Wat is dat toch?

15-03-2017 00:50 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik bewust vrijgezel en heb het prima naar mijn zin. Ik sluit relaties niet uit maar ik ga er ook niet naar op zoek. Het komt ook niet vaak voor dat ik onder de indruk ben, dus misschien komt mijn vraag voort uit gebrek aan ervaring.



Een paar maanden geleden kwam ik een leuke man tegen. Onze ontmoeting was kort maar krachtig genoeg om indruk op elkaar te maken. Dat zag ik heel duidelijk van zijn kant (hij heeft bepaalde posities waar hij volledig zelfverzekerd overkwam maar zenuwachtig tegenover mij).



Vorige week waren we weer op dezelfde activiteit. Ik had genoeg aandacht besteed aan mijn uiterlijk, en zag al dat ik gespot was door hem. Hierna bleef iedereen borrelen en af en toe zag ik hem even maar we waren beide constant in gesprek met iemand. Op een gegeven moment stond ik met een gemeenschappelijke vriendin aan de bar om drinken te halen waar hij toevallig ook stond. Mijn vriendin begon tegen hem te kletsen en ik zag toen pas dat hij het was. Ze stelde ons weer aan elkaar voor en ik reageerde "normaal/spontaan" maar viel bijna achterover van zijn reactie. Hij zei: "O ja ik ken je nog van vorig activiteit, moest even nadenken waar ik je ookal weer zag."



Er is geen twijfel mogelijk dat dat klopt. Niet vanwege overschot aan zelfvertrouwen van mijn kant, maar vanwege de eerste ontmoeting en de overdreven manier waarop hij deed alsof hij het even niet wist.



Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima. Maar ben nu zo nieuwsgierig naar de verklaring van deze situatie! Waarom die nonchalante, ongeïnteresseerde houding terwijl het duidelijk anders is?
Alle reacties Link kopieren
Oke
Bam!!!!
Tja, even de koele jongen spelen. Misschien met het idee dat jij nu je best voor hem gaat doen.



Of het was een grap: "Het is ons beiden zo duidelijk dat we elkaar interessant vinden dat je wel snapt dat ik dit met een knipoog bedoel."
Alle reacties Link kopieren
Tja
Jeetje
Alle reacties Link kopieren
quote:vinsent schreef op 15 maart 2017 @ 01:01:

Tja, even de koele jongen spelen. Misschien met het idee dat jij nu je best voor hem gaat doen.



Of het was een grap: "Het is ons beiden zo duidelijk dat we elkaar interessant vinden dat je wel snapt dat ik dit met een knipoog bedoel."



Nee, zeker geen grap. Eerste verklaring klinkt wel aannemelijk.



Bedankt voor de rest van de reactie van minimaal 3 letters als steun bij dit werelddrama (fijn dat duidelijk is dat ik het me uit nieuwsgierigheid afvraag)
Alle reacties Link kopieren
Misschien overschat jij jezelf, en ben je helemaal niet zo interessant?

Misschien is hij wel helemaal wég van jou en stamelt hij maar wat?

Misschien moet je het hém eens vragen bij de volgende gezamenlijke activiteit?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 15 maart 2017 @ 01:10:

Misschien overschat jij jezelf, en ben je helemaal niet zo interessant?

Misschien is hij wel helemaal wég van jou en stamelt hij maar wat?

Misschien moet je het hém eens vragen bij de volgende gezamenlijke activiteit?



-Ik sta er om bekend mezelf eerder te onderschatten dan te overschatten.

-Aannemelijk

-Ik ga hem niks vragen want ben niet zo van de spelletjes.



Nogmaals, dit topic is er puur uit nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 01:15:

[...]





-Ik sta er om bekend mezelf eerder te onderschatten dan te overschatten.

-Aannemelijk

-Ik ga hem niks vragen want ben niet zo van de spelletjes.



Nogmaals, dit topic is er puur uit nieuwsgierigheid.



Als optie twee 'aannemelijk' is, is het geen spelletje.



Dat je topic puur uit nieuwsgierigheid is geloof ik niks van, althans niet het soort nieuwsgierigheid dat je ons wil laten geloven.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien istie wel gewoon bezet.
Of misschien moest hij inderdaad gewoon even nadenken waar jullie elkaar eerder hadden ontmoet. Zoals hij zei dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat moest hij dan zeggen? Oh ja lekker ding dat je bent! Tuurlijk weet ik wie je bent!
Ik denk dat je het wat groter maakt dan het is. Je kent die man niet en toch weet je (denk je) feilloos zijn gedachtes te kunnen lezen aan de hand van wat vage gedragingen.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft in je OP aan dat je al had gezien dat je door hem gespot was en even later geef je aan dat bij de bar je toen pas zag dat hij het was.



Eh, dan deed jij toch precies hetzelfde als wat je je nu afvraagt over hem? Net doen alsof.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Er is een mogelijkheid dat hij zich je écht niet herinnerde en dat het allemaal in je verbeelding zat dat hij van je onder de indruk was. Maar dat jij ernstig verliefd bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En het is mogelijk dat hij verliefd is maar dat hij gelooft dat jij dat niet bent en daarom voor "zelfbehoud" gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Komt overigens vaak voor, vooral in romannetjes, die zoals je weet, niet echt zijn.



En als ze elkaar tenslotte toch krijgen dan vraag ik me af hoe fijn die relatie nou echt geworden kan zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:iceteapeach schreef op 15 maart 2017 @ 07:17:

Je geeft in je OP aan dat je al had gezien dat je door hem gespot was en even later geef je aan dat bij de bar je toen pas zag dat hij het was.



Eh, dan deed jij toch precies hetzelfde als wat je je nu afvraagt over hem? Net doen alsof.



Precies dit. Waarom moet hij in katzwijm vallen maar mag jij wel koeltjes in de rondte socializen? Je had hem.ook om de hals kunnen vallen of heel enthousiast kunnen doen toen je hem zag.

Dat doe ik al bij vage kennissen, laat staan bij een evt love interest.
quote:retrostar schreef op 15 maart 2017 @ 07:54:

Komt overigens vaak voor, vooral in romannetjes, die zoals je weet, niet echt zijn.



En als ze elkaar tenslotte toch krijgen dan vraag ik me af hoe fijn die relatie nou echt geworden kan zijn.Vaak is er dan ook een fantastisch knappe andere dame die zijn zus blijkt te zijn. Of een valse meid die zijn ouders beter geschikt achten en die net doet alsof.
Alle reacties Link kopieren
Jullie waren in een openbare ruimte, en er stond een gezamenlijke vriendin bij. Wat had je gewild dat hij gezegd had? "Ik heb je de vorige keer gezien en toen ben ik op slag stapelverliefd geworden"? Was ook wel een beetje gek geweest niet?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Hij deed toch niet alsof hij het niet wist? Hij herkende je toch?



Misschien heeft hij gewoon een goed geheugen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Misschien zie je dingen die je wilt zien en die er niet zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hij zag je voor de tweede keer en heeft geen idee dat hij in jouw fantasie al jouw vriend is geworden , inderdaad vanuit jouw fantasie reageert hij raar en zou ik ook stomverbaasd zijn. In de realiteit reageert hij dood normaal . Schakel je verwachtingen uit en leer hem lekker kennen , enjoy , als je zo doorgaat blijf je langer dan "bewust" single .
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 15 maart 2017 @ 02:01:

[...]





Als optie twee 'aannemelijk' is, is het geen spelletje.



Dat je topic puur uit nieuwsgierigheid is geloof ik niks van, althans niet het soort nieuwsgierigheid dat je ons wil laten geloven.Dat denk ik wel. Vanwaar die argwaan?
Hoe had je dan liever gezien hoe hij zou reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven