wat klagen over mijn man

31-05-2012 10:54 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertrekt om 6.30 naar zijn werk, komt om 3 thuis, gaat in de zetel liggen en slaapt . Als hij wakker wordt blijft hij in de zetel liggen en kijkt hij t.v. totdat hij slapen gaat! :mad:

Meer kan ik eigenlijk niet over hem vertellen want dat is ongeveer zijn leven. Er zijn zoveel klusjes te doen rond en in ons huis maar die worden niet gedaan.

Mijn geduld is bijna op!

Zijn de meeste mannen zo of is mijn man een uitzondering? :cry:
Donkeyshot schreef op 31 mei 2012 @ 16:07:

[...]





is een aantal vrouwen de hele emancipatie opeens vergeten 8-P


Mijn vriendin dus. Kan nog geen lamp in een fitting schroeven. Die zit liever de hele nacht in het donker totdat ik thuiskom dan dat ze dat simpele klusje klaart.



En nadat ik de lamp erin heb geschroefd mag ik ook de vaatwasser in ruimen, de wc-schrobben.

Puur opportunisme.

Verder is ze wel lief. :)
Alle reacties Link kopieren
@ TO,



Mischien moet je invervolg maar een dagboek gaan aanschaffen voor dit soort dingen als je dit toch niet wil uitpluizen hoe en waarom. En invervolg wat beter nadenken als je dit op een forum zet waar je bijna niks overjezelf kwijt wil.
Quote tartufone:

.. Ik ken in mijn kennissenkring maar 1 vrouw die zelf haar lampjes kan aansluiten, haar gaten in de muur boort enz.., dit heeft zij zichzelf aangeleerd na haar scheiding, ze heeft dat niet van huis uit meegekregenHoeveel dames hier zijn in staat om deze klussen zelf uit te voeren? Schilderijtje ophangen? Nieuwe wasmachine aansluiten? autoband verwisselen dat soort klussen..



Van welk jaar ben jij? Ik ben 'al' 40, maar mijn opvoeding staat blijkbaar mjjlenver bij die van jou vandaan.

Zou ook niet een kerel kunnen hebben die zo denkt, gaat ie eerst maar leren koken, strijken etc en laat mij lekker een muurtje verven als ik daar zin in heb.



Dat je dat van jouw opvoeding hebt meegekregen, ok, dat snap ik dan.

Maar vervolgens ben je dan volwassen en kun je die achterhaalde rollenpatronen toch loslaten? En niet omdat het moet, maar omdat je geen afhankelijk vrouwtje wilt zijn?



Ik wed dat het bij jou en je man ook nooit is opgekomen, laat staan besproken, dat HIJ minder ging werken toen de kinderen kwamen..?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet altijd alles te kunnen? Ik klus ook braaf mee met mijn man, maar hij kan echt alles reparen, installeren etc.. Om nou te beweren dat ik dit ook allemaal zou kunnen als ik het zou willen leren is natuurlijk onzin. Dan hoef je ook niemand meer in te huren, want je kan alles toch zelf leren. (Dat dacht de vorige bewoner van ons huis helaas ook.....)
Spanjaard? Is het dan niet gewoon een late en lange siësta? :-d
Alle reacties Link kopieren
manondessources schreef op 31 mei 2012 @ 16:23:

Je hoeft toch niet altijd alles te kunnen? Ik klus ook braaf mee met mijn man, maar hij kan echt alles reparen, installeren etc.. Om nou te beweren dat ik dit ook allemaal zou kunnen als ik het zou willen leren is natuurlijk onzin. Dan hoef je ook niemand meer in te huren, want je kan alles toch zelf leren. (Dat dacht de vorige bewoner van ons huis helaas ook.....)




Nee, je hoeft niet alles zelf te kunnen. Maar het is wel zo handig als je zelfredzaam bent; de eenvoudige basisdingen in huis kunt fixen en je eigen huishouden kunt voeren.



Daarnaast is het niet fair om van je man te verwachten dat hij de klusjes opknapt (of van je vrouw dat ze altijd kookt) omdát hij een man is en dús beter, want dat is gewoon dikke vette onzin.
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 13:11:

[...]





Het schijnt dat er tegenwoordig van je verwacht wordt als ouder, dat je participeert op school, dat je aanwezig bent bij activiteiten, dat je aanwezig bent bij begeleiding van uitjes enz.




Ja, maar dat maakt het leven niet specifiek zwaarder als je werkt of niet werkt. Want als werkende moeder ging ik ook mee. De ene keer ik, andere keer de vader.



Genoeg thuisblijfmoeders die hier geen tijd voor konden vinden. Dat vond ik dan wel weer raar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 13:23:

[...]





Met je vorige post was ik het eens, met deze niet. De meeste mannen die ik ken kunnen niet koken. Ik denk dat mensen (kinderen) zo nog steeds niet worden opgevoed, wel traditioneel.
Nou, niet in mijn omgeving
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 13:26:

[...]





Vind ik dus absoluut niet. Ik ken in mijn kennissenkring maar 1 vrouw die zelf haar lampjes kan aansluiten, haar gaten in de muur boort enz.., dit heeft zij zichzelf aangeleerd na haar scheiding, ze heeft dat niet "van huis uit meegekregen". Hoeveel dames hier zijn in staat om deze klussen zelf uit te voeren? Schilderijtje ophangen? Nieuwe wasmachine aansluiten? autoband verwisselen dat soort klussen.
Nou, behalve het schilderijtje ophangen kan ik dat dus allemaal beter dan mijn man. En ik kan wél schilderijtje ophangen, maar dat kan hij dus ook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 13:36:

[...]





Helemaal prima dat jij dat kan, en natuurlijk kunnen vrouwen dit leren. Ik stelde dat mannen dit vaker kunnen omdat zij dit "van huis uit" geleerd hebben,




misschien helpt het dan dat mijn vader alleen dochters had, die best wel interesse hadden in klussen. Maarja, ik heb dan ook van mijn vader leren koken ;-)



Mijn man hoefde niets te doen in huis, allemaal technische broers en zussen die het koken en opruimen wel deden, gelukkig is dat nu anders! Enneh. hij pakt ook uit zichzelf dingen aan.



TO, ik denk dat je je man hier toch eens op aan moet spreken dan. Ook in de Spaanse cultuur doen mannen activiteiten naast hun werk. het leven is niet één doel bereiken en dan op je (luie) gat gaan zitten, wachten tot het voorbij is.
Later is nu
dreamer schreef op 31 mei 2012 @ 17:33:

[...]

TO, ik denk dat je je man hier toch eens op aan moet spreken dan. Ook in de Spaanse cultuur doen mannen activiteiten naast hun werk. het leven is niet één doel bereiken en dan op je (luie) gat gaan zitten, wachten tot het voorbij is.


Ik kan me dus voorstellen dat mans lamlendigheid voortkomt uit het feit dat er niet veel voor hem te doen is in dit land. Was hij in Spanje dan ging hij met zijn makkers achter stieren aanrennen, of vrouwtjes kijken op de Ramblas. Nu hij getemd is door zijn Nederlandse vrouw en verder niet echt aansluiting vindt in deze maatschappij is hij veranderd in een goedaardige maar lamlendige Spanjool die eigenlijk best wel tevreden is maar verder geen drive heeft.



Ik zeg maar wat bij gebrek aan info :)
Alle reacties Link kopieren
Nah Kadanz, in Spanje zie ik ook vaders voetballen met hun zonen (of is dat het probleem, heeft TO alleen maar dochters en denkt man dat die dús met poppen spelen? :sarcastis )



TO, wat nou als je je man eens vertelt, dat jij het leuk(er) zou vinden eens wat met hém te doen. EN ja, dan begin je met een terrasje (wanneer het weer beter is) en dan begin je onder het genot van wat tapas en een glaasje sangria over jullie leven. Wat hij nog meer zou willen en dergelijke.



Hoe staat het met andere familie? Wonen die ook hier of nog in Spanje? Gaan jullie daarheen en is hij dan wel bewegelijker?



Ik zou idd ook niet goed worden van een continue op de bank/stoel zittende man. Aan de andere kant, wanneer mijn man niet thuis, is dat vaak wegens werk of activiteiten, die hij zonder mij onderneemt. Zoals ik van huis ben wegens activiteiten, die IK zonder hem onderneem.

Als we samen thuis zijn, zitten we wel vaak sámen op de bank tv te kijken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tja, en soms werkt de schok het beste. Parkeer de koters bij je ouders, verkoop de TV en van het geld regel je een weekendje weg incl. champagne-ontbijt.



Want laten we eerlijk zijn, meneer zit niet op de bank omdat jullie een sprankelend huwelijk hebben. Nee, jij zit hier te zeuren.



(N.B. Ik begrijp echt hoe het kan lopen hoor. Ik wil het gewoon even van de andere kant laten zien.)
Alle reacties Link kopieren
simpele constatering: waarom klagen vrouwen vaker over hun man, dan andersom?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een vrouwenforum, daar ligt het aan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Uuhh, Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat deze beste meneer wel eens moe zou kunnen zijn na het werk? Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Hahaha
Ga in therapie!
Wat een achterlijk woord, huisvrouw. Alsof je als vrouw alleen met het huishouden bezig bent als je thuis bent. Dat huis kan me overigens gestolen worden. Het is best schoon en opgeruimd, iedereen krijgt hier elke dag een voedzame en lekkere maaltijd en de boodschappen worden meestal door mij gedaan. Er zijn altijd schone kleren en de bieb boeken worden op tijd weer ingeleverd.



Ik ben thuis, met onze zoon van 3. Ik ben geen huisvrouw of thuisblijfmoeder. Wat een betutteling en kortzichtigheid straalt er af van die namen. Ik studeer als zoon naar de peuterspeelzaal is, doe vrijwilligerswerk, sport, lees, fiets en geniet me gek. Zo'n driejarige kost veel tijd qua opvoeding en verzorging. Verder heb ik een rijk sociaal leven en doe ik veel voor andere mensen.



Het idee dat er verder niets is dan het huishouden als je geen betaalde baan hebt is zo achterhaalt en ouderwets.



Mijn man doet ondertussen wat hij het leukste vind en waar hij goed in is. Zijn werk. Hij verdient er genoeg geld mee. En nee, ik koop er geen leuke dingetjes van om ons huis op te leuken. We sparen veel en geven niet veen om materiële zaken. Waar we enorm van genieten is de tijd we we samen hebben in het weekend en in de avonduren.



TO, ik raad je aan om met je man te praten over de passie in jullie leven. Wat denk je als je wakker word? Wat zou je willen met je leven? Hebben jullie nog gezamenlijke doelen voor ogen? Sta je nog stil bij het gevoel van de ander? Waar word je blij van, wat zijn je wensen?



Praat, praat en praat dan nog eens.



Succes.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdh schreef op 04 juni 2012 @ 14:17:

Wat een achterlijk woord, huisvrouw. Alsof je als vrouw alleen met het huishouden bezig bent als je thuis bent. Dat huis kan me overigens gestolen worden. Het is best schoon en opgeruimd, iedereen krijgt hier elke dag een voedzame en lekkere maaltijd en de boodschappen worden meestal door mij gedaan. Er zijn altijd schone kleren en de bieb boeken worden op tijd weer ingeleverd.



Ik ben thuis, met onze zoon van 3. Ik ben geen huisvrouw of thuisblijfmoeder. Wat een betutteling en kortzichtigheid straalt er af van die namen. Ik studeer als zoon naar de peuterspeelzaal is, doe vrijwilligerswerk, sport, lees, fiets en geniet me gek. Zo'n driejarige kost veel tijd qua opvoeding en verzorging. Verder heb ik een rijk sociaal leven en doe ik veel voor andere mensen.



Het idee dat er verder niets is dan het huishouden als je geen betaalde baan hebt is zo achterhaalt en ouderwets.



Mijn man doet ondertussen wat hij het leukste vind en waar hij goed in is. Zijn werk. Hij verdient er genoeg geld mee. En nee, ik koop er geen leuke dingetjes van om ons huis op te leuken. We sparen veel en geven niet veen om materiële zaken. Waar we enorm van genieten is de tijd we we samen hebben in het weekend en in de avonduren.



TO, ik raad je aan om met je man te praten over de passie in jullie leven. Wat denk je als je wakker word? Wat zou je willen met je leven? Hebben jullie nog gezamenlijke doelen voor ogen? Sta je nog stil bij het gevoel van de ander? Waar word je blij van, wat zijn je wensen?



Praat, praat en praat dan nog eens.



Succes.



Wat wil je dan horen? Werkloze? Deeltijdstudent?

Feit is dat de activiteiten die jij opnoemt ook gedaan worden door vrouwen met een baan. Die doen ook gewoon boodschappen, zorgen goed voor hun kind en zetten iedere avond (als hun vent niet kookt) een gezonde maaltijd op tafel.



Dat jij ervoor kiest om je loopbaan te stoppen, enorme financiele risico's te lopen, een pensioengat van hier tot Tokio op te bouwen.... je moet het allemaal zelf weten. Maar om dan te gaan piepen dat je de namen voor het nietsdoen te betuttelend vindt...



Dát vind ik pas achterlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:wijenzo schreef op 04 juni 2012 @ 00:13:

Uuhh, Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat deze beste meneer wel eens moe zou kunnen zijn na het werk? HahahahaTja, maar zij is natuurlijk ook bekaf van 8 uur lang het hele huis soppen, de was draaien, boodschappen doen en koken! 8 uur lang huishouden.... ik word al moe bij de gedachte....
Alle reacties Link kopieren
quote:vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 15:07:

Wat maakt het nu uit wat voor werk hij doet.



Wie een familie heeft moet daar ook wat tijd voor overhebben en niet alleen tevreden zijn met dat je de broodverdiener bent.



Jij bent toch ook tevreden met een hele dag thuis rondhangen?

Ga gewoon zelf werken, dan kunnen jullie thuis de taken verdelen. Hoe denk je dat al die mensen dat doen waarbij beide partners zorgen voor inkomen en huishouden?



Dat je vent uitgeblust is, is geen goed teken, maar zegt ook wat over jullie relatie. Lijkt me ook heeeeerlijk thuiskomen na een dag hard werken: een zanikende vrouw die vindt dat hij nog wel een baantje thuis erbij kan hebben. Newsflash: dan doe je zelf maar wat meer klusjes! Je maakt mij niet wijs dat jij vanaf half zeven 's ochtends de hele dag aan het werk bent!
quote:tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 13:26:

[...]





Vind ik dus absoluut niet. Ik ken in mijn kennissenkring maar 1 vrouw die zelf haar lampjes kan aansluiten, haar gaten in de muur boort enz.., dit heeft zij zichzelf aangeleerd na haar scheiding, ze heeft dat niet "van huis uit meegekregen". Hoeveel dames hier zijn in staat om deze klussen zelf uit te voeren? Schilderijtje ophangen? Nieuwe wasmachine aansluiten? autoband verwisselen dat soort klussen.



Simpele dingetjes kan ik prima.

Maar meer niet inderdaad omdat ik dat niet geleerd heb (niet van thuis uit heb meegekregen) er nog geen tijd ingestoken heb om het te leren.

Mijn man kan deze dingen ook niet om exact de zelfde reden.
Natuurlijk kan een vrouw die thuis zit meer doen dan de man máár moet hij de rest van de middag en avond dat hij thuis is bediend worden?



Als er kinderen zijn is het, als vrouw zijnde heel fijn en voor de man goed, als de man een spelletje, iets met ze gaat doen en in bad doet.



Toen mijn kinderen nog klein waren was ik blij dat man deze dingen deed. Even niet meer mama maar Kwal zijn

Degene die kookte hoefde niet op te ruimen en zo zijn er legio karweitjes die 's avonds gedaan moeten worden die best verdeeld kunnen worden ondanks dat de man gewerkt heeft.

Een vrouw zegt in het weekend en vakanties ook niet: zo vandaag zoeken jullie het maar uit, het is weekend, vakantie.



Hoeveel mannen en vrouwen die alleenstaand zijn en kinderen hebben werken ook de hele dag hard en moeten 's avonds nog het huishouden doen. Zij kunnen toch ook niet in de stoel zakken en tegen de kinderen zeggen: sorry, papa (of mama) is hartstikke moe dus zoek het zelf maar uit.



Ik weet wel dat ik vroeger blij was als ik weer kon werken want kinderen en huishouden is helemaal niet erg maar het is soms wel erg druk, stresserig en onvoorspelbaar.



Veel mannen willen overigens niet eens part-time werken want zij zien het helemaal niet zitten om een hele dag thuis met kinderen en huishouding opgescheept te zitten en hebben het vaak op hun werk het veel makkelijker en rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed Vergeetmijniet. Heb je ooit wel eens aan je man gevraagd waarom hij verder niets doet? Moe alleen kan het probleem niet zijn, kennelijk, want er zijn meer mensen die werken en daarnaast nog vanalles doen. En van alleen werken en daarna op je stoel voor de tv hangen, daar word je ook moe van.



Dus.. wát zou hij nou eens graag doen? Heb je dat al eens gevraagd? En heb je anders, gewoon om hem uit z'n tent te lokken of om hem eens dúidelijk te maken dat jij deze houding niets vindt, al eens gezegd dat je een keer graag wat met hém wilt doen en niet alleen of met je vriendinnen of met je kinderen. Alleen met hém. En dan níet in bed. (haha )

Oftewel praat je hierover met je man?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven