebben dat ik geen seks wil op de eerste date. Ook zitten ze vaak meteen aan je kont bijvoorbeeld terwijl je ze nog amper kent en er wordt door zulke types ook altijd meteen aangestuurd op dates bij hem (of bij mij) thuis, terwijl ik iemand liever de eerste keer ontmoet op een neutrale plek zodat je elkaar eerst een beetje kan leren kennen.
Ben je ook tegen vriendinnen open over dat je wel openstaat voor een relatie?

Ik had altijd wel jongens om me heen maar totaal geen beoordelingsvermogen. Dan ben jij beter af, het klinkt meer alsof je gewoon niemand tegenkomt.

Ik heb mijn huidige partner viavia ontmoet, we zijn gekoppeld. Misschienbdat dat bij jou ook wel werkt, schakel gewoon je vriendinnen in. Hun vrienden hebben vrienden, collega's met een leuke broer, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine101 schreef op 25 maart 2015 @ 14:16:

[...]





Ze beginnen vaak meteen over seks en tonen verder weinig interesse. Ook haken ze snel af wanneer ze door hebben dat ik geen seks wil op de eerste date. Ook zitten ze vaak meteen aan je kont bijvoorbeeld terwijl je ze nog amper kent en er wordt door zulke types ook altijd meteen aangestuurd op dates bij hem (of bij mij) thuis, terwijl ik iemand liever de eerste keer ontmoet op een neutrale plek zodat je elkaar eerst een beetje kan leren kennen.Ben jij wel duidelijk naar een man toe wat je van hem verwacht? Niet normaal hoor dat ze aan je kont gaan zitten. En als ze eerst thuis willen afspreken dan meteen blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:aapjewat schreef op 25 maart 2015 @ 14:34:

[...]





Ben jij wel duidelijk naar een man toe wat je van hem verwacht? Niet normaal hoor dat ze aan je kont gaan zitten. En als ze eerst thuis willen afspreken dan meteen blokkeren.



Ik denk het wel, maar misschien geef ik het te laat aan?

Ik heb alle mannen waarmee ik dates heb gehad eerst in het echt ontmoet op verschillende manieren (via via, op het werk, via uitgaan). Maar dat was dan altijd kort en oppervlakkig contact. Het echte "leren kennen" moest dan nog komen. Ik heb dan niet voor de date aangeven dat ik op zoek ben naar een relatie ipv seks(relaties). Ik weet zelf ook nog niet of ik een relatie zou willen met iemand voordat er überhaupt een eerste date is geweest. Ik zie een eerste date met iemand die ik niet erg goed ken ook een beetje als een kennismaking. Ik vind dat vaak nog te vroeg om aan te geven dat ik een serieuze relatie zou willen. Als er direct aangestuurd wordt op seks of als iemand meteen aan mijn kont gaat zitten geef ik trouwens wel meteen aan dat ik daar niet op zit te wachten.

Misschien heb ik ook wel mannen een kans gegeven die ik beter meteen had kunnen afkappen. Ik heb bijvoorbeeld een man die meteen bij hem thuis wilde afspreken wel eens een kans gegeven. Ik heb toen aangegeven dat ik liever ergens anders wilde afspreken en daar stemde hij toen mee in, maar later wilde hij alsnog steeds naar zijn huis en begon hij op de terugweg (hij bracht me naar huis in zijn auto) alsnog aan me te zitten. Dat is dus niks geworden en dat had ik achteraf gezien eigenlijk al wel kunnen zien aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof er niks mis met je is





Ik vind eerlijk gezegd voor je persoonlijke ontwikkrling positief dat je de kans krijgt helemaal je eigen levrn naar wens te ontwerpen.



Vriend van mij: met 24 verkering ...daarna een andere dame....geweldige vrouw.. lang mee getrouwd geweest....nu helaas weer single...medio 40 ...: hij moet ze praktisch van zich afslaan...

Kortom : het kan verkeren!





Leef lekker je eigrn leven, doe dingen waar je genoegdoening en lol aan beleeft, man volgt dan vanzelf. Je klinkt mij als leuke vrouw in de oren!
--
Alle reacties Link kopieren
quote:tinnifin schreef op 25 maart 2015 @ 19:33:

Klinkt alsof er niks mis met je is





Ik vind eerlijk gezegd voor je persoonlijke ontwikkrling positief dat je de kans krijgt helemaal je eigen levrn naar wens te ontwerpen.



Vriend van mij: met 24 verkering ...daarna een andere dame....geweldige vrouw.. lang mee getrouwd geweest....nu helaas weer single...medio 40 ...: hij moet ze praktisch van zich afslaan...

Kortom : het kan verkeren!





Leef lekker je eigrn leven, doe dingen waar je genoegdoening en lol aan beleeft, man volgt dan vanzelf. Je klinkt mij als leuke vrouw in de oren!



Wat een lieve reactie!

Zo had ik het nog niet bekeken: ik kan inderdaad mijn leven helemaal inrichten zoals ik het wil.

En dat je een relatie hebt hoeft natuurlijk geen garantie te zijn dat dat stand houdt in de toekomst. Scheiding komen tegenwoordig ontzettend vaak voor. Maar voor oudere singles kan dit ook juist een voordeel zijn zoals jouw vriend ook merkt!
Alle reacties Link kopieren
Jeez TO je bent PAS 22. Ik moest nog niet aan een relatie denken toen. Lekker scharrelen en gewoon de lol er van inzien. Dat is trouwens misschien wat er bij jou niet klopt. Je hebt er geen lol in.

Enne, de ware kun je nog heel lang tegenkomen hoor. Ik was 35
Alle reacties Link kopieren
Je hebt met een man 15(!!) dates gehad en dat is geen relatie geworden? Houd je ze dan niet teveel op afstand? Wat is er tijdens die dates gebeurt?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 schreef op 25 maart 2015 @ 23:23:

Je hebt met een man 15(!!) dates gehad en dat is geen relatie geworden? Houd je ze dan niet teveel op afstand? Wat is er tijdens die dates gebeurt?Ik zag het eerlijk gezegd wel een beetje als een relatie, maar het was niet uitgesproken zeg maar en daarom vond hij het blijkbaar ook niet nodig om het uit te maken. Tijdens die dates deden we van alles: soms waren we gewoon bij een van ons thuis en dan keken we een film bijvoorbeeld en meestal hadden we seks, maar we gingen ook vaak ergens heen. Naar de bioscoop, uit eten, naar een strand, gewoon de stad in .. van alles eigenlijk. Het was altijd gezellig vond ik en ik dacht dat hij dat ook vond, maar hij zocht steeds minder contact. In het begin appte hij mij bijvoorbeeld elke dag. Dat werd uiteindelijk steeds minder. Ik nam toen eerst nog wel steeds initiatief, zowel voor gesprekken op de app als om iets af te spreken. Eerst ging hij daar nog op in, maar later antwoordde hij bijvoorbeeld pas twee dagen nadat hij het had gezien. Toen we een week geen contact hadden gehad heb ik hem gevraagd of er iets was, omdat ik al een tijdje niks van hem had gehoord. Toen kreeg ik (weer een dag later) als reactie dat hij het druk had. Daarna heb ik nog een aantal keer geprobeerd om iets met hem af te spreken, maar telkens reageerde hij niet of dagen later en hij had ineens nooit meer tijd. Toen heb ik het er maar bij gelaten en vanaf dat moment heeft hij nooit meer iets laten horen. Ik heb nog steeds geen idee waarom. 'Just not that into me' denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Dat was gewoon een zak!



Die zijn er ook.



Weer wat geleerd.





Laat je niet gek maken! Jij krijgt wen hele leuke man. Wat heb je niu eigenlijm echt aan een trits scharrels? Niet veel hoor.
--
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zie ik juist totaal geen overeenkomst tussen leuke en minder leuke mensen en de hoeveelheid relaties die ze hebben.



Ik ken een meisje die niet echt knap is, gewoon gemiddeld, aardig overgewicht heeft dus qua uiterlijk niet bepaald het standaardvoorbeeld is waar jongens massaal op afstappen. Daarnaast heeft ze het wiel niet bepaald uitgevonden om het zo maar te zeggen, maar ze is wel echt enorm assertief en spontaan wanneer het op mannen aankomt. Zonder blikken of blozen stapt ze op de leukste jongens af waar zelfs de knapste/slimste meiden uit mijn vriendinnengroep wel interesse in hebben. Die meid heeft echt al een hele waslijst aan leuke/knappe/hoog opgeleide/lange/populaire vriendjes gehad, puur omdat ze gewoon spontaan/assertief en brutaal is en niet bang is om op haar bek te gaan.



Het moet denk ik gewoon in je karakter zitten om niet te terughoudend op dat gebied te zijn. Ik ken zoveel leuke mensen die (haast) nog nooit een serieuze relatie hebben gehad, terwijl ik ook mensen ken die (in mijn ogen) helemaal niets leuks of extras of opvallends hebben die nooit langer dan twee maanden vrijgezel zijn geweest sinds hun veertiende.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunshine101 schreef op 25 maart 2015 @ 23:40:

[...]





Ik zag het eerlijk gezegd wel een beetje als een relatie, maar het was niet uitgesproken zeg maar en daarom vond hij het blijkbaar ook niet nodig om het uit te maken. Tijdens die dates deden we van alles: soms waren we gewoon bij een van ons thuis en dan keken we een film bijvoorbeeld en meestal hadden we seks, maar we gingen ook vaak ergens heen. Naar de bioscoop, uit eten, naar een strand, gewoon de stad in .. van alles eigenlijk. Het was altijd gezellig vond ik en ik dacht dat hij dat ook vond, maar hij zocht steeds minder contact. In het begin appte hij mij bijvoorbeeld elke dag. Dat werd uiteindelijk steeds minder. Ik nam toen eerst nog wel steeds initiatief, zowel voor gesprekken op de app als om iets af te spreken. Eerst ging hij daar nog op in, maar later antwoordde hij bijvoorbeeld pas twee dagen nadat hij het had gezien. Toen we een week geen contact hadden gehad heb ik hem gevraagd of er iets was, omdat ik al een tijdje niks van hem had gehoord. Toen kreeg ik (weer een dag later) als reactie dat hij het druk had. Daarna heb ik nog een aantal keer geprobeerd om iets met hem af te spreken, maar telkens reageerde hij niet of dagen later en hij had ineens nooit meer tijd. Toen heb ik het er maar bij gelaten en vanaf dat moment heeft hij nooit meer iets laten horen. Ik heb nog steeds geen idee waarom. 'Just not that into me' denk ik?Ik vind dat soort gedrag van mannen niet acceptabel. Je doet er alleen zo weinig aan. Een kennis van mij heeft eens verteld dat ze zo'n jongen op zijn werk heeft opgebeld (hij nam niet op op zijn mobiel) en duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag onacceptabel is. Ik weet nooit of ik moet vinden dat dat te ver gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:aapjewat schreef op 26 maart 2015 @ 08:30:

[...]





Ik vind dat soort gedrag van mannen niet acceptabel. Je doet er alleen zo weinig aan. Een kennis van mij heeft eens verteld dat ze zo'n jongen op zijn werk heeft opgebeld (hij nam niet op op zijn mobiel) en duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag onacceptabel is. Ik weet nooit of ik moet vinden dat dat te ver gaat?Ik kan me best voorstellen dat je kennis dit heeft gedaan. Ik vond het zelf ook lastig om er mee om te gaan, want ik was wel verliefd geworden en alles leek goed te gaan en dan wordt het ineens zo zonder reden afgekapt. Ik begon ook aan mezelf te twijfelen. Ik ging alle laatste gesprekken en dates analyseren of er iets gebeurd of gezegd was waardoor hij ineens van gedachten was veranderd. Heel frustrerend. Toch heb ik zoiets niet gedaan. Waarschijnlijk gaat hij toch niet vertellen wat de reden nu was en ik wist eigenlijk al wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Stop met denken dat je iets verkeerd doet! Je bent zelfstandig, hebt geen man in je leven nodig om het te redden (hoeveel meiden die jij kent die van relatie naar relatie hoppen doen dat anti-eenzaamheid???)



Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn;

Scharrels te over, beste vrienden genoeg, een hoop mannelijke kennissen. Maar relatiemareriaal? Nee. En ik denk dat dat zowel voor hen als voor mij gold.



Natuurlijk heb ik me druk gemaakt om "over" te blijven zo rond mijn 25e maar aan de andere kant. Wat mijn vrienden, familie of vriendinnen me ook zeiden, ik was niet despared genoeg voor internetdaten, speeddaten, blind dates, enz. Sterker nog: ze hebben alles voor me geprobeerd en hoe harder zij probeerden hoe meer ik de kont tegen de krib gooide.



En toen ineens liep ik op mijn 27e een man op het werk tegen het lijf. Dat klikte enorm, na 2 maanden trok hij bij me in en we zijn nu bijna een jaar samen.

Ik kan oprecht zeggen: de liefde van mijn leven. Niemand die beter past bij mij!



Soms is geduld gewoon het beste!
Alle reacties Link kopieren
O en nog een kleine toevoeging;

Achteraf ben ik zo blij dat ik mijn leven eerst alleen heb geleid. Ik heb genoten van de vrijheid, het alles zelf mogen kiezen en ben enorm sterk geworden van het er alleen voor staan.

Die ervaring neemt niemand je meer af!
Alle reacties Link kopieren
haha die bemoeienis van vrienden is ook herkenbaar. Ik schaam me een beetje om te gaan internetdaten op een of andere manier. Slaat echt nergens op natuurlijk, maar het voelt toch niet goed. Vrienden vroegen ook al of tinder niks was, maar ik hoor daar maar heel weinig positieve verhalen over eerlijk gezegd. Tinder is volgens mij ook meer gericht op sex-dates en veel mensen die erop zitten hebben al een relatie heb ik gehoord. Een vriendin heeft me ook eens geprobeerd te koppelen op een feestje: dat was de meest ongemakkelijke avond van mij leven . Ik vond hem echt totaal niet leuk, maar ik zat de rest van de avond nog met hem opgescheept.
Alle reacties Link kopieren
wauw wat herkenbaar! ik snap je volledig!

Heb nu wel al 2 relaties gehad, een korte en een langere maar ik ben eigelijk ook best kieskeurig. Daten kan je met iedereen maar vind maar eens iemand die net zo over jou denkt als andersom!



Ik denk altijd "mijn tijd komt nog wel" maar van mij mag het ook stilaan komen hoor .. en weet ook niet of het zo goed is als je op café bv een vent tegen het lijf loopt. Er zijn er toch ook genoeg die andere bedoelingen hebben. Der zijn veel mannen vind ik die ook bindingsangst lijken te hebben vanaf je het woordje "relatie" of "serieus" uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt nevermind! Er zijn genoeg mannen die het onaangenaam warm krijgen bij relatie, serieus, enz.

Dat had mijn huidige vriend ook. Maar vaak kun je dat ook aan iemand merken, tenminste ik (bij hem en vele andere mannen) wel...



Dus zo ben ik er ook in gestapt. Goed gesprek na een aantal dates: goh... Ik vind je leuk en we hebben het zo fijn als we samen zijn!

Zijn antwoord was simpel: dat vind ik ook, maar ik ben geen type voor relaties!



Dat snapte ik wel, maar dat maakte het voor mij ook makkelijk; het gevoel zat goed. Dus go with the flow, kijken hoe lang het leuk blijft.

En dat bleef het. Een tijdje later vroeg hij; hebben wij nu iets? En sinds wanneer dan?



Samenwonen idem dito.

Hij was al 2 maanden niet thuis geweest, behalve voor de post of om iets op te halen. Toen heb ik voorzichtig geopperd om zich hier in te laten schrijven zodat hij niet steeds 2 uur hoefde te rijden voor post.

Dat was weer slikken, tot ik hem uitlegde dat er niets zou veranderen; hij logeerde toch al 2 maanden hier, alleen zijn post zou dan ook hier aankomen?

O ja, zo had hij het niet bekeken!



Zo zie je maar, ook met bindingsangst kan je ver komen, als het maar een geschikt exemplaar is!
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 29 maart 2015 @ 13:04:

Klopt nevermind! Er zijn genoeg mannen die het onaangenaam warm krijgen bij relatie, serieus, enz.

Dat had mijn huidige vriend ook. Maar vaak kun je dat ook aan iemand merken, tenminste ik (bij hem en vele andere mannen) wel...



Dus zo ben ik er ook in gestapt. Goed gesprek na een aantal dates: goh... Ik vind je leuk en we hebben het zo fijn als we samen zijn!

Zijn antwoord was simpel: dat vind ik ook, maar ik ben geen type voor relaties!



Dat snapte ik wel, maar dat maakte het voor mij ook makkelijk; het gevoel zat goed. Dus go with the flow, kijken hoe lang het leuk blijft.

En dat bleef het. Een tijdje later vroeg hij; hebben wij nu iets? En sinds wanneer dan?



Samenwonen idem dito.

Hij was al 2 maanden niet thuis geweest, behalve voor de post of om iets op te halen. Toen heb ik voorzichtig geopperd om zich hier in te laten schrijven zodat hij niet steeds 2 uur hoefde te rijden voor post.

Dat was weer slikken, tot ik hem uitlegde dat er niets zou veranderen; hij logeerde toch al 2 maanden hier, alleen zijn post zou dan ook hier aankomen?

O ja, zo had hij het niet bekeken!



Zo zie je maar, ook met bindingsangst kan je ver komen, als het maar een geschikt exemplaar is!Misschien dat het in jouw geval goed afliep, maar volgens mij betekent bij de meeste mannen (vrouwen trouwens ook) bindingsangst meer dat de persoon in kwestie geen relatie wil...met jou. Ik heb het zelf meegemaakt, maar ook bij anderen gezien. Mannen die niks serieus wilden en maar wat bleven aanmodderen en ineens met een ander kon het wel serieus. Daarom zit ik eigenlijk ook niet op zo'n situatie te wachten. Uiteindelijk wil ik toch weten hoe hij het ziet. Ik zou het namelijk niet leuk vinden als het steeds 'niet serieus' blijft en dat hij een paar maanden later ineens wel een relatie heeft met een ander. Dat heb ik namelijk iets te vaak zien gebeuren in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
En dat is mensen bij voorbaat afschrijven.

Als je bang bent voor verlies/verdriet en altijd reserves hebt, dan werkt het niet.

Bang zijn om gekwetst te worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 29 maart 2015 @ 15:39:

En dat is mensen bij voorbaat afschrijven.

Als je bang bent voor verlies/verdriet en altijd reserves hebt, dan werkt het niet.

Bang zijn om gekwetst te worden?



Ja hier heb je wel een punt...

Ik ben inderdaad bang om gekwetst te worden.

Tot nu toe heeft daten/relaties me meer negatieve gevoelens opgeleverd dan geluk.

Om maar weer eens terug te komen op het voorbeeld van die man waarmee ik heel veel dates heb gehad: eigenlijk heeft dat maar heel kort geduurd, een maand of 3/4 ongeveer. Maar ik heb er meer dan een half jaar verdriet van gehad. Bijvoorbeeld toen ik hoorde dat hij met een ander aan het daten was (een maand of 3 later) leek het verdriet weer van voor af aan te beginnen. Als ik verliefd ben op iemand is het voor mij heel moeilijk om dat weer los te laten, zelfs als er helemaal geen contact meer is. Daardoor probeer ik signalen tijdens het daten die erop wijzen dat iemand geen serieuze intenties heeft zo snel mogelijk te zien, zodat ik niet verliefd word op iemand die zelf niet van plan is om een relatie met mij te beginnen. Ik snap natuurlijk wel dat het altijd zo kan zijn dat het niks wordt, maar ik bedoel meer dat de persoon waarmee ik date bij voorbaat al niet zit te wachten op iets serieus.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wacht op de prins op het witte paard, die meteen ZEGT serieus te zijn?

Maar zeggen of ZIJN zijn 2 heel verschillende dingen.



En soms is het beter om verdriet te hebben om iets dat je had dan dat het er nooit is geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 29 maart 2015 @ 16:13:

Dus je wacht op de prins op het witte paard, die meteen ZEGT serieus te zijn?

Maar zeggen of ZIJN zijn 2 heel verschillende dingen.



Nee, ik bedoel meer dat ik signalen die erop wijzen dat iemand niet serieus is sneller probeer op te pikken. Dat had bijvoorbeeld teleurstelling kunnen voorkomen bij de eerste scharrel die een vriendin bleek te hebben. Achteraf gezien waren er namelijk best signalen geweest, maar waarmee ik niks heb gedaan. Zo wilde hij bijvoorbeeld liever niet dat ik iets op social media zou zetten over ons of onze uitstapjes. Ik zocht hier niet meteen iets achter. Ik dacht dat hij het gewoon nog niet aan iedereen wilde vertellen omdat we nog maar net aan het daten waren. Achteraf was dat natuurlijk omdat zijn vriendin er dan achter zou komen. Ook wilde hij altijd ergens afspreken ver van zijn woonplaats. Dan was er in een bepaalde stad volgens hem bijvoorbeeld een geweldig restaurant ofzo. Dat was achteraf natuurlijk gewoon omdat hij geen bekenden tegen wilde komen. Nu gaan bij dit soort dingen meteen de alarmbellen af bij mij.



En soms is het beter om verdriet te hebben om iets dat je had dan dat het er nooit is geweest.Hier heb je natuurlijk gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat zijn signalen van so not into you, heeft niets met bindingsangst te maken.



Alarmbellen ontwikkel je door in het diepe te springen, te proberen, dingen een kans te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven