wat moet ik hiermee?

13-06-2014 01:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik ben al enkele jaren getrouwd met mijn man. We waren al heel jong samen.

ik ben nu 30. Het laatste jaar gaat hij veel op stap zonder mij. We gaan ook veel samen maar vaak ga ik dan eerder naar huis. Ik zou het fijn vinden als hij gewoon mee zou gaan.

als ik hem bel belooft hij meteen naar huis te komen, maar een uur later nog niks. Ooit komt hij pas 5 uur later.

op maandagavond gaat hij met vrienden poolen en ooit komt hij vroeg in de morgen pas thuis terwijl hij gewoon moet werken. En hij is dan ook zat. Hij drinkt bijna elke dag wel een biertje. Of meerdere.

Ik ben helemaal niet bang dat hij vreemd gaat maar ik zit wel vaak op hem te wachten thuis, moet ik da biiven pikken?

het is nu al zovaak gebeurd dat ik er genoeg van heb. Hij belooft elke x beter, maar na een week of 2 is het weer hetzelfde.

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik er geen zin meer in heb zo, dan gaat het weer een week goed! Als hij echt om me zou geven, dan zou hij toch naar huis komen?

ik weet niet goed wat ik hier mee moet!

iemand met ervaring?
als je er geen zin meer in hebt dan moet je er mee stoppen.
Als je geen zin hebt om op hem te wachten dan ga je toch gewoon naar bed?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me juist een verademing, haha.



Hoeveel is hij weg, dat vind ik niet terug in je verhaal.



Waarom bel je hem, als jij naar huis gaat hoeft hij toch niet perse naar huis? Het klinkt een beetje bezitterig.

Elke dag drinken vind ik wel een probleem. Werkt hij wel?

Gaat voor de rest wel alles goed?
Ik zou me afvragen waarom hij liever niet thuis is dan wel en waar die behoefte van stappen ineens vandaan komt. Hen je hem da wel eens gevraagd?
Ik snap het probleem ook niet zo. Laat die man lekker stappen en ga lekker naar bed als je niet mee wil. Waarom moet hij dan ook naar huis?

Tja als je 1 biertje per dag drinkt dan heb je officeel een drankprobleem. Daar zou ik wel over over in gesprek gaan.
Ik snap niet dat je met zo iemand samen woont. Met zo'n man kun je beter latten. Dan slaapt hij op zijn stapavonden simpelweg in z'n eigen huis en heb je er ook geen overlast van.
Alle reacties Link kopieren
Zelf beloof ik ook vaak om er "zo" aan te komen, en dan blijf ik vaak ook, echt zonder bijbedoelingen, langer dan afgesproken. In de sfeer van de gezelligheid vergeet ik letterlijk de tijd. Keer op keer. Terwijl ik verder nogal stipt, gedisciplineerd en van de afspraken ben. Mijn vriend begrijpt het inmiddels en houdt er rekening mee dat als ik uit ga, ik laat thuis kom. Misschien kun jij het uiteindelijk iooo accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Even een andere invalshoek: wat treft hij aan als hij wel op jouw tijd naar huis komt? Een liefhebbende vrouw of een klagende, zeurende vrouw? Met andere woorden, hoe aantrekkelijk of onaantrekkelijk maak jij het voor hem om op jouw tijd naar huis te komen?
Love is the meaning of life
Laat hem lekker. Je komt over als een bezitterige vrouw die haar man verplicht te doen wat ze wil. Als hij andere plannen heeft, prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat ook vaak naar de kroeg, puur voor de gezelligheid, soms ga ik mee, soms blijf ik thuis.

Ben ik het zat, ga ik gewoon eerder weg.



Hoe vaak gaat jouw man weg?

Bij elke avond zou ik ook zoiets hebben van 'ja daaaag' zoek het lekker uit.

Bij 1a2 keer in de week is het gewoon 'veel plezier en tot straks'

Zou mij er niet teveel druk om maken als ik jou was, en al helemaal niet voor hem opblijven, hij komt vanzelf weer thuis hoor.
Stinkend naar drank en rook zou ie toch echt m'n bed niet meer inkomen.
quote:Desperate_Housewive schreef op vrijdag 13 juni 2014 06:47 Laat hem lekker. Je komt over als een bezitterige vrouw die haar man verplicht te doen wat ze wil. Als hij andere plannen heeft, prima toch?

Nou, als iemand diep in de nacht dronken en stinkend bij mij in bed zou stappen terwijl ik de volgende dag ook gewoon weer moet werken (en hij dus ook), zou ik daar echt niet blij van worden, zeker als dat heel regelmatig gebeurt. Heeft toch niets met bezitterig te maken? Meerdere keren per week dronken vind ik niet normaal.

TO, functioneert je man nog wel normaal of heeft hij na het stappen ook steeds een kater? En gaat hij gewoon naar werk?
Bepaal voor hem niet hoe laat hij thuis moet komen.

Dat jij vroeg naar huis wilt is prima, maar laat hem doen wat hij wil.

Geef hem wat vrijheid in de relatie, anders gaat het niet werken.



Je hoeft niet elke keer op hem te wachten.

Je kunt zelf je gang gaan als hij er niet is.

Je bent wel getrouwd, maar dat betekent niet dat je alles samen moet doen.

Jij vindt het vervelend dat hij laat thuiskomt, misschien vindt hij het wel heel saai dat jij zo snel weggaat of niet meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enigste die het raar vind, dat man elke avond weg is? Dat hij elke avond drank drinkt? En dat ze altijd alleen naar huis moet? (kan gebeuren maar niet altijd! )



Klikt het nog wel tussen jullie?
Trots!
quote:nucky schreef op 13 juni 2014 @ 07:22:

[...]



Nou, als iemand diep in de nacht dronken en stinkend bij mij in bed zou stappen terwijl ik de volgende dag ook gewoon weer moet werken (en hij dus ook), zou ik daar echt niet blij van worden, zeker als dat heel regelmatig gebeurt. Heeft toch niets met bezitterig te maken? Meerdere keren per week dronken vind ik niet normaal.

TO, functioneert je man nog wel normaal of heeft hij na het stappen ook steeds een kater? En gaat hij gewoon naar werk?Ik lees niet dat dat meerdere keren per week voorkomt. Er staat dat hij ooit om 5 uur thuis komt en dat hij dan zat is. Ooit? Daar lees ik in dat dat een keer is voorgekomen. En een paar biertjes per dag drinken, zegt niet meteen dat hij elke dag dronken is. Doet mijn schoonvader ook, maar die is niet dronken van 2 of 3 biertjes.
quote:modepop- schreef op 13 juni 2014 @ 07:35:

Ben ik de enigste die het raar vind, dat man elke avond weg is? Dat hij elke avond drank drinkt? En dat ze altijd alleen naar huis moet? (kan gebeuren maar niet altijd! )



Klikt het nog wel tussen jullie?



Ik lees nergens dat die man elke avond weg is.

Op maandagavond gaat hij poolen en in het weekend op stap.

Verder lees ik dat hij elke dag wel 1 of meerdere biertjes drinkt maar dat kan ook gewoon thuis zijn.
Gewoon zelf op zijn bek laten gaan. Als hij dronken en diep in de nacht pas thuiskomt en daarna weer moet werken, dan krijgt hij dat vanzelf op zijn werk td horen.
quote:Starshine schreef op 13 juni 2014 @ 07:51:

Gewoon zelf op zijn bek laten gaan. Als hij dronken en diep in de nacht pas thuiskomt en daarna weer moet werken, dan krijgt hij dat vanzelf op zijn werk td horen.



Precies het is een volwassen vent en geen kleuter.

Ik zou hem dan ook niet wakker gaan maken zodat hij op tijd komt,blijft hij in zijn nest liggen dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid..
DH, daar heb je ook weer gelijk. Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "ooit", TO? Als hij elke keer zo laat thuis komt zou ik het irritant vinden, als het een enkele keer voorkomt lijkt het me niet zo erg. Maar ga niet op hem zitten wachten.Twee-drie biertjes per dag (als dat iedere dag is) vind ik persoonlijk wel veel, zeker als daar ook nog iedere week een uitschieter bij zit. Ook als de rest van de biertjes thuis worden gedronken. Maar goed, ik kan niet uit to's verhaal opmaken of man ook echt zoveel drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Het is likken of stikken

Of je maakt er een punt van, en je gaat nu echt bij hem weg

Of je stopt met zeiken.
Alle reacties Link kopieren
@MissyMystique: met 1 biertje per dag heb je echt geen officieel drankprobleem. Onzin!

"Pas" als je meer dan 3 biertjes per dag drinkt 7 dagen in de week.

Dan heeft mijn moeder al jaren een "drankprobleem". Die drinkt al jaren Max 1 biertje bij het eten koken.



@Kopkussen: inderdaad de vraag hoe vaak hij per week weg is??? En op maandagavond zijn vriendenavondje zal ik sowieso geen probleem van maken. Het is niet leuk voor jou als hij drinken in bed komt (omdat het stinkt en jij ervan wakker wordt), maar het is ZIJN probleem dat hij moet werken.

En verder... Wat is vaak????
[
Alle reacties Link kopieren
quote:helianthe schreef op 13 juni 2014 @ 09:56:

[...]



Een drankprobleem gaat niet alleen over de hoeveelheid, maar ook over het feit of je het kunt laten. Als je elke dag dat ene biertje moet hebben, heb je m.i. wel een drankprobleem.

Dat is geen probleem hoor. Ik MOET elke dag een kopje thee (meerdere), ik heb geen theeprobleem.

Het zou een probleem zijn, als je hele rare dingen gaat doen of aan je drankje te komen.

Een blikje bier kost niks (je hoeft geen fiets te jatten om ana het geld te komen).



Alles wat een gewoonte is (bier/thee/muesli bij jet ontbijt) is vervelend om vanaf te stappen. Maar maakt het niet direct een verslaving
Alle reacties Link kopieren
Leuke discussie 'wanneer ben je een alcoholist'? Heeft TO ook zo veel aan.





Niet zo miepen TO, zelf ook lekker uitgaan of alvast naar bed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven