Wat nu?

28-07-2015 13:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje vast, met mijzelf, met de man in kwestie en met al mijn gevoelens.



Ik ben sinds begin April aan het daten met een ontzettend leuke en lieve man. We kenden elkaar al wat langer (sinds December), de eerste paar maanden spraken we wel eens af om koffie te drinken en gewoon gezellig te eten o.i.d. Hij was toen met andere vrouwen aan het daten en tussen ons was het ook echt puur vriendschappelijk. Na een paar maanden veranderde dit voor ons beide, kregen we steeds meer zin om elkaar te zien, en in April dus voor de eerste keer gezoend.



Sinds dat moment was het eigenlijk allemaal heel fijn, we zagen elkaar 2/3 x per week. Het was fijn, we deden leuke dingen samen, ontmoette zelfs elkaars familie en vrienden, maar we gaven het beestje geen naampje.



Nu moest hij de afgelopen maand de hele maand voor werk naar het buitenland, daar was hij ontzettend druk. We spraken elkaar wel regelmatig, 2,3 x per week aan de telefoon en iedere dag wel een appje. Het was prima. Echter, vlak voordat hij weg ging heb ik naar hem geuit dat ik bepaalde gevoelens heb en dat deze zich wel steeds verder ontwikkelde. Ik gaf ook min of meer aan dat ik binnenkort wel wilde weten of een relatie er in zat.



Hij gaf eerlijk aan er nog niet echt over nagedacht te hebben en nu ook niet echt de tijd had om er over na te denken. Hij zei ik vind je heel leuk, ik ben graag bij je, ik kijk er altijd naar uit om je te zien, maar of het meer is dan dat dat weet ik niet. Hij zei van ik zou niet terug willen naar enkel een vriendschap want daar heb ik wel te veel gevoelens voor, maar hij wist nog niet zeker of hij klaar was voor een relatie.



Nu is hij terug gekomen van zijn maand in het buitenland, en merk ik een omslag in zijn gedrag. Ik heb hem ernaar gevraagd, hij zegt dat het laatste wat hij wil doen is mij teleur stellen. Daarom behoud hij een bepaalde afstand tot hij zijn gevoelens op een rijtje heeft. Mijn vraag daarop was maar kunnen we er dan niet beter helemaal mee stoppen? Dat wil hij liever niet zegt hij, hij wil alleen pas in die relatie springen als hij er echt 100% zeker van is dat dit is wat hij wil.



We zien elkaar, gaan samen uit eten, doen leuke dingen (dit weekend dan),hij geeft me wel een kus, maar verder doet hij redelijk afstandelijk. Uiteraard slapen we nu ook niet bij elkaar, en gebeurd er niets anders dan een kus op de mond. Ik vind hem echt heel leuk en waardeer zijn eerlijkheid naar mij toe over zijn gevoelens, en ik respecteer ook het feit dat we nu dus geen seks hebben etc. Maar het voelt natuurlijk continu als een bepaalde afwijzing. Ik word er onzeker van, het maakt mij een minder leuk mens. Het voelt alsof je aan het wachten bent op een bepaald "vonnis", en dat is heel naar. Natuurlijk is het mijn keuze om erop te wachten, en kan ik ook zeggen nou dan niet bekijk het lekker. Dat is alleen heel moeilijk met mijn gevoelens die ik inmiddels ontwikkeld heb. Alleen deze situatie is ook niet echt lang werkbaar voor mij.



Hebben jullie tips? Moet ik inderdaad de stekker eruit trekken en ermee stoppen? Ik wil hem absoluut niet "pushen", maar hiermee omgaan kan ik gewoon slecht.
Alle reacties Link kopieren
Ja begrijpelijk, en het spijt me als ik je moet vertellen dat deze man niet echt gek op je is, met je is...

Mischien wel een beetje, natuurlijk..maar niet voor een relatie.

Het spijt me.

Beter om ermee te stoppen, contact te verbreken, en op zoek te gaan nr iets wat jij graag wilt.

Anders ben ik bang dat deze pijn blijft.

.

Wat je ook kunt doen...is dat je gewoon nu al op zoek gaat nr een ander.

Kan ook!

Om gewoon met hem om te blijven gaan..uitstekend idee!

Doe dat maar.

Gun het jezelf.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Als hij echt gek op je zou zijn zou hij dat echt wel zeker weten en niet zo afstandelijk doen.



"niet zeker weten wat ie voelt" is voor mij altijd kansloos, dan ben je 100% zeker niet verliefd.

Of je genoegen neemt met wat hij te bieden heeft is aan jou.
Oh, en kijk even naar je Ava, ik denk dat je bestand te groot is, want er is alleen een ronddraaiend geval te zien.
Alle reacties Link kopieren
En verander dat plaatje even, shit..dat ding blijft maar draaien!

Gelukkig jij niet, denk daar maar aan.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Roland303 schreef op 28 juli 2015 @ 13:41:

Als hij echt gek op je zou zijn zou hij dat echt wel zeker weten en niet zo afstandelijk doen.



"niet zeker weten wat ie voelt" is voor mij altijd kansloos, dan ben je 100% zeker niet verliefd.

Of je genoegen neemt met wat hij te bieden heeft is aan jou.Ik denk precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
ga ook maar eens op vakantie als je kunt, zou me niks verbazen als hij vlak ervoor ineens wel exclusiviteit wil haha!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik ben bezig met die avatar, maar hij lijkt steeds vast te lopen.



Exclusiviteit is trouwens wel afgesproken, dus echt daarnaast opzoek gaan naar iets anders lijkt me niet echt eerlijk. Ik weet overigens ook niet echt of ik dat kan, ik ben daarvoor veel te veel emt hem bezig (in mijn hoofd).
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij nu... Mijn date weet ook niet wat ie wil, of hij verliefd op me is. Wel zijn we exclusief voor elkaar. Dus verder kijken voelt voor mij niet juist. Toevallig is net ter sprake gekomen wat we ermee gaan doen, maar echt een sluitend antwoord is daar nog niet uitgekomen.



Ik lees even mee met je topic.

Als buitenstaander is het erg makkelijk om te zeggen dat je er mee moet stoppen, dat je meer waard bent dan zo'n twijfelaar. Dat is natuurlijk ook zo. Maar wat je zegt, die gevoelens heb je, dan is het heel moeilijk om er zomaar mee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
oh. dus jullie hebben met helemaal niemand sex momenteel, dat is inderdaad niet echt een win-win situatie...



ik zou hem eventjes eh rust gunnen dan, gewoon even nergens op happen en proberen ook emotioneel afstand te nemen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hi Envy, Ja exact hetzelfde bij mij dus. En ik zeg ook tegen mijn vriendinnen; als jullie in deze situatie zouden zitten zou ik precies weten wat ik zou zeggen, maar bij jezelf weet je het niet.



Het gaat weer zoveel pijn doen om me hier ook weer overheen te zetten...
Alle reacties Link kopieren
Waarom wacht je op hem? Hij kan nog niet zeggen of hij een relatie wil? Ik vind dat vreemd: je hebt maanden contact, ontmoet elkaars familie en vrienden, hebt seks, dat is in mijn optiek gewoon een relatie hoor! Dus dat hij zegt dat hij het nog niet weet, lijkt mij dat hij aan het rondkijken is voor iets beters. Dan kunnen jullie wel exclusief seks hebben, betekent niet dat hij niet aan het rondkijken is.

Persoonlijk denk ik dat als hij het nu nog niet weet, dat hij gewoon geen relatie met je wil, maar je nog niet kwijt wil. Netjes dat hij geen seks meet wil hoor, maar het wordt tijd om jezelf serieus te nemen. Verbreek het contact en zeg hem dat hij weer contact op kan nemen als hij erover uit is wat hij wil. Ondertussen ga je niet op hem wachten, maar ga je verder met je leven. Wie weet kom je dan een man tegen die wel weet dat hij serieus met je wil zijn of draait deze man nog bij.

Ik zou iig niet meer op hem wachten. Je gaat jezelf anders alleen maar meer verdriet aan doen.
Ik snap het echt niet. Hoe kun je nu niet weten of je verliefd bent?



Als ik verliefd ben dan kan ik niet wachten om bij hem te zijn, liefst iedere minuut van iedere dag. Als ik hem zie straalt de zon, ook als het buiten regent, kriebels in mijn buik. Alsof ik op wolken loop. Dolgelukkig, kan de hele wereld aan.
Alle reacties Link kopieren
Turquasi, inderdaad, we daten niet met andere, het is wel exclusief alleen we geven het geen naampje.



Dat is ook hoe hij het wil houden, maar ik dus niet. Ik ben gewoon trots op hem en wil graag meer met hem delen, en het is moeilijk om steeds maar weer te antwoorden met; nee het is niet mijn vriend, we hebben het gewoon heel leuk samen. Het is niet dat ik wil claimen, hem meer wil zien, of wil samen wonen. Het is gewoon dat gevoel van: " Wij horen bij elkaar".
Alle reacties Link kopieren
quote:envy13 schreef op 28 juli 2015 @ 13:53:

Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij nu... Mijn date weet ook niet wat ie wil, of hij verliefd op me is. Wel zijn we exclusief voor elkaar. Dus verder kijken voelt voor mij niet juist. Toevallig is net ter sprake gekomen wat we ermee gaan doen, maar echt een sluitend antwoord is daar nog niet uitgekomen.



Ik lees even mee met je topic.

Als buitenstaander is het erg makkelijk om te zeggen dat je er mee moet stoppen, dat je meer waard bent dan zo'n twijfelaar. Dat is natuurlijk ook zo. Maar wat je zegt, die gevoelens heb je, dan is het heel moeilijk om er zomaar mee te stoppen.Het is moeilijk om ermee te stoppen, maar het is nog pijnlijker om ermee door te gaan en dan uiteindelijk door de man in kwestie aan de kant gezet te worden. In geval van TO snap ik de reactie van de man echt niet: je doet alles wat je in een relatie ook doet, bent zelfs exclusief, en dan nog niet weten of je een relatie wilt? Dat is raar. Ik denk dat hier geen relatie uit gaat komen. Daarnaast kan cold turkey contact verbreken juist ook voor een doorbraak zorgen. "Man weet pas wat hij mist, als ze er niet is". Maar je moet dat niet doen met de hoop dat hij dan wel over de brug gaat, maar doen omdat je het meent en je vindt dat je meer waard bent, dan een plaats op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Roland, ja dat geld ook voor mij. Ik ben dus ook verliefd, al was het bij mij wel een rustigere vorm van verliefd worden dan normaal, met andere woorden; het voelt dit keer volwassener, niet als een obsessie. Maar goed, hij is dus niet verliefd, en daar is hij eerlijk over. Hij zegt; ik weet niet of het nog gaat komen, dat hij daar naar toe moet groeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roland303 schreef op 28 juli 2015 @ 13:58:

Ik snap het echt niet. Hoe kun je nu niet weten of je verliefd bent?



Als ik verliefd ben dan kan ik niet wachten om bij hem te zijn, liefst iedere minuut van iedere dag. Als ik hem zie straalt de zon, ook als het buiten regent, kriebels in mijn buik. Alsof ik op wolken loop. Dolgelukkig, kan de hele wereld aan.Juist. En als iets gewoon gezellig is met seks als bonus, dan weet je dat ook. Dat kan je alleen niet zeggen als die ander al heeft aangegeven dat ze verliefd op je is.
Alle reacties Link kopieren
quote:JackyJane schreef op 28 juli 2015 @ 14:01:

Roland, ja dat geld ook voor mij. Ik ben dus ook verliefd, al was het bij mij wel een rustigere vorm van verliefd worden dan normaal, met andere woorden; het voelt dit keer volwassener, niet als een obsessie. Maar goed, hij is dus niet verliefd, en daar is hij eerlijk over. Hij zegt; ik weet niet of het nog gaat komen, dat hij daar naar toe moet groeien.Als hij nu nog niet verliefd is, dan gaat dat niet meer komen meid. Echt niet. Sterkte!
quote:JackyJane schreef op 28 juli 2015 @ 14:01:

Roland, ja dat geld ook voor mij. Ik ben dus ook verliefd, al was het bij mij wel een rustigere vorm van verliefd worden dan normaal, met andere woorden; het voelt dit keer volwassener, niet als een obsessie. Maar goed, hij is dus niet verliefd, en daar is hij eerlijk over. Hij zegt; ik weet niet of het nog gaat komen, dat hij daar naar toe moet groeien.



Daar geloof ik niets van.

Maar als jij erop wil wachten kan dat natuurlijk. Zoals gezegd, is wat hij te bieden heeft genoeg voor je?

Of hoop je tegen beter weten in dat hij toch nog verliefd op je wordt? Want tegen beter weten in blijven hopen, daar zijn vrouwen heel goed in. En daar raken we dan weer gekwetst door.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet tijdens een eerste date of ik met die persoon een relatie zou willen, das nog veel te vroeg.

Maar na een aantal afspraken (april tm juli = 4 maanden!) moet het gevoel al wel duidelijk zijn, anders is het er dus gewoon niet.

Je verdient iemand die knotsgek en hoteldebotel op je is...... niet iemand die nog ff wil bekijken wat ie wil.

Ook al moet je elkaar nog beter leren kennen na 4 maanden, je moet echt wel enthousiast vanbinnen zijn, anders wordt het niks.

En een man die je alleen op de mond kust , afstandelijk is en geen sex wil... lijkt me geen standaard man

Succes TO
Alle reacties Link kopieren
Weer men anderen gaan daten. Een vaste relatie kun je niet afdwingen. Je zelf afvragen of je hem voor d'r bij wil als losse flodder of toch alleen verder gaan. Maak zelf een beslissing en ga niet zitten wachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 28 juli 2015 @ 14:01:

[...]





Het is moeilijk om ermee te stoppen, maar het is nog pijnlijker om ermee door te gaan en dan uiteindelijk door de man in kwestie aan de kant gezet te worden. In geval van TO snap ik de reactie van de man echt niet: je doet alles wat je in een relatie ook doet, bent zelfs exclusief, en dan nog niet weten of je een relatie wilt? Dat is raar. Ik denk dat hier geen relatie uit gaat komen. Daarnaast kan cold turkey contact verbreken juist ook voor een doorbraak zorgen. "Man weet pas wat hij mist, als ze er niet is". Maar je moet dat niet doen met de hoop dat hij dan wel over de brug gaat, maar doen omdat je het meent en je vindt dat je meer waard bent, dan een plaats op het wachtbankje!Ik ben het met elk woord in je bericht eens hoor! Het beste is inderdaad om cold turkey te kappen. Maar dat is wel moeilijk! En ik kan me best voorstellen dat TO (net als ik) naar dat punt toe moet werken. Gevoel en verstand liggen niet heel vaak op één lijn, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk inderdaad ook dat het niet meer gaat komen. Pijnlijk besef dat wel.



@koekie, het is niet dat hij nooit seks wilde, maar sinds ik die gevoelens heb uitgesproken wil hij me geen valse hoop geven. Dus we spreken nu gewoon af, doen leuke dingen, zijn nog steeds exclusief maar hebben geen fysiek contact tot hij er uit is wat hij voelt. Maar van binnen voelt dat natuurlijk voortdurend als een afwijzing, zo van hij vind met niet aantrekkelijk genoeg etc.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je berichtjes zo lees, hoor ik precies mijn date... Knuffel voor jou, dit is gewoon kut!
Alle reacties Link kopieren
quote:envy13 schreef op 28 juli 2015 @ 14:08:

Als ik je berichtjes zo lees, hoor ik precies mijn date... Knuffel voor jou, dit is gewoon kut!



Het is grappig dat je bij een ander zo goed je advise kan geven, daar ook vierkant achter staat, weet wat diegene moet doen, en dan toch zelf het tegenovergestelde doen.



Ik geniet namelijk nog zo van alles, terwijl het me aan de andere kant echt breekt.



We hebben vrijdag een afspraak staan om te eten, misschien moet ik mijn gevoelens even op een papier zetten zodat ik er goed over na heb gedacht (niet dat ik het ga voorlezen), en dan is het eigenlijk take it or leave it. Klinkt nu heel makkelijk, is het zeker niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven