Wanneer seks nieuwe relatie/ daten?

02-03-2015 19:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier in staan.

Ik ben na lang (jaren) single zijn en "lang leve de lol" weer serieus aan het daten en we hebben het uiteraard over seks gehad.

Ik gaf aan niet direct seks te willen binnen enkele dates. Alleen al omdat ik denk dat de man dan bewust/ onbewust denkt "de buit is binnen".

Plus ik wil eerst enige zekerheid hebben dat het goed zit op het mentale vlak en niet alleen puur lichamelijke aantrekkingskracht is.

Daar kon hij zich goed in vinden al was hij van mening dat het niet perce "slecht" is of niks meer (/ meer dan een scharrel bijv) kan worden als je dat wel doet.

Hoe dan ook, ik blijf bij mijn punt ondanks de aantrekkingskracht en opbouwende spanning. :P

Maar ik merk dat ik eigenlijk geen antwoord voor mezelf kant en klaar heb op de vraag: Wanneer dan wel?

Als het officieel is? Na een paar weken?

Ik vind het een moeilijk punt.

En ik ben benieuwd daarom benieuwd naar jullie gedachtes en ervaringen hier mee.

Ik heb seks:

Totaal aantal stemmen: 86

Tijdens de eerste date (17%)
Binnen een week na meerdere dates (niet op de eerste date) (3%)
Binnen 2 weken (20%)
Binnen 3 weken (7%)
Na een maand (7%)
Na 2 maanden (8%)
Na 3 of meer maanden (10%)
Voor we officieel een relatie hebben (6%)
Pas als we officieel een relatie hebben (21%)
Alle reacties Link kopieren
Jij deed toch mee in bed? Waarom is hij nu verplicht tot iets?
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Als je binding wil door seks te gebruiken daarvoor ben je zelf ook aan het bespelen en gebruiken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft pas als je elkaar al langere tijd kent en de intenties duidelijk zijn uitgesproken. Maar ik heb geen mening over de keuzes die anderen hierin maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen mening? Tuurlijk wel. Je wilt niemand voor het hoofd dtoten.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Meestal op de tweede date. Gelijk de eerste date is misschien wat snel, daar ben ik niet per se tegen, maar dat mondt vaker uit in een one night stand (daar blijft het dan ook bij bedoel ik). Als je meer potentie ziet in iemand is het in mijn ervaring leuker om de spanning nog een beetje op te bouwen.



Als iemand er iets terughoudender is ga ik geen druk zetten, seks op de derde of vierde date is ook prima. Maar als iemand na een maand nog steeds niet wil, dan pas ik. Graag of helemaal niet, ik laat me niet aan het lijntje houden. Geeft niet, ieder mag daar zijn eigen standaarden in hebben, maar er moet wel enige seksuele compatibiliteit en vergelijkbare interesse en behoefte zijn, anders werkt het sowieso niet en kunnen we elkaars tijd beter niet verspillen.



En pas seks hebben als je 'officieel een relatie hebt'... WTF, serieus?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 29 maart 2015 @ 18:04:

Geen mening? Tuurlijk wel. Je wilt niemand voor het hoofd dtoten.Hoezo? Waarom zou ik een mening hebben over hoe een ander daarmee omgaat? Ik kan toch niet weten hoe een ander in elkaar zit en wat een ander wil? Sterker nog, het gaat me niet eens iets aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 29 maart 2015 @ 18:04:

Geen mening? Tuurlijk wel. Je wilt niemand voor het hoofd dtoten.



Want jij hebt wel altijd een mening over de keuzes van een ander? Dat lijkt me heel onnodig en vermoeiend. En zeker als het gaat om iets intiems van een ander waar je weinig mee te maken hebt. Ik ga meer uit van dat ieder mens anders is en vind dat prima.



Ik wil alleen seks als ik al een tijdje een relatie heb. En zo stond mijn man er ook in, dus het ging vanzelf zo.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je er regels voor hebben wanneer je voor het eerst seks met elkaar hebt? Dat doe je toch gewoon als je er zin in hebt en klaar voor bent? Dat kan bij de eerste date al zo spannend zijn, maar soms kijk je toch ook even de kat uit de boom. Volgens mij maakt het niet uit, zolang je maar niet een termijn aanhoudt omdat het zo 'heurt'.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 29 maart 2015 @ 19:01:

Ik wil alleen seks als ik al een tijdje een relatie heb. En zo stond mijn man er ook in, dus het ging vanzelf zo.Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 29 maart 2015 @ 19:20:

[...]



Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.Daar moet je een vrouw voor zijn denk ik?
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 29 maart 2015 @ 19:20:

[...]



Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.Beperkt zicht heb je. Knal je wel vaker tegen dingen aan die je niet ziet?
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 29 maart 2015 @ 19:20:

[...]



Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.Heel scherp. TO had geen platonische vriendschap voor ogen, dus haar definitie van 'relatie' komt me ietwat vreemd voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 29 maart 2015 @ 19:20:

[...]



Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.



Dat vind ik een wat simpele visie. Voor mij is een relatie ook een relatie als je nog helemaal niet aan seks toe bent maar wel duidelijk bent over dat je samen wilt zijn. Of als je op heel veel andere manieren intiem met elkaar bent of als je seks hebt gehad maar dat door ziekte of handicaps niet meer lukt. En zo kan ik nog wel meer situaties verzinnen.



Voor mijn man en mij was het duidelijk dat onze relatie serieus was, maar we zijn lang samen geweest zonder seks. Het was een lange mooie ontwikkeling waarbij we er vanuit gingen dat het er uiteindelijk vast wel van zou komen. En sowieso volgt voor mij seks ná de partnerkeuze en 'selecteer' ik niet op basis van hoe het in bed gaat. Voor mij geldt dat als ik iemand echt heel bijzonder vindt, iedere aanraking hemels is. Ik heb dan al gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 29 maart 2015 @ 19:20:

[...]



Ik snap niet hoe er überhaupt sprake kan zijn van een relatie als je nog geen seks met elkaar hebt.



Meen je dat echt?



Mijn man en ik hebben een mooie lange periode gehad waarin we heel blij met elkaar waren, uren tegen elkaar aan lagen, veel met elkaar deelden, van elkaar genoten en samen grootse toekomstplannen maakten, maar nog geen seks hadden. Dat we voor altijd samen zouden blijven, was toen al duidelijk. Dus echt wel dat het 'aan' was!
Alle reacties Link kopieren
Ik had seks met mijn vriend op de eerste date, ervan uitgaande dat het een one-night thing was. Na drie 'seks dates' gaf vriend aan dat hij me verder ook erg leuk vond, het gevoel had dat ik dat hem ook wel leuk vond (wat helemaal het geval was) en we het misschien geen bootycall meer moesten noemen. We deden eigenlijk ook al veer meer dan alleen seks, kletsten uren, samen koken, lekker filmpjes kijken en bankhangen. Vanaf toen afgesproken exclusief te zijn, wat we vanaf het begin ook al waren maar de wens was niet uitgesproken. Nu zijn we een half jaar verder! En de goede seks die we sowieso al hadden wordt steeds beter .



Ik denk dat het gewoon vanzelf moet komen. Als je er regeltjes aan gaat hangen wordt het zo gedwongen en ongemakkelijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:miss_zilver schreef op 29 maart 2015 @ 20:29:

[...]



Dat vind ik een wat simpele visie. Ik vind het dan weer nogal een gebrek van jou dat jij de overtuiging van een ander als 'simpel' meent te moeten betitelen. Jij staat er gewoon anders in. Niks meer, niks minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 29 maart 2015 @ 20:34:

[...]





Meen je dat echt?



Mijn man en ik hebben een mooie lange periode gehad waarin we heel blij met elkaar waren, uren tegen elkaar aan lagen, veel met elkaar deelden, van elkaar genoten en samen grootse toekomstplannen maakten, maar nog geen seks hadden. Dat we voor altijd samen zouden blijven, was toen al duidelijk. Dus echt wel dat het 'aan' was!Het is wellicht een generatiedingetje.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 maart 2015 @ 20:36:

[...]



Ik vind het dan weer nogal een gebrek van jou dat jij de overtuiging van een ander als 'simpel' meent te moeten betitelen. Jij staat er gewoon anders in. Niks meer, niks minder.Miss Zilver is juist degene die eerder schreef dat ieder hier anders in staat. En dat zij juist geen oordeel heeft over hoe anderen er mee omgaan. Dat getuigt wat mij betreft van oog voor diversiteit. Als er dan iemand reageert met dat ze niet snapt dat een relatie zonder seks kan bestaan, denkt diegene niet verder dan zichzelf. Vervolgens noemt Miss Zilver allerlei situaties waarin jongere en oudere mensen (een tijdje) een relatie kunnen hebben zonder seks. Dat verbreedt misschien de blik van de persoon waar ze op reageerde. Dus ik vind haar visie wel degelijk breder, namelijk met oog voor verschillen tussen mensen en levensfases.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 29 maart 2015 @ 20:39:

[...]





Het is wellicht een generatiedingetje.



Ik ben nog geen 30 en vind de periode zonder seks ook een heel mooie fase binnen een relatie. Die mag best lang duren. En echt wel dat er een relatie is als je zoent, samen toekomstplannen maakt en gelukkig bent!



Het idee van je partner al hebben gekozen en daarna pas seks is voor mij vanzelfsprekend. Seks is vanzelf bijzonder als ik een bijzonder iemand heb ontmoet. Zo werkt dat bij mij. Het idee dat je iemand gaat keuren op lichaam of seksuele vaardigheden staat nogal ver van mij af.



Overigens lijkt het mij dat je ermee omgaat zoals je in elkaar zit. Het is een heel individueel iets waarin ik geen normen zou willen stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 02 maart 2015 @ 19:14:

Hij gaat je zeker weten niet leuker vinden wanneer je de seks afhoudt om 'elkaar beter te leren kennen'.



Genoeg mensen zijn seksueel niet compatible, TO. Het is een stuk handiger om daar na korte tijd achter te komen dan na de ontmoeting met de wederzijdse ouders, zo te zeggen.

Helemaal mee eens.

Bovendien heb ik niks met vrouwen die "hard to get" spelen
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:atorka schreef op 29 maart 2015 @ 13:35:

Nou om maar even terug te komen op hoe het inmiddels er voor staat; GAME OVER.



Uiteindelijk seks gehad en meneer gaf na een aantal dagen aan dat hij "ineens" niet meer de "drive" voelde om me weer te zien zoals voorheen.

Kwam het door de slechte seks? Nee, want de seks was zeker goed en ja dat kan ik met zekerheid zeggen.

Ik heb hem met zijn eigen woorden geconfronteerd maar daar had hij niet van terug.

Dus, guess what. I'm played.

Voortaan blijf ik sowieso toch seksueel afstand bewaren tot ik weet waar ik aan toe ben. Call me oldfashioned, it works for me.

Ik heb geen zin om bespeeld en gebruikt te worden.Dan kun je beter gelijk sex hebben. Niet om dan maar te weten wat voor vlees je in de kuip hebt maar gewoon uit lust. En mocht hij of jij het dan voor gezien houden, dan heb je er in elk geval een fijne ervaring aan overgehouden
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:atorka schreef op 29 maart 2015 @ 13:35:

Nou om maar even terug te komen op hoe het inmiddels er voor staat; GAME OVER.



Uiteindelijk seks gehad en meneer gaf na een aantal dagen aan dat hij "ineens" niet meer de "drive" voelde om me weer te zien zoals voorheen.

Kwam het door de slechte seks? Nee, want de seks was zeker goed en ja dat kan ik met zekerheid zeggen.

Ik heb hem met zijn eigen woorden geconfronteerd maar daar had hij niet van terug.

Dus, guess what. I'm played.

Voortaan blijf ik sowieso toch seksueel afstand bewaren tot ik weet waar ik aan toe ben. Call me oldfashioned, it works for me.

Ik heb geen zin om bespeeld en gebruikt te worden.Wat een misselijke streek. Hoe lang heb je uiteindelijk gewacht dan?
quote:melissa-x schreef op 29 maart 2015 @ 21:02:

[...]





Miss Zilver is juist degene die eerder schreef dat ieder hier anders in staat. En dat zij juist geen oordeel heeft over hoe anderen er mee omgaan. Dat getuigt wat mij betreft van oog voor diversiteit. Als er dan iemand reageert met dat ze niet snapt dat een relatie zonder seks kan bestaan, denkt diegene niet verder dan zichzelf. Vervolgens noemt Miss Zilver allerlei situaties waarin jongere en oudere mensen (een tijdje) een relatie kunnen hebben zonder seks. Dat verbreedt misschien de blik van de persoon waar ze op reageerde. Dus ik vind haar visie wel degelijk breder, namelijk met oog voor verschillen tussen mensen en levensfases.

Je trekt het wel erg breed, nu. Er staat TO duidelijk een vaste relatie tussen een man en een vrouw voor ogen, waarbij de relatie geconsumeerd gaat worden (op enig moment). Het gaat dus over een relatie die zich aan het ontwikkelen is, in een vroeg stadium zelfs.



Het gaat mij dan te ver om dan al te spreken van een 'relatie', wanneer er nog geen seks aan te pas is gekomen. Nouja, wanneer je 17 bent en met je eerste verkering de liefde aan het ontdekken bent, dan misschien wel. Maar niet tussen twee volwassenen van boven de 20. Vind ik dan. Zoals viva-adam al zei; zal wel een generatie-dingetje zijn.



Nu (ik ben halverwege de 40), zou ik mijn betrekkingen met een vrouw geen 'relatie' noemen zonder dat er eerst seks geweest was. Dan zou ik het 'vriendschap' noemen.
Alle reacties Link kopieren
@Atorka: ik lul hier wel stoer, maar ik begrijp je wel hoor. Helaas geen goede raad.

Niet om lullig te doen, maar had hij je niet langer aan t lijntje gehouden als de seks zo goed was? Of heb ik niet goed gelezen?



@meelezers: dit is geen hengelpoging maar gewoon mijn zachte, invoelende kant.
F.U.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven