Wat moet / kan ik hier mee.. .

30-04-2017 01:49 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry als het wat warrig is. Ik hoop dat jullie het snappen en mij wat tips willen geven. Het zit zo:

Sinds 2,5 jaar heb ik een relatie. Ik moet toegeven dat ik sindsdien wel wat veranderd ben. Een van de grootste verandering is dat ik minder onzeker ben. Nu zat ik vanavond te borrelen met een 'vriendin'. Mijn vriend lag op bed met een soort migraine. (we wonen samen). En zijn kindjes waren er. (6 en 8.) Als mijn vriend dit heeft kan hij soms heeeeeeel diep slapen en echt niks mee krijgen van wat er om hem heen gebeurd. Die vriendin van mij begon toen ik geen 2de biertje nam vanwege de kindjes moeilijk te doen. Toen ik zei dat ik dat gewoon niet fijn vind als ik 'de verantwoordelijkheid' alleen over de kindjes heb kreeg ik een preek dat het ZIJN kinderen zijn etc. Op een gegeven moment heeft ze haar mond gehouden omdat we er toch niet uit kwamen. Toen begon ze dat ik de laatste tijd geen Facebook status meer van haar like. Toen ik zei dat ik alleen iets like als ik iets ECHT mooi, stoer, leuk etc vind. (denk hier bij aan foto's van bruidsparen, zwangerschap aankondigingen of relatie aankondigingen etc).

Ze had laatst een fotoshoot gedaan en daar wat foto's van gedeeld. Ik heb haar voor de shoot al verteld dat de style die zij wou niet mijn ding was (half naakt en ordy) maar goed als dat wil.... Maar ik heb een foto's op Facebook niet geliked.... Ook daar werd ze boos om. Waaanntttt mijn dingen werden allemaal wel. Geliked en gedeeld.. .. Toen heb ik haar proberen uit te leggen dat ze misschien is moet gaan nadenken over wat een like voor haar is. Daar heb ik geen antwoord op gehad en is ze kwaad weggelopen...



Ben ik hier fout/te hard /verkeerd geweest?
Nee.

Ze klinkt onvolwassen en niet begripvol
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 30 april 2017 @ 01:53:

Nee.

Ze klinkt onvolwassen en niet begripvolTO lijkt klinkt ook onvolwassen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Klinkt alsof ze niet tegen drank kan.

Wat een gedoe om facebook.

Ik zou het echt niet serieus nemen.
Facebook maakt meer kapot dan je lief is. Voor een produkt dat zogezegd verbindend zou werken zie ik wel erg veel van dit soort posts.



Gewoon niks liken, van niemand. Gelijke monniken, gelijke kappen. Dan krijg je dit kinderachtige gezeik ook niet.
Ik heb geen fb enzo.

Ook dat gezeik niet dus.
Hm.. Ik vind het kinderachtig. Zit er iets achter? Ik zit te denken aan: jaloezie? Te weinig aandacht van jou voor haar gevoel oid? Ik vind je absoluut niet te hard geweest. Prima om bij jezelf te blijven, in plaats van dingen te doen, omdat anderen dat willen. Snap dat van het biertje helemaal ook trouwens.
Waarom hechten mensen zoveel waarde aan Facebook? Allemaal ruzies, jaloezie en vriendschappen naar de kl*te echt ik snap dat niet hoor!
quote:sassa_82 schreef op 30 april 2017 @ 02:04:

Waarom hechten mensen zoveel waarde aan Facebook? Allemaal ruzies, jaloezie en vriendschappen naar de kl*te echt ik snap dat niet hoor!



Ja... Dat snap ik ook niet.

Weg met die rommel
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist zeer 'volwassen' dat TO niet meer drinkt dan haar goed dunkt als de kinderen er zijn.

Daarnaast vind ik dat TO erg duidelijk is over wat ze wel en niet liked.



Ben je fout/te hard/verkeerd geweest?

Ik denk van niet.. je koos voor verantwoordelijkheid daar waar het nodig is/was (kinderen).

Je liked wat je wil..of niet.

Ik denk dat je vriendin al enigszins met een gevoel bij je kwam en, toen je stellig bleef, koos voor "het oorlogspad".
Appels kun je eten, peren wel
Deze generatie zeg, wat een zooitje. En dat zeg ik, met mijn 33 jaar.



Waarom hangt iedereen zo aan 'likes' ?



Ik vind dat hele social media gedoe sowieso nogal zelfingenomen, en dat je er dan ook nog een vriendschap op laat stuk lopen vind ik echt compleet bizar.
quote:Lucylucille schreef op 30 april 2017 @ 02:10:

Deze generatie zeg, wat een zooitje. En dat zeg ik, met mijn 33 jaar.



Waarom hangt iedereen zo aan 'likes' ?



Ik vind dat hele social media gedoe sowieso nogal zelfingenomen, en dat je er dan ook nog een vriendschap op laat stuk lopen vind ik echt compleet bizar.



Dit vroeg ik laatst aan iemand die zelfs mensen appt of ze haar foto willen liken.

En een vent die dit ook doet.

Heel onvolwassen en was alleen maar zodat ze zich zeker voelen van zich zelf.
quote:Lampie1986 schreef op 30 april 2017 @ 02:01:

Ik heb geen fb enzo.

Ook dat gezeik niet dus.Ja, da's de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft het facebook gedoe te maken met dat je nu 2.5 jaar een vriend hebt? En dat ie in bed lag met migraine?
Hulde voor je handelen! Die "vriendin" is maar een rare.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 30 april 2017 @ 02:01:

Ik heb geen fb enzo.

Ook dat gezeik niet dus.



Ik kan het ook aanbevelen. Zó heerlijk rustig.

En voor TO. Klinkt niet als een leuke vriendin.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ze vond het gewoon jammer dat je haar foto's niet mooi vond.

Je had er misschien iets aardigs over kunnen zeggen, desnoods over haar kapsel of gezicht oid.

Het is ook een beetje gek om er helemaal niks of alleen iets negatiefs over te vinden, binnen of buiten fb. Het is wel je vriendin.

Als ze in de etalage van een fotograaf zou hangen (zoals in de old days) zou je ook niet met een vies hoofd doorlopen en er met haar op terugkomen.

Zo te horen vind ze je mening belangrijk of is ze onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Like: hey tof, je bent een goede vriend(in) van mij en hebt iets gedeeld waar je trots op bent. Liken is geen enkele moeite dus natuurlijk like ik je post, als een cheerleader support ik je ongeacht of ik het een mooi spel vind. Ik zal nooit doen alsof likes geld kosten, en er superspaarzaam mee omgaan. Als ik hier en daar iemand een goed gevoel kan geven met een like, dan doe ik dat graag. Ik vind het zelf immers ook leuk om likes te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 30 april 2017 @ 02:48:

Wat heeft het facebook gedoe te maken met dat je nu 2.5 jaar een vriend hebt? En dat ie in bed lag met migraine?Niet zo kritisch, anders like ik je niet meer he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 30 april 2017 @ 02:01:

Ik heb geen fb enzo.

Ook dat gezeik niet dus.



Ik heb wel Facebook. En ook dat gezeik niet. Ook geen vrienden die hengelen om likes, of vragen waarom ik iets niet geliked heb.



Maar het schijnt tegenwoordig hip te zijn om te zeggen dat je geen FB meer hebt, en dat dat je zo veel rust geeft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In mijn mans familie is een keer een familievete ontstaan door Facebook. Vooral omdat opa dacht iets te lezen en oma daar hysterisch op reageerde en door niemand meer te kalmeren was. en niet uit te leggen was dat een gedeelde boodschap van een neefje niet een persoonlijke statement naar oma is

Viva feestboek...



Over likes geven, zeg jij nooit zomaar iets aardigs tegen anderen TO? Gewoon een complimentje om iemand een fijn gevoel te geven? En wat losstaat van jezelf? Ik vind het nogal sneu dat je alleen iets aardigs kan zeggen vanuit je eigen referentiekader om eerlijk te zijn.

Ik geef toe, het kan natuurlijl wel duur worden dat Facebook. zo'n like kost natuurlijk al snel hoeveel euro? (En ik heb geen Facebook dusseh ik zeg het niet omdat mijn leven afhangt van een duimpje omhoog)
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken beide als kleuters.



Dit gaat over een veranderde vriendschap, je geeft zelf aan anders te zijn geworden sinds je relatie.

Jouw vriendin mist je en geeft dat een beetje onhandig aan. Waarschijnlijk zou je haar foto's voorheen wel geliked hebben.



Jij doet moreel superieur, dat is wat haar dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit soort dingen lees dan ben ik blij dat ik al wat ouder ben. Ik heb wel FB, maar daarbij zouden dit soort issues echt nooit aan de orde zijn.



Daarentegen zou het natuurlijk wel leuk zijn om interesse in de fotoshoot te tonen, ook als het niet helemaal jouw stijl is. Zeker als dit belangrijk voor haar is.
quote:Jackie5 schreef op 30 april 2017 @ 07:06:

Like: hey tof, je bent een goede vriend(in) van mij en hebt iets gedeeld waar je trots op bent. Liken is geen enkele moeite dus natuurlijk like ik je post, als een cheerleader support ik je ongeacht of ik het een mooi spel vind. Ik zal nooit doen alsof likes geld kosten, en er superspaarzaam mee omgaan. Als ik hier en daar iemand een goed gevoel kan geven met een like, dan doe ik dat graag. Ik vind het zelf immers ook leuk om likes te krijgen.

Dit dus. Het gaat er niet om hoe fb werkt of hoort te werken; het gaat er om of je blij kan zijn voor je vriendin met waar zij blij mee is. Als iemand enthousiast is over een zelfgebakken appeltaart dan kan je dat toch gewoon leuk vinden voor die persoon ook al hou je zelf niet van appeltaart?



TO en vriendin zijn beide erg kinderachtig. Ze gunnen elkaar blijkbaar elkaar de dingen niet die ze leuk vinden. En TO vind het daarbij nodig om aan te geven hoe goed zijn wel niet is als persoon dat zij maar 1 biertje neemt als vriend ligt te slapen vanwegen haar overdreven verontwikkelde verantwoordelijkheidsgevoel wat ze vervolgens toepast op haar zorgvuldig gekozen likes
Van dat biertje snap ik helemaal, jouw keuze, heeft zij te respecteren.

Boos worden om een like op fb snap ik echt niks van. Maar moeilijk doen over het liken van een bericht waar je zelf niks aan vindt maar je vriendin trots op is, dat snap ik net zo min. Doe allebei eens niet zo moeilijk joh, het gaat over een duimpje.. support jij gewoon je vriendin zoals vriendinnen doen (heeft niks met zeker van jezelf te maken, gewoon met aardig zijn voor elkaar)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven