Wanneer weet je nou of een vrouw iemand écht leuk vindt?

21-11-2011 18:57 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit onderwerp zal vast al wel duizend maal ter sprake zijn gekomen maar omdat ik het bos niet meer zie door de bomen op internet, vraag ik het even hier...waarom hopelijk veel ervaringsdeskundigen aanwezig zijn om een goed licht op dit vraagstuk te kunnen laten schijnen.



Want ik als man ben soms echt verward als het om vrouwen gaat, om hints, signalen, situaties waarmee je zou moeten kunnen zien dat iemand je echt leuk vindt.

Dat ik daarbij ook al best onzeker ben en niet snel geloof dat iemand me echt leuk vindt, maakt de zaak er niet sterker op.



Maar dus de vraag aan jullie (voornamelijk vrouwen): hoe, wanneer, in welke situatie kan blijken of een vrouw een man meer dan leuk of écht leuk vindt?



Specifiek dan niet zozeer in uitgaanssituaties, ik ga niet vaak uit, maar in een situatie als men elkaar al kent of zelfs vrienden is.



Dus, vrouwen: hoe denken jullie dat vrouwen iemand laten merken dat ze iemand leuk vindt, hoe denken jullie dat vrouwen zich gedragen als ze iemand meer dan leuk vinden, hebben jullie eventueel zelf signalenhints afgegeven toen je iemand leuk vond?



Een nieuwsgierige man.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat merk je aan mij gelijk

IK ben namelijk niet zo van het subtiel



Voor andere vrouwen kan ik niet spreken

Aan de andere kant, er zal geen vrouw hetzelfde zijn, dus niemand zal een eenduidig antwoord kunnen geven op je vraag..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar mezelf kijken, dan denk ik dat de man in kwestie niet hoeft te twijfelen. Als ik iemand echt leuk vind is dat echt wel te zien en te horen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik werd erg verlegen als als ik mijn object van liefde tegenkwam (nu ondertussen al een tijd mijn partner). Werd rood, en soms kon ik niets uitbrengen. Ik zorgde ervoor dat ik NOG leuker voor de dag kwam betreft uiterlijk. Ik hield hem in de gaten als hij in mijn buurt was en ik ging kleine subtiele hints geven, dus als hij me aankeek, snel wegkijken..haar frunniken, soms een bepaalde dubbelzinnige opmerking plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen voor mezelf spreken: maar ik word dan vaak verlegen. Durf niet zo goed meer te kijken en weet niet zo goed meer wat ik moet zeggen. Laat staan dat ik een gevat antwoord heb op een leuke grap of opmerking :(
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, net als Ienimimi, let ik meer op m'n uiterlijk (maar dat valt de man hopelijk niet op). Ben me in elk geval veel bewuster van m'n buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
Tja TO er zijn wel bepaalde klassiekers die vrouwen laten zien als ze je leuk vindt maar je weet nooit of een vrouw een uitzondering hierop is



-Met hogere stem praten

-Jouw houding waarin je staat spiegelen als jullie met elkaar praten

-Veel aan haar hals zitten

-Aan haar haren frunniken

-Iets te overdreven giechelen om jouw grapjes

-Je aanraken als ze wat verteld

-Net iets te dicht bij staan als ze je wat verteld



Verder google er eens op, er is genoeg te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als ze graag in je gezelschap is. Dus niet alleen bij een exclusief diner, maar ook een gewoon praatje, wandelingetje enz.



Als ze telkens probeert om weg te komen dan zit het (helemaal niet) niet goed.
Alle reacties Link kopieren
http://www.cijfers.net/relaties_01.html

Een mooie vrouw daar ben je meer dan twee keer zoveel geld kwijt als aan een gewone.
Elke vrouw is anders.



Ik begin alleen relaties vanuit vriendschap en ik laat weten dat ik iemand leuker dan leuk vind door hem te zoenen. En het hem te zeggen, of, toen ik nog niet durfde te zeggen dat ik iemand leuk vond te zeggen "ik durf je niet te vertellen dat ik je leuk vind". Het mooie, of makkelijke, aan vanuit vriendschap zoiets vertellen is voor mij dat het iemand is die ik door en door ken en vertrouw. Ik weet dus dat de persoon mij niet zal bespotten of uit de weg zal gaan mocht het niet wederzijds zijn. Dan gaan we gewoon als vrienden door.



Ik geloof niet zo in subtiel, als ik iets wil ga ik er vol voor.
Iemand of jou?
Alle reacties Link kopieren
Ha kruidnoot, jouw mail zou door mij geschreven kunnen zijn. Het enige verschil is dat ik een vrouw ben en wel eens wil weten hoe het bij mannen zit.



Oké, je hebt mannen en vrouwen die recht op hun doel afgaan, een keer knipogen en vervolgens zitten te zoenen. Maar wat als je wat verlegener bent en inderdaad ook erg onzeker? Hoe merk je dan dat iemand je leuk vindt?



Zelf probeer ik het vooral met veel aankijken en lachen en interesse tonen, maar ik kan dus niet onderscheiden of iemand nu in me geinteresseerd is als gewoon een vriend of als relatiemateriaal.
Inderdaad: als ze elke gelegenheid tot bij je in de buurt zijn en een praatje maken aangrijpt. Ik doe erg mijn best gevat uit hoek te komen als ik iemand leuk vind, lach op mijn beurt hard om zijn grappen en onthoud alles wat diegene zegt.
Alle reacties Link kopieren
Wat marysa zegt dus. Dat spiegelen schijnt wel een hele belangrijke te zijn. Net als de punten van haar schoenen. Als die steeds naar jou wijzen zit je goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bahco schreef op 21 november 2011 @ 19:48:

Als ze graag in je gezelschap is. Dus niet alleen bij een exclusief diner, maar ook een gewoon praatje, wandelingetje enz.



Als ze telkens probeert om weg te komen dan zit het (helemaal niet) niet goed.Oh jee, bij mij werkt het juist wel zo. Als ik iemand echt leuk vind, ga ik in de ontwijkmodus. Negeren, ontwijken, geen aandacht geven. Heel raar! Geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 21 november 2011 @ 20:24:

Ik begin alleen relaties vanuit vriendschap en ik laat weten dat ik iemand leuker dan leuk vind door hem te zoenen.

Werkt dit dan, een relatie vanuit vriendschap? Je leest wel eens dat vrienden het beste vrienden kunnen blijven, friendzone, blablabla.

Is het bij jou vaak voorgekomen dat je een relatie kreeg vanuit vriendschappen?
Alle reacties Link kopieren
Om even verder te gaan over vriendschappen..ik heb een goede vriendschap met een leuke vrouw, maar soms lijkt het alsof het net iets verder gaat dan een gewone vriendschap. We knuffelen regelmatig, houden elkaars hand regelmatig vast, als ik haar been, schouder, hand of haar aanraak trekt ze zich nooit terug.



Maar dan toch...toch weet ik niet of dit betekent dat ze me wel ziet zitten als meer dan vriend (ze doet dit niet bij andere vrienden, en is in het verleden door vriendjes erg gekwetst/mishandeld trouwens dus ze is erg voorzichtig met nieuwe relaties).



Herkennen jullie zoiets, kan dit, een vriendschap tussen man en vrouw die er zo uit ziet? ik bedoel, is dit nog wel "normaal" of is dit alleen maar vaag/onduidelijk?
Ik zou denken dat dit wel wat verder gaat dan puur vriendschappelijke shizzle ja. Mits ze het niet bij iedereen doet. En als ze niet denkt dat je homo bent.
Alle reacties Link kopieren
Ogen zeggen veel! Ik heb nu een relatie, maar als ik iemand erg leuk vind, zou ik zoveel mogelijk oogcontact met diegene zoeken, ook op momenten waarop het minder vanzelfsprekend is. Verder:

- (glim)lachen om zijn opmerkingen

- hem aanraken als ik iets vertel

- anderzijds lichamelijk contact proberen te maken (neee niet te letterlijk nemen; ik werp mezelf niet tegen iemand aan, maar "per ongeluk" met mijn voet zijn been aanraken als ik naast hem zit)

- zoveel mogelijk contact proberen te zoeken

- bij hem in de buurt blijven.

- vragen en doorpraten over zijn interesses.



Dit alles wel subtiel, charmant zijn is essentieel!
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic. We (vrouw/man) verschillen echt in dat opzicht. Als ik dit lees is het uberhaupt nog een wonder dat relaties beginnen. Of ik heb een bord voor mijn kop natuurlijk.



Als ik eerlijk ben: bij het overgrote deel van deze subtiele vrouwelijke hints zou ik nog steeds niet zeker weten dat de vrouwelijke partij mij ziet zitten.



Zeker bij dat vaak/snel wegkijken verhaal.



Ik zou verder dit alles eerder interpreteren als vriendelijke interesse, zeker niet dat ze je per definitie ziet zitten als potentieel relatiemateriaal.



Alleen de fysieke aanrakingen zie ik wel als min of meer ondubbelzinnig qua bedoeling (en dan alleen als het vaker voorkomt, anders kan zelfs dat nog als 'per ongeluk aanstoten' opgevat worden).



Dit soort dingen zijn wel belangrijk om te weten om te peilen of de zoen-fase een beetje veilig te beginnen is
Alle reacties Link kopieren
Ik begin altijd te blozen als ik een man écht leuk vindt. Dan spreekt hij me aan, voel ik me gelijk helemaal rood worden en heb ik echt even nodig om mijn hersenen op te starten, resulteert ook nog wel eens in rare gesprekken, waarbij ik me achteraf wel voor mn hoofd kan slaan omdat ik op een heel andere manier had moeten reageren. Omdat de man in kwestie dus ook wel eens gewoon afdruipt omdat ik niet echt feed backgeef terwijl ik hem dus wel écht heel leuk vind...gemiste kans...haha
Alle reacties Link kopieren
quote:tikjetegevoeligeman schreef op 22 november 2011 @ 08:18:

Interessant topic. We (vrouw/man) verschillen echt in dat opzicht. Als ik dit lees is het uberhaupt nog een wonder dat relaties beginnen. Of ik heb een bord voor mijn kop natuurlijk.



Als ik eerlijk ben: bij het overgrote deel van deze subtiele vrouwelijke hints zou ik nog steeds niet zeker weten dat de vrouwelijke partij mij ziet zitten.



Zeker bij dat vaak/snel wegkijken verhaal.



Ik zou verder dit alles eerder interpreteren als vriendelijke interesse, zeker niet dat ze je per definitie ziet zitten als potentieel relatiemateriaal.



Alleen de fysieke aanrakingen zie ik wel als min of meer ondubbelzinnig qua bedoeling (en dan alleen als het vaker voorkomt, anders kan zelfs dat nog als 'per ongeluk aanstoten' opgevat worden).



Dit soort dingen zijn wel belangrijk om te weten om te peilen of de zoen-fase een beetje veilig te beginnen is Dit is dus niet per definitie waar, ik raak altijd iedereen aan, maar vind echt niet iedereen leuk-leuk...
quote:kruidnoot schreef op 21 november 2011 @ 23:22:

[...]



Werkt dit dan, een relatie vanuit vriendschap? Je leest wel eens dat vrienden het beste vrienden kunnen blijven, friendzone, blablabla.

Is het bij jou vaak voorgekomen dat je een relatie kreeg vanuit vriendschappen?



Ja het werkt, en ik zit nu pas in mijn tweede relatie juist omdat het zo goed werkt (allebei dus vanuit vriendschap). Je kent iemand al, je komt niet voor nare verrassingen of karaktertrekken te staan. Je weet hoe hij reageert onder druk of juist als alles goed gaat. Het lijkt mij heel erg raar om een relatie aan te gaan met iemand waar je niet eens bevriend mee bent, wat is dan de basis van de relatie? Alleen aantrekkingskracht, de roze bril? Dat is voor mij echt veel te weinig als basis, dat is bijna willekeur!. Wil iemand toch minstens een jaar intensief kennen en tevoren weten of die persoon altijd voor me klaar zal staan.

Ik ben bevriend met heel leuke mensen (net als iedereen), dan is het in mijn ogen belachelijk om relatiemateriaal elders te zoeken. Het is na het verbreken van een relatie ook makkelijker om vrienden te blijven als je ooit al eens vrienden bent geweest.



Ik geloof zelf niet in de friendszone, als mensen het over de friendszone hebben denk ik altijd aan vrouwen die vallen op mannen die "spannend" zijn, maar niet zijn waar ze een relatie mee willen, alleen komen ze daar dus pas achter als het al aan is. De mannen waar ze bevriend mee zijn zijn "saai", maar hebben vaak alle eigenschappen die ze zoeken voor een man in hun relatie. Maar dan zijn ze dan blind voor ofzo, en maar klagen dat er geen leuke mannen zijn.
quote:tikjetegevoeligeman schreef op 22 november 2011 @ 08:18:

Interessant topic. We (vrouw/man) verschillen echt in dat opzicht. Als ik dit lees is het uberhaupt nog een wonder dat relaties beginnen. Of ik heb een bord voor mijn kop natuurlijk.



Als ik eerlijk ben: bij het overgrote deel van deze subtiele vrouwelijke hints zou ik nog steeds niet zeker weten dat de vrouwelijke partij mij ziet zitten.



Zeker bij dat vaak/snel wegkijken verhaal.



Ik zou verder dit alles eerder interpreteren als vriendelijke interesse, zeker niet dat ze je per definitie ziet zitten als potentieel relatiemateriaal.



Alleen de fysieke aanrakingen zie ik wel als min of meer ondubbelzinnig qua bedoeling (en dan alleen als het vaker voorkomt, anders kan zelfs dat nog als 'per ongeluk aanstoten' opgevat worden).

Oei, ik uit genegenheid graag fysiek, dat wil echt niet zeggen dat ik iemand leuker dan leuk vind.

Dit soort dingen zijn wel belangrijk om te weten om te peilen of de zoen-fase een beetje veilig te beginnen is
Alle reacties Link kopieren
Ik uit genegenheid inderdaad ook fysiek. Met een schouderklopje, even een aanraking bij iemands middel als ik er langs moet of pak zijn arm als ik iets leuks te vertellen heb of zie en erg enthousiast ben. Maar dat doe ik dus ook bij goede vrienden!!



Ik denk dat het stotteren, stamelen en rood worden wel een goede indicatie is Ik ben zelf altijd wat afstandelijker als ik een man leuk vindt omdat ik dan bang ben dat hij daar achter komt Waar ik altijd hele goede grappen weet te vertellen (vind ik zelf dan ) en heel nadrukkelijk aanwezig ben, val ik bij hem stil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven