Wat gebeurt er als je niet 'op zoek' bent?

07-09-2007 19:04 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Alle reacties Link kopieren
Als je niet op zoek bent, kom je meestal een leukerd tegen, tenminste in mijn geval wel, ik kom ze overal tegen en das weleens balen als je een relatie hebt, maar flirten mag natuurlijk altijd 8-P als je alleen al op dit forum kijkt hebben veel mensen vrouw/man elkaar toch gevonden dus het kan echt, zonder al te veel moeite. dus relax Boebele.
Alle reacties Link kopieren
In het algemeen denk ik dat het vinden van een partner vergelijkbaar is met het vinden van een nieuwe baan. Je vertelt aan zoveel mogelijk vrienden en familieleden dat je openstaat voor een nieuwe job, je zoekt op internet, zorgt dat je zelf voldoende te bieden hebt en onderzoekt tijdens de

solliciatieprocedure zo goed mogelijk of er een gezamenlijk toekomst in het verschiet ligt. Vervolgens begin je aan je nieuwe baan, zorg je dat je verwachtingen realistisch zijn en neem je de tijd om te beoordelen of je ook op de lange termijn met elkaar verder wilt.

Natuurlijk, je kunt er ook voor kiezen om je verlangen naar een partner geheim te houden, hardop in het openbaar te roepen dat je er niet aan moet denken om weer een relatie te hebben en elke man die tijdens de eerste date niet direct voor spetterend vuurwerk zorgt af te schrijven. En als je een realtie hebt kun je die natuurlijk beëindigen omdat zijn moeder niet aardig is of omdat hij niet van katten houdt. Het kan allemaal.

Maar ik waag te betwijfelen die strategie je gaat brengen waar je wilt zijn, namelijk in een prettige relatie. Misschien is een meer zakelijke benadering dan toch zo gek nog niet..
Alle reacties Link kopieren
En om de vergelijking door te trekken,.....even een sabbatical :)
Alle reacties Link kopieren
Hee mensen,

poeh wat veel reacties ineens. Heb even geen tijd om bij te lezen, maar ik zal morgen even reageren.

Trouwens, om even 1 misverstand uit de wereld te helpen: ik heb niet het gevoel dat ik iets mis als single, daar is het denk ik ook te vroeg voor aangezien ik nog niet zo lang weer alleen ben. Ik ben alleen bang dat ik de ware niet zal tegenkomen als ik niet 'op zoek' ga. Maar vooralsnog heb ik het wel naar mijn zin in mijn eentje, daar gaat het dus ook niet om.
De allesomvattende vraag is:



Moet je wel of niet iets doen om hem of haar tegen te komen



Ik zorg gewoon dat in de tussentijd mijn leven enorm leuk is
Alle reacties Link kopieren
Dé ware? Denk je dat er slechts één geschikte partner voor jou rondloopt?
Alle reacties Link kopieren
Perel schreef op 14 september 2007 @ 13:59:

Boebele,



Hoe zie jij jezelf in gedachten dan over, zeg eens, pakweg 5 jaar?

Nog steeds bewust relatieloos?



Gr. Perel.




Perel, ik ben niet bewust relatieloos. Mijn laatste relatie liep helaas stuk en ik sta open voor een nieuwe relatie, maar dat moet dan wel met de juiste persoon zijn. Zolang ik die niet tegenkom ben ik liever alleen en ga ik niet koste wat het kost proberen om met iemand iets op te starten. Het gevoel moet gewoon goed zijn en voor minder ga ik niet (meer).

En over 5 jaar hoop ik dat ik diegene inmiddels wel tegengekomen ben.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2007 @ 14:22:

Boebele , als jij vindt dat het aan de mannen is om het eerste contact te maken kun je inderdaad nog heel lang NIET-zoeken . Zeker op jouw leeftijd ( niet lullig bedoeld ) is de kans groot dat jij getrouwd bent en twee kinderen hebt , en een man loopt ook niet graag een blauwtje.



Vrouwen lopen zelden een blauwtje ...........ten minste , niet op de manier waarop vrouwen mannen een blauwtje laten lopen . Dus wat kan je nou gebeuren ? Dat een man zegt ;" jeeeeeeeeee, als ik vrijgezel zou zijn geweest dan....... " nou, dat is nou ook niet bepaald een opmerking warvan je je hoofd in de gasoven wil gaan stoppen , toch ?

De eerste man die een vrouw afwijst met pleurT een end op , freak ! " die moeten ze nog maken .




Hm, nou ik ben toch echt een paar keer afgewezen hoor! En dan niet op de botte manier waar jij het over hebt, maar het maakt niet niet minder leuk.

Maar over het algemeen neem ik wel initiatief als ik een leuke vent tegenkom, maar het moet niet alleen maar allemaal van mij uitkomen. Ik verwacht van een man wel dat hij een beetje moeite voor me wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik vind dit ook een lastig punt, maar een relatie of alleen zijn is (meestal) geen keuze maar dat overkomt je en daarin spelen meerdere factoren mee. Athans voor mij....is heel persoonlijk natuurlijk.

Om verschillende redenen lig ik niet goed op de relatiemarkt, maar ook ik wil er voor kunnen gaan anders ben ik alleen beter af.

Via internet daten kan, maar dan moet het meestal in date duidelijk zijn.

En de mannen die ik leuk vond vonden mij niet leuk (dus zeker afgewezen hoor) en vice versa vond ik de ander niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
wuiles schreef op 15 september 2007 @ 17:12:

Dé ware? Denk je dat er slechts één geschikte partner voor jou rondloopt?




Ja, dat denk ik wel ja. Misschien een veel te romantisch onhaalbaar idee, maar ik voel dat nou eenmaal zo.



Verder heb ik geen plaatje in mijn hoofd van hoe een eventuele partner eruit moet gaan zien, dat heeft geen zin. Het gaat om een basisgevoel denk ik, een gevoel van thuiskomen.
Alle reacties Link kopieren
Boebele, we zullen het nooit zeker weten. Maar persoonlijk ben ik er van overtuigd dat er, naast mijn huidige man, meer mannen zijn met wie ik een goede relatie zou kunnen hebben. Anders zou het toch wel heel toevallig zijn dat juist hij en ik elkaar op dat moment en op die plek zijn tegengekomen? Overigens denk ik dat het basisgevoel waarover je schrijft in de meeste relaties pas na verloop van tijd ontstaat. Bij ons wel tenminste. Dus schrijf iemand niet direct af als je niet bij de eerste date al vlinders voelt. Sommige zaken vergen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hm ja dat kan wel zijn, maar als ik niet meteen bij iemand een gevoel heb dat ik mezelf kan zijn en kan ontspannen, dan is het zinloos. Dan kan ik er nog wel een paar afspraakjes tegenaan gooien, maar bepaalde dingen kun je nou eenmaal niet forceren. Dat bedoel ik met een basisgevoel, het gevoel dat je op 1 golflengte zit met iemand.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens ook wel dat er meerdere mensen zijn met wie je een goede relatie kunt opbouwen ja. Alleen dat zul je waarschijnlijk nooit te weten komen.
Alle reacties Link kopieren
Eén ware? Bizar idee eigenlijk... betekent dat dus de meeste mensen hun ware toevallig in hun eigen land ontmoeten...vaak zelfs in hun eigen omgeving..

Of zou dat dan voorbestemd zijn?



Nee, ik geloof daar niet in, ik geloof echt dat een mens gelukkig kan worden met meerdere mensen, maar doordat de dingen op een bepaalde wijze lopen in het leven je vaak/altijd wel iemand treft die ook bij dat lijstje 'waren' hoort.
Volgens mij is de ideale partner net zoiets als God:



Als je er echt in gelooft dan bestaat ie wel



:-)
Alle reacties Link kopieren
Hm, de kans dat de ideale partner bestaat is wat mij betreft groter ;-)
Alle reacties Link kopieren
Blijft een leuk onderwerp vind ik :)



Ik heb een 'relatie' gehad met een narcistische BA-er. Daar ben ik goddank helemaal los van, het is nu een maand of 8 uit.

Boebele, jij weet daar alles van want je las altijd mee op het BA-topic, alleen jammer van je rot-opmerkingen daar toen, maar goed.

Ik ben er vanaf en sinds die tijd ben ik ontzettend opgeknapt!



Heb het gevoel dat ik de hele wereld aankan en mijn sociale leven is zo opgebloeid dat ik er niet eens genoeg tijd voor heb want er moet ook gewerkt worden. Wie had dat ooit durven denken? Ikke niet! Binnenkort hoop ik verder te komen in mijn werk (wordt aan gewerkt dus) en ik doe een hele hoop leuke dingen met een hele hoop leuke mensen. En ja, ik ben single, en wat ik nooit gedacht had, ik vind het nog fijn ook!



Een evt. aanstaande meneer Delicious moet wel erg leuk zijn wil ik die er in mijn leuke leven bij hebben :-P Ik merk het vanzelf wel als ik die tegenkom, en zo niet, dan gewoon lekker niet, ook prima! Had dat nooit van mezelf gedacht!



Zo, mijn koffer staat klaar, ik vlieg straks met een vriendin naar Malta om een weekje pret te maken X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nooit echt op zoek geweest, daarvoor was ik altijd te kort single. Wel valt het me op dat zodra ik er niet voor opensta (dus bijv. al iemand op het oog heb, of een relatie heb), ik ze bij wijze van spreken voor het uitkiezen heb. Sta ik er wel voor open, dan gaat het allemaal stukken moeizamer.



Ik ben nu een tevreden vrijgezel gelukkig. Toen mijn ex de relatie een paar maanden terug verbrak zag ik het totaaaal niet zitten om weer single te zijn. Nu geniet ik er ontzettend van. Geen verantwoording afleggen, beetje dom scharrelen, lekker in mijn eigen rotzooi thuis zitten, ik geniet er van.
Mmmm met deze zinsnede in gedachten "Geen verantwoording afleggen, beetje dom scharrelen, lekker in mijn eigen rotzooi thuis zitten, ik geniet er van" zal je ook nog wel even single blijven of niet haha
Alle reacties Link kopieren
Denk het. Maar wat ik al aangaf, juist als je niet op zoek bent gaat het vaak een stuk vlotter. Mijn ervaring dan.



Ook lijkt het soms een uitdaging voor een man als je zegt geen relatie te willen en voorlopig single te willen blijven. Gaan ze meer hun best doen:)



Niks mis mee...huhuhuhuhu
Alle reacties Link kopieren
Hm ja, het is best grappig om je een houding aan te meten van 'Ik hoef geen man, ik heb mijn zaakjes prima voor elkaar'. Afgelopen vrijdag ben ik lekker uitgegaan, en ik moet zeggen: ik had behoorlijk wat sjans, hihi. De mannen leken wel niet bij me weg te slaan, erg leuk.

Maar ik ben gewoon alleen naar huis gegaan hoor ;-)
"Ook lijkt het soms een uitdaging voor een man als je zegt geen relatie te willen en voorlopig single te willen blijven. Gaan ze meer hun best doen:)"



Dat snap ik dan niet van mannen: lijkt me helder signaal toch? Komt meer over als bewijsdrang, op het moment dat je toegeeft is de lol qua jacht dan over denk ik
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef op 16 september 2007 @ 19:51:

"Ook lijkt het soms een uitdaging voor een man als je zegt geen relatie te willen en voorlopig single te willen blijven. Gaan ze meer hun best doen:)"



Dat snap ik dan niet van mannen: lijkt me helder signaal toch? Komt meer over als bewijsdrang, op het moment dat je toegeeft is de lol qua jacht dan over denk ik




Dat klopt.

Toen mijn ex me in de pocket had was de lol er na een paar maanden ook wel vanaf. En nee, ik ga niet (meer) aan mezelf twijfelen, want ik was wel oprecht naar hem toe. Had ik langer hard to get gespeeld, hadden we misschien wel een half jaar met elkaar gehad. Hoe dan ook, geen basis voor een relatie, deze lummel was kennelijk niet oprecht geinteresseerd in mij als persoon. Hij moet eerder aan zichzelf twijfelen, afijn, ik dwaal weer eens af;)
Hij ging meer voor de verpakking dan voor de inhoud haha:-)



Maar als je man dus zou moeten afhaken als je als vrouw aangeeft: ik wil geen relatie (ik val niet op je) waarom zou je dan als vrouw hard to get spelen? Dat is de andere kant van de medaille...
Alle reacties Link kopieren
Ehm, daar kwam het uiteindelijk wel op neer ja. Na 1 x mij gezien te hebben wilde hij gelijk een date en liep heel erg op de zaken vooruit. (nou wil ik hier niet pretenderen dat ik zo'n lekker wijf ben, mijn ex vond dat)



De manier waarop ik laat merken tevreden te zijn met het singlebestaan verschilt per man. Als ik de man in kwestie totaal niet zie zitten geef ik al gauw op een botte groffe manier aan dat ik single wil blijven en geen relatie wil. Ik speel dan niet hard to get, ik maak duidelijk dat ik niet to get ben.



Vind ik de man interessant, dan ben ik een stuk genuanceerder en hou ik de deur op een kier. (dit realiseer ik me nu ik er over nadenk). Ik doe dan best wel tegenstrijdig. Zeggen tevreden single te zijn, maar (non)verbaal wel interesse blijven tonen.



Pfff...spelletje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven