Wat moet ik nu?

01-06-2016 00:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb even wat advies/tips nodig!

Sinds kort heb ik een jongen leren kennen. We hebben nu 2x afgesproken en ik vind dat er echt een klik is. Beide komen we net uit een relatie van 5 jaar.

Vandaag hadden we een goed gesprek over "wat nu". Hij geeft aan nog even vrij te willen zijn.. maar dat hij me wel leuker vind dan verwacht en me wel wil blijven zien. Ik deel die mening dat ik ook nog geen relatie wil, maar vind het vreemd om te daten zonder dat het serieus is zegmaar... ik zie in hem wel een kansmaker voor een volgende relatie.



Wat moet ik nu doen? Hem tijd geven.. of hem toch maar loslaten? Ik vind hem nu al zo leuk...
Alle reacties Link kopieren
Laat hem gaan.
Alle reacties Link kopieren
als hij je leuk genoeg vind voor een relatie, maakt hij er wel werk van.

dus laten gaan.



anders heb je een grote kans dat je bij hem in bed beland en jij smoor raakt en hij het vooral voor de leuk maar zich niet wil binden enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
He is not that into you...



Heb in hetzelfde schuitje gezeten, Echt een leuke man, maar precies wat jij hierboven beschrijft. Ik heb besloten dat dit 'm dan niet ging worden, hoe leuk hij ook was. Het is echt graag, en anders niet. Nou, niet dus. Deed even pijn, niet leuk en ook echt wel jammer. Maar i've been there before. Begin er niet aan. Heb ook echt wel even gedacht: heb ik nou niet iets moois te snel laten gaan? Maar ik denk toch dat je dit soort dingen beter in de kiem smoren kunt noemen. Hij is er ook niet op terug gekomen. Says it all, vind ik dan.
Hij wil nog wat rondlullen met jou als vaste schotel.
Alle reacties Link kopieren
Graag of niet hoor. Ik zou hiervoor passen. Lees dat vage gedoe heel vaak, zou er niet tegen kunnen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even door daten zonder sex.

Kijk of het nog meer wordt.

Wel de afspraak van hem uit laten komen.

Het zijn maar 2 dates geweest.

Ik heb er meestal wel 5 nodig.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Het relatiedenken zit er zo in bij sommige mensen, dat de keuze beperkt is geworden tot ofwel "serieus" óf maar helemaal niks..

Er is nog verschil tussen NU (nog) niet aan een relatie toe zijn of uberhaubt geen relatie willen (of iig niet met jou).



Het is heel normaal om na een stukgelopen relatie de nodige tijd vrij te willen hebben voor verwerking daarvan, en dat je dan gewoon niet open staat voor een relatie met alles erop en eraan.

Ook niet als je diegene echt heel heel leuk vindt, en zelfs verliefd bent, zijn sommigen toch niet van plan om zich weer in een volle relatie te storten en dat is vaak alleen maar verstandig.



Ik ken meer mensen die om div redenen gewoon op dit moment niet een relatie willen zoals mensen die als serieus bestempelen, ook niet als ze gek op iemand zijn.

Niks mis met rustig aan doen, behalve als je zelf haast hebt en wél een relatie zou willen met alles erop en eraan en je het idee hebt dat je moet "wachten" tot hij eraan toe is of dat je jezelf zeer moet inhouden/ aanpassen, terwijl je die onzekerheid/onduidelijkheid niet aan kunt en teveel haast hebt, zodat je het niet zult "trekken" als het voorlopig nergens toe leidt.



Als je zelf ook niet zo gehecht bent aan of het serieus wordt met toekomstperspectief en je zelf ook de instelling hebt dat het ook prima is als het voorlopig (en misschien nog een hele tijd) "leuk is zolang het leuk is", en wel zien waar het tzt wel of niet toe leidt, dan zou het kunnen.



Hangt dus van je eigen wensen en instellingen af.

Nee, ik vind het zelf helemaal niet vreemd om te daten zonder dat het 'serieus" is, en met mij ken ik veel meer mensen die die instelling hebben (of hebben gekregen, al dan niet tijdelijk, omdat ze het fijn en gezond vinden om eens een tijd op zichzelf te zijn, een eigen leven te leiden, nadat zo'n serieuze relatie -met toekomstverwachting- stuk is gelopen.



Niet iedereen vindt zo'n "serieuze relatie" het meest ideale plaatje, hoe verliefd ook.

Wil niet zeggen dat je je niet aan de persoon kunt verbinden, zij het op andere manieren of "relatie"vormen, alleen niet het totale plaatje wat voor veel mensen wel het ideaal is.

En het wil ook niet zeggen dat het daar niet alsnog op de lange duur op uit kan draaien, het gaat om de ruimte die iemand vraagt voor zichzelf en (groot stuk) eigen leven, dat staat bepaalde vormen van "samen" niet per sé in de weg.



Het is alleen geen goed idee als jij, TO, toch stiekem zou hopen op het soort relatie waar hij nog (lang?) niet voor open staat en jij er dan toch in meegaat en dan uiteindelijk teleurgesteld raakt omdat je verwacht had dat het zou veranderen als jullie eenmaal "iets" begonnen waren.

De insteek moet aan 2 kanten wel écht hetzelfde zijn.

Niet in meegaan of aanpassen in de hoop op meer dan hij nu al eerlijk aangeeft dat hij (niet) te bieden heeft.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
'Ik wil je blijven zien maar geen relatie' is vaak het recept voor een heleboel narigheid.

Voor mezelf sprekend dan.



Een paar keer meegemaakt en dan vond ik de man in kwestie ook te leuk om te laten lopen maar ik bleek ongeschikt voor het vrijblijvende.



Na verloop van tijd wilden deze mannen dan wel vastigheid maar dan had ik me intussen zo bezeerd door te doen alsof ik een vrije, blije meid was die het wel prrrrrima vond als ik eens twee weken niks hoorde, dat de lol er dan wel af was.



Ik leerde er van dat het voor míj niet lekker werkt, dat casual elkaar zien en seks hele weekenden en dan ineens weer radiostilte of zo.



Misschien werkt het voor jou anders maar ik zou goed op mijn hart passen als ik jou was. Verlies het niet aan iemand die aangeeft liever vrij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er een beetje vanaf, Eleonora, of het een algemene instelling is dat hij liever vrij is, of dat ie NU en voorlopig liever vrij is, omdat hij net uit een relatie komt en dus iig nu geen ruimte of zin of behoefte heeft aan een relatie.



Dan is het vanuit zijn situatie van nu, wat ik ook nog eens heel gezond vind, als je dat van jezelf weet, dat je daar nog niet aan toe bent, en het gewoon veel te vroeg is/voelt, om uberhaubt een relatie aan te gaan, maar dus niet eoa instelling is dat hij geen relatiemens is, alleen nu nog (lang) niet.

Dat deze betreffende man waar TO het over heeft, in principe best een relatiemens is, blijkt uit het feit dat hij er net eentje achter de rug heeft van langere duur.



Ben ik de enige die vindt dat het juist heel goed is dat iemand niet van de ene in de volgende relatie springt, maar juist ff een tijdje op zichzelf wil zijn en eea wil laten bezinken en verwerken, als er net eentje over is, waar je dat ook van dacht en teleurgesteld in bent, en daarvan moet herstellen, alvorens echt weer te geloven in dat relaties ook goed kunnen gaan, in de liefde, in liefdesrelaties?



Zelf ben ik al best lang single, en daar zo aan gewend geraakt dat ik het ook fijn vind, om mijn eigen leven te leiden.

Ik zie een volledige relatie dan ook niet als ideaal, nog steeds niet, en ik heb geen idee of die ruimte er nog/weer wel komt.

Dat neemt niet weg dat ik als ik iemand heel leuk vind en allerlei gevoelens voor heb, echt niet als vrijblijvend zou beschouwen, ik wil alleen dan nog steeds geen geijkte relatie.

En ik heb al helemaal geen behoefte aan vrijblijvendheid of vrijheid in de zin van "niet exclusief" (dus vrijheid om ook anderen te daten of mee te seksen), maar gewoon een stuk eigen leven houden, dat ik niet opeens geacht word elke vrije tijd of weekend samen door te brengen.

Ik wil wel degelijk betrokkenheid bij elkaar en ook liefst gevoelens enzo, alleen niet het vanzelfsprekende van een koppel zijn, en de bijbehorende verwachtingen van vanalles voortaan samen doen, of samenwonen en dergelijke, want je bent immers een stel, dat daar allerlei verwachtingen automatisch uitrollen waarin je "recht" claimt op elkaars tijd en aandacht.

Laat staan toekomstbeloftes, het zal de leeftijd wel zijn, maar daar geef ik niet om, het zegt me niks, het moet gewoon elke dag/keer weer (heel) graag zijn, en niet omdat je nu eenmaal een stel bent.

Je kunt best dol op iemand zijn, zonder dat daar elke dag (of weekend oid) iets mee moet.

Ook niet steeds radiostiltes, en dan op afroep of alleen zoals het uitkomt.



ik denk dat er best tussenvormen zijn, maar mensen zo zwart-wit denken: of volledig 100% "ervoor gaan" óf helemaal vrijblijvend en totaal geen binding/ verdere verbondenheid met elkaar.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juni 2016 @ 00:59:

'Ik wil je blijven zien maar geen relatie' is vaak het recept voor een heleboel narigheid.

Voor mezelf sprekend dan.



Een paar keer meegemaakt en dan vond ik de man in kwestie ook te leuk om te laten lopen maar ik bleek ongeschikt voor het vrijblijvende.



Na verloop van tijd wilden deze mannen dan wel vastigheid maar dan had ik me intussen zo bezeerd door te doen alsof ik een vrije, blije meid was die het wel prrrrrima vond als ik eens twee weken niks hoorde, dat de lol er dan wel af was.



Ik leerde er van dat het voor míj niet lekker werkt, dat casual elkaar zien en seks hele weekenden en dan ineens weer radiostilte of zo.



Misschien werkt het voor jou anders maar ik zou goed op mijn hart passen als ik jou was. Verlies het niet aan iemand die aangeeft liever vrij te zijn.



Helemaal off-topic maar wil toch even zeggen dat ik jouw bijdragen altijd zo waardeer. Je bent eerlijk en recht door zee maar wel met respect. En je verwoordt altijd zo goed wat ik meestal denk: ja dat dus

Sorry nogmaals of topic maar wilde het ff gezegd hebben
Thanks Tjuptjup!

O absoluut hoor Suzy, er zijn vele vormen van samenzijn tussen vaste, exclusieve verkering en zeg maar een ONS en zwart/wit denken is lang niet altijd goed, klopt ook. Daarom hou ik het ook volkomen bij mezelf en zeg ik dat ík niet geschikt bleek voor een vrijblijvende 'hartstikke leuk, maar geen relatie' verhouding.



Ik ging me te snel verbonden voelen met mannen die ik echt leuk vond, zoals TO beschrijft. Dan werd ik verliefd en hoefde dat vrijblijvende van mij niet meer.

Ik deed dan alsof ik dat wél wilde, om de leuke man niet te verliezen.



Een keer heb ik trouwens ruim een half jaar een friend with benefits gehad met wie dat fantastisch ging, de casual toestanden.

Met die man ben ik later getrouwd hahaha!
Je hebt twee keer met hem gedate.. Ik vind het al bijzonder dat je hier al tijdens date 2 een gesprek over hebt gehad.

In je OP geef je aan dat jullie allebei niet NU een relatie willen. Wat is het probleem dan? Dat je nu nog niet weet hoe de toekomst er uit gaat zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juni 2016 @ 03:41:

O absoluut hoor Suzy, er zijn vele vormen van samenzijn tussen vaste, exclusieve verkering en zeg maar een ONS en zwart/wit denken is lang niet altijd goed, klopt ook. Daarom hou ik het ook volkomen bij mezelf en zeg ik dat ík niet geschikt bleek voor een vrijblijvende 'hartstikke leuk, maar geen relatie' verhouding.



Ik ging me te snel verbonden voelen met mannen die ik echt leuk vond, zoals TO beschrijft. Dan werd ik verliefd en hoefde dat vrijblijvende van mij niet meer.

Ik deed dan alsof ik dat wél wilde, om de leuke man niet te verliezen.



Een keer heb ik trouwens ruim een half jaar een friend with benefits gehad met wie dat fantastisch ging, de casual toestanden.

Met die man ben ik later getrouwd hahaha!Goede post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 01 juni 2016 @ 01:33:

Ben ik de enige die vindt dat het juist heel goed is dat iemand niet van de ene in de volgende relatie springt, maar juist ff een tijdje op zichzelf wil zijn en eea wil laten bezinken en verwerken, als er net eentje over is, waar je dat ook van dacht en teleurgesteld in bent, en daarvan moet herstellen, alvorens echt weer te geloven in dat relaties ook goed kunnen gaan, in de liefde, in liefdesrelaties?



Nee hoor,je bent niet de enige die dat vindt

Mooie posts weer.



Het belangrijkste,TO,is hoe jíj je er bij voelt.Of het aansluit bij wat jij wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven