Wat moet ik met onze (broer/zus) relatie?

01-12-2015 10:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zal even in het kort proberen uit te leggen waar ik mee zit.



Ik heb een relatie van bijna 3 jr met m'n vriend. We wonen 2 jaar samen. In het begin toen we nog niet samenwoonden zagen we elkaar 1x in de week. Alles was toen leuk, deden leuke dingen, kochten dingetjes voor elkaar, plande spontane dingen en onze sex was goed. Nu we samenwonen is dit simpelweg allemaal minder of zelfs helemaal niet meer.



Hij is iemand die niet van sex houd en een laag libido heeft. Daardoor word ik veel afgewezen en is de sex vaak wanneer hij wou (en dan kwam hij klaar, en ik niet, maar dat boeide hem dan weinig.) Ik heb dit lang geaccepteerd want ik was blij dat er weer eens sex plaats vond. Maar na weken was ik dat ook zat. Ik vond het egoistisch, dat het altijd moest wanneer hij wou, ook al wou ik niet en het feit dat hij mij nooit hielp of liet klaarkomen. Dit heb ik tig keer besproken en hij snapt me, en het gaat 1 a 2x goed, en het is weer hetzelfde. Ik word er onzeker van, en durf het soms niet meer te proberen, want hij wil toch niet. Wat ik ook probeer, of wat hem ook opwind, niets helpt. Zelfs voor het slapen gaan knuffelen gebeurd niet, hij ligt en slaapt al.



Daarnaast heeft hij er een handje van om bijna elke dag al z'n exen en scharrels of meiden die hij mooi vind, dagelijks op te zoeken op hun Facebook of instagram. Meiden waarvan ik weet dat hij ze mooi vind, hij ooit eens mee gezoend heeft, of als hij een nieuwe foto van ze ziet hij die met grote ogen aan het bewonderen is (En het zijn dan mooie slanke meiden met lang blond haar, waar hij dus op valt. Ik zie er dus zo niet uit.). Ik heb al eens gevraagd, waarom hun steeds opzoeken? Waarom geil je op ze en wijs je mij continu af? Dit wimpelt ie af met kijken mag toch?



Ik ben onze broer/zus relatie best zat. Hij brengt liever zijn weekenden met zijn vrienden door, de laatste keer dat wij echt als stel iets leuks hebben gedaan (bios, of uit eten, of stappen, of weekendje weg) is maaaaaanden geleden. Ik hou nog van hem, maar ik mis de liefde, het knuffelen, de sex. Hij zegt dat ie wel van me houd, en trots op me is. Maar nooit toont die het. We werkten beide fulltime en elke dag ben ik diegene die kookt (omdat ik eerder thuis ben van werk), en doe ik bijna alle huishoudelijke dingen, alles is vanzelfsprekend voor hem. Ben zijn moedertje niet, en dat zeg ik dan ook tegen hem. Dit gaat weer paar dagen goed en we zitten op dezelfde level.



Nu is bij het bedrijf waar ik werk een grote reorganisatie bezig. Dus er is een grote kans dat ik mijn baan verlies. Er zullen nu velen zijn die zeggen maak het uit met je vriend. Maar er zullen (als het uit zou zijn en ik verlies mijn baan) ook financiele gevolgen eraan vast zitten. Maar ik wil hem niet kwijt, alleen zullen er dingen moeten veranderen. Alleen dring ik niet tot hem door.



Wie heeft advies voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die pannenkoek.
Nou als jet het zo vaak al geprobeerd hebt heeft hij wel een goedkope schoonmaakster en h***.



Ideaal als man zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik hou nog van hem, maar ik mis de liefde, het knuffelen, de sex.



Waar je van dan? Waarvoor blijf je nog bij hem? Wat is er nog aan hem, dat zó leuk is, dat je hem echt niet kwijt wil? Is dat alleen die laatste alinea, over het geld?



Als ik het op een rijtje zet:

Hij wil geen of weinig seksAls er seks is, is dat alleen voor hem leukHij knuffelt nietHij geeft je niet het gevoel speciaal te zijnHij zoekt (dagelijks?) andere meiden op op internet, die krijgen meer aandacht dan jij, kennelijkJe doet de huishouding, kookt.. wat doet hij?In de weekenden is hij zonder jou op padSja.. hoelang ga je dit nog volhouden? Jullie zijn 3 jaar samen, hoe denk je hier over 30 jaar in te staan? Loop je dan nog te mopperen, is er dan wat verandert.. zie je je toekomst zo rooskleurig in?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies, zo snel mogelijk ergens een klein huisje of kamer huren en daar gaan wonen voordat een eventuele financiële situatie wijziging het niet meer mogelijk maakt. Mocht je zonder baan komen te zitten heb je wel iets en de bijbehorende huursubsidie rechten. Dan ben je in ieder geval weg uit deze situatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
En.. ik denk niet dat het gaat veranderen, zoals Badmeester al zegt: voor hem is het ideaal zo. Je wilt niet z'n moeder zijn, maar je gedraagt je wel zo. Nouja.. als hij daar tevreden mee is en jij doet het toch wel, waarom zou hij dan veranderen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem aanhouden als een soort verzekering voor je financiën. :( Liefde stelt toch niets voor, is toch niet belangrijk ?





Spreek ook af dat hij in het vervolg in het weekend kookt.
Niet geschoten is altijd mis
Jullie zijn nog niet eens 3 jaar met elkaar dus als jij genoegen neemt met een dergelijk seksleven, moet je bij hem blijven. Dit gaat namelijk niet veranderen in de loop der jaren. En als hij dan ook al geen klap uitvoert in het huishouden, snap ik niet dat je niet gaat.

Maar ik lees dat je hem nog even aan wil houden vanwege financiële zekerheid? Jij gebruikt hem dus net zo hard als hij jou.

Mooie relatie hoor, dat gaan jullie wel een leven lang volhouden zo!
Waarom zou je in godsnaam bij hem blijven?

In deze korte tijd is de relatie al knudde.

En een man die niet van seks houdt? Ik vind dat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is deze man echt niet van plan om zijn best in bed te doen of in het huishouden. Ik denk dat ie het zo wel heel makkelijk vindt. Alles gebeurd toch wel door jou. En hij verwacht helemaal niets van je, zoals jij ook niets van hem hoeft te verwachten...



Wil je zo nog een paar jaar aanmodderen? En over 10 jaar kom je erachter dat je 10 jaar eerder had moeten stoppen, want veranderen kan je m toch niet. (en moet je niet willen...)
Alle reacties Link kopieren
Ben het met jullie eens en het is idd stom en dom om hem te houden qua financien.



Ik heb gisteravond ook gezegd dat ik zo niet verder wil, en vandaag op mn vrije dag misschien zijn spul wel inpakt.

Blijkbaar geeft dit stof tot nadenken want hij appt de hele dag ineens poeslief, maar ga er niet in trappen!
Je zegt het zelf eigenlijk al; jij bent niet het type waar hij op valt. Hij vindt dit wel makkelijk zo...

Gun jezelf een leukere vriend!
Alle reacties Link kopieren
Als jij jezelf niet leuk genoeg vindt om iemand te dumpen die jou niet waardeert dan moet je niet blijven zeuren. Hij gaat niet veranderen. Dit is het. Deal er mee of gun jezelf een leuker leven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je na 3 jaar al leeft als broer en zus dan zou ik er maar snel mee stoppen. Zo te lezen heeft hij ook niet echt waardring voor jou. Je kunt met hem praten wat je wilt maar een persoon veranderd zo maar niet. Dat heb je zelf al gemerkt. Kies voor je geluk want met deze man wordt je niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
En wat nou broer-zus relatie? Als mijn broer zo stom deed als ik samen met hem zou wonen, zou ik hem er ook uit flikkeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Moet je voorstellen hoe leuk hij wordt als je geen salaris mee naar huis brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 01 december 2015 @ 10:17:

Nou als jet het zo vaak al geprobeerd hebt heeft hij wel een goedkope schoonmaakster en h***.



Ideaal als man zou ik zeggen

Want een vrouw die behoefte heeft aan seks is een hoer? Jammer dat je het woord niet durft te schrijven maar er geen probleem mee hebt om TO ervan te 'beschuldigen'. Dat je dat nog ideaal vindt ook zegt veel over je. Gelukkig zijn heus niet alle mannen zo sneu als jij.



TO, ik sluit me aan bij de rest van de posters: zoek iemand die jou en je behoeften wel respecteert en iemand die hetzelfde wil van een relatie als jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:MountainGoat schreef op 01 december 2015 @ 10:43:

[...]



Want een vrouw die behoefte heeft aan seks is een hoer? Jammer dat je het woord niet durft te schrijven maar er geen probleem mee hebt om TO ervan te 'beschuldigen'. Dat je dat nog ideaal vindt ook zegt veel over je. Gelukkig zijn heus niet alle mannen zo sneu als jij.



TO, ik sluit me aan bij de rest van de posters: zoek iemand die jou en je behoeften wel respecteert en iemand die hetzelfde wil van een relatie als jij.Ik denk meer dat Badmeester bedoelt dat er alleen seks is als vriend dit wil en dan nog niet eens zo dat zij er ook het volledige plezier aan beleeft. Alleen hij komt klaar en hij doet geen moeite voor haar. Ja, dan behandelt hij haar inderdaad als hoer, op seks gebied. Voor hem alleen maar makkelijk dat TO ook wil.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die handel. Gaat nooit meer wat worden. Kan ie bij zijn facebookexen intrekken. Waar hou je van? Ga aan jezelf werken!
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter krijgen. Dus idd dumpen, hij verandert niet. Je haalt totaal geen positiviteit en geluk uit deze relatie
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn (nu al) in de sleur beland. Het vuur is er al helemaal af. Jullie zijn niet getrouwd en hebben geen koophuis. Tevens zijn er ook nog geen kinderen.



Ik bedoel daarmee dat jullie nu nog vrij makkelijk uit elkaar kunnen gaan zonder grote (financiele) problemen of kinderen die de dupe worden.



Je zegt dat je hem niet kwijt wil. Maar als het nu al zo bedroevend gesteld is zie jij dan nog een toekomst met deze man? Probeer echt de feiten te zien. Bedenk dat het echt niet veel beter zal worden.

Wil je daar de rest van je leven mee leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 01 december 2015 @ 10:45:

[...]





Ik denk meer dat Badmeester bedoelt dat er alleen seks is als vriend dit wil en dan nog niet eens zo dat zij er ook het volledige plezier aan beleeft. Alleen hij komt klaar en hij doet geen moeite voor haar. Ja, dan behandelt hij haar inderdaad als hoer, op seks gebied. Voor hem alleen maar makkelijk dat TO ook wil.



Oh, dat hij haar als een hoer behandelt ben ik helemaal met je eens! Maar ik vind dat wel iets wezenlijk anders dan dat zij zich als een hoer gedraagt / een hoer is. Badmeester suggereert dat het probleem zit in hoe zij zich opstelt, dat ze een hoer is en suggereert dan eigenlijk dat een man wel gek is als hij daar geen gebruik van maakt. Dan leg je het probleem dus bij TO.



Als je zegt dat TO's vriend haar als een hoer behandelt, ligt het probleem in eerste instantie bij hem. Als iemand mij als een zak stront/minderwaardig mens behandelt, maakt mij dat nog niet tot een zak stront / een minderwaardig persoon. In dit geval zou ik TO wel aanraden wat meer voor zichzelf op te komen en zich niet zo te LATEN gebruiken. Maar dat iemand jou slecht behandelt maakt jou geen slecht mens. In dit geval vind ik het dus heel gemakzuchtig en onterecht om het probleem bij de vrouw te leggen. Zeker als je ook nog eens gebruikmaakt van genderstereotypes: een vrouw die moeite doet voor seks en wordt afgewezen is een hoer, maar voor een man is het heel normaal. Door de discussie zo te framen hou je dit soort ideeen in stand én leg je de 'schuld' dus bij de verkeerde persoon. Welke woorden je kiest maakt uit voor hoe je het probleem ziet en welke oplossing er dus bijhoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:MountainGoat schreef op 01 december 2015 @ 12:14:

[...]





Oh, dat hij haar als een hoer behandelt ben ik helemaal met je eens! Maar ik vind dat wel iets wezenlijk anders dan dat zij zich als een hoer gedraagt / een hoer is. Badmeester suggereert dat het probleem zit in hoe zij zich opstelt, dat ze een hoer is en suggereert dan eigenlijk dat een man wel gek is als hij daar geen gebruik van maakt. Dan leg je het probleem dus bij TO.



.



Dat lees jij erin, dat Badmeester dat zo bedoelt. Ik niet.



Dit is wat Badmeester zegt:

quote:Nou als je het zo vaak al geprobeerd hebt heeft hij wel een goedkope schoonmaakster en h***.

en dat is volgens mij bekeken vanuit de man in TO's relatie: hij heeft iemand die z'n huishouden doet en d'r benen spreidt, wanneer hij het prettig vindt.



JIJ maakt daar een heel ander verhaal van, waarbij Badmeester iets ten nadele van TO gezegd zou hebben. Toch jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreig niet alleen zijn spullen in te gaan pakken maar doe dit ook daadwerkelijk.



Laat hem zien dat het je menens is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 01 december 2015 @ 12:36:

Dreig niet alleen zijn spullen in te gaan pakken maar doe dit ook daadwerkelijk.



Laat hem zien dat het je menens is.Sterker nog: laat jezelf zien dat het menens is. Je kunt iemand niet veranderen. Het heeft geen zin om te hopen dat hij ooit wel liefdevol met je gaat vrijen. Dat zit er blijkbaar bij deze man gewoon niet in. En het is prima om daar geen genoegen mee te nemen. Kortom: als jij behoefte hebt aan een liefdevolle relatie, ruim dan de obstakels in je leven op die op dit moment in de weg staan. Het lijkt erop alsof je vriend een van die obstakels is. Jammer, maar niet het einde van de wereld.
pluk de nacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven