wat klagen over mijn man

31-05-2012 10:54 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertrekt om 6.30 naar zijn werk, komt om 3 thuis, gaat in de zetel liggen en slaapt . Als hij wakker wordt blijft hij in de zetel liggen en kijkt hij t.v. totdat hij slapen gaat! :mad:

Meer kan ik eigenlijk niet over hem vertellen want dat is ongeveer zijn leven. Er zijn zoveel klusjes te doen rond en in ons huis maar die worden niet gedaan.

Mijn geduld is bijna op!

Zijn de meeste mannen zo of is mijn man een uitzondering? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Wat voor klusjes moeten er gedaan worden die jij niet zelf kan/wilt doen?
Echt waar, dit soort vrouwen snap ik niet.

Zelfs met 3 kinderen is het mogelijk om een beetje alles te verdelen, werk, huishouden en kinderen.

Als jij zonodig thuis wil blijven kan je ook schilderen, tuinieren en zelfs een schilderij ophangen.



(oh, en ik werk 3 dagen/ week (3 kids) en heb gisteren nog (heel zware) stoeptegels gelicht om er vervolgens planten in te zetten. Daar ga ik echt mijn man niet mee lastig vallen)
Alle reacties Link kopieren
Moet ik alles doen omdat ik niet ga werken? O_o



Ik klaag over zijn gedrag! En na 8 uur gewerkt te hebben vinden jullie dit normaal? Natuurlijk mag hij na zijn werk wat rusten maar daarna kan hij toch wel wat doen. Hij sport niet, leest niet, doet geen klusjes, doet niets met de kinderen...........
Alle reacties Link kopieren
Veel van de reacties hier zijn weer typisch gebaseerd op de gedachte dat iemand die niet werkt de hele dag achter de geraniums zit.

Huisvrouw zijn is vaak veel meer werk dan iemand die 8 uur per dag op kantoor o.i.d. zit.

Schoonmaken is niet alleen stofzuigen, daarnaast heeft ze 3 kinderen, die misschien tussen de middag wel thuis komen van school voor het middageten en die ze moet brengen en halen (weet niet hoe oud ze zijn). Daarnaast nog boodschappen doen, tuin onderhouden enz.



Klusjes voor haar man die TO waarschijnlijk bedoelt zal meer in de trant zijn van timmerwerk enzo reparatieklusjes. Hij kan heus wel wat doen om/in het huis. Vooral als hij zo vroeg al thuis is. Heel normaal als hij eerst even wil uitrusten, met een kop koffie.

Mijn vader werkt ook elke dag van half8 tot 4 in een fabriek. Daarna doet hij heus nog dingen thuis, grasmaaien, onkruidwieden, helpen met de verbouwing in m'n broer z'n huis.

Daarnaast is het wel gezond voor een fulltime werker om klusjes te doen, komt hij ook nog in de buitenlucht.
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:20:

Moet ik alles doen omdat ik niet ga werken? O_o



Ik klaag over zijn gedrag! En na 8 uur gewerkt te hebben vinden jullie dit normaal? Natuurlijk mag hij na zijn werk wat rusten maar daarna kan hij toch wel wat doen. Hij sport niet, leest niet, doet geen klusjes, doet niets met de kinderen...........




En jij hebt waarschijnlijk tijd over, anders zit je hier niet te zeiken over je man.....

En ja: als je niet werkt doe je meer in huis. Zo werkt dat, prinsesje!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met HEM hierover moet praten i.p.v. met ONS. Als jij dit niet kenbaar maakt aan hem, zal hij dit blijven doen. En zoals ik al zei: doe wat samen. Ergens op visite, samen boodschappen doen, ergens op een terrasje zitten etc...
Veel van de reacties hier zijn weer typisch gebaseerd op de gedachte dat iemand die niet werkt de hele dag achter de geraniums zit.

Huisvrouw zijn is vaak veel meer werk dan iemand die 8 uur per dag op kantoor o.i.d. zit.




Ach hou toch op, er is niemand 8 uur per dag (of meer), elke dag, continu met het huishouden bezig.....
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet, moet ik soms mijn vraag in hoofdletters typen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het apart dat je het een probleem vindt dat hij geen klusjes doet. Ik zou het een probleem vinden dat hij geen leuke activiteiten doet. Voor hem zou ik dat erg vinden, maar voor mij ook. Dan heb ik liever dat hij meegaat iets leuks doen, dan dat ie de helft van klussen doet.



Moet je élke dag klussen doen?
Alle reacties Link kopieren
julie1988 schreef op 31 mei 2012 @ 11:25:

vergeetmijniet, moet ik soms mijn vraag in hoofdletters typen?
Wat voor waarde heeft dat aan dit verhaal? Wat maakt dat nou uit of ze Vlaams is of Nederlands? Verhaal blijft hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Mopsie41 schreef op 31 mei 2012 @ 11:23:

Veel van de reacties hier zijn weer typisch gebaseerd op de gedachte dat iemand die niet werkt de hele dag achter de geraniums zit.

Huisvrouw zijn is vaak veel meer werk dan iemand die 8 uur per dag op kantoor o.i.d. zit.




Ach hou toch op, er is niemand 8 uur per dag (of meer), elke dag, continu met het huishouden bezig.....
Eensch.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n man heb ik ook gehad, wat een luie flikker was dat! Die kwam thuis, ging eten en daarna op de bank liggen om tv te kijken, hij lag werkelijk de hele avond op de bank. Dat is echt geen prettig zicht als je als vrouw ondernemend bent en graag eens iets samen wil doen.
Alle reacties Link kopieren
julie1988 schreef op 31 mei 2012 @ 11:25:

vergeetmijniet, moet ik soms mijn vraag in hoofdletters typen?
Wat boeit het of ze uit Vlaanderen of Zuid Nederland komt of een moeder heeft die daar vandaan komt?
Alle reacties Link kopieren
julie1988 schreef op 31 mei 2012 @ 11:25:

vergeetmijniet, moet ik soms mijn vraag in hoofdletters typen?
Aandachtsprobleempje?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk ook bijzonder dat je klaagt over de klusjes en niet over dat hij bijvoorbeeld niets onderneemd met de kinderen. Dat zou ik zorgelijker vinden dan welk klusje dan ook. Zeker omdat jij tijd te over heb om die klusjes te doen. En zeg niet dat je niet weer hoe een boormachine werkt of waar de grasmaaier staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd zowiezo not done om je vriend/vriendin, man/vrouw, familie af te zeiken op een forum. Ondertussen koop jij wel (leuke) spulletjes van het geld waar hij elke dag voor staat te zwoegen. Terwijl jij in die tijd hem loopt af te zeiken... Respectloos...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 kind en vind thuis moederen en het huishouden vele malen zwaarder dan een dag op m'n werk.

En ik heb een zwaar inspannend beroep.
Alle reacties Link kopieren
Hi Vergeetmijniet,

Is je man altijd al zo geweest? Ik zelf zou ook niet goed worden van een energieloze man.

Ook al ben jij volledig thuis dan nog hoef je niet alles alleen te doen. Hij zou eens kunnen beginnen met aandacht aan zijn kinderen te besteden.
Alle reacties Link kopieren
Ik klaag niet over mijn taken. Ik ga niet werken en daarom doe ik dan ook het huishouden alleen. Hij moet van mij niet afwassen, stofzuigen, eten maken etc. Het is zijn gedrag dat mij stoort!

Ik heb vroeger ook gewerkt maar bleef niet de hele namiddag en avond in de zetel liggen!



Huisvrouwen werken langer dan 8 uur! :smile:
Alle reacties Link kopieren
haha tuurlijk man doet niks :)



Wat voor soort werk doet hij? (is ook wel van belang?)

en het verschil tussen jouw en hem is heel groot

jij werkt thuis en verzorgd de kinderen (is ook een taak hoor)



Ik als man werk 4 dagen van 9uur (full-time bij ons) ga om half 6 eruit en ben met beetje mazzel rond 5 half 6 thuis

Kantoor/financieel dus niet lichamelijk zwaar belastend (wel geestelijk)

Ben dus 3 vand e 7 dagen thuis



Mijn vrouw werkt er 3 we hebben 2 kinderen.

In de huishoudelijke taken doet mijn vrouw iets meer als mij

Vonden we ook wel logische zij wast doet boodschappen en was schoonmaken e.d.

Ik doe bijna elke dag koken (als ik thuis of eerder thuis ben)

stofzuigen doe ik ook vaak genoeg

en grote klussen in en om het huis sport (fietsen voetballen) en vis zeer actief.



en nee niet alle mannen zijn zo (maar als jij thuis zit en alleen voor was boodschappen en kinderen zorgt snap ik het enigsinds wel dit gedrag, als zeg ik niet dat het goed is



en nee huisvrouwen werken vaak (soms wel) niet langer als 8uur per dag :) of je moet elke dag 10 keer huis poetsen. boodschappen doen e.d. :) maar ok dat zal ik wel verkeerd zien

heel veel tijd gaat zitten in leuke dingen wachten e.d.

(dus ja lange dagen maar niet heel belastend :)





Ja hij zou best wat meer mogen doen, en ja jij zou ook andere dingen kunnen doen.
Vergeetmijniet, heb je nou al wel of niet met je man hierover gepraat? Je klinkt nogal gefrustreerd en hamert erg op de klusjes maar kan je je ook voorstellen dat je man misschien niet goed in zijn vel zit? Is dat niet veel belangrijker als die klusjes?



Hoelang speelt dit al? Was hij eerder wel ondernemender? Praten jullie überhaupt nog samen?
tet91 schreef op 31 mei 2012 @ 11:21:

Veel van de reacties hier zijn weer typisch gebaseerd op de gedachte dat iemand die niet werkt de hele dag achter de geraniums zit.
Nee, eerst de Bold en de Beautiful, daarna de herhaling van Goede Tijden, daarna wat boodschapjes, daarna wat afstoffen etc. Heel zwaar allemaal!


Huisvrouw zijn is vaak veel meer werk dan iemand die 8 uur per dag op kantoor o.i.d. zit.

Schoonmaken is niet alleen stofzuigen, daarnaast heeft ze 3 kinderen, die misschien tussen de middag wel thuis komen van school voor het middageten en die ze moet brengen en halen (weet niet hoe oud ze zijn). Daarnaast nog boodschappen doen, tuin onderhouden enz.

Niet alleen stofzuigen? Wat dan nog meer? De wc poetsen? Raampje lappen? Bed opmaken? Die drie doe ik al binnen een uur! Blijven er nog 7 over
Klusjes voor haar man die TO waarschijnlijk bedoelt zal meer in de trant zijn van timmerwerk enzo reparatieklusjes. Hij kan heus wel wat doen om/in het huis. Vooral als hij zo vroeg al thuis is. Heel normaal als hij eerst even wil uitrusten, met een kop koffie.
Hoe kom je erbij dat een man kan timmeren? Heeft hij ervoor gestudeerd? Timmeren is een vak. Jij kan dat evengoed als je man. En je hebt nog 7 uur vrij te besteden, nou ja, zeg maar 6 uur, na het broodjesmeren en het ophalen van de 'kids'.


Mijn vader werkt ook elke dag van half8 tot 4 in een fabriek. Daarna doet hij heus nog dingen thuis, grasmaaien, onkruidwieden, helpen met de verbouwing in m'n broer z'n huis.

Daarnaast is het wel gezond voor een fulltime werker om klusjes te doen, komt hij ook nog in de buitenlucht.


Wie weet werkt die vent de hele dag al in die buitenlucht, huisvrouw!



(jij begon erover :))
Alle reacties Link kopieren
Ooit weleens gehoord van het woord nieuwsgierigheid? Of is dat anno 2012 verboden, een beetje interesse in de medemens?



Ik vind het grappig dat zij het over de zetel heeft.
Ik zou het ook erg vervelend vinden als mijn vent de hele dag voor de tv lag te vegeteren, maar niet vanwege de klusjes die niet worden gedaan.



Het lijkt me heel slecht voor jullie relatie en gezinsleven en dat is naar mijn mening een veel groter probleem. Ik neem aan dat hij zelf ook niet zo goed in zijn vel zit, of heeft hij dit altijd gedaan en is hij gewoon een luie donder met geen enkele interesse buiten de tv?
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:30:

Ik klaag niet over mijn taken. Ik ga niet werken en daarom doe ik dan ook het huishouden alleen. Hij moet van mij niet afwassen, stofzuigen, eten maken etc. Het is zijn gedrag dat mij stoort!

Ik heb vroeger ook gewerkt maar bleef niet de hele namiddag en avond in de zetel liggen!



Huisvrouwen werken langer dan 8 uur! :smile:
Nou waar klaag je dán over? Wat voor klussen moet hij wél doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven