Wat moet ik nou doen?

20-02-2017 19:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kijk al een tijdje mee op dit forum maar moet toch echt even mijn verhaal kwijt.

Als ik het zelf zo lees dan herken ik veel andere topics, over vrouwen die teveel geloven in een bepaalde man en niet zien wat er echt gebeurt, ook al wilde hij altijd mijn aandacht, maar ja, pfff wat is het toch enorm klote als het je zelf overkomt:



Ik heb een paar jaar geleden in het geheim (echt niemand weet ervan, ook niet mijn familie, etc.) wat gehad met een collega.

Hij zocht de aandacht bij mij, en na een tijdje vond ik hem echt super leuk en hij mij ook.

Toen hebben we ook regelmatig sex gehad en daaromheen een paar dates.

Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als toen, want het klikte gewoon zo enorm goed.



Maar het moest stoppen want hij had a) commitment issues en b) sex gehad met zijn ex (voordat hij met mij sex had gehad) en zij bleek zwanger te zijn van hem.

De combinatie van commitment issues en een baby waren nou niet bepaald goed voor iemand zoals hij en daar had hij het ongeveer 1,5 jaar heel moeilijk mee, waarbij hij in de begintijd bleef zeggen dat hij niets met het kind te maken wilde hebben (dat was denk ik de shock).

Ik was er altijd voor hem, ook al wilde hij even geen relatie met mij maar "ooit" nog wel, en hij wilde altijd mijn aandacht op het werk en regelmatig buiten werk op Skype of via app.



Toen was het ineens een half jaar heel rustig buiten werktijd, oftewel ik hoorde niks en hij was niet meer online.

Hij wilde niet zeggen waarom, wimpelde het steeds af, zei dat ik niet zo moest doorzeuren, maar ik bleef het vragen want ik vond het eigenlijk nogal raar als je zolang zo goed contact had, en ik hou van duidelijkheid.

Totdat hij het op een gegeven moment niet meer trok en zei dat hij al een half jaar voor zijn kind zorgde.

Dat was altijd in zijn ex's huis met vaak haar erbij, maar later ook alleen bij hem thuis.

Zijn boodschap: Je moet het loslaten want ik ben nu een vader.



Ik wilde dat doen, heb er veel verdriet en pijn van gehad dat het zo was gelopen, de gebruikelijke liefdesverdriet verschijnselen, maar... hij was een tijd op vakantie en bleef steeds appen.

Vlak voordat hij was gegaan hadden we ook nog even gepraat, en toen gaf hij letterlijk aan dat het ooit nog kan gebeuren tussen ons en dat hij heel waarschijnlijk niet bij zijn ex terug zou gaan (want hij vond haar nogal een bitch omdat ze expres zwanger was geraakt, zij wilde graag een kind).

Hij was gewoon alleen in het weekend bij zijn kind, naar mijn inziens niets raar mee natuurlijk, ik was blij dat hij er wel voor gekozen had om er voor het kind te zijn.



Toen hij terug was pakten we alles weer normaal op, gewoon veel kletsen op het werk en elkaar extra aandacht geven.

We appten elkaar ’s avonds ook nog welterusten, dat hadden we gekozen om erin te houden, en dat kwam vaak het eerste van hem.

Ik kreeg later wel in de gaten dat ik echt verder moest en ben voorzichtig op online dating sites gegaan, want ik dacht dat ik er klaar voor was maar dat had ik even verkeerd gedacht.



Wat blijkt, opeens stopte het appen tot een week geleden.

Ik vroeg daarnaar, en zijn antwoord was: Omdat ik weer bij mijn ex bent, dat is toch geen nieuws?



En ik weet niet precies waarom maar alles komt terug.

Alsof mijn eerste liefdesverdriet nooit gebeurt is.

Hij heeft zoveel dingen gezegd en beloofd maar nooit waargemaakt, en ik was eindelijk bezig om verder te gaan en dan dit.

Blijkbaar heeft hij er geen moeite mee om het zo af te kappen.



Waarom voelt het dan nog zo verschrikkelijk klote? Dat is toch niet normaal, dat ik dan nog zo reageer, of wel?

Hij nam altijd het intiatief voor mijn aandacht, zelfs tot een week geleden, en hij zei de dingen als dat ik geduld moest hebben.

Misschien dacht ik nog steeds dat er hoop was, maar ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen om er echt vanaf te komen, want ik kan dit emotioneel niet meer aan, ook niet omdat ik hem iedere dag moet zien.



Ik ben ook niet iemand die snel een andere man vindt, sterker nog, ik heb niet snel een zo'n aantrekkingskracht. Dat het dan op deze manier moet gebeuren voelt als een nachtmerrie. Ik weet dat er veel ergere dingen gebeuren bij mensen (zoals ik ook op het forum heb gelezen), maar zoals ik al zei weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat je moet doen?



Op je werk moet je werken, en in je vrije tijd moet je afleiding zoeken.

Dat helpt. Want deze man wil niets met je. En daar kom je snel genoeg overheen.
Death may indeed be final, but the love we share while living is eternal
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje alsof hij je aan het lijntje houdt. Sorry.

Kies voor je zelf en probeer het af te sluiten. Hij klinkt eigenlijk niet als een leuke man vind ik. Het voelt nu misschien heel klote, maar ik denk dat zodra je er over heen bent, je heel dankbaar bent dat hij uit je leven is.
quote:pecannootje schreef op 20 februari 2017 @ 20:03:

Het klinkt een beetje alsof hij je aan het lijntje houdt. Sorry.

Kies voor je zelf en probeer het af te sluiten. Hij klinkt eigenlijk niet als een leuke man vind ik. Het voelt nu misschien heel klote, maar ik denk dat zodra je er over heen bent, je heel dankbaar bent dat hij uit je leven is.



Mee eens



Ben trouwens bang dat als je zo doorgaat dat je over 5 jaar nog steeds op het zelfde punt zit als waar je je nu begeeft
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij van een man?

Komt dat overeen met wat deze man allemaal doet?



Zo ja, lekker zo doorgaan. Zo nee, lekker terug die dating sites op.



Alles aan je OP vertelt mij dat je jezelf niet zo geweldig vindt. Maar dat ben je wel.

Word verliefd op een man die dat ook vindt.
Hij is jouw aandacht niet waard

Niks meer mee doen.

Hij zit in een voor hem ingewikkelde situatie en is niet erg aardig voor je.

Er zijn mensen die het wel kunnen opbrengen respectvol met anderen om te gaan nadat ze iemand hebben bezwangerd of vader zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor het reageren, jullie hebben gelijk natuurlijk en het is fijn om het hier kwijt te kunnen.



"Wat wil jij van een man?

Komt dat overeen met wat deze man allemaal doet?"

Nou, wel zoals hij was in de tijd dat hij met mij was. Daarom is het ook zo verwarrend want van die tijd kan ik niks negatiefs zeggen.



Ik maak me alleen zorgen over mijn reactie op het nieuws, want het is (weer) heel heftig en ik ben er echt ziek van (buikpijn, hoofdpijn, slaapproblemen, etc.)

Terwijl het niet eens een echte relatie was... misschien kan dat als de aantrekkingskracht heel heftig is ofzo? Heeft iemand daar ook ervaring mee?
anoniem_332651 wijzigde dit bericht op 20-02-2017 20:47
Reden: Reactie op een quote toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar eens met iemand over praten. Ik zeg niet dat je een gekkie bent, maar ik raad dat mensen eigenlijk aan de lopende band aan. Er worden talloze mensen opgeleid om anderen te helpen die met zichzelf in de knoop zitten. En dat je hier ziek van bent heeft niets met hem of zijn aantrekkingskracht te maken, maar alles met jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anonymous123456 schreef op 20 februari 2017 @ 20:44:



Nou, wel zoals hij was in de tijd dat hij met mij was. Daarom is het ook zo verwarrend want van die tijd kan ik niks negatiefs zeggen.







maar dat is toch een paar jaar geleden, als ik het goed begrijp?

acht je dat zelf nog representatief, zegt dat nu echt iets over hem en jullie verhouding?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 20 februari 2017 @ 20:52:

Ik zou daar eens met iemand over praten. Ik zeg niet dat je een gekkie bent, maar ik raad dat mensen eigenlijk aan de lopende band aan. Er worden talloze mensen opgeleid om anderen te helpen die met zichzelf in de knoop zitten. En dat je hier ziek van bent heeft niets met hem of zijn aantrekkingskracht te maken, maar alles met jou.



Snap ik, maar waar ik last van heb is bij uitstek liefdesverdriet. Alle symptomen daarvan komen bij mij voor, maar ik ben natuurlijk geen psycholoog.



quote:Pinda-Kaas schreef op 20 februari 2017 @ 20:53:

maar dat is toch een paar jaar geleden, als ik het goed begrijp?

acht je dat zelf nog representatief, zegt dat nu echt iets over hem en jullie verhouding?Ik heb zitten denken maar ik weet eigenlijk echt niet wat mijn antwoord daarop is. Ik weet alleen dat hij nog steeds graag contact wil houden, maar wel op zijn manier zeg maar. Terwijl het toen voor heel veel procent van zijn kant kwam. Ik merk wel dat ik natuurlijk ook de fout heb gemaakt door altijd te denken aan die tijd want dat is gewoon al lang niet meer zo, maar hij zegt ook altijd dingen die je heel snel kan opvatten als dat je super speciaal bent. Niet zo handig.
Next. Eet een bak ijs en ga wat leuks doen met je vriendinnetjes. En installeer Tinder.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 21:06:

Next. Eet een bak ijs en ga wat leuks doen met je vriendinnetjes. En installeer Tinder.Goed idee behalve Tinder daar word je niet per definitie zoveel gelukkiger van
quote:Zinerva schreef op 20 februari 2017 @ 21:12:

[...]





Goed idee behalve Tinder daar word je niet per definitie zoveel gelukkiger van



Geen idee. Ik ben al een ouwe taart met kinderen en een man.

Ik zie mijn jongere vrienden met veel plezier swipen en daten/ sexen.



Maar dan doe je alleen die eerste 2 dingen TO. Echt hou van jezelf en weg met zulk drama.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 21:15:

[...]





Geen idee. Ik ben al een ouwe taart met kinderen en een man.

Ik zie mijn jongere vrienden met veel plezier swipen en daten/ sexen.



Maar dan doe je alleen die eerste 2 dingen TO. Echt hou van jezelf en weg met zulk drama.Tinder kan idd leuk zijn maar niet als je kwetsbaar bent
Natuurlijk wil hij contact blijven houden. Voor als het weer fout gaat met zijn ex kan hij meteen weer seks met jou hebben.

Het is niet omdat hij zoveel van je houdt, puur eigenbelang.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anonymous123456 schreef op 20 februari 2017 @ 21:03:





Snap ik, maar waar ik last van heb is bij uitstek liefdesverdriet. Alle symptomen daarvan komen bij mij voor, maar ik ben natuurlijk geen psycholoog.







dan is het gewoon een kwestie van wachten tot het overgaat,

tot die tijd even de ogen uit je kop janken en lekker veel netflixen



maar zelf geloof ik wel dat zulke heftige reacties aangeven dat er wel wat meer op te lossen valt dan enkel liefdesverdriet. En de rest van jouw topic vertelt me dat ook een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Nooit schijten waar je ook eet!
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 20 februari 2017 @ 21:22:

[...]





dan is het gewoon een kwestie van wachten tot het overgaat,

tot die tijd even de ogen uit je kop janken en lekker veel netflixen



maar zelf geloof ik wel dat zulke heftige reacties aangeven dat er wel wat meer op te lossen valt dan enkel liefdesverdriet. En de rest van jouw topic vertelt me dat ook een beetje.



+1



Sterkte TO.
quote:emmylou schreef op 20 februari 2017 @ 21:26:

Nooit schijten waar je ook eet!Daar is hetnu een beetje te laat voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 20 februari 2017 @ 21:22:

[...]





dan is het gewoon een kwestie van wachten tot het overgaat,

tot die tijd even de ogen uit je kop janken en lekker veel netflixen



maar zelf geloof ik wel dat zulke heftige reacties aangeven dat er wel wat meer op te lossen valt dan enkel liefdesverdriet. En de rest van jouw topic vertelt me dat ook een beetje.





Wow, oke, ja dat is ook wel even heftig om te horen. Ik kan het aankijken en dan kijken of het nu echt overgaat (in tegenstelling tot de vorige keer)? Anders misschien toch een bezoek aan de huisarts waard. Ik heb op zich altijd al slaapproblemen gehad, maar dat is sinds de 'officiele' afwijzing wel erger geworden. De buikpijn etc. is echt van nu, maar wel precies hetzelfde als de vorige keer. In ieder geval bedankt voor je eerlijkheid!



Nou alleen nog beslissen wat ik met hem moet doen, aangezien ik hem iedere dag moet zien, pfff...
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 20 februari 2017 @ 21:26:

Nooit schijten waar je ook eet!



Dat is waar, maar wat ik had met hem was echt anders dan ik ooit daarvoor had gehad/gevoeld.

Op zich geen excuus en daarom moet ik nu ook op de blaren zitten :(
Jezus.

Je weet nu toch ook al dat het niks is. Waarom vergaat je wereld dan ineens als je aangeeft dat je er mee stopt? Er gaat dan een drama knop om ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent een optie voor hem.

Want als hij er zin in heeft stuurt hij een bericht.

Hem mededelen dat jij daar te leuk voor bent en daarna nooit meer reageren.

Zolang jij hem niet voor een keuze zet hoeft hij deze ook niet te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het iets anders is dan dat jullie misschien denken. We hebben niet meer aan sex en dates gedaan toen hij wist dat hij voor zijn kind wilde zorgen, maar hij wilde wel graag contact houden. Ik ging toen minder contact zoeken en liet dat voor een groot deel van hem afhangen. Ik denk echt niet dat hij misbruik van mij zou maken om sex mee te hebben als het hem zou uitkomen, zo erg is hij nou ook weer niet. Die credit durf ik hem nog wel te geven. Het is meer dat hoe hij contact hield nogal dubbelzinnig was, altijd open voor interpretatie. Dan kan je (zoals ik) wel verder gaan met je leven maar dan zit het nog altijd een beetje in je. Tenminste, zo was/ben ik dan.



Jullie opmerkingen helpen me wel om 's even een stuk realistischer te kijken naar hoe en wat er voorgevallen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven