Wanneer mag ik nu?

15-12-2014 12:14 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af ligt t nu aan mij of hoe zit dat. ... ik mag nl zo goed als nooit uitslapen. Mn vriend en ik hebben een zoon van 3,5 jaar. Natuurlijk kan je dan niet elke dag uitslapen maar 1x in de week zou ik erg prettig vinden. Mijn vriend daarentegen komt elke dag tussen 12 en 2 uur smiddags een x zn bed uit. De laatste x dat ik een keer kon blijven liggen is onderhand al weer een maand geleden. En dan als t doordeweeks gebeurd word ik alsnog t bed uit geroepen om ons kind naar de psz te brengen. Vanmorgen weer ruzie slecht geslapen doodop maar hij blijft gewoon net zo lang liggen tot ik eruit ga.. Onze zoon moet ook gewoon ontbijten etc... talloze keren over gesproken meerdere afspraken gemaakt dat ik minstens 1x per week een x kan uitslapen. Maar als puntje bij paaltje komt dan is hij beroerd of moe of doet simpelweg alsof hij slaapt of zegt dat ie eruit gaat maar draait zich om en slaapt verder...

wat moet ik hier nou mee?....

Ik weet echt niet meer hoe ik dit aan moet pakken.
Vriend met bed en al de deur uit zetten aangezien je het toch al alleen moet rooien zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxeprobleem zeg! Misschien een baan zoeken.......
Alle reacties Link kopieren
Moeten jullie niet werken?
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens een schema opstellen met wie wanneer mag uitslapen?

En als je vriend daar vanaf wil wijken een keertje, dat hij moet onderhandelen over een andere datum voor jou om uit te slapen?



Werken jullie allebei niet?
Alle reacties Link kopieren
Werkt hij 's nachts? En werk jij?
Gewoon om en om. Lijkt me logisch. Hoe moeilijk is het? En anders inderdaad vriend met bed en al buiten zetten.

Enne moet hij niet gewoon werken met zijn donder?
Alle reacties Link kopieren
Werk zou erg leuk wezen jammer dat ik t niet kan krijgen krijg meestal niet eens een antwoord op een sollicitatie. Anders is t te oud te jong niet goed gekwalificeerd etc...

hij heeft een wajong uitkering. Geen kans op een reguliere baan. Not for the lack of trying...



Maar daar gaat dit niet over. Als we allebei een baan zouden hebben full of partime welke we allebei hebben gehad bestaat t zelfde probleem...
Hotel Amberil.



Lang leve de liefde!!!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er andere dingen die je, al dan niet volgens afspraak, voor je vriend doet? Stop daar eerst eens mee tot hij wel zijn afspraken nakomt. Doe je verder ook alles in huis? Laat dan net die taken liggen (zijn wasgoed niet wassen bijvoorbeeld) waar hij last van heeft. Doet hij erg moeilijk? Dan kun je misschien beter stoppen met deze relatie.
Broeva!!! Haro!!!
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen kinderen maar wel katten. Mijn echtgenoot is ook best een langslaper maar hoogstens tot 9 of 10 uur.

Verder hebben we gewoon afspraken gemaakt. Als één van ons s 'morgens weg moet staan we samen op. Op de dagen dat we niet meteen weg moeten staan we om de beurt om 7.30 op en zetten koffie en geven de katten te eten.

Met een kind moet je al helemaal afspraken maken wie wat doet als iemand het niet uit zich zelf doet want ik denk niet dat het anders met de tijd beter zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ga werken, creëer een ritme!

Oh en schop die flapdrol eruit..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 15 december 2014 @ 12:19:

Misschien eens een schema opstellen met wie wanneer mag uitslapen?

En als je vriend daar vanaf wil wijken een keertje, dat hij moet onderhandelen over een andere datum voor jou om uit te slapen?



Werken jullie allebei niet?Dit hebben we wel eens geprobeerd allebei 1x per week uitslapen.. en afwijken kan altijd wel een x zo moeilijk ben ik echt niet. Maar hij negeert het elke keer weer met Ja maar ik.... en dan zijn we zo weer een maand of 2 verder.
Alle reacties Link kopieren
Voor het verhaal had het wel uitgemaakt hoor. Stel het geval dat hij alleen maar nachtdiensten gedraaid had, dan was het van jouw kant uit niet echt redelijk geweest.



Maar hij is dus gewoon een slapjanus. Tja, daar doe je weinig aan. Ik zou op de afgesproken dag blijven liggen en als hij niet op wil staan de dekens terugslaan. Of kind uit bed halen, bij papa zetten en weer terugkruipen. Leuke vent!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie allebei een baan hadden gehad, hadden zowel jij als je vriend regelmaat gehad.

Nu hebben jullie dat niet, maar dit kun je jezelf wel aan leren en jouw vriend kan zich dat ook aanleren.

Ik zit op dit moment ook zonder werk, maar ik blijf datzelfde ritme aanhouden als toen ik aan het werk was.



Dit kunnen jullie ook doen, gewoon allebei tegelijkertijd jullie bed uit en op tijd aan de dag beginnen ipv lui in bed blijven liggen.

Jouw vriend wil niet op tijd zijn bed uit en gaat dat ook gewoon niet doen, aan jou om daar mee te doen wat je wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft hij een Wajong-uitkering? Ik bedoel, blijkbaar is hij dan niet 100% gezond. Dat vind ik ook nog wel uitmaken.



Sowieso gaat je zoon over een half jaar naar school, dus mocht je dan nog thuis zijn, dan heb je overdag alle tijd van de wereld om bij te slapen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Kook je ook elke dag? Doe jij het volledige huishouden?
Emmer water over z'n kop. Wel een zeiltje op z'n matras leggen.
Waarom accepteer je in godesnaam dat je partner in de middag uit bed komt? Waarom werk jij niet?



En met een wajong kun je vaak ook wel werken. Waarom neem je een kind met iemand die kennelijk zo beperkt is dat hij niet kan werken of vroeg kan opstaan?



Het zullen je ouders zijn zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ook wel af van de reden voor zijn Wajong vind ik, wat de redelijke oplossing is. Als je er wat langer over praat, wat zegt hij dan?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
God god god god god



Jullie verdienen elkaar.



Want als je een beetje ballen had gehad had je hem natuurlijk allang het huis uitgeflikkerd.



( sommige mensen zal ik nooit snappen)
quote:Susan schreef op 15 december 2014 @ 12:32:

Waarom heeft hij een Wajong-uitkering? Ik bedoel, blijkbaar is hij dan niet 100% gezond. Dat vind ik ook nog wel uitmaken.



.

Je hoeft niet altijd echt iets te mankeren voor een Wajong uitkering. Ik ken er ook een aantal die gewoon op het juiste moment een aanvraag deden en er zijn tijden geweest dat je er erg makkelijk voor in aanmerking kwam. Soms is er dan alleen iets van ADD of ADHD, bijvoorbeeld. Of was je lastig en niet zo slim. Ik heb een aantal mensen in mijn bestand die prima kunnen werken, maar die het niet hoeven, want wajong en het ook niet willen, want ze krijgen toch geld en hebben geen enkele verplichting. In de bijstand heb je dat nog wel, in de wajong vaak niet, sommige van mijn klanten weten niet eens wie hun contactpersoon is en hebben al in geen 3/4 jaar een afspraak gehad en dan heb je het over begin 20'ers. Die gewoon écht wel aan het werk kunnen.



Natuurlijk zijn er ook mensen, het gros mag ik hopen, die gewoon niet volledig kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 15 december 2014 @ 12:38:

Het hangt ook wel af van de reden voor zijn Wajong vind ik, wat de redelijke oplossing is.Als je zo ziek bent dat je niet eens een keer per week je kind uit bed kunt halen, dan kun je de rest van de uren ook niet voor een kind zorgen en had je er waarschijnlijk ook geen een gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 15 december 2014 @ 12:40:

[...]



Je hoeft niet altijd echt iets te mankeren voor een Wajong uitkering.Ja, daarom stel ik toch ook de vraag wat hij heeft? Ik zeg toch nergens: hij heeft een Wajong-uitkering, dus logisch dat hij in bed ligt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan voor zo'n kind. Ouders die ruzie maken over wie er voor hem moet zorgen



Wat dacht je van er samen voor je kind zijn in plaats van of/of? Gewoon, omdat jullie daar alle tijd voor hebben en omdat jullie kind daar wel bij zal varen? Het gaat hier toch verdorie niet om jullie behoefte aan uitslapen. Het gaat om een kind wat behoefte heeft aan zorg door zijn ouders. Allebei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven