wat deel jij met partner over vriendinnen?

25-04-2013 09:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwsgierige vraag. Wat delen jullie met je partner over vriendinnen. Ik heb vriendinnen die letterlijk alles met hun vriend bespreken wat ze van vriendinnen hebben gehoord. Ik heb zelf bv een borstvergroting ondregaan en heb dat alleen tegen een aantal goede vriendinnen verteld. De meesten houden uit zichzelf voor zich, anderen bespreken dat direct met hun vriend. Of avontuurtjes van vriendinnen? Ik ben daar behoorlijk selectief in, omdat zij het tegen mij vertellen en niet tegen mijn vriend. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Als vriendinnen vragen het niet tegen vriend te zeggen doe ik dat niet. Anders vertel ik vriend alles. Hij heeft nog nooit zijn mond voorbij gepraat en ik vertel hem graag wat me bezig houdt.
quote:annelaure schreef op 25 april 2013 @ 09:36:

Als vriendinnen vragen het niet tegen vriend te zeggen doe ik dat niet. Anders vertel ik vriend alles. Hij heeft nog nooit zijn mond voorbij gepraat en ik vertel hem graag wat me bezig houdt.

Ja, dat doe ik ook zo.



En TO: viel het mensen niet op dat je borstvergroting hebt genomen? Lijkt me toch moeilijk geheim te houden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb jaren push -up bhs gedragen ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel heel veel van mijn vriendinnen aan mijn man en heel veel van mijn man aan mijn vriendinnen. Criterium wel of niet vertellen is dat de andere partij niet zwart gemaakt wordt of negatief in beeld komt. Wat er meestal op neerkomt dat ik leuke, grappige dingen doorvertel, positief nieuws en zorgen waar mensen mee zitten waarover ik een mannelijk/vrouwelijk standpunt van wil horen.



Maar alles met respect voor de persoon en als iets prive is, zal ik dat niet doorvertellen.
Hier hetzelfde als Annelaure.



Ik vertel veel, deel veel,( vriend andersom ook) tenzij vriendinnen aangeven het graag onder 'ons' te willen houden, wat eigenlijk nooit voorkomt. Wat ik zo hoor binnen de vriendinnengroep is dat iedereen eigenlijk met partner zaken bespreekt die zijn verteld. Niet tot in den treure, en de afweging blijft wat wel en wat niet, maar ik vertel wel veel. Echt schokkende dingen komen ook niet voor, wat ook weer scheelt natuurlijk in iets wel of niet vertellen.
Alle reacties Link kopieren
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dingen als een borstvergroting of vreemdgaan zou ik direct tegen mijn vriend vertellen. Dat zijn nou namelijk nogal opmerkelijke dingen.



Dat vriendin die week 3 nieuwe broeken heeft gekocht of voor het eerst lasagne heet gemaakt vertel ik dan weer niet.



Als vriendin mij vraagt om het niet door te vertellen doe ik dat ook niet maar dan moet ze het dus er wel bij vertellen.
quote:sugarmiss schreef op 25 april 2013 @ 09:44:

Dingen als een borstvergroting of vreemdgaan zou ik direct tegen mijn vriend vertellen. Dat zijn nou namelijk nogal opmerkelijke dingen.



Dat vriendin die week 3 nieuwe broeken heeft gekocht of voor het eerst lasagne heet gemaakt vertel ik dan weer niet.



Als vriendin mij vraagt om het niet door te vertellen doe ik dat ook niet maar dan moet ze het dus er wel bij vertellen.haha, ja dat ook. Smeuige dingen zijn toch het leukst om even door te spreken met vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 25 april 2013 @ 09:43:

Mijn vriend is absoluut discreet en ik vertrouw hem. Maar ik vertel hem zeker niet alles over mijn vrienden. Net zo min dat hij mij alles vertelt over zijn vrienden.



Ik zou ook niet willen dat alles wat ik in vertrouwen aan mijn vrienden vertel nog een dunnetjes wordt herkauwd 's avonds aan de keukentafel bij iemand anders thuis. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn goede vriendinnen dit ook doen.



zo doe ik het ook, idd heel vervelend als iets dat je in vertrouwen deelt met mensen elders 'borrelpraat'is. Met de reactie van sugarmiss ben ik het dan ook niet eens. opnmerkelijkheid zou geen selectiecriterium moeten zijn, vind ik. Waarom zou je alles moet delen met je partner? Ik ben mijn eigen persoon met een eigen leven, ik ga toch ook niet alles over mijn patiënten met mijn vriend bespreken. Dat mag trouwens niet eens in verband met privacy. Dus wat een patiënt mij vertelt mag ik niet thuis bespreken, maar wat een vriend(in) mij vertelt wel?

eens, ik vind het ook wel raar dat een vertrouwensband ziucht uitrekt tot een derde persoon.Natuurlijk bespreek ik wel eens wat thuis. En soms noem ik niet eens namen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel de dingen aan mijn vriend waarvan ik inschat dat mijn vriendinnen het niet erg zouden vinden als hij hen ziet en er op terug zou komen. Niet dat hij dat doet, maar dat is mijn afweging.
Ja, maar TO, dat gebeurt toch automatisch. Andermans verhaal of ervaring kan in een andere setting inderdaad 'borrelpraat' worden.

Of een serieus gesprek over hoe je diegene bijvoorbeeld kan helpen of hoe je omgaat met een dilemma. Bijvoorbeeld als je hoort dat vriendin vreemdgaat terwijl je haar partner ook kent. Ik noem maar even wat.

Neemt niet weg dat je dan andermans verhaal serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ook hetzelfde als Annelaure, en alleen als het hem interesseert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het af en toe ook gewoon prettig om te sparren met vriend over bepaalde zaken. Naam en toenaam worden niet genoemd ( doe ik ook wel eens over mijn werk), maar ik wil wel graag het verhaal kwijt en zijn ideeen horen. Dat gaat niet over vertrouwelijke zaken,zeker als dat is aangegeven of wanneer ik zelf het gevoel heb dat ik dit beter niet met hem kan bespreken. Dat kan over doodnormale dingen gaan. Ik vind dat prettig en ik weet dat mijn vriendinnen hetzelfde doen, daar praten we ook over.



Mijn vriend kent mijn vriendinnen ook erg goed, wat ervoor zorgt dat hij veel weet van persoonlijke situaties en ook een behoorlijke vertrouwensband heeft met mijn vriendinnen en de partners van mijn vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 25 april 2013 @ 09:54:

Ja, maar TO, dat gebeurt toch automatisch. Andermans verhaal of ervaring kan in een andere setting inderdaad 'borrelpraat' worden.

Of een serieus gesprek over hoe je diegene bijvoorbeeld kan helpen of hoe je omgaat met een dilemma. Bijvoorbeeld als je hoort dat vriendin vreemdgaat terwijl je haar partner ook kent. Ik noem maar even wat.

Neemt niet weg dat je dan andermans verhaal serieus neemt.het is denk ik ook niet zo zwart-wit. veel dingen bespreek ik wel thuis, maar bv. als een vriendin vreemdgaat zou ik dat niet zonder meer vertellen. of dat een vriendin van SM houdt. of dat de vriend van een vriendin een avondje vastzat omdat hij coke had gekocht. of dat een vriendin stiekum een oogje heeft op een collega. Dat zijn verbeelden van dingen die ik niet vertel
Even een zijspoor, maar ben nieuwsgierig: Hoe merkte je eigenlijk dat ze de borstvergroting hadden doorverteld? Kreeg je opeens rare blikken of flauwe opmerkingen van die vrienden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 25 april 2013 @ 10:01:

Even een zijspoor, maar ben nieuwsgierig: Hoe merkte je eigenlijk dat ze de borstvergroting hadden doorverteld? Kreeg je opeens rare blikken of flauwe opmerkingen van die vrienden.Nee, ik weet dat een van mijn vriendinnen alles met haar vriend bespreekt en anderen niet. Ik weet dus niet eens zeker of hij het wel weet, het was meer dat dit voorval me aan het denken zette over dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren een discussie over met vriendinnen. Het blijkt dat een vriend van 1 van ons de mail/whatsapp leest



Daar was ik dus not amused over (en de rest ook niet). Ik snap best dat je dingen deelt met je partner, dat deed ik ook toen ik een relatie had, maar hij hoeft echt niet alles 1 op 1 te lezen wat ik in vertrouwen!!! aan mijn vriendinnen vertel. Ik zie juist die vriendin niet wekelijks, want ze woont erg ver weg maar nu ga ik mijn zieleroerselen dus niet meer op de mail zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 25 april 2013 @ 09:36:

Als vriendinnen vragen het niet tegen vriend te zeggen doe ik dat niet. Anders vertel ik vriend alles. Hij heeft nog nooit zijn mond voorbij gepraat en ik vertel hem graag wat me bezig houdt.Dit dus.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zou het niet boeiend genoeg vinden om alles aan te horen, ik vertel hem ook niet alles. Als vriendinnen inderdaad specifiek hebben gevraagd om het niet te zeggen doe ik dat niet. Anders ligt het eraan of ik het zelf graag aan iemand kwijt wil, dan vertel ik het wel aan mijn man maar zovaak komt dat eigenlijk niet voor.
quote:vivadiva85 schreef op 25 april 2013 @ 10:12:

Toevallig gisteren een discussie over met vriendinnen. Het blijkt dat een vriend van 1 van ons de mail/whatsapp leest



Daar was ik dus not amused over (en de rest ook niet). Ik snap best dat je dingen deelt met je partner, dat deed ik ook toen ik een relatie had, maar hij hoeft echt niet alles 1 op 1 te lezen wat ik in vertrouwen!!! aan mijn vriendinnen vertel. Ik zie juist die vriendin niet wekelijks, want ze woont erg ver weg maar nu ga ik mijn zieleroerselen dus niet meer op de mail zetten.Dat kan ik me voorstellen.. Vriend leest mijn mail niet, whatsapp ook niet, tenzij ik hem iets laat lezen of een foto laat zien o.i.d. Verder hoort hij alleen maar iets vanuit mijn mond of vanuit vriendinnen. Ik zou ook not amused zijn als al mijn berichtjes 1 op 1 door werden gegeven..
Alle reacties Link kopieren
en wat misschien ook scheelt. Ik ken die jongen amper. Misschien 2 keer gezien. Echt geinteresseerd vind ik hem niet. In die groep zitten ook 'vriendjes van' die ik inmiddels goed ken en waarvan ik het minder vervelend zou vinden
Eigenlijk alles. Maar alleen als het zo ter sprake komt. Als er nadrukkelijk gezegd zou worden dat ik iets niet tegen mijn partner zou mogen vertellen zou ik dat uiteraard niet doen. Maar dat is nog nooit voorgekomen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het dus heel vervelend vinden als een vriend mijn mails leest. dat vind ik nog een hele stap verder ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertel mijn man niks van wat ik met vriendinnen bespreek.



Wat zou het nut daarvan zijn?



Überhaupt raar als je met je man over je vriendinnen moet praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven