Wat is dat toch?

15-03-2017 00:50 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik bewust vrijgezel en heb het prima naar mijn zin. Ik sluit relaties niet uit maar ik ga er ook niet naar op zoek. Het komt ook niet vaak voor dat ik onder de indruk ben, dus misschien komt mijn vraag voort uit gebrek aan ervaring.



Een paar maanden geleden kwam ik een leuke man tegen. Onze ontmoeting was kort maar krachtig genoeg om indruk op elkaar te maken. Dat zag ik heel duidelijk van zijn kant (hij heeft bepaalde posities waar hij volledig zelfverzekerd overkwam maar zenuwachtig tegenover mij).



Vorige week waren we weer op dezelfde activiteit. Ik had genoeg aandacht besteed aan mijn uiterlijk, en zag al dat ik gespot was door hem. Hierna bleef iedereen borrelen en af en toe zag ik hem even maar we waren beide constant in gesprek met iemand. Op een gegeven moment stond ik met een gemeenschappelijke vriendin aan de bar om drinken te halen waar hij toevallig ook stond. Mijn vriendin begon tegen hem te kletsen en ik zag toen pas dat hij het was. Ze stelde ons weer aan elkaar voor en ik reageerde "normaal/spontaan" maar viel bijna achterover van zijn reactie. Hij zei: "O ja ik ken je nog van vorig activiteit, moest even nadenken waar ik je ookal weer zag."



Er is geen twijfel mogelijk dat dat klopt. Niet vanwege overschot aan zelfvertrouwen van mijn kant, maar vanwege de eerste ontmoeting en de overdreven manier waarop hij deed alsof hij het even niet wist.



Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima. Maar ben nu zo nieuwsgierig naar de verklaring van deze situatie! Waarom die nonchalante, ongeïnteresseerde houding terwijl het duidelijk anders is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 15 maart 2017 @ 08:38:

Nou ik kan me voorstellen dat hij a) uit zenuwen er iets uit flapte of b) hij cool wou overkomen wat niet lukte of c) afstand wil bewaren omdat hij bezet is.

Ik vind het geen leuke reactie. Maar omdat je niet weet waaruit het voortkomt, vind ik meteen helemaal afknappen wat al te hard. Ik zou hem nog wel een kans geven, in het geval je geïnteresseerd bent.Als a en b van toepassing zijn dan zou mijn reactie idd te radicaal zijn. Begreep zijn reactie echt niet. Ik weet dat hij niet bezet is.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:52:

[...]





Als a en b van toepassing zijn dan zou mijn reactie idd te radicaal zijn. Begreep zijn reactie echt niet. Ik weet dat hij niet bezet is.Ik denk dat hij misschien wat onhandig was, meer niet. Maak het niet groter dan het is 84roosje
Alle reacties Link kopieren
En misschien is het optie d) aantrekken en afstoten. Dan kom je daar vanzelf achter.

Maar a of b ligt meer voor de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 15 maart 2017 @ 08:40:

Als ik jou leuk zou vinden, maar ik krijg de indruk dat jij me niet leuk vindt dan zou ik zoiets ook kunnen zeggen. Ik weet niet iets van mijn hart beschermen of zo denk ik.Dus uit zelfbescherming? Dus hij zou misschien denken dat hij maar cool moet gaan doen om een afwijzing te voorkomen?
Ik denk dat je beter nog even fijn vrijgezel kan blijven.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:58:

[...]





Dus uit zelfbescherming? Dus hij zou misschien denken dat hij maar cool moet gaan doen om een afwijzing te voorkomen?Als jij hem leuk vind stap je toch gewoon op hem af om te vragen of hij een drankje wil doen. Als je liever single blijft kan je je beter met andere dingen bezig houden
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je herkenning of een verklaring wil horen en daarom dit topic opent. Maar vooralsnog sla je alle andere verklaringen dan die dat hij helemaal ondersteboven van je is af. Oke.
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Alle reacties Link kopieren
quote:Samske06 schreef op 15 maart 2017 @ 09:16:

Je geeft aan dat je herkenning of een verklaring wil horen en daarom dit topic opent. Maar vooralsnog sla je alle andere verklaringen dan die dat hij helemaal ondersteboven van je is af. Oke.



Vanwege kenissen die ook op dit forum zouden zitten heb ik bepaalde details weggelaten. Daarom weet ik van bepaalde dingen zeker dat het niet waar is.



Daarnaast klonken een aantal wel aannemelijk en daarom zou ik mij misschien weer anders opstellen als ik hem weer zou zien.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 09:24:

[...]





Vanwege kenissen die ook op dit forum zouden zitten heb ik bepaalde details weggelaten. Daarom weet ik van bepaalde dingen zeker dat het niet waar is.



Daarnaast klonken een aantal wel aannemelijk en daarom zou ik mij misschien weer anders opstellen als ik hem weer zou zien.Wat wil je? Wil je met hem daten of wil je alleen maar bevestigd hebben dat hij ondersteboven van je is?
Alle reacties Link kopieren
En dan begin je je openingspost met ik ben bewust vrijgezel.



Vrouw wat ken jij jezelf slecht.
Alle reacties Link kopieren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 08:58:

[...]





Dus uit zelfbescherming? Dus hij zou misschien denken dat hij maar cool moet gaan doen om een afwijzing te voorkomen?Dat weet ik natuurlijk niet, ik ken hem verder niet. Ik denk wel dat je teveel invult, maar dat is wat anders.
quote:spell68 schreef op 15 maart 2017 @ 09:52:

[...]





Dat weet ik natuurlijk niet, ik ken hem verder niet. Ik denk wel dat je teveel invult, maar dat is wat anders.Je gaat niet in op de vraag wat je er mee wil, ik vind het toch wel van belang.
quote:Zinerva schreef op 15 maart 2017 @ 09:03:

[...]





Als jij hem leuk vind stap je toch gewoon op hem af om te vragen of hij een drankje wil doen. Als je liever single blijft kan je je beter met andere dingen bezig houdenPrecies. TO, kun je dit toelichten? Wat maakt hem voor jou interessant? Waarom wil je dit niet verder onderzoeken in een date-fase? En als je vrijgezel wil blijven, zou je nu toch zeer tevreden met de gang van zaken moeten zijn? Maar er wurmt iets... Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:VesperLynd schreef op 15 maart 2017 @ 09:55:

[...]





Precies. TO, kun je dit toelichten? Wat maakt hem voor jou interessant? Waarom wil je dit niet verder onderzoeken in een date-fase? En als je vrijgezel wil blijven, zou je nu toch zeer tevreden met de gang van zaken moeten zijn? Maar er wurmt iets... Wat is dat?Toen hij die opmerking maakte was ik best wel verbaasd en ging verder met waar ik mee bezig was. Later zei die vriendin dat ze het vreemd vond omdat hij haar na de eerste ontmoeting haar uithoorde over mij. Dit wist ik nog niet. Toen ik dit topic opende was het puur vanwege nieuwsgierigheid, maar begrijp nu dat ik misschien te hard ben. Wat "wurmt" is dat ik niet snel iemand leuk vind, en dat hij zich zo gedraagt terwijl ik dacht dat het wederzijds was.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kwam de inleiding in mijn OP arrogante over maar dat is niet de bedoeling. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik een prima leven heb en alleen een relatie wil als diegene daadwerkelijk iets gaat toevoegen aan mijn leven (serieuze langdurige relatie). Ik bedoel niet meer of minder dan wat er staat.



Ik ben trouwens meer van dat de man de vrouw op date vraagt. Als hij dat had gedaan had ik ingestemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het zomaar kan dat hij zo reageerde omdat hij zich geen houding wist te geven. Dat hij dacht, ik doe niet zo enthousiast omdat ik niet weet hoe zij over mij denkt. Onzekerheid?

Hoe lang was de vorige ontmoeting geleden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapara schreef op 15 maart 2017 @ 10:30:

Ik denk dat het zomaar kan dat hij zo reageerde omdat hij zich geen houding wist te geven. Dat hij dacht, ik doe niet zo enthousiast omdat ik niet weet hoe zij over mij denkt. Onzekerheid?

Hoe lang was de vorige ontmoeting geleden?



Dat zou inderdaad kunnen, hoewel ik vriendelijk heb gezegd dat ik hem nog wel ken van de vorige ontmoeting en dat we samen een activiteit moesten uitvoeren (waarin we elk vrije seconde aan het kletsen waren).



De eerste ontmoeting was met de jaarwisseling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 15 maart 2017 @ 09:54:

[...]





Je gaat niet in op de vraag wat je er mee wil, ik vind het toch wel van belang.Wat ik waar mee wil? Ik begrijp je vraag niet.
quote:84roosje schreef op 15 maart 2017 @ 10:10:

Misschien kwam de inleiding in mijn OP arrogante over maar dat is niet de bedoeling. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik een prima leven heb en alleen een relatie wil als diegene daadwerkelijk iets gaat toevoegen aan mijn leven (serieuze langdurige relatie). Ik bedoel niet meer of minder dan wat er staat.



Ik ben trouwens meer van dat de man de vrouw op date vraagt. Als hij dat had gedaan had ik ingestemd.Nou, misschien komt dat nog bij een volgende 'activiteit'. Niet meer druk om maken en door met je prima leven zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Vermoeiend als je nu al moet analyseren wat hij wel/niet bedoelt.

En dat dat afhangt van de houding die hij aanneemt.

En afhankelijk daarvan hoe jij je moet opstellen (dus welke houding jij dan het beste kunt aannemen).

Dat draait dus allemaal op hoe hij overkomt/wil komen op jou en hoe jij wil overkomen op hem en wat daar dan achter kan zitten.



Wees gewoon spontaan jezelf, maak gewoon zelf een praatje met hem volgende keer en kijk gewoon hoe dat loopt.

Zelfs als het wederzijds is hoeft iemand toch niet vanaf de eerste minuut dolverliefd te zijn op jou?

En gedrag wat jij daaraan koppelt wat zou duiden op dat het wederzijds zou zijn als hij jou echt leuk zou vinden: dan zou hij direct in aktie horen te komen om op jou af te stappen om te proberen een date of minstens jeuw nummer te krijgen?

Anders knap jij meteen alweer af?



Is het niet genoeg dat hij interesse toont, voorzichtig informeert bij je vriendin/anderen?

Misschien heeft hij zijn redenen om er niet meteen bovenop te springen, wil hij eerst vaker zien in een onbevangen setting om wat meer te weten te komen over jou (dan hij nu weet en dat puur is op je uiterlijk alvast aantrekkelijk vinden)?



Wees dus gewoon jezelf, spontaan, onbevangen.

Waarom zou het zo erg zijn om te laten merken dat je hem interessant/leuk vindt zonder dat/voordat jij er eerst helemaal zeker bent dat dat wederzijds is?

Waarom zou hij zo ondersteboven en heel zeker over (gevoelens voor) jou moeten zijn als hij je nog helemaal niet ként?

Lijkt me dat ook nog belangrijk is wie jij bént, jouw karakter, persoonlijkheid enz, hoe je op elkaar reageert (en vaker dan een enkele keer)?



Misschien koppel jij nogal bepaalde verwachtingen aan hoe "verliefd gedrag" eruit hoort te zien en dan vanuit projectie: hoe jij dan zou doen/gedragen tegen jou als je in zijn schoenen stond en jou leuk zou vinden.

Want dat is het nadeel van "analyseren": jij zoekt naar signalen van wederzijdsheid en de interpretatie van allerlei signalen (blikken, lichaamstaal, woorden, enz) en daar zit een eigen filter op hoe je die uitlegt (door jouw ogen gezien wat dat kan betekenen en proberen door zijn ogen te kijken naar jou/ de situatie).



Ook al heb jij misschien ook indruk op hem gemaakt, het is idd wat je zegt: een (eerste) indruk.

Op het eerste gezicht dus.

Een beeld wat je van elkaar hebt nav 1 ontmoeting.

Stel je daar niet teveel van voor: je kent elkaar dan nog helemaal niet, hooguit nodigt het uit om jou beter te willen leren kennen.



Leg het niet zo op een weegschaal, blijf gewoon spontaan, goedlachs, losjes en onbevangen.

(ipv hoop en verwachtingen, signalen zoeken wat hij van je vindt, er vertrouwen in krijgen of afknappen enz).

Een man kan ook onzeker zijn over hoe jou te benaderen en een goed moment afwachten, het is niet zo dat iedereen zomaar op een ander die hij leuk vindt afstapt.

Je kan zo'n moment aan de bar ook aangrijpen als een kans om in contact te komen.

Je had zelf ook met humor kunnen vissen reageren bijvoorbeeld.

Als hij werkelijk heeft geinformeerd bij die vriendin dan gaat hij er misschien op zijn beurt weer vanuit dat jij dat wel weet (ook weer een aanname, nl dat vriendinnen elkaar alles vertellen?) en dit zijn manier om zich een houding te geven



Als het idd wederzijdse verliefdheid zou worden is die hele onzekere periode van om elkaar heen draaien achteraf juist zo'n leuke en spannende tijd.

In de gaten houden, naar elkaar kijken als je denkt dat hij niet kijkt en andersom, verlangen naar een volgende ontmoeting en hopen dat ie er de volgende keer ook weer zal zijn en hoe hij op jou zal reageren: allemaal dingen die overgeslagen lijken te worden in het datingproces van tegenwoordig, waarin verwacht wordt dat na een eerste indruk meteen aktie moet komen (mobiele nummer vragen, appen, date afspreken).



Ik denk dat weleens onderschat wordt hoe dat spannende stukje onzekerheid en spontaniteit en elkaar aftasten weleens belangrijk kan zijn in het ontstaan van verliefde gevoelens: er wordt dan al verwacht dat dat er moet zíjn en er zsm duidelijkheid en zekerheid moet zijn aan beide kanten.



Je ziet: analyseren kan ik ook, haha



Als je elkaar spontaan ergens leert kennen is het imo doodnormaal dat je eerst wat om elkaar heen draalt, en wat meer "info" (lichaamstaal en blikken die duiden op interesse enz) wil alvorens er een stap gezet wordt en misschien wel júist "enger" is naarmate je iemand echt ziet staan/zitten. En dat is een gelegenheid om op een natuurlijke en nonchalante manier een vervolg eraan te kunnen geven, je te vragen of je mee gaat om nog ff ergens iets te drinken oid, (ipv uit het niks op je af stappen en je op date of om je nummer te vragen).



Kijk het gewoon eens aan, en als je wil dat hij initiatief neemt, laat dan ook zelf merken dat je hem ziet zitten, dat geeft hem -als het wederzijds is- ook de nodige bevestiging dat je daar op in zult gaan.

En bedenk hoe erg het nou helemaal is als jij verliefderig bent op hem en hij niet op jou zou zijn?

Dat is jammer, maar geen afgang oid, dat zal hij eerder vleiend vinden.

Voel gewoon wat jij voelt en dan kijken wat eruit komt.

Probeer een beetje om jezelf te lachen daarbij, relativeer het, het is geen levensbelang, zeker niet als je weet dat je het als single idd ook naar je zin hebt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 15 maart 2017 @ 11:18:

[...]





Nou, misschien komt dat nog bij een volgende 'activiteit'. Niet meer druk om maken en door met je prima leven zou ik zeggen.



Saz zegt het wat kernachtiger

+ 1.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 15 maart 2017 @ 11:46:

Vermoeiend als je nu al moet analyseren wat hij wel/niet bedoelt. Het is een oprechte vraag, en ik vind het heel interessant. Absoluut niet vermoeiend

En dat dat afhangt van de houding die hij aanneemt.

En afhankelijk daarvan hoe jij je moet opstellen (dus welke houding jij dan het beste kunt aannemen).

Dat draait dus allemaal op hoe hij overkomt/wil komen op jou en hoe jij wil overkomen op hem en wat daar dan achter kan zitten.



Wees gewoon spontaan jezelf, maak gewoon zelf een praatje met hem volgende keer en kijk gewoon hoe dat loopt.

Zelfs als het wederzijds is hoeft iemand toch niet vanaf de eerste minuut dolverliefd te zijn op jou? Ik proef uit meerdere reacties dat het lijkt alsof ik die verwachting heb. Dit is zo'n pril begin (en misschien einde), dat ik totaal geen verwachtingen had behalve evt verder kletsen. Maar het doen alsof hij moeite moest doen om zich te herinneren wie ik was is wel het andere uiterste

En gedrag wat jij daaraan koppelt wat zou duiden op dat het wederzijds zou zijn als hij jou echt leuk zou vinden: dan zou hij direct in aktie horen te komen om op jou af te stappen om te proberen een date of minstens jeuw nummer te krijgen?

Anders knap jij meteen alweer af? Zeker niet. Wat jij verderop zegt: juist het begin, de spanning, is leuk.



Is het niet genoeg dat hij interesse toont, voorzichtig informeert bij je vriendin/anderen?

Misschien heeft hij zijn redenen om er niet meteen bovenop te springen, wil hij eerst vaker zien in een onbevangen setting om wat meer te weten te komen over jou (dan hij nu weet en dat puur is op je uiterlijk alvast aantrekkelijk vinden)?



Wees dus gewoon jezelf, spontaan, onbevangen. Dat ben ik ook gebleven. Toen hij vertrok groette hij en ik groette vriendelijk terug.

Waarom zou het zo erg zijn om te laten merken dat je hem interessant/leuk vindt zonder dat/voordat jij er eerst helemaal zeker bent dat dat wederzijds is? Ik was even open en toegankelijk als altijd en het was ontzettend leuk bij de eerste ontmoeting.

Waarom zou hij zo ondersteboven en heel zeker over (gevoelens voor) jou moeten zijn als hij je nog helemaal niet ként? Nogmaals, het doen alsof hij mij even niet meer kende is wel het andere uiterste.

Lijkt me dat ook nog belangrijk is wie jij bént, jouw karakter, persoonlijkheid enz, hoe je op elkaar reageert (en vaker dan een enkele keer)?



Misschien koppel jij nogal bepaalde verwachtingen aan hoe "verliefd gedrag" eruit hoort te zien en dan vanuit projectie: hoe jij dan zou doen/gedragen tegen jou als je in zijn schoenen stond en jou leuk zou vinden. Dat is niet helemaal waar. Ik had geen verwachting van heb behalve een leuk praatje zoals ik bij ieder ander had

Want dat is het nadeel van "analyseren": jij zoekt naar signalen van wederzijdsheid en de interpretatie van allerlei signalen (blikken, lichaamstaal, woorden, enz) en daar zit een eigen filter op hoe je die uitlegt (door jouw ogen gezien wat dat kan betekenen en proberen door zijn ogen te kijken naar jou/ de situatie).



Ook al heb jij misschien ook indruk op hem gemaakt, het is idd wat je zegt: een (eerste) indruk.

Op het eerste gezicht dus.

Een beeld wat je van elkaar hebt nav 1 ontmoeting.

Stel je daar niet teveel van voor: je kent elkaar dan nog helemaal niet, hooguit nodigt het uit om jou beter te willen leren kennen.



Leg het niet zo op een weegschaal, blijf gewoon spontaan, goedlachs, losjes en onbevangen.

(ipv hoop en verwachtingen, signalen zoeken wat hij van je vindt, er vertrouwen in krijgen of afknappen enz).

Een man kan ook onzeker zijn over hoe jou te benaderen en een goed moment afwachten, het is niet zo dat iedereen zomaar op een ander die hij leuk vindt afstapt.

Je kan zo'n moment aan de bar ook aangrijpen als een kans om in contact te komen.

Je had zelf ook met humor kunnen vissen reageren bijvoorbeeld.

Als hij werkelijk heeft geinformeerd bij die vriendin dan gaat hij er misschien op zijn beurt weer vanuit dat jij dat wel weet (ook weer een aanname, nl dat vriendinnen elkaar alles vertellen?) en dit zijn manier om zich een houding te geven



Als het idd wederzijdse verliefdheid zou worden is die hele onzekere periode van om elkaar heen draaien achteraf juist zo'n leuke en spannende tijd.

In de gaten houden, naar elkaar kijken als je denkt dat hij niet kijkt en andersom, verlangen naar een volgende ontmoeting en hopen dat ie er de volgende keer ook weer zal zijn en hoe hij op jou zal reageren: allemaal dingen die overgeslagen lijken te worden in het datingproces van tegenwoordig, waarin verwacht wordt dat na een eerste indruk meteen aktie moet komen (mobiele nummer vragen, appen, date afspreken).



Ik denk dat weleens onderschat wordt hoe dat spannende stukje onzekerheid en spontaniteit en elkaar aftasten weleens belangrijk kan zijn in het ontstaan van verliefde gevoelens: er wordt dan al verwacht dat dat er moet zíjn en er zsm duidelijkheid en zekerheid moet zijn aan beide kanten.



Je ziet: analyseren kan ik ook, haha



Als je elkaar spontaan ergens leert kennen is het imo doodnormaal dat je eerst wat om elkaar heen draalt, en wat meer "info" (lichaamstaal en blikken die duiden op interesse enz) wil alvorens er een stap gezet wordt en misschien wel júist "enger" is naarmate je iemand echt ziet staan/zitten. En dat is een gelegenheid om op een natuurlijke en nonchalante manier een vervolg eraan te kunnen geven, je te vragen of je mee gaat om nog ff ergens iets te drinken oid, (ipv uit het niks op je af stappen en je op date of om je nummer te vragen).



Kijk het gewoon eens aan, en als je wil dat hij initiatief neemt, laat dan ook zelf merken dat je hem ziet zitten, dat geeft hem -als het wederzijds is- ook de nodige bevestiging dat je daar op in zult gaan. Ik ben benieuwd hoe hij zal zijn als ik hem weer eens zou tegenkomen

En bedenk hoe erg het nou helemaal is als jij verliefderig bent op hem en hij niet op jou zou zijn? Van verliefdheid is nog geen sprake (van beide kanten niet). Wel wederzijds interesse. Mocht het alleen van mijn kant zijn dan is dat ook terecht. Het is nl een ontzettend leuke, talentvolle, spontane man.

Dat is jammer, maar geen afgang oid, dat zal hij eerder vleiend vinden.

Voel gewoon wat jij voelt en dan kijken wat eruit komt.

Probeer een beetje om jezelf te lachen daarbij, relativeer het, het is geen levensbelang, zeker niet als je weet dat je het als single idd ook naar je zin hebt. Ik heb geprobeerd in min OP duidelijk te maken dat dit puur uit nieuwsgierigheid is. Zeker geen levensbelang. Eigenlijk dacht ik dat er geen vervolg zou zijn tussen 'ons' bij het typen van de OP. Door een aantal reacties ben ik wat bijgedraaid en zal ik evt de volgende ontmoeting eerst maar afwachten
Weer een TO die advies vraagt en vervolgens op iedere suggestie een weerwoord heeft.

Zoek het dan lekker zelf uit zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ergens te lezen dat je alweer afgeknapt was.

Ik doelde niet zozeer op de situatie, maar de toekomstige situatie (vanaf afgelopen keer dus): je vroeg je af hoe je nu op te stellen.

Zoek er niks achter en blijf (net zo) relaxt in hoe het nu verder gaat.

Volgende keer nieuwe kansen, dus succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven