Wat te doen?

27-04-2017 20:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mod edit: OP verwijderd. gebruiker heeft waarschuwing gekregen
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
Eén zin uit je hele verhaal:

'ik ben erg gewend aan hem en wil hem dus zeker niet kwijt.'



Wat voel je voor hem?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak op uit jullie verhaal dat jullie samenwonen?



Dit is wellicht een onconventioneel advies, maar ik zou hem zoveel mogelijk ruimte bieden nu. Oftewel, ik zou hem de komende tijd behandelen als een gewone vriend en mijn eigen dingen ondernemen. Dat houdt in wat meer met vriendinnen uitgaan, naar die yogales gaan die je vroeger altijd skipte omdat je met vriend op de bank wilde zitten en geen romantische dingen doen, tenzij hij het initiatief neemt. Niet om hem te 'straffen' (iemand als een vriend behandelen impliceert bovendien dat je gewoon leuk met hem blijft omgaan en interesse toont in zijn dag als hij thuis komt), maar om hem de kans te geven om jou te missen.



Veel mensen gaan zich vastklampen aan hun partner en dat is niet goed. Clingy gedrag is immers niet aantrekkelijk en versterkt vaak de twijfels. Ga ook niet hengelen en vragen of hij nog steeds van je houdt of nog steeds twijfelt. Veel sterkte, is erg vervelend als je partner zoiets komt vertellen! Toch gaan lang niet alle relaties kapot aan een keertje twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Iig geen kinderen maken met deze dude!!!
Internagelaktisch
je bent al vanaf je 14e in een relatie? kleine kans dat jullie samen oud worden, vroeg of laat ga je je afvragen hoe het is met iemand anders
Alle reacties Link kopieren
Ik snap hem wel. Toen andere jongens hun wilde haren uitleefden, zat hij braaf bij jou als vriend. So far, so good. Maar nu begin je over kinderen. En hij beseft opeens dat het dan echt definitief is, en dan kan jij wel zeggen: Ja maar schat, ik laat je vrij in je doen en laten en je kan je eigen gang gaan.... dat is dan wel erg naïef van jou natuurlijk, want als er kinderen zijn gaat dat niet meer zomaar gewoon.



En nu denkt hij misschien: shit... ongemerkt ben ik zo ver gekomen, maar ik weet niet of ik aan die volgende stap (gezinnetje) wel toe ben...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ga in ieder geval anticonceptie gebruiken. Je wil nu echt niet zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
Maar er zijn toch ook mensen die eindigen met hun high school sweethearts? Het gebeurt inderdaad niet vaak, maar als ze het nu al 10 jaar volgehouden hebben moet dat toch iets betekenen. Ik denk dat veel mensen die maar 1 persoon gehad hebben wel eens door twijfels geplaagd worden - en ze gaan vast niet allemaal uit elkaar.
Kan me wel inleven in zijn twijfels. Zelf heb ik in mijn jeugd meerdere (korte) relaties gehad en nu sinds mijn 25e een serieuze. Ben nu 27. Merk nu dat we veel samen doen, maar ook apart. Vroeger was je toch wel eens aan het aftasten tijdens het stappen. Hij heeft dit niet gehad. Ik ken iemand die ook al van jongsaf aan samen is en nu getrouwd. Ik vind dat wel mooi en bijzonder.

Je geeft aan dat je dat je hem niet beperkt en dat is goed natuurlijk. Het kan ook zijn dat het nu echt samen wonen komt of woon je al samen? Wij moesten hier beiden namelijk aan wennen. Het is anders als je naar elkaar toe gaat.
quote:NDD93 schreef op 27 april 2017 @ 20:23:

Maar er zijn toch ook mensen die eindigen met hun high school sweethearts? Het gebeurt inderdaad niet vaak, maar als ze het nu al 10 jaar volgehouden hebben moet dat toch iets betekenen. Ik denk dat veel mensen die maar 1 persoon gehad hebben wel eens door twijfels geplaagd worden - en ze gaan vast niet allemaal uit elkaar.

ik ken ze niet.



nou ja, wel eigenlijk. maar ze zijn allemaal inmiddels gescheiden
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 27 april 2017 @ 20:27:

[...]



ik ken ze niet.



nou ja, wel eigenlijk. maar ze zijn allemaal inmiddels gescheidenHaha aw, dat is weinig hoopvol :(
Kan het zijn dat hij door het kijken naar een huisje en het proberen zwanger te worden, zich nu opeens realiseert dat dit voor eeuwig en altijd is en dat dit hem benauwd?
Waar gaat het precies om? Wil hij weer verliefd worden? Experimenteren met sex met anderen? Met zijn vrienden op vakantie/ stappen? Geef hem zoveel als jouw grenzen toelaten ruimte. Ik ken iemand die ook al sinds 16e in een relatie zitten en die zijn samen gaan experimtenteren met sex met anderen.. niet conventioneel, heel glad ijs, maar inmiddels ruim 40 en drie kidneren verde lr...
quote:NDD93 schreef op 27 april 2017 @ 20:32:

[...]





Haha aw, dat is weinig hoopvol :(en ik ben al 50 plus
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn highschool sweethearts Meds



Maar het komt inderdaad bijzonder weinig voor tegenwoordig.



Sowieso aan de anticonceptie gaan TO en de eerste 2 weken met condoom doen, want bijvoorbeeld bij de pil en volgensmij ook nuvaring ben je niet meteen optimaal beschermd.



En daarna eens goed met hem praten. Jij zegt op zijn opmerking dat je hem vrij genoeg laat. Hij zegt daarop dat hij geen zin heeft om rekening te houden met iemand.



Oftewel, hij wil gewoon eens wat anders uitproberen. En ik snap dat, hij heeft nooit een ander dan jou gehad. Sommige mensen kunnen daar mee leven, maar velen gaan zich in hun 20er jaren toch afvragen hoe het zal zijn met een ander etc.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Neem morgen contact op met de huisarts voor de pil.

Ik begrijp hem wel vanaf zo jong samen en nu een gezin stichten is een enorm benauwd gevoel.

Alsof je in een ander fase van je leven terecht komt en een deel heb gemist.

Ook de verantwoordelijkheden die je dan hebt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 27 april 2017 @ 20:22:

Ga in ieder geval anticonceptie gebruiken. Je wil nu echt niet zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merl0t schreef op 27 april 2017 @ 20:11:

Eén zin uit je hele verhaal:

'ik ben erg gewend aan hem en wil hem dus zeker niet kwijt.'



Wat voel je voor hem?Deze had ik inderdaad anders moeten formuleren! Gewend ben ik zeker aan hem, maar daarnaast hou ik ook van hem en vind ik hem na die 10 jaar nog steeds super leuk!
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:NDD93 schreef op 27 april 2017 @ 20:15:

Ik maak op uit jullie verhaal dat jullie samenwonen?



Dit is wellicht een onconventioneel advies, maar ik zou hem zoveel mogelijk ruimte bieden nu. Oftewel, ik zou hem de komende tijd behandelen als een gewone vriend en mijn eigen dingen ondernemen. Dat houdt in wat meer met vriendinnen uitgaan, naar die yogales gaan die je vroeger altijd skipte omdat je met vriend op de bank wilde zitten en geen romantische dingen doen, tenzij hij het initiatief neemt. Niet om hem te 'straffen' (iemand als een vriend behandelen impliceert bovendien dat je gewoon leuk met hem blijft omgaan en interesse toont in zijn dag als hij thuis komt), maar om hem de kans te geven om jou te missen.



Veel mensen gaan zich vastklampen aan hun partner en dat is niet goed. Clingy gedrag is immers niet aantrekkelijk en versterkt vaak de twijfels. Ga ook niet hengelen en vragen of hij nog steeds van je houdt of nog steeds twijfelt. Veel sterkte, is erg vervelend als je partner zoiets komt vertellen! Toch gaan lang niet alle relaties kapot aan een keertje twijfelen.Bedankt voor je advies! Ik denk inderdaad dat dit het beste is in deze situatie! Gewoon lekker dingen voor mijzelf doen, en inderdaad gewoon met hem om blijven gaan!
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa-de-tweede schreef op 27 april 2017 @ 20:33:

Kan het zijn dat hij door het kijken naar een huisje en het proberen zwanger te worden, zich nu opeens realiseert dat dit voor eeuwig en altijd is en dat dit hem benauwd?Ik denk dat dit er zeker mee te maken heeft! Nu wordt het toch wel "echt" en worden er dan stappen gezet waarvan je niet makkelijk even weg kan lopen..
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 27 april 2017 @ 20:43:

Neem morgen contact op met de huisarts voor de pil.

Ik begrijp hem wel vanaf zo jong samen en nu een gezin stichten is een enorm benauwd gevoel.

Alsof je in een ander fase van je leven terecht komt en een deel heb gemist.

Ook de verantwoordelijkheden die je dan hebt veranderen.Ja wat toch wel het gekke is in dit verhaal is dat hij degene was die begon over een kindje.. Maar je hebt gelijk, de relatie moet eerst weer stabiel worden!
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:miems schreef op 27 april 2017 @ 20:35:

Waar gaat het precies om? Wil hij weer verliefd worden? Experimenteren met sex met anderen? Met zijn vrienden op vakantie/ stappen? Geef hem zoveel als jouw grenzen toelaten ruimte. Ik ken iemand die ook al sinds 16e in een relatie zitten en die zijn samen gaan experimtenteren met sex met anderen.. niet conventioneel, heel glad ijs, maar inmiddels ruim 40 en drie kidneren verde lr...Dit heb ik hem gevraagd! Hij zei dat hij geen behoefte heeft aan andere meisjes, in tegendeel zei die. Hij gaf meer aan dat wanneer hij vrij is van werk (hij werkt gemiddeld 60 uur per week) zijn overige tijd met mij doorbrengt (dit is niet iets wat ik van hem verwacht hoor, maar dit gebeurt eigenlijk gewoon). Hij gaf aan dat hij gewoon als hij een hele week iets anders wilt doen dat hij dit gewoon wil kunnen doen, zonder hier overleg over te hebben. Ik vind persoonlijk dat hij vrij is hierin en dit nieteens met mij hoeft te overleggen, maar hij denkt hier anders over..
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
Alle reacties Link kopieren
quote:NDD93 schreef op 27 april 2017 @ 20:23:

Maar er zijn toch ook mensen die eindigen met hun high school sweethearts? Het gebeurt inderdaad niet vaak, maar als ze het nu al 10 jaar volgehouden hebben moet dat toch iets betekenen. Ik denk dat veel mensen die maar 1 persoon gehad hebben wel eens door twijfels geplaagd worden - en ze gaan vast niet allemaal uit elkaar.Ik ken er inderdaad ook wel een paar! Vroeger werd ook door onze familie gezegd dat het een "kalverliefde" was, maar hun mening is nu ook bijgedraaid. Wat misschien ook wel handig is om te weten dat hij mij vorig jaar ook ten huwelijk heeft gevraagd. Ook hierom vind ik het erg gek dat hij nu twijfels heeft. Hij vraagt mij ten huwelijk, hij was degene die begon over kinderen maar twijfelt nu wel over de relatie..
Beoordeel een boek nooit op z'n kaft.
quote:NDD93 schreef op 27 april 2017 @ 20:15:

Ik maak op uit jullie verhaal dat jullie samenwonen?



Dit is wellicht een onconventioneel advies, maar ik zou hem zoveel mogelijk ruimte bieden nu. Oftewel, ik zou hem de komende tijd behandelen als een gewone vriend en mijn eigen dingen ondernemen. Dat houdt in wat meer met vriendinnen uitgaan, naar die yogales gaan die je vroeger altijd skipte omdat je met vriend op de bank wilde zitten en geen romantische dingen doen, tenzij hij het initiatief neemt. Niet om hem te 'straffen' (iemand als een vriend behandelen impliceert bovendien dat je gewoon leuk met hem blijft omgaan en interesse toont in zijn dag als hij thuis komt), maar om hem de kans te geven om jou te missen.



Veel mensen gaan zich vastklampen aan hun partner en dat is niet goed. Clingy gedrag is immers niet aantrekkelijk en versterkt vaak de twijfels. Ga ook niet hengelen en vragen of hij nog steeds van je houdt of nog steeds twijfelt. Veel sterkte, is erg vervelend als je partner zoiets komt vertellen! Toch gaan lang niet alle relaties kapot aan een keertje twijfelen.

Je doet wel véél aannames, wie zegt dat TO a. aan yoga doet en b. altijd haar lessen skipte omdat ze met hem op de bank wilde zitten?

Waar maak je uit op dat ze samenwonen, ik lees alleen dat ze op zoek gaan naar een huisje... en dat hij nu twijfelt. Dat is op zich niet zo gek als je al zo jong een stelletje bent.



Maar troost je TO, mijn ouders waren al een stelletje toen ze 13 en 14 waren en zijn tot aan hun dood samen geweest. Ze zijn alleen uit elkaar geweest toen mijn moeder de laatste fase van haar leven in een verpleeghuis verzorgd moest worden.



Ook heb ik begin van de middag visite gehad, een stel van 64 en 67 jaar oud die ook elkaars eerste liefje waren toen ze 14 en 17 waren. Ze zijn inmiddels al opa en oma en nog steeds overduidelijk gek op elkaar.

Wel moet ik erbij zeggen dat ze pas rond hun 20e gingen samenwonen en na hun 30e aan kinderen zijn begonnen. Hij studeerde, zij werkte al maar ze zijn wel uit het ouderlijk huis gaan samenwonen (nooit alleen gewoond dus wat ik niemand zou aanbevelen gek genoeg; beter even op jezelf een paar jaartjes maar goed, dat ben ik..).

Toevallig kwam nog even ter sprake dat ze wel ieder hun eigen leven hebben, ik bedoel eigen hobby's, sporten maar ook wel dingen graag samen doen zoals elke week naar de sauna, lekker uit eten.

De balans is er gewoon. Ook zou het me niets verbazen als ze een open huwelijk hebben of hebben gehad; ik ga dat niet vragen maar zoals ik al zei: het zou me niet verbazen. Ze zijn gezond nieuwsgierig en maar 1 partner in je hele leven... nou ja gaat me niks aan verder.



Maar ze hebben ook een periode gehad toen hij druk studeerde en zij druk was met werk dat ze elkaar niet zo vaak zagen. Daar konden ze beiden goed mee omgaan. Ook met kinderen krijgen hebben ze geen haast gemaakt: ze hadden echt een bucketlist van dingen die ze nog wilden doen (samen of apart) voor ze daaraan zouden beginnen. Reizen vooral; zij had bv helemaal geen behoefte aan een zware reis die hij met zijn broers heeft gemaakt. Zwaar in de zin van door de wildernis kruipen en in natte tentjes slapen. Zij wilde graag een half jaartje naar de VS, heeft ze ook gedaan.



Neem jezelf eens onder de loep, voel je echt heel veel voor hem of is het meer gewoonte geworden dat jullie een setje zijn? En andersom ook natuurlijk.

Als jullie voor elkaar gemaakt zijn, en nee je ziet het niet vaak maar er zijn meer mensen die al 50 jaar écht blij zijn met elkaar.

Ouders van vrienden/kennissen van me en allemaal hebben ze 1 ding gemeen: ze houden elkaar niet tegen als een partner iets wil gaan doen wat de ander totaal niet ziet zitten, en ze zijn altijd opvallend vriendelijk, lief tegen elkaar.

Zo noemt de 93 jarige vader van een vriendin van me zijn vrouw altijd 'm'n meissie' (zij is een jaar ouder dan hem) Zijn ook al meer dan 60 jaar samen. En wie weet zijn ze ooit even uit elkaar geweest, ik weet niet alles natuurlijk. Zullen ook best hun problemen hebben (gehad).



Geef elkaar inderdaad de ruimte, en als jullie samenwonen mss even een poosje uit elkaar? Ook ben ik het heel erg eens met wat anderen zeggen: zorg voor hele goede anticonceptie: nu zwanger worden zou echt geen goede zaak zijn. Overigens heeft een van de stellen waar ik over sprak een abortus ondergaan toen ze slordig was geweest met de pil. Toen waren ze net getrouwd en wilden echt nog van alles doen zonder kinderen, beiden wilden nog geen ouders worden dus hebben ze het (destijds moest dat nog heel stiekem) weg laten halen. Maar ook daarin zaten ze echt op 1 lijn.



Als jullie echt van elkaar houden komt het wel weer goed, en een vraag aan jou: twijfel JIJ nooit? In de zin van: dit is hem dan, de one and only voor mijn hele leven? Niet rot bedoeld maar ik ben ook erg jong getrouwd en dacht toen ik 'ja' zei al hmm... nooit, eeuwig... zijn wel grote woorden allemaal man weet ik hoe ik er over 20 jaar over denk.



Ik ben na nog geen 20 jaar weer gescheiden, dus bij mij klopte dat gevoel maar toch had ik ook toen al twijfels af en toe. Heb jij dat nooit?
quote:anoniempje20017 schreef op 27 april 2017 @ 21:13:

[...]





Ik ken er inderdaad ook wel een paar! Vroeger werd ook door onze familie gezegd dat het een "kalverliefde" was, maar hun mening is nu ook bijgedraaid. Wat misschien ook wel handig is om te weten dat hij mij vorig jaar ook ten huwelijk heeft gevraagd. Ook hierom vind ik het erg gek dat hij nu twijfels heeft. Hij vraagt mij ten huwelijk, hij was degene die begon over kinderen maar twijfelt nu wel over de relatie..op mijn 25e kende ik er ook wel wat. nu op mijn 55e zijn die stellen ook uit elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven