Wat is dat toch met vreemdgaande mannen de blijvende vrouwen

16-10-2014 10:02 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de zoveeeelste man die ik tegenkom die vreemd wil gaan of al vreemd gaat. En dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Maar ze vinden het altijd wel erg als hun vriendin zich hetzelfde zou doen als wat zij doen. En dat ze dan bij haar weg zouden gaan. En die vrouwen weten dit maar velen blijven bij die mannen en accepteren dus eigenlijk dat ze vreemd mogen gaan en dat zij dat zelf niet mogen.



Ik vind dat zo krom en te bizar om te begrijpen. Die vrouwen vinden het niet leuk uiteraard dat hun man vreemd gaat maar blijven wel. Dus kan de man eigenlijk doen en laten wat hij wil en zij blijft heel braaf alleen voor hem. De mannen doen het af als ja ik ben een man en alle mannen doen dat. Ik ben nou eenmaal zo en dat kan ik niet veranderen.



Wat vinden jullie hier van? Ik kan me er zo boos om maken. Zou zo'n vrouw door elkaar willen schudden. Ik verbaas me hier zo over (naar aanleiding van een man die met mij uit wilde waarbij ik achteraf kwam dat hij een vriendin had, en owja ook een kind van nog geen jaar).

Het beinvloedt ook helaas mijn kijk op mannen en relaties. Het lijkt steeds erger te worden. Ik bekijk de toekomst behoorlijk pessimistisch. Het lijkt wel of dit de normaalste zaak van de wereld is geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 16 oktober 2014 @ 16:10:

[...]



Is dat jouw wereldbeeld elle? 1 op de 100 mannen is goed en 1 op de 100 vrouwen slecht?



Rare wereld waarin jij leeft....

Praat ik over mannen markovic?

Jezus...dat maak jij er zomaar van!

.

Doe maar zomaar even niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
@ lilalinda...Uiteraard vond hij die aandacht prettig, hij heeft een heleboel issues, waardoor dit kon plaatsvinden.. we zijn ook nog lang niet klaar met dit hoofdstuk, maar we werken eraan.

Toen t te heet onder de voeten werd, en hij voor mij koos

Was zij niet van plan op te geven...

Zelfs toen wij beide aangaven aan onze problemen te werken.

Wat geeft haar t recht om te vechten voor wat niet van haar is?

Onze relatie is van ons, en pas als hij single zou zijn heeft zij recht van spreken, tot die tijd moet ze gewoon uit ons leven blijven, en zijn verzoek om geen contact op te nemen respecteren..

Maar dat deed ze niet, en dat zie ik vaker in m'n omgeving.

De andere man of vrouw heeft geen respect voor de relatie,

Zelfs niet voor het object van hun affectie.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:21:





Ik heb het nu al 3x mogen meemaken dat als ik in een relatie ben er vrouwen zijn die me willen hebben. Nu dat ik single ben zien die zelfde vrouwen mij niet meer staan.



Ik als man heb inderdaad gelijksoortige ervaringen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 15:24:

[...]





Maar wat heeft dat met zwart/wit te maken? Een enkele keer wit met een goede afloop geeft donkergrijs of voornamelijk zwart gevolgd door een enkele keer wit. Nog steeds hebben de meeste relaties er uiteindelijk geen goed evenwicht in gevonden en gaan alsnog ofwel uit elkaar of modderen nog steeds vaak even onverschillig, verdrietig, etc. door.



Er zijn heel veel verschillende motieven maakt het nog steeds niet minder zwart voor bijvoorbeeld één van de vrouwen die hij ooit versierde en dacht dat hij single was of voor de periode dat hun relatie totaal niet eerlijk naar elkaar was of...



Het feit dat er veel nuances zijn maakt niet dat je niet kan benoemen wat er vaak wél mis in gaat op straffe van dat het allemaal vast wel vooral zo moeilijk is voor de vreemdganger an sich wat ik hier best veel lees. Terwijl de werkelijkheid is dat de vreemdganger er in het geheel oppervlakkig gezien zijn of haar gevoel er vaak wel het beste vanaf komt uiteindelijk en de andere partijen vaak weinig keuze wordt geboden in al het gelieg en bedrog.

Sorry ik reageer ook tijdens mijn werk door.



Oh nee ik heb ook geen medelijden met een vreemdganger hoor. Ik vind vreemdgaan in een relatie echt laf! Heb mijn ex ook uit huis gezet toen ik erachter kwam dat hij te intieme berichtjes stuurde naar zijn collega (van "echt" vreemdgaan was het [nog] niet gekomen).



Ik begrijp wat jij duidelijk wilt maken. Maar ik geloof niet in de stereotype vreemdganger. Sommigen zijn echt eikels/trutten. Sommigen worden echt verliefd. Voor sommigen is het een vlucht.



Ik begrijp ook dat niet iedereen zijn partner meteen uit huis zet. Je partner buitenzetten, betekent meestal ook je hele leven vaarwel zeggen. Ik snap dat de meeste mensen toch eerst proberen te redden wat er te redden valt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2014 @ 16:17:

[...]





Ik als man heb inderdaad gelijksoortige ervaringen.

Ja nee natuurlijk....jij ook!

Jij er ook nog even bij, dat wilde jij ook nog even kwijt hier.

.

Ik geloof er helemaal niks van. al zeggen 100 mannen dat hier.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 15:44:

Daarom ga ik er altijd vanuit dat hun vrouw thuis oprecht van hen houdt en het beste met hen voorheeft ondanks dat hun mannen tegen mij zeggen hoe ongelukkig ze wel niet zijn en wat zijn vrouw allemaal juist verkeerd zou doen.



Daar heb ik geen enkele boodschap aan. Als hij het echt zo slecht heeft, kan hij weggaan bij haar en dan pas kijken naar een ander.Dat siert je! En dat meen ik ook oprecht.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
@elle

Volgens mij heeft hollebollegijs t een en ander meegemaakt op dit vlak, al ik t me goed herinner..

Kijk maar eens in t topic: en toen was t voorbij..

Of iets in die strekking

Daar kun je waardevolle bijdragen vinden..

Volgens mij verdient hij meer credits
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 16:23:

[...]



Ja nee natuurlijk....jij ook!

Jij er ook nog even bij, dat wilde jij ook nog even kwijt hier.

.

Ik geloof er helemaal niks van. al zeggen 100 mannen dat hier.



Sorry, ben je overspannen of zo, je reageert zo vreemd.



Wat ik vertel is gewoon een ervaring die ik heb, toen ik bij mijn ex en kinderen was had ik eens in de zoveel tijd een flirt van vrouwen die wisten dat ik bezet was.



Alsof ik als "bezette" man aantrekkelijker was.



Het lag er wel eens zo dik bovenop dat het mijn ex opviel.



Nu ben ik al jaren vrijgezel en heb ik eigenlijk nooit meer vrouwen die met me flirten.

Het kan toeval zijn maar ik hoor dit van meer mannen.



In 2009 is hier onderzoek naar gedaan en het blijkt inderdaad dat

vrouwen een getrouwde man aantrekkelijker vinden

http://www.faqt.nl/recent ... llen-op-getrouwde-mannen/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 16 oktober 2014 @ 16:23:

[...]



Ja nee natuurlijk....jij ook!

Jij er ook nog even bij, dat wilde jij ook nog even kwijt hier.

.

Ik geloof er helemaal niks van. al zeggen 100 mannen dat hier.Waarom niet? Mijn partner was heel lang vrijgezel (en niet omdat dat zijn eigen keuze was ). Nu wordt hij overal versierd.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 16 oktober 2014 @ 16:31:

@elle

Volgens mij heeft hollebollegijs t een en ander meegemaakt op dit vlak, al ik t me goed herinner..

Helaas wel

Mijn vriendin is verliefd op een ander
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij juist altijd een raadsel waarom vreemdgaan zo'n groot probleem is. Alles kan in een relatie aan rottigheid en elkaar laten zitten, maar een keer in een dolle bui bij een ander in bed belanden is het aller ergste wat er is?



En ja, ik streef naar een monogame relatie. Maar vanzelf en foutloos verloopt dat niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:DorothyParker schreef op 16 oktober 2014 @ 16:27:

[...]



Dat siert je! En dat meen ik ook oprecht.



Ik vraag me alleen soms weleens af waarom ik dat nog doe als zo'n vrouw vervolgens wel alsnog zuur tegen me gaat doen en die man een ander toch ook wel naait. Terwijl ik dan al maanden niemand in mijn bed heb gehad en hij altijd zo vriendelijk tegen mij eerst deed en het toch wel gezellig was met hem op te trekken... (en daarna als ik hem afwijs vaak niet zo heel erg meer ;))



Maar dan kom ik er bij uit dat ik het voor mijzelf gewoon ook niet fijn vind, en zo'n man dus ook op die manier niet hoef en als ze na mijn afwijzing niet normaal kunnen doen de oprechtheid van de aardigheid ook al niet alles was.



Ook als ik het verhaal lees van Lucianne bijvoorbeeld, dan voel ik juist mijn pijn, van de wereld zonder die relatie, zonder die leuke dingen die zij nog wél doen terwijl zo'n man mij eerst echt leuk leek te vinden, ik nog niet wist van een andere vrouw en dacht dat hij wellicht wel verder met mij zou willen gaan voor ook die leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij streven ook naar een monogame relatie. Maar we bekijken het dag tot dag. Vandaag zijn we gelukkig. Wie weet wat de dag van morgen brengt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 16 oktober 2014 @ 16:34:

Het is mij juist altijd een raadsel waarom vreemdgaan zo'n groot probleem is. Alles kan in een relatie aan rottigheid en elkaar laten zitten, maar een keer in een dolle bui bij een ander in bed belanden is het aller ergste wat er is?







Het is niet het allerergste en de een kan er beter mee omgaan dan de ander maar het sloopt je vertrouwen.



Ik werd zo wantrouwend pfffffffffffffffffffffff als ze een kwartier te laat thuis kwam vertrouwde ik het al niet.



Voor mij was er uiteindelijk geen andere optie dan definitief uit elkaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:lucianne schreef op 16 oktober 2014 @ 16:17:

@ lilalinda...Uiteraard vond hij die aandacht prettig, hij heeft een heleboel issues, waardoor dit kon plaatsvinden.. we zijn ook nog lang niet klaar met dit hoofdstuk, maar we werken eraan.

Toen t te heet onder de voeten werd, en hij voor mij koos

Was zij niet van plan op te geven...

Zelfs toen wij beide aangaven aan onze problemen te werken.

Wat geeft haar t recht om te vechten voor wat niet van haar is?

Onze relatie is van ons, en pas als hij single zou zijn heeft zij recht van spreken, tot die tijd moet ze gewoon uit ons leven blijven, en zijn verzoek om geen contact op te nemen respecteren..

Maar dat deed ze niet, en dat zie ik vaker in m'n omgeving.

De andere man of vrouw heeft geen respect voor de relatie,

Zelfs niet voor het object van hun affectie.



Een mens heeft een eigen wil. Jouw man spiegelde haar een wereld voor van hén samen. In haar ogen was er dus hun werkelijkheid, hun samenzijn, waarbij zij wellicht ook in pijn is, verdriet ervaart dat weer een nieuwe hoop de lucht in gaat en ze nog in hem wil blijven geloven. Hij zei tegen haar dat het thuis allemaal zo slecht was, dat hij niet durfde weg te gaan of zoiets dergelijks.



Zij vecht niet tégen jullie relatie, zij vecht voor haar relatie die híj met haar in haar ogen aanging.



Dat heeft niets met recht of geen recht te maken. Je kan geen aanspraak maken op de keuzes die jouw man maakte door haar ook in zijn leven toe te laten. Hij heeft jou beloftes gemaakt in het begin van jullie relatie maar later blijkbaar voor haar gevoel ook aan haar.



Hij maakte er geen jullie van, hij maakte er een jullie en een hen van. Voor haar ook een ons. Een ons met hem.



Hij maakte met haar een emotionele connectie en laat haar nu ook koud vallen. Als hij op een nette manier met haar zou communiceren net zoals hij ook op een nette manier met jou eerder had moeten communiceren zat zij waarschijnlijk niet nu ook in de knoop.



Zij denkt voor haar geluk, hun geluk te vechten, zoals jij denkt voor jouw geluk en jullie geluk te vechten.



Zij heeft op zich niets te maken met beloftes die hij met anderen maakt als hij ook beloftes met haar maakte. Zij heeft niet jouw man's beloften gemaakt in jullie relatie.



Eigenlijk zou geen van beiden hem meer moeten willen, maar helaas heeft de vreemdganger uiteindelijk meestal 2 of meer anderen die om hem of haar vechten en zijn ze daar zelf de schuldige aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2014 @ 16:33:

[...]





Helaas wel

Mijn vriendin is verliefd op een ander

Oh sorry, hier bij mijn oprechte excuus.

.

Wees maar blij dat je van haar af bent dan he?...heb niet alles gelezen, maar dat lijkt me dan.

Maar... verdrietig genoeg.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 16:36:

Het is gemakkelijk om boos te zijn. Maar boos op de juiste persoon om de juiste redenen, dat is verdomd moeilijk.



Ik denk dat het voor velen gemakkelijker is om (in jouw geval) die "andere vrouw" alle schuld toe te wijzen. Want hun partner, die ze bewust uitgekozen hebben, kan zo'n dingen toch niet doen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Als je vertrouwen weg is, of je veranderd in iemand die je niet wil zijn, dan snap ik ook dat je er klaar mee bent.

Het hangt er ook vanaf hoe het allemaal gegaan is.



Om weggezet te worden als domme vrouw zonder eigenwaarde omdat je je vreemdgaande man niet gelijk verlaat gaat mij te ver.

En dan heeft hij bijvoorbeeld in een zatte bui een onbekende dame staan tongen.

Tja, het heeft geen klasse, maar ik kon daar bij mijn ex nog wel om lachen. Om het dronken worden op een gegeven moment niet meer.

En ook dat vreemdgaan ben je uiteindelijk vast een keer zat, maar als het een incident is?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
@Lucianne, Ik wens je veel sterkte.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 16 oktober 2014 @ 16:47:

Als je vertrouwen weg is, of je veranderd in iemand die je niet wil zijn, dan snap ik ook dat je er klaar mee bent.

Het hangt er ook vanaf hoe het allemaal gegaan is.



Om weggezet te worden als domme vrouw zonder eigenwaarde omdat je je vreemdgaande man niet gelijk verlaat gaat mij te ver.

En dan heeft hij bijvoorbeeld in een zatte bui een onbekende dame staan tongen.

Tja, het heeft geen klasse, maar ik kon daar bij mijn ex nog wel om lachen. Om het dronken worden op een gegeven moment niet meer.

En ook dat vreemdgaan ben je uiteindelijk vast een keer zat, maar als het een incident is?Dit is wat ik dus ook (héél slecht) probeer uit te leggen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
@lolapalooza

Ja was t maar een dolle bui en was er maar een reden, maar dat was bij ons niet..

Wij hadden een goed huwelijk, maar ik kan niet extra geven als ik t niet weet, en ik gaf alles al...dacht ik.

Mijn man werd verliefd op een ander, en heeft mij nooit ingelicht over wat hij miste...hij is depressief en zocht een manier om daar uit te vluchten, hij is erachter gekomen dat ook zij hem daar niet uit kan halen, dat kan alleen hijzelf.

Hij komt er nu ook achter dat de spanning en aandacht die hij zocht een keerzijde heeft...het werkt nu tegen ipv voor hem.

Ik gun hem zijn fouten en daarom ben ik er nog.

Maar nu moet hij t weten, anders ben ik alsnog vertrokken

En ik ben 100% monogaam

Maar dat zijn de vreemdgangers meestal ook

Waarom die exclusivieit zoeken bij de minnares?
quote:DorothyParker schreef op 16 oktober 2014 @ 16:47:

[...]



Het is gemakkelijk om boos te zijn. Maar boos op de juiste persoon om de juiste redenen, dat is verdomd moeilijk.



Ik denk dat het voor velen gemakkelijker is om (in jouw geval) die "andere vrouw" alle schuld toe te wijzen. Want hun partner, die ze bewust uitgekozen hebben, kan zo'n dingen toch niet doen?



Ja dat is voor hen wellicht makkelijker, ik snap dat ze graag willen blijven geloven in hun relatie, in dat die man door juist die ander werd verleid en hij als man zijnde daar vanwege wat moeilijkere omstandigheden dan niet goed tegen opgewassen was.



Maar voor mij maakt dat het niet echt makkelijker...



Wijs ik hun vent notabene af, die zo ontzettend ongelukkig zegt te zijn, proberen die vrouwen mij alsnog uit "de groep" te werken e.d. Des te meer reden eigenlijk alsnog om wél die man de volgende keer proberen af te pakken denk ik dan voor een andere vrouw want dan heb je op een gegeven moment steeds minder leuks en de vrouwen waarderen het blijkbaar ook niet als je wel hun man afwijst.



Die man gepikeerd, die vrouw jaloers. En wie gaat er vandoor zonder iets en heeft meer reden om gepikeerd te zijn?



Maar goed, ik wil zoiets ook echt niet, word ik ook niet blij van en vaak zie je zoals je er aan komt, kom je er ook weer af.



Ik vind het jammer dat mensen zo vaak voor die weg kiezen, voor de weg van vreemdgaan, terwijl er zoveel andere opties onbenut gelaten worden die vaak voor iets beters kunnen zorgen en het meestal alleen maar meer een puinhoop wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 16 oktober 2014 @ 16:42:Dat heel mooi omschreven. Had er op deze manier eerlijk gezegd nog nooit bij stilgestaan.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:desenchante schreef op 16 oktober 2014 @ 13:13:

[...]



Ik vraag me af, wat de reden dan ook is, wat vreemdgaan een getrouwd persoon m/v met gezin oplevert, behalve de spanning van het moment.

Geyle neucksexks

Hoog libido

Opgekrikt ego



Noem het maar niets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als mijn vrouw liefde, aandacht en/of seks bij iemand anders gaat zoeken terwijl ze dat ook prima elke dag bij mij zou kunnen krijgen dan zou ik dat een enorme klap in mijn gezicht vinden. En als iemand je slaat is de reden toch ook bijzaak? Ja maar hij/zij had gedronken, ja maar dit, ja maar dat.



Al zou ze het 1 keer doen, ze mag meteen haar spullen pakken. Al het gedoe met scheiding, hypotheek, restschuld of wat dan ook valt voor mij dan in het niet bij het beschaamde vertrouwen. Maar we hebben geen kinderen, wellicht dat DAT nog uitmaakt?



Gelukkig weet ik 100% zeker dat voor mij hetzelfde zou gelden. Lekker duidelijk toch? Weet je precies wat je weggooit als je je leuter niet in je broek kan houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven