Wanneer seks nieuwe relatie/ daten?

02-03-2015 19:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier in staan.

Ik ben na lang (jaren) single zijn en "lang leve de lol" weer serieus aan het daten en we hebben het uiteraard over seks gehad.

Ik gaf aan niet direct seks te willen binnen enkele dates. Alleen al omdat ik denk dat de man dan bewust/ onbewust denkt "de buit is binnen".

Plus ik wil eerst enige zekerheid hebben dat het goed zit op het mentale vlak en niet alleen puur lichamelijke aantrekkingskracht is.

Daar kon hij zich goed in vinden al was hij van mening dat het niet perce "slecht" is of niks meer (/ meer dan een scharrel bijv) kan worden als je dat wel doet.

Hoe dan ook, ik blijf bij mijn punt ondanks de aantrekkingskracht en opbouwende spanning. :P

Maar ik merk dat ik eigenlijk geen antwoord voor mezelf kant en klaar heb op de vraag: Wanneer dan wel?

Als het officieel is? Na een paar weken?

Ik vind het een moeilijk punt.

En ik ben benieuwd daarom benieuwd naar jullie gedachtes en ervaringen hier mee.

Ik heb seks:

Totaal aantal stemmen: 86

Tijdens de eerste date (17%)
Binnen een week na meerdere dates (niet op de eerste date) (3%)
Binnen 2 weken (20%)
Binnen 3 weken (7%)
Na een maand (7%)
Na 2 maanden (8%)
Na 3 of meer maanden (10%)
Voor we officieel een relatie hebben (6%)
Pas als we officieel een relatie hebben (21%)
quote:viva-amber schreef op 02 maart 2015 @ 19:23:

Daar zit je dan met je wormen in Naarden.



In ieder geval heb je idd geen lol meer zo.Huh?
quote:atorka schreef op 02 maart 2015 @ 19:20:

Amand, ben ik niet met je eens. Alleen maar uitstellen werkt ook niet in t voordeel uiteraard, maar denk toch dat mannen meer respect voor een vrouw hebben als je niet op de eerste date het bed in duikt. Als je serieus date dan.

'respect' is op geen enkele manier een vervanging voor goeie seks, wat nog steeds het cement is van een goede relatie.



En daarbij: ik leg op geen enkele manier een relatie tussen 'meer respect' en 'niet neuken op de 1e, 2e, 3e, 5e, 8e, etc. date'. Nouja, eigen wel, om eerlijk te zijn, maar dan omgekeerd: wanneer een vrouw na maximaal 5 dates nóg niet met me naar bed wil, dan wist ik eigenlijk sinds de 3e date al dat het sowieso niets ging worden.



En dan ben ik 45; feitelijk nog ouderwets dus.
Amand, maar toen vond je de slechte seks niet erg? Je had iemand "verovert" en dat gaf de kick?

Denk je niet dat je zelf ook beter/ zekerder bent geworden, dat het daardoor ook beter is geworden?
Als het langer dan een maand duurt zou ik gaan denken dat date mij niet leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Hier mochten ze hem er altijd gelijk inhangen. Weet je tenminste gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik heb teveel topics over mini pipi s en piemels zo lang en dik als een onderarm gelezen.
Ik zou wel "wanneer et goed voelt " willen stemmen, maar die optie is er dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Metmijn eerste verkering heb ik een week of 4 gewacht, en ben aan de pil gegaan (ja nog jong).

Met mijn laatste verkering meteen het bed in. En ondertussen al eeuwig samen
Alle reacties Link kopieren
Je maakt toch ook eerst een proefritje in een auto, voordat je hem aanschaft?
quote:LieveSophie schreef op 02 maart 2015 @ 19:28:

Amand, maar toen vond je de slechte seks niet erg? Je had iemand "verovert" en dat gaf de kick?

Denk je niet dat je zelf ook beter/ zekerder bent geworden, dat het daardoor ook beter is geworden?Beter ben ik zeker wel geworden , maar uitsluitend omdat ik het 'veroveren' heb afgezworen (en veel kritischer ben geworden over met wie ik samen wil zijn). Het bracht me niets (behalve een hoop gedoe, slechte seks en het verplicht gebruiken van condooms, waar ik echt een pokkehekel aan heb).
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 02 maart 2015 @ 19:33:

[...]



Beter ben ik zeker wel geworden , maar uitsluitend omdat ik het 'veroveren' heb afgezworen (en veel kritischer ben geworden over met wie ik samen wil zijn). Het bracht me niets (behalve een hoop gedoe, slechte seks en het verplicht gebruiken van condooms, waar ik echt een pokkehekel aan heb).Dat herken ik wel. De seks is het gedoe niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je er zin in hebt.



Ik zie geen enkel punt in wachten als je er allebei wel zin in hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
En hoe zit dat dan met zoenen? Zit daar voor jou ook een bepaalde tijd op? En bedoel je met seks, neuken of alles wat er bij komt kijken? Als ik date dan ga ik meestal eerst naar een openbare plek en als de date leuk is en ik wil hem beter leren kennen dan worden de dates intiemer. Ik ga op m'n gevoel af met betrekking tot seks dus eerst zoenen en als dat goed voelt en we zijn in de stemming tot meer dan gaat het verder, voelt het voor mij of die ander (nog) niet goed dan stopt het dus. Maar ik date niet met voorbedachte rade wat betreft de tijdsduur tot seks, daarin ga ik gewoon op in het moment. En dat kan dus op de eerste date gebeuren maar ook in een later stadium. Waarom er zo verstandelijk mee omgaan in plaats van genieten van het moment en je gevoel te volgen?



Ik ben trouwens tijdens het daten maar weinig mannen tegen gekomen die vrouwen benaderen als minderwaardig wanneer ze op korte termijn seks hadden tijdens het daten. Wat ik normaal vind, dus gewoon je gevoel volgen en kijken waar dat toe leidt, werd eigenlijk door de meeste mannen ook zo benaderd.
Amand, Verstandig besluit!



Maar nu doe je het zonder condoom? Snap ik dat goed? Of vaste relatie?
Ik denk trouwens als ik iemand zou daten en die staat er zo in als jij er in staat ik ontzettend zenuwachtig er van zou worden. Want in plaats van dat ik gewoon het verloop van het daten kan volgen en af kan gaan op mijn eigen gevoelens moet ik rekening gaan houden met de beredenering van mijn date m.b.t. seks. Lijkt mij een behoorlijke afknapper en dodelijk voor een relaxte sfeer binnen de opbouw van een eventuele relatie.

Ik snap dat er genoeg mensen niet gelijk binnen 1,2,3 dates seks willen hebben maar als de spanning en de aantrekkingskracht er is en je hebt al meerdere dates gehad waarom dan zo krampachtig er mee omgaan. En vooral als hij aangeeft dat het voor hem ook belangrijk is dat het niet alleen om de seks draait. Of geloof je hem daarin niet?
Zoenen kan wel op de eerste date, een beetje friemelen op de tweede, derde, vierde, maar met het totaalpakket wacht ik 'zeker weet' dat we exclusief zijn. Het lijkt me een afknapper om te weten dat meneer hem er net zo makkelijk een dag later bij een ander inhangt. Ik heb dus gestemd voor 'als we officieel een relatie hebben'.

Het zal me niet aantrekkelijker maken, of een zeurpiet, maar ik ben dus wel eens afgehaakt toen we al in bed lagen en toen bespraken dat de man in kwestie er toch nog niet aan toe was om voor mij te kiezen. Jammerdebammer, even goede vrienden, maar dan doe ik mijn broek weer aan Achteraf bezien natuurlijk mijn geluk dat het een fatsoenlijke man was die er niet om ging liegen.

Aanvulling (die het misschien nog erger maakt): Ik heb eigenlijk alleen maar gedate met mannen die ik al een tijdje kende, van sport of werk of via via. Vandaar dus dat zoenen wel snel kan, dat zou ik bij een vreemde date misschien ook niet doen.
anoniem_158526 wijzigde dit bericht op 02-03-2015 20:00
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Als hij verliefd begint te worden.

De interesse van mannen neemt bewezen af na de sex.. dan is het belangrijk dat er nog iets anders is..
quote:elfquest24 schreef op 02 maart 2015 @ 19:58:

Als hij verliefd begint te worden.

De interesse van mannen neemt bewezen af na de sex.. dan is het belangrijk dat er nog iets anders is..Ah, heb je een wetenschappelijk linkje? Dan kan ik die laten zien aan meerdere mannen die ik gedate heb/relatie mee heb gehad en waar ik seks mee had op de eerste date. Maar volgens mij is het kul. Het gaat niet om wel of niet seks hebben op de eerste date maar om het grotere geheel wat er bij komt kijken om een relatie aan te kunnen gaan. Er zijn volgens mij echt niet zoveel mannen die afknappen op seks tijdens de eerste date wanneer dit gebeurt in 'the heat of the moment'. En als de intentie alleen seks is en verder niks dan kom je daar snel genoeg achter.
Na de seks heb ik nog nooit meegemaakt dat ze afhaakte. Dus of ik ben heul goed (dat hoop ik!) of er is geen afname van de verliefdheid na seks.
quote:elfquest24 schreef op 02 maart 2015 @ 19:58:

Als hij verliefd begint te worden.

De interesse van mannen neemt bewezen af na de sex.. dan is het belangrijk dat er nog iets anders is..

Heb je cijfers?

Ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Tot nu toe is het altijd dat mijn interesse afneemt.
quote:LieveSophie schreef op 02 maart 2015 @ 19:47:

Amand, Verstandig besluit!



Maar nu doe je het zonder condoom? Snap ik dat goed? Of vaste relatie?Het één volgt uit het ander, toch? Of, om het nog maar eens uit een ander perspectief te benaderen: de volkomen teleurstelling van het neuken met condoom weerhoudt me er sowieso van om een nieuwe relatie met een vrouw aan te knopen, behalve wanneer ik haar echt rete-interessant zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
niet binnen een bepaald aantal dates.Wil eerst het woord relatie laten vallen en dan wil ik ook nog dat ik weet dat het op het mentale vlak ook goed zit..
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het goed voelt. Logisch toch? En wanneer dát is, dat bepaal jij. Volgens mij zit daar geen tijdslimiet op. Als het nog niet goed voelt, niet doen. Voelt het wel goed, dan lekker doen.
Bij een leuke vent maakt het helemaal niks uit. Als je trucjes moet uithalen om hem respect voor je te laten hebben of hem aan je te binden is het per defintie geen leuke vent. Een vent die geen respect voor me heeft omdat ik exact doe wat hij ook doet, namelijk seks hebben, is geen leuke vent.



Dus als je erover na moet denken en moeilijk moet doen is hij per definite al niet ok. Als ie leuk is is ie leuk en dan zou ik er gewoon mee in bed duiken wanneer ik daar zin in heb. Maar ik heb dan ook geen enkele weerstand tegen geiligheid. En ook niet al teveel principes.



En bij mannen die niet leuk zijn heb ik toch geen zin.
Wanneer het goed voelt. Dat krampachtige kan ik niks mee. En een man knapt heus niet af omdat hij je dan 'te makkelijk' vindt, of ineens niet meer geinteresseerd is hoor. Tenminste niet de mannen die ik ken.



Overigens voelt het bij mij wel pas goed als ik de man wel een klein beetje ken. Seks op de eerste date/ na de eerste ontmoeting zal dus niet gebeuren.

Maar na de 3e keer meestal wel, als de man dan nog langer zou willen wachten zou ik denk ik teleurgesteld zijn, zo van: wil hij me dan niet ofzo?
quote:Amand schreef op 02 maart 2015 @ 20:20:

[...]



Het één volgt uit het ander, toch? Of, om het nog maar eens uit een ander perspectief te benaderen: de volkomen teleurstelling van het neuken met condoom weerhoudt me er sowieso van om een nieuwe relatie met een vrouw aan te knopen, behalve wanneer ik haar echt rete-interessant zou vinden.Dus jij doet het niet meer voor de "lol" maar wanneer er dus echt sprake is van iets echts. Verstandig, dat voorkomt een heleboel teleurstelling en gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven