Wat is dat toch met vreemdgaande mannen de blijvende vrouwen

16-10-2014 10:02 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de zoveeeelste man die ik tegenkom die vreemd wil gaan of al vreemd gaat. En dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Maar ze vinden het altijd wel erg als hun vriendin zich hetzelfde zou doen als wat zij doen. En dat ze dan bij haar weg zouden gaan. En die vrouwen weten dit maar velen blijven bij die mannen en accepteren dus eigenlijk dat ze vreemd mogen gaan en dat zij dat zelf niet mogen.



Ik vind dat zo krom en te bizar om te begrijpen. Die vrouwen vinden het niet leuk uiteraard dat hun man vreemd gaat maar blijven wel. Dus kan de man eigenlijk doen en laten wat hij wil en zij blijft heel braaf alleen voor hem. De mannen doen het af als ja ik ben een man en alle mannen doen dat. Ik ben nou eenmaal zo en dat kan ik niet veranderen.



Wat vinden jullie hier van? Ik kan me er zo boos om maken. Zou zo'n vrouw door elkaar willen schudden. Ik verbaas me hier zo over (naar aanleiding van een man die met mij uit wilde waarbij ik achteraf kwam dat hij een vriendin had, en owja ook een kind van nog geen jaar).

Het beinvloedt ook helaas mijn kijk op mannen en relaties. Het lijkt steeds erger te worden. Ik bekijk de toekomst behoorlijk pessimistisch. Het lijkt wel of dit de normaalste zaak van de wereld is geworden.
quote:markovic schreef op 16 oktober 2014 @ 14:15:

[...]





Weet je, iedereen houdt bij tijd en wijle weleens de schijn op. Over zijn relatie, op zijn werk, voor zijn ouders of vrienden.

Je hoeft niet overal te koop te lopen met je diepste gevoelens en problemen.Om dat schijnheilig te noemen vind ik erg overdreven.



Ik denk dat Desenchante wel het recht heeft om dat schijnheilig te noemen hoor.



Het gaat hier niet om te koop lopen met je diepste gevoelens en doen alsof alles helemaal oké zo eens bij tijd en wijle.



De eerste stap is niet meer alles afdoen als oh wat is het toch allemaal zielig en het zijn maar twee vuren en niet drie vuren, vier vuren, vijf vuurtjes en nog wat jaartjes er bij doorlopend. Dat heet echt geen tijd en wijle meer of wat een ontzettend diepere gevoelens er zijn als in tussen "twee vuren zitten" en men houdt oh zo dan die minnares en oh wat wil men toch graag zijn of haar partner geen verdriet doen.



Allemaal hol gepraat en daadwerkelijke schijnheiligheid.



Zie ik ze zogenaamd lachen en tegen elkaar aan kroelen terwijl hij net een half uur daarvoor zijn tong in mijn oor probeerde te steken en ik een andere vrouw jaloers naar het stel zie kijken omdat hij het ook met haar doet en zij nu probeert te laten zien aan de buitenwereld hoe fijn het allemaal wel niet is terwijl ze ondertussen pinnige opmerkingen maakt naar elke mogelijke concurrente en op het toilet zit te huilen.



Helemaal niets schijnheiligs aan natuurlijk...



Eerste stap is inzien wat er precies gebeurt, wil nog niet zeggen dat je persé weg moet, maar jezelf voorliegen werkt op langere termijn zelden ook goed.
quote:Thordis schreef op 16 oktober 2014 @ 14:17:

Oh en ik zie dus genoeg mensen die al tien jaar aanmodderen. Ik zie er ook die het opgeven en scheiden. En ik zie er ook die het wel redden.



Maar van scheiden worden mensen ook niet echt gelukkiger ( dat is onderzocht, relaties met geweld, misbruik of verslaving daargelaten). Van blijven en niets oplossen ook niet.



Ik zie ze ook modderen, 10, 20 jaar, bijna nooit wordt het weer goed of fijn, kinderen groot, alsnog uit elkaar, vreemdganger verandert zelden en ook als er niemand vreemdgaat en één of beiden ongelukkig zijn, kun je beter gelijk uit elkaar gaan dan elkaar 20 jaar het leven zuur maken.



En ja, alleen, uit elkaar, een betere partner vinden doe je ook niet zomaar, maar ik kan wel nog met mijzelf leven, iemand anders in de ogen kijken, en er is een kans op een daadwerkelijke verbetering of in ieder geval een leven zonder ruzies of zonder elkaar negeren of voortdurend de pijn in je hart als je hem of haar ziet lonken naar weer een ander. Maar klopt alleen of met weer een ander geeft geen kans op verbetering, jarenlang in diezelfde slechte relatie zitten ook, meestal worden ze alleen maar slechter en heb je het al die jaren en jaren verduurt en gaat hij (of zij) alsnog weg. Dat is pas echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 14:38:

[...]





Ik zie ze ook modderen, 10, 20 jaar, bijna nooit wordt het weer goed of fijn, kinderen groot, alsnog uit elkaar, vreemdganger verandert zelden en ook als er niemand vreemdgaat en één of beiden ongelukkig zijn, kun je beter gelijk uit elkaar gaan dan elkaar 20 jaar het leven zuur maken.



En ja, alleen, uit elkaar, een betere partner vinden doe je ook niet zomaar, maar ik kan wel nog met mijzelf leven, iemand anders in de ogen kijken, en er is een kans op een daadwerkelijke verbetering of in ieder geval een leven zonder ruzies of zonder elkaar negeren of voortdurend de pijn in je hart als je hem of haar ziet lonken naar weer een ander. Maar klopt alleen of met weer een ander geeft geen kans op verbetering, jarenlang in diezelfde slechte relatie zitten ook, meestal worden ze alleen maar slechter en heb je het al die jaren en jaren verduurt en gaat hij (of zij) alsnog weg. Dat is pas echt zonde.

Sommige relaties kunnen het wel overwinnen. Ik ken een koppel waar de vrouw 20 jaar geleden een langdurige affaire had. Man is er achtergekomen en ze zijn samen in relatietherapie gegaan. Ze zijn nog steeds samen, kinderen al 7 jaar het huis uit. En ik kan eerlijk zeggen dat ik jaloers ben op hun relatie.



Wat al eerder gezegd is: de wereld is niet zwart-wit.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 14:33:

[...]





Zie ik ze zogenaamd lachen en tegen elkaar aan kroelen terwijl hij net een half uur daarvoor zijn tong in mijn oor probeerde te steken en ik een andere vrouw jaloers naar het stel zie kijken omdat hij het ook met haar doet en zij nu probeert te laten zien aan de buitenwereld hoe fijn het allemaal wel niet is terwijl ze ondertussen pinnige opmerkingen maakt naar elke mogelijke concurrente en op het toilet zit te huilen.



Helemaal niets schijnheiligs aan natuurlijk...



Eerste stap is inzien wat er precies gebeurt, wil nog niet zeggen dat je persé weg moet, maar jezelf voorliegen werkt op langere termijn zelden ook goed.Klopt, scheiden is niet de beste oplossing. Bij elkaar blijven en niks doen ook niet. Wat je hierboven beschrijft, daar herken ik mezelf gelukkig niet in. Ik ga geen toneelstukjes opvoeren om te laten zien hoe fantastisch ik het wel niet heb. Het is meer het gevoel naar mezelf en mijn relatie.
quote:DorothyParker schreef op 16 oktober 2014 @ 14:50:

[...]



Sommige relaties kunnen het wel overwinnen. Ik ken een koppel waar de vrouw 20 jaar geleden een langdurige affaire had. Man is er achtergekomen en ze zijn samen in relatietherapie gegaan. Ze zijn nog steeds samen, kinderen al 7 jaar het huis uit. En ik kan eerlijk zeggen dat ik jaloers ben op hun relatie.



Wat al eerder gezegd is: de wereld is niet zwart-wit.Nee joh de wereld is wit met jouw ene voorbeeld over hoe goed zij het wel niet nu hebben dat je jaloers bent en alles wat op zwart lijkt is ver overtrokken natuurlijk en dan zie je woordjes als bijna, soms, vaak compleet over het hoofd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 15:11:

[...]





Nee joh de wereld is wit met jouw ene voorbeeld over hoe goed zij het wel niet nu hebben dat je jaloers bent en alles wat op zwart lijkt is ver overtrokken natuurlijk en dan zie je woordjes als bijna, soms, vaak compleet over het hoofd natuurlijk.Kalm! Ik zeg toch niet dat het altijd zo hoeft te zijn! Ik zeg enkel dat het KAN.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:desenchante schreef op 16 oktober 2014 @ 15:05:

[...]



Klopt, scheiden is niet de beste oplossing. Bij elkaar blijven en niks doen ook niet. Wat je hierboven beschrijft, daar herken ik mezelf gelukkig niet in. Ik ga geen toneelstukjes opvoeren om te laten zien hoe fantastisch ik het wel niet heb. Het is meer het gevoel naar mezelf en mijn relatie.



Je zegt dat hij al vaak vreemdgaat en je eigenlijk ook wel weet dat hij niet meer gaat veranderen? Dacht ik ergens te lezen of bedoel je dat je niet het idee hebt dat je je vertrouwen en plezier in de relatie nog voldoende terug krijgt in de relatie na een keer jouw vertrouwen beschaamd te hebben?



Ik vind het jammer als mensen dat idee krijgen over hun relatie en denken dat dat niet gemaakt kan worden.



Ik weet alleen dat ik veel stellen zie waarvan die man slippertjes maakt of hele affaires er naast heeft. En dat die man dan gezellig met zijn partner danst terwijl er minstens twee minnaressen of one night stands ook op dat feestje zijn die proberen zijn blik te vangen en hij pas nog of binnenkort weer even bij hen langs wipt.



Maar jij weet dat dat niet het geval is dus? Dat is mooi in ieder geval.



Hopelijk kom je er voor jezelf uit en vind je een manier waar je vrede mee kan hebben en goed genoeg bij voelt om ofwel die stap te nemen om bijvoorbeeld uit elkaar te gaan ofwel het beter te accepteren of een manier te vinden om mee om te gaan.



Geen kans op verbetering?
Alle reacties Link kopieren
laat ik eens de tegenvraag stellen : wat is dat toch met vrouwen om een vent af te pakken??



Ik heb het nu al 3x mogen meemaken dat als ik in een relatie ben er vrouwen zijn die me willen hebben. Nu dat ik single ben zien die zelfde vrouwen mij niet meer staan.



En nee ik ben toen niet ingegaan op hun "voorstel"
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:DorothyParker schreef op 16 oktober 2014 @ 15:15:

[...]



Kalm! Ik zeg toch niet dat het altijd zo hoeft te zijn! Ik zeg enkel dat het KAN.



Maar wat heeft dat met zwart/wit te maken? Een enkele keer wit met een goede afloop geeft donkergrijs of voornamelijk zwart gevolgd door een enkele keer wit. Nog steeds hebben de meeste relaties er uiteindelijk geen goed evenwicht in gevonden en gaan alsnog ofwel uit elkaar of modderen nog steeds vaak even onverschillig, verdrietig, etc. door.



Er zijn heel veel verschillende motieven maakt het nog steeds niet minder zwart voor bijvoorbeeld één van de vrouwen die hij ooit versierde en dacht dat hij single was of voor de periode dat hun relatie totaal niet eerlijk naar elkaar was of...



Het feit dat er veel nuances zijn maakt niet dat je niet kan benoemen wat er vaak wél mis in gaat op straffe van dat het allemaal vast wel vooral zo moeilijk is voor de vreemdganger an sich wat ik hier best veel lees. Terwijl de werkelijkheid is dat de vreemdganger er in het geheel oppervlakkig gezien zijn of haar gevoel er vaak wel het beste vanaf komt uiteindelijk en de andere partijen vaak weinig keuze wordt geboden in al het gelieg en bedrog.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:21:

laat ik eens de tegenvraag stellen : wat is dat toch met vrouwen om een vent af te pakken??



Ik heb het nu al 3x mogen meemaken dat als ik in een relatie ben er vrouwen zijn die me willen hebben. Nu dat ik single ben zien die zelfde vrouwen mij niet meer staan.



En nee ik ben toen niet ingegaan op hun "voorstel"

dan is je marktwaarde hoger, kwestie van vraag&aanbod.

Mannen doen precies hetzelfde trouwens. Getrouwde vrouwen zijn zeer intrek. Vooral ook, omdat als die met je neuken, ze geen relatie tegenover staat. Want die hebben ze al
Mijn allereerste vriendje ging vreemd en toen hij dat vertelde vond ik het logisch dat de relatie meteen over was en zo ook bij mijn 3e vriendje. Nog steeds weet ik 1 ding zeker, als mijn man vreemd gaat is het over. Waarom zou ik bij iemand blijven die ik niet kan vertrouwen terwijl hij juist de enige persoon zou moeten zijn die ik moet kunnen vertrouwen.



Mannen en vrouwen gaan vreemd, het is het ontlopen van je verantwoordelijkheid om je rotzooi thuis op te ruimen. Ik kan me werkelijk geen excuus bedenken die het aanvaardbaar maken.



En eens met Elle, als de man van een van mijn vriendinnen vreemdgaat mag hij het thuis gaan vertellen voor ik het doe. Dat kan men bemoeizucht vinden maar ik geef oprecht om mijn vriendinnen en zij mogen bepalen of ze door gaan met hun partner onder die condities en niet de gene die liegt tegen mijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 16 oktober 2014 @ 15:27:

Mijn allereerste vriendje ging vreemd en toen hij dat vertelde vond ik het logisch dat de relatie meteen over was en zo ook bij mijn 3e vriendje. Nog steeds weet ik 1 ding zeker, als mijn man vreemd gaat is het over. Waarom zou ik bij iemand blijven die ik niet kan vertrouwen terwijl hij juist de enige persoon zou moeten zijn die ik moet kunnen vertrouwen.



Mannen en vrouwen gaan vreemd, het is het ontlopen van je verantwoordelijkheid om je rotzooi thuis op te ruimen. Ik kan me werkelijk geen excuus bedenken die het aanvaardbaar maken.



En eens met Elle, als de man van een van mijn vriendinnen vreemdgaat mag hij het thuis gaan vertellen voor ik het doe. Dat kan men bemoeizucht vinden maar ik geef oprecht om mijn vriendinnen en zij mogen bepalen of ze door gaan met hun partner onder die condities en niet de gene die liegt tegen mijn vriendin.

Mijn ex man van 9 jr geleden ging vreemd, zo snel als hij dat deed, zo snel ging onze relatie over.[wat ik nog eeuwig jammer en intens verdrietig vind voor mijn kinderen]

Van mijn vriendin ging haar man vreemd, wij als vriendinnen zeiden dat tegen haar....

Zo snel als hij dacht dat te kunnen doen, zo snel was ook die relatie over.

Ik kan oprecht zeggen, dat in mijn vrienden groep, wij dit soort din gen niet tolereren.

Ach, en zo gaan er vele relatie,s stuk....jammer.

In en in triest.

.

Het gras is niet groener bij de buren..

Dat lijkt maar zo.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
niet alles gelezen, maar met Elle eens
@happy daddy,

Dat vraag ik mij ook af..

Wat ik mij ook afvraag..

Waarom wordt de bedrogen partij vaak als

de slechterik neergezet? De jaloerse onzekere partner?

Er zat een tijdje geleden een vrouw achter m'n patner aan

Haar excuus om dat te doen was dat ik hem niet gelukkig had

Gemaakt.

Haar versie en kijk op mij, hing vast aan aannames en niet op feiten..

Dat heeft mij ontzettend woedend gemaakt, want ik heb altijd m'n stinkende best gedaan om hem alles te geven, en dat weet hij ook.

Altijd dat geklaag over zijn vrouw door de andere vrouw..en doen alsof zij hem beter kent dan de echtgenoot, dat steekt mij t meest, want zij hoort alleen zijn versie.

Dus andere vrouw: jij weet vaak helemaal niet hoe het zit,

En vraag je eens af waarom het voor hem in een hel verandert

Als de echtgenoot erachter komt, dat hebben jullie helemaal aan jezelf te danken
Daarom ga ik er altijd vanuit dat hun vrouw thuis oprecht van hen houdt en het beste met hen voorheeft ondanks dat hun mannen tegen mij zeggen hoe ongelukkig ze wel niet zijn en wat zijn vrouw allemaal juist verkeerd zou doen.



Daar heb ik geen enkele boodschap aan. Als hij het echt zo slecht heeft, kan hij weggaan bij haar en dan pas kijken naar een ander.
En ook zo mooi

Zij is ook al jaren getrouwd en wilde vreemdgaan met mijn man..

Wie maakt haar partner dan ongelukkig?
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 16 oktober 2014 @ 15:41:



Er zat een tijdje geleden een vrouw achter m'n patner aan

Haar excuus om dat te doen was dat ik hem niet gelukkig had

Gemaakt.

Haar versie en kijk op mij, hing vast aan aannames en niet op feiten..

Dat heeft mij ontzettend woedend gemaakt, want ik heb altijd m'n stinkende best gedaan om hem alles te geven, en dat weet hij ook.

Altijd dat geklaag over zijn vrouw door de andere vrouw..en doen alsof zij hem beter kent dan de echtgenoot, dat steekt mij t meest, want zij hoort alleen zijn versie.

maar als ene man absoluut niet thuis geeft. Houdt een vrouw echt wel op hoor. Dan wordt het gênant. Je man vond stiekem de aandacht vast erg prettig
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:21:

laat ik eens de tegenvraag stellen : wat is dat toch met vrouwen om een vent af te pakken??



Ik heb het nu al 3x mogen meemaken dat als ik in een relatie ben er vrouwen zijn die me willen hebben. Nu dat ik single ben zien die zelfde vrouwen mij niet meer staan.



En nee ik ben toen niet ingegaan op hun "voorstel"

Doen vrouwen dat?

Nare vrouwen.

Goedkoop ook.

Bah.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Als een partner aan anderen gaat vertellen hoe ongelukkig hij wel niet is in de relatie zit er in ieder geval "iets" heel erg fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 15:56:

[...]



Doen vrouwen dat?

Nare vrouwen.

Goedkoop ook.

Bah.

.

Ja sorry ...en zelfs als ik dit lees, kan ik je nauwelijks geloven.

Mischien is 1 op de honderd vrouwen zo..

tref jij het even!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Even voor mijzelf sprekend. Als ik een relatie heb, stijgt blijkbaar mijn marktwaarde. Een ander vindt mij blijkbaar leuk genoeg om een relatie mee te hebben dus de buit wordt meer waard. Wellicht straal ik dan ook meer, kan, of spreekt het vooral mannen aan die denken dat ze dan minder te verliezen hebben.



Zoiets als het product wordt schaarser en daardoor gaat de begerenswaardigheid en de prijs omhoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 15:58:

[...]



.

Ja sorry ...en zelfs als ik dit lees, kan ik je nauwelijks geloven.

Mischien is 1 op de honderd vrouwen zo..

tref jij het even!Vrouwen kunnen net zo naar zijn Elle, echt. En mannen ook. Allebei dus. En er zijn mannen en vrouwen die wel uit het goede hout gesneden zijn.
Nogmaals, loop eens het minnaressen topic binnen. Wat je daar niet leest hoe vrouwen het voor zichzelf proberen goed te praten dat ze met een getrouwde vent liggen te wippen... En dan zou alleen de man egoïstisch zijn? Ungh...
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 15:58:

[...]



.

Ja sorry ...en zelfs als ik dit lees, kan ik je nauwelijks geloven.

Mischien is 1 op de honderd vrouwen zo..

tref jij het even!

Is dat jouw wereldbeeld elle? 1 op de 100 mannen is goed en 1 op de 100 vrouwen slecht?



Rare wereld waarin jij leeft....
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 16 oktober 2014 @ 10:36:

[...]





Kinderen en een hypotheek zijn toch geen redenen om vreemd te gaan.

Maar wel een reden om bij elkaar te blijven na een buitenechtelijk avontuur.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven