Wat moet ik doen? Blijven of weggaan?

01-11-2012 21:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben nieuw op het forum, eigenlijk omdat ik niet meer weet wat ik moet. Ik heb het besproken met vriendinnen, maar die zijn niet objectief en zeggen: weggaan.



Ik zal de situatie even 'kort' uitleggen:

Mijn vriend en ik zijn bijna 6 jaar samen. In 2010 zijn we een tijdje uit elkaar geweest (mijn initiatief) maar we kwamen er snel achter niet zonder elkaar te kunnen. In 2011 kwamen we weer samen en dit jaar zijn we ook weer samen gaan wonen (hiervoor woonden we ook al samen, ik ben toen uit huis gegaan).

Nu ben ik er laatst achter gekomen dat hij naaktfoto's heeft van een meisje dat hij op ons werk heeft ontmoet (werken in een bar). Ze hebben daar nummers uitgewisseld en later via whats app heeft hij haar om naaktfoto's gevraagd.

Deze heb ik dus gevonden (niet zo lang geleden). Hij zegt dat dit iets eenmaligs was en hij nooit mt haar heeft afgesproken, alleen foto's gevraagd dus.



Laatst zei hij mij dat hij twijfelde aan onze relatie: ik zou nooit iets doen in het huishouden (deels waar), de laatste tijd onaardig zijn (ook waar: ik was immers nog boos vanwege die foto's) en hij wilde misschien liever vrijgezel zijn. Hij zou hier 3 weken over nadenken en mij dan een antwoord geven. 3 weken later zei hij mij toch bij mij te willen blijven. Veel meer heeft hij niet gezegd, niet of zijn twijfels nu weg zijn, wat we gaan doen om de problemen op te lossen.. niets



Vorig weekend waren we samen uit, ik kwam een vriendin tegen, hij een goede vriend en daardoor zag ik hem bijna de hele avond niet. Toen ik hem op de dansvloer tegenkwam en een kus gaf kreeg hij plots een klap van een meisje naast ons. Dit vond ik raar: waarom doet zij dat?

Ik kwam dat meisje later tegen en vroeg haar waarom ze dat deed (ze herkende mij niet) zij zei toen dat hij haar had geprobeerd te versieren en te zoenen maar dat hij toen ineens met een ander meisje stond en zit niet pikte.

Nou een hele ruzie later ontkent hij dat hij ook maar even met haar gepraat heeft, niet weet wie het is of waarom zij hem sloeg.



Deze dingen bij elkaar maken dat ik het allemaal niet meer weet. Hij zegt van mij te houden en voor mij te willen gaan, maar ik moet daar naar vragen uit zichzelf zegt hij niets. Hij is sowieso heel erg gesloten en praten, dat gaat bij hem bijna niet.



Ik wordt hier enorm onzeker van en vraag me of ik er wel goed aan doe bij hem te blijven. Ik houd enorm veel van hem, en bovendien heb ik mijn keuze gemaakt toen ik weer bij hem kwam wonen: ik wil hem!



Wat vinden jullie? Moet ik er voor gaan? Wat moet ik tegen hem zeggen? Wat kan ik doen?

Lang verhaal, maar ik zit er echt mee
Alle reacties Link kopieren
Meid, echt heel die kroeg weet wat hij doet achter je rug. Je staat echt vreselijk voor schut als je hier willens en wetens mee doorgaat. Hou de eer aan je zelf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
voor mij zou het die naaktfoto's ook exit zijn, ook al is dat technisch niet vreemdgaan (wat ook best een leugen kan zijn, ik heb nog nooit iemand naaktfoto's van mezelf gestuurd. Maar ik neem aan dat je vriend daar alle aanleiding toe heeft gegeven in de vorm van sexy praat. Zo'n foto's stuur je namelijk niet na een koetjes en kalfjes gesprekje )



succes TO
Alle reacties Link kopieren
Schop dan vooral jezelf zijn deur uit, want hij is je liefde echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:lullaby- schreef op 01 november 2012 @ 21:39:

Ja probleem is dus dat er weinig de deur uit valt te schoppen. Dit is zijn huis en ik heb niets... Daarbij, tja, hou ik toch van 'm :S





is DAT de reden dat je dus wil blijven?

Omdat je zelf geen huis hebt? Wat zonde...



Ik weet niet hoe oud je bent maar in geval dat jouw leeftijd bijv. 30 jaar is, dan heb je dus nog 60 jaar te leven!! Wil je dat echt met iemand waar je alleen bij blijft vanwege een woonruimte ook al kun je hem nu niet meer vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Hij is al single, jij weet het alleen nog niet.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 01 november 2012 @ 21:41:

Meid, echt heel die kroeg weet wat hij doet achter je rug. Je staat echt vreselijk voor schut als je hier willens en wetens mee doorgaat. Hou de eer aan je zelf.Dit dus...
Alle reacties Link kopieren
Woonruimte is niet de belangrijkste reden, zeker niet. Maar omdat we al een keer uit elkaar gegaan zijn wil ik gewoon 100% zeker zijn dat als dat weer gebeurd ik er helemaal achter sta. Omdat ik vind dat je het daarna niet nog 1000x moet gaan proberen. Ik heb mn keuze gemaakt en wilde echt voor hem gaan.. Maar jullie hebben gelijk, hij moet dat ook willen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 01 november 2012 @ 21:45:

Hij is al single, jij weet het alleen nog niet.Auw..
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel...
Alle reacties Link kopieren
Kies maar voor jezelf. Dat doet hij ook zo te lezen.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Foute boel! Ik zou ook voor mijn eigenwaarde kiezen. Precies wat Mrs. Stanley Walker zegt, waarschijnlijk is iedereen al op de hoogte van zijn handel en wandel. Wil je echt in zo'n gênante situatie blijven zitten? Houd de eer aan jezelf. Hij zet je voor schut ten overstaan van de hele wereld en jij vraagt je af of jij wel echt alles hebt gegeven?



Niet meer doen. Sterkte!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Nu zeggen behalve je vriendinnen ook alle mensen hier dat je weg moet gaan. Ga je dit nu ergens anders ook vragen, hopende dat men eindelijk eens zegt 'bij hem blijven"?
Alle reacties Link kopieren
Je gelooft hem op zijn blauwe ogen en praat bijna niet met elkaar. Hij heeft al tijden contact met de dame van de foto's. Zou jij meteen zomaar uit het niets naakt foto's aan iemand geven??? dat doe je alleen als je elkaar langer en beter kent. En zelfs dan nog niet.....

En tijdens die avond uit...hij probeert t steeds weer, met anderen... Ik zou t even goed tot je laten doordringen. Hij wil jou EN allerlei anderen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer alsof je bij hem wil blijven omdat je niet wil toegeven dat je misschien een fout hebt gemaakt om terug te gaan. Uitmaken klinkt als 'opgeven' en dus als 'verliezen'.

Maar echt: Je wordt veel gelukkiger zonder een man die niet met andere vrouwen loopt te vozen.
Alle reacties Link kopieren
Deed wat ik schreef dan meer pijn dan het zien van je vriend die een klap kreeg van een andere dame omdat hij haar versierde? Meer dan die naaktfoto's? Zet je bril op en zie!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Dyaa. Hij geeft blijkbaar niet genoeg om jou en hij is jou dus niet waard. Ik zeg spullen pakken en wegwezen. Hier wordt je niet gelukkig van.
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat jullie allemaal zeggen, en misschien hebben jullie ook helemaal gelijk. Maar een relatie van bijna 6 jaar geef je niet zomaar op. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Precies, dat zou je zeggen. Maar hij doet het wel. Waarom denk jij nog steeds dat hij die keuze nog niet heeft gemaakt? Daden zeggen meer dan woorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lullaby- schreef op 01 november 2012 @ 22:59:

Ik snap wat jullie allemaal zeggen, en misschien hebben jullie ook helemaal gelijk. Maar een relatie van bijna 6 jaar geef je niet zomaar op. Toch?



Dat bedoel ik: Het lijkt wel alsof je de relatie gaande wil houden vanwege het prestige. Maar of je nou 6 maanden of 16 jaar bij elkaar bent: zo hoef je je niet te laten behandelen! Als hij nou aangaf waar het mis zit in de relatie, dan kan je er aan werken. Maar hij doet alsof er niets aan de hand is. Hier valt niets meer te redden.

Bedenk dat je 6 mooie jaren (of 5 of 4) hebt gehad en dat het nu tijd is om verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 01 november 2012 @ 23:04:

Precies, dat zou je zeggen. Maar hij doet het wel. Waarom denk jij nog steeds dat hij die keuze nog niet heeft gemaakt? Daden zeggen meer dan woorden.Omdat als hij echt niet meer had gewild niet iedere avond bij mij zou zijn, thuis zou slapen maar bij zn vrienden zou zitten of bij een ander
Alle reacties Link kopieren
Omdat het gemakkelijk is? Jij toch wel bij hem blijft ondanks al zijn grapjes?



Meid, haal dat bord voor je kop weg, echt.
Dumpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lullaby- schreef op 01 november 2012 @ 23:06:

[...]



Omdat als hij echt niet meer had gewild niet iedere avond bij mij zou zijn, thuis zou slapen maar bij zn vrienden zou zitten of bij een anderOf hij vindt het wel makkelijk en gezellig op dit moment. Totdat hij iemand vindt die hij leuker vindt. Maar het gaat er niet om wat hij er van vindt, het gaat er om wat jij er van vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:isadoro schreef op 01 november 2012 @ 23:12:

[...]

Of hij vindt het wel makkelijk en gezellig op dit moment. Totdat hij iemand vindt die hij leuker vindt. Maar het gaat er niet om wat hij er van vindt, het gaat er om wat jij er van vindt.Ik voel me gekwetst en onzeker over alles
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt hij er van als je dit uitspreekt? Want zo kan je niet door gaan. Je moet echt met hem in gesprek gaan. En hem duidelijk maken dat hij jouw gevoelens serieus moet nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven