Wat een zooitje.

29-05-2015 21:30 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat al tijden niet goed thuis.

Man is al tijden depressief.

Vindt mij de laatste tijd niet meer zo zorgzaam. Klopt ook wel, want ben het gedrag een beetje zat.

Maar hij vindt het genoeg. Zegt de ene dag dat ie wil scheiden, de andere dag zit ie naar vakanties te kijken en de volgende dag een ander huis. En dan gaat het weer maanden goed.



Vervolgens zie ik sms'jes die niet voor mijn ogen bedoeld waren.

Hij gaat dus vreemd, met iemand die hij maar eens per jaar ziet. Denk ik. Ze woont in het buitenland.



Alles waar ik zo hard voor ons werkte, mijn eigen grenzen liet vervagen, de negativiteit en toch maar doorgaan.

Ondanks alles toch het houden van er was.



Wat een mokerslag.



En nu?

Ik Ben helemaal murm.

Wil hem confronteren maar dat kan niet, eerst moeten de kinderen ergens logeren want ik weet niet hoe razend ik ga worden. En ik weet het gewoon ook niet meer. Wel zeggen, niet zeggen.



Wat moet ik nu.

kinderen, jongste gaat volgend jaar naar de eerste en heeft daar nu al moeite mee.

Huis staat een ton onder water.

Kan het niet op mijn naam alleen krijgen. Qua inkomen zou ik het wel alleen kunnen betalen als ik alimentatie krijg. Ik word gek. We hebben een dure reis geboekt voor de zomervakantie, 3 weken.

Ik ben hele dagen misselijk.



Wat wil ik met dit topic, geen idee, maar kan dit met helemaal niemand delen.
Alle reacties Link kopieren
Zomervakantie. Kinderen kijken er zo naar uit.



Ze kunnen wel mee met hem. Denk ik.



Alles doet gewoon zeer.

Zoveel vertrouwen gaf ik hem, zodat hij zich beter zou voelen. Ga maar lekker met je vrienden weekendjes weg. Ik hou er niet van...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb jij al een burnout. Je draait nu niet langer (zoals een gezond vuurtje) op houten blokken, maar bent op as aan het branden.



Dat kan niet en zo kan jij ook niet langer doorgaan.



Heb jij geen ouders? Een broer of zus? Tante? Desnoods een nichtje of neefje die jou aardig vinden?



Jij hebt jezelf heel erg klem gezet door zo afhankelijk van hem te zijn:



-huis kan je niet alleen betalen

-kinderen waarover je je zorgen maakt

-vrienden alleen gezamenlijk

-eigen zaak die je draaiende moet houden



Jouw man is een egoistisch persoon, die te veel van jou eist. Hij weet dit bovenstaande ook en zijn gedrag zal dus alleen maar langzaam aan erger worden.



Dat kluwen kan je niet in 1 keer ontwarren, maar ontwarren kan je het.



Je hebt de eerste stap al gezet door het hier aan te kaarten. Goed zo!

Tweede stap is de goede tip van Bumba.

Derde stap is goed nadenken over wie jou kan steunen.

Vierde stap (als je nog niet weg kan gaan): zorgen dat jouw probleem man's probleem wordt. Barst maar een keer in huilen uit als kinderen slapen. Ga naar boven en kom een dag niet uit bed. Zeg dat je ziek bent. Dan kan hij voor de kinderen zorgen, zijn eigen maal voorbereiden etc.



Ook belangrijk: trek je even niet te veel aan van het huishouden. Als er een keer een week niet afgestofd wordt is dat geen ramp. En het is alleen maar extra stress voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Geen advies (hoewel ik de tip om naar een psycholoog te gaan wel een goede vond) maar wel een dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Als het er echt on draait kan ik dit huis wel zelf betalen. Alleen niet op mijn naam krijgen.
Defietsboer, je trekt te snel conclusies. TO heeft net uitgevonden dat haar man vreemd gaat, mag ze even in de war zijn?
Hm. Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet mee op reis zou gaan, maar dat is iets persoonlijks, dat moet je voor jezelf uitmaken.



Geen spaargeld is tegenwoordig vrij normaal, ik ken nog maar weinig mensen die spaargeld hebben. Als je het huis kunt betalen ben je al een eind op weg. Realiseer je wel dat alimentatie niet eeuwigdurend is en dat het moeilijk gaat worden om in je eentje wel te sparen.

(Ik vraag me nu stiekem wel af waarom een dure reis als je geen spaargeld hebt. Wij hebben ook geen spaargeld hoor, maar wel overwaarde. Dat is leuk voor later, als we groot zijn, maar ik kan daar dus nu niet van op vakantie).



Maar je moet eerst voor jezelf beslissen wat je met je man wilt. Is relatietherapie nog een idee? Weet je echt zeker dat hij vreemdgaat? Gezien de frequentie. Beetje rare situatie.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een rare situatie.



In de app staat specifiek: eindelijk heb ik je weer in mijn armen gehad. Na1 jaar.

Ik mis je geur etc etc.



God wat doet dat zeer.

Reis is deel door zijn ouders betaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn gekke hoofd al zitten googlen op advocaten. Mijn hemel wat een prijzen.

Ene moment denk ik, ik doe net alsof er niks is gebeurd. Laat ik gewoon zo doorleven. Voor de kinderen.

Maar ik kan dit niet, niet met dit bedrog erbij.
Hoe oud zijn de kinderen??
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 29 mei 2015 @ 22:14:

Defietsboer, je trekt te snel conclusies. TO heeft net uitgevonden dat haar man vreemd gaat, mag ze even in de war zijn?



TO geeft zelf aan dat ze op instorten staat.



Quotes van TO:



mijn eigen grenzen liet vervagen, de negativiteit en toch maar doorgaan.

Ik Ben helemaal murm.

Ik word gek.

Ik ben hele dagen misselijk.

Ik voel dat ik inderdaad op een randje sta van instorten.



Dat gaat voorbij 'even in de war zijn'. Er komen hier behoorlijk veel 'man/vriend gaat vreemd' topics voorbij, maar ik heb nog nooit de wanhoop er zo af van zien stralen.



Haar wanhopigheid komt omdat ze zich aan alle kanten klem voelt zitten:

-kind dat moeite heeft om naar school te gaan

-eigen zaak waarvan ze amper een dag vrij kan nemen,

-geen mensen met wie ze kan spreken

-huis dat ze waarschijnlijk niet alleen kan bekostigen



Dit is meer dan de meeste mensen. Veel mensen hebben altijd wel iemand bij wie ze terecht kunnen, maar TO lijkt zelfs bang te zijn om met ook maar iemand die ze kent te praten. Dat is absoluut niet gezond en ze heeft dringend hulp nodig.



Bovendien is vreemd gaan niet het enige wat deze man op haar bordje heeft gegooid.
Alle reacties Link kopieren
11 en 14
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang om met iemand te praten, dat wil ik niet.

Ik wil de controle nog even houden.

En ja ik ben een beetje de weg kwijt.

Maar functioneer verder nog prima hoor. Werk met plezier.

Maar het gat wat in mijn hart is geslagen doet me wel duizelen ja.
Helpt het om hier te praten? Wij luisteren wel
Alle reacties Link kopieren
Zeker Mel.



Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een minnaar moet zoeken.

Want samen naar de parenclub zit er niet in schat ik zo.
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
quote:Stackhouse schreef op 29 mei 2015 @ 22:18:

Zeker een rare situatie.



In de app staat specifiek: eindelijk heb ik je weer in mijn armen gehad. Na1 jaar.

Ik mis je geur etc etc.



God wat doet dat zeer.

Reis is deel door zijn ouders betaald.



Ik zou hem eruit kegelen. Ik zou ook niet in het huis willen blijven. Maar wat ik zou willen is niet van toepassing. Wat wil jij? Realiseer je dat, als je het huis op beide namen houdt, je beiden niet verder kunt. Dan kun je het nog beter verkopen en je verlies accepteren. Of misschien kun je het verkopen aan jezelf? Dan zou je kunnen voorstellen dat hij het verlies neemt in ruil voor de alimentatie. Dan heeft hij schuld (maar geen alimentatie) en jij geen alimentatie maar ook geen schulden meer op het huis.



Maar he, het is weekend. Je hebt wel even om erover na te denken. Je kunt ook natuurlijk een paar maanden lang zijn salaris op een aparte rekening zetten en je mond houden. Zeker als je wilt scheiden is het goed om te zien of je van jouw eigen inkomen echt kunt leven. Door zijn salaris aan de kant te zetten kun je én testen én je hebt meteen wat geld achter de hand.
Ach meid wat een ellende en zeker als je het gevoel hebt dat je er helemaal alleen voor staat. Ik zou graag willen dat je dit gaat overleven dus trek je schouders naar achteren, haal diep adem en probeer je zelf bij elkaar te rapen voor een half jaar. Maak een plan.



Laat je man met je kinderen op die vakantie gaan (mama moe helaas werken maar ze zal jullie enorm missen). In die weken ga je alleen aan je zelf denken, kan je janken wanneer je wil zonder dat je voor iemand hoeft te zorgen.



De huizenmarkt trek steeds verder aan maar dat zeg ik vanuit de luxe van de randstad. Heb je ouders die garant kunnen staan voor de helft van de hypotheek? Zoek een advocaat, neem geen mediator ook al zijn de kosten lager, je hebt zijn alimentatie nodig voor het behoudt van het huis dus geen middenwegen. Voor jullie kinderen is het ook fijn om daar te blijven wonen en als hij zo'n jankerd is die alleen met zich zelf begaan is dan duurt een mediator te lang en moe je mentaal nog steeds veel met hem bezig zijn.



Je zaak kan je veel makkelijker draaiende houden als je niet de las heb van een partner die alleen met zich zelf bezig is en in die 3 weken heb je ook de tijd om te bedenken hoe je je omzet/winst kan vergroten. Voordeel is nu dat je een beslissing hebt genomen dus gebruik je extra denktijd niet voor hem maar voor je bedrijf.



Gezamenlijke vrienden en kenissenprobleem; Het mooie is dat jij daar niets aan hoeft te doen, mensen kunnen heel goed voor zich zelf denken en zij bepalen zelf wie ze kiezen en of ze kiezen dan wel bij beide wegblijven. Iedere scheiding brengt dat met zich mee. Voordeel, je gaat hierna vrienden en kennissen maken voor je zelf. Veel mensen met een partner en kinderen verwaarlozen dat maar het wordt echt anders als je partner weg is.



Probeer geen brij te maken in je hoofd en ga vanaf vanavond eisen dat ie op de bank of andere kamer gaat slapen(hij is een viezerd en zo mag je hem behandelen). Iemand die zo zielig is dat hij er wel een ander op na kan houden, daar hoef je geen meelij of respect voor te hebben. Jij en de kinderen eerst, dan heel lang niks.



Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 29 mei 2015 @ 22:36:

Ach meid wat een ellende en zeker als je het gevoel hebt dat je er helemaal alleen voor staat. Ik zou graag willen dat je dit gaat overleven dus trek je schouders naar achteren, haal diep adem en probeer je zelf bij elkaar te rapen voor een half jaar. Maak een plan.



Laat je man met je kinderen op die vakantie gaan (mama moe helaas werken maar ze zal jullie enorm missen). In die weken ga je alleen aan je zelf denken, kan je janken wanneer je wil zonder dat je voor iemand hoeft te zorgen.



De huizenmarkt trek steeds verder aan maar dat zeg ik vanuit de luxe van de randstad. Heb je ouders die garant kunnen staan voor de helft van de hypotheek? Zoek een advocaat, neem geen mediator ook al zijn de kosten lager, je hebt zijn alimentatie nodig voor het behoudt van het huis dus geen middenwegen. Voor jullie kinderen is het ook fijn om daar te blijven wonen en als hij zo'n jankerd is die alleen met zich zelf begaan is dan duurt een mediator te lang en moe je mentaal nog steeds veel met hem bezig zijn.



Je zaak kan je veel makkelijker draaiende houden als je niet de las heb van een partner die alleen met zich zelf bezig is en in die 3 weken heb je ook de tijd om te bedenken hoe je je omzet/winst kan vergroten. Voordeel is nu dat je een beslissing hebt genomen dus gebruik je extra denktijd niet voor hem maar voor je bedrijf.



Gezamenlijke vrienden en kenissenprobleem; Het mooie is dat jij daar niets aan hoeft te doen, mensen kunnen heel goed voor zich zelf denken en zij bepalen zelf wie ze kiezen en of ze kiezen dan wel bij beide wegblijven. Iedere scheiding brengt dat met zich mee. Voordeel, je gaat hierna vrienden en kennissen maken voor je zelf. Veel mensen met een partner en kinderen verwaarlozen dat maar het wordt echt anders als je partner weg is.



Probeer geen brij te maken in je hoofd en ga vanaf vanavond eisen dat ie op de bank of andere kamer gaat slapen(hij is een viezerd en zo mag je hem behandelen). Iemand die zo zielig is dat hij er wel een ander op na kan houden, daar hoef je geen meelij of respect voor te hebben. Jij en de kinderen eerst, dan heel lang niks.







Waterplant, wat heb jij toch altijd goede adviezen.



Verder ook nog veel sterkte van mij gewenst, TO. Als je het voelt duizelen, neem dan even 5x diep adem en focus je weer op de volgende stap (als is dat maar even je tanden poetsen of een kop thee maken).
Alle reacties Link kopieren
Huis gaat niet weg hoor.

Dat kost ons beide 50.000 pp.

Dus ik blijf hier echt wonen.



Hij slaapt al apart. Zelf voor gekozen.

Hij slaapt zo slecht.



En nog heb ik medelijden met hem.

Vraag mij serieus niet waarom. Maar het zit er.

En ik ben zo boos. Stomme lul
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel gaat van murm, naar razernij, naar boosheid en verdriet in minuten.

Als ik bezig ben op de dag, dan zit dT gevoel er ook wel.

Maar is het overschaduwt, maar nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je wacht met het gesprek aan gaan. Je vreet je helemaal op van binnen nu. Ik snap wel dat je de kinderen wilt beschermen maar je bent er zelf ook nog!
Ik snap het wel, het gesprek aangaan maakt het echt, stel dat hij opgelucht reageert of meteen actie wil ondernemen. TO heeft het gevoel dat ze wel moet scheiden van hem onder deze omstandigheden maar dat is wat anders dan willen. Stackhouse, neem je tijd en hou het gesprek als jij er aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe ik het gesprek uberhaupt aanga.

Hij is de deur al uit voor ik wakker ben en slaapt al voor de kinderen op bed liggen.

Ik moet het doen, maar ben op een of andere wijze nog moed aan het verzamelen of al afscheid aan het nemen zodat hij mij niet om kan praten. Ik weet het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Of dat hij direct weg gaat. Kan allemaal zo maar.
quote:Stackhouse schreef op 29 mei 2015 @ 23:09:

Of dat hij direct weg gaat. Kan allemaal zo maar.



Je kunt ook het heft in eigen handen nemen he. Stuur het bewuste appje even naar je eigen mail. Print het uit. Stop zijn kleren in een plastic zak, als hij maandag gaat werken zet je de zak buiten met het mailtje erop geplakt (in grote rode letters ´flikker op´ eronder schrijven) en je laat een slotenmaker de sloten vervangen waarvan hij de sleutels bij zich heeft.



Of je stuurt hem een app naar zijn werk; `zorg dat je minstens een week weg blijft want ik ben te boos voor woorden.`

Of; `als je haar geur zo mist stel ik voor dat je bij haar intrekt`



Weet je trouwens zeker dat het om een haar gaat??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven