Wat voor afspraken hebben jullie?

12-06-2015 11:26 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak genoeg mopperen mensen over de partner. Wij hebben de kortste route gekozen; we maken er afspraken over.



Tijdens het dweilen heeft hij 2 keuzes.

Wegwezen of de tv/PlayStation aan voeten op de bank of tafel en zitten blijven.



Alles wat op de bovenste plank van de koelkast staat afblijven. Geregeld gebeurd dat hij iets op at wat voor iets bedoeld was. Niet de eerste keer dat je lekker gebak haalt voor visite. Dat je dan tot de conclusie komt dat er te weinig is want meneer vond het stukje of 2 bij de koffie wel lekker.



Zo mag ik zijn kantoor en de garage niet opruimen.

Technische auto dingen mag ik mij niet mee bemoeien.

Als er een roodlampje in de auto gaat branden er een foto van whatsappen. Ik omschrijf het vaak erger dan dat het is.



Wat voor 'afspraken' hebben jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:japin schreef op 12 juni 2015 @ 11:45:

ligt ook een beetje aan de definitie afspraken. Het zijn inderdaad dingen die zo gegroeid zijn, en die je samen ontdekt tijdens het samenwonen wat handig is. Hier is ook veel behoefte aan structuur ivm iets, en daarom zijn er wel vaste dagen waarop bijvoorbeeld boodschappen gedaan worden en een was gedraaid. Al vergaat de wereld niet als het anders gebeurd.

Het is niet zo dat wel met een draaiboek samen zijn gaan zitten van 'nou, laten we lekker een wetboek Dorpstraat 123 schrijven'.The roommate agreement
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen idee eigenlijk. wij "doen" gewoon en dat werkt.



behalve over gevaarlijke dingen. daar vindt mijn man dat het een afspraak is dat ik die niet doe (zwakke geslacht ofzo, geen idee) dus hij zegt niet op een ladder de ramen boven wassen en ik lach lief en doe het dan als hij niet thuis is.



maar dat bedoel je niet toch? :-)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 12 juni 2015 @ 11:47:



Hij vind mij het liefste, mooiste, slimste en leukste

Ik vind hem de liefste, mooiste, slimste en leuksteLief!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen regels inderdaad, maar zijn wel dingen op een bepaalde manier gaan doen omdat het handiger is. Heb echt een hekel aan mensen die 'iets niet mogen' van hun partner. Zo kinderachtig! We laten elkaar lekker vrij en overleggen over dingen om iets af te spreken. Gaat prima zo :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:japin schreef op 12 juni 2015 @ 11:29:

We blijven van elkaars post af.

Wie kookt hoeft niet af te ruimen.

Ik strijk, hij draait de was/stofzuigt.

Als je bij de familie bent, bobt degene die bij de schoonfamilie is.Ik had juist altijd drank nodig bij de schoonfamilie. Slechte regel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak schoon, hij maakt vies. Houdt hij zich strak aan
Wij hebben niet echt afspraken (alleen: niet vreemdgaan). En dat resulteert erin dat ik soms een paar uur kan wachten totdat mijn vriend (eindelijk) thuiskomt. Omdat hij er (helaas) niet aan denkt om mij te bellen of te whatsappen als het later dan gepland wordt.



Verder hoor ik iets soms weleens "te laat", terwijl hij het mij best eerder had kunnen vertellen.



Voor zichzelf heeft hij de regel dat hij niet iets openmaakt. Om te voorkomen wat in de OP beschreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 juni 2015 @ 12:40:

Ik maak schoon, hij maakt vies. Houdt hij zich strak aan hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Niks, het loopt vanzelf en zonder gedoe. We zijn een heel goedlopend team.
Mot met to
Alle reacties Link kopieren
Vriend sms't me altijd als hij onderweg naar huis is, maar dat is geen regel, meer een gewoonte. En als we niet samen zijn (we latten) dan wensen we elkaar goede nacht. In huis hebben we geen regels, maar dat is ook niet nodig. We gaan komende maand een hond kopen en omdat we allebei een drukke baan hebben moeten we dan waarschijnlijk wel wat meer afspraken maken zodat er altijd iemand thuis is met de pup.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen regels. Heb wel voor mezelf een soort van methode om de verschillen tussen mijn man en mij te overbruggen zodat we happy zijn en er vrij weinig gemopperd worden. Dat heeft vooral met elkaar in zijn waarde laten te maken.



Ik ben bijvoorbeeld best netjes en georganiseerd terwijl hij een ontzettende chaoot is. Dus als ik zelf direct last heb/krijg van de gevolgen (als bij sommige dubbele afspraken, paspoorten die voor de vakantie kwijt zijn/verlengd moeten worden etc) houd ik (meestal onmerkbaar voor hem, want ik ben zijn moeder niet) een extra oogje in het zeil zodat het tijdig opgelost is. Zo niet met zijn eigen dingen het is helemaal zijn keuze hoe het te regelen.



En ik doe het meeste in het huishouden en is mijn idee dat zijn intentie geldt (en dat hij niet denkt oh handig doe ik bij voorbaat niets). Hij verrast me regelmatig met een lieve actie wat dat betreft. Omdat het voor hem eerder best is terwijl ik er gelukkig van word een fijn opgeruimd huis te hebben..
Wij hebben niet echt regels. Sommige dingen lijken me gewoon fatsoen (zoals even bellen als je later bent, als je weet dat de ander je op een bepaalde tijd terug verwacht!) In mijn ogen hoef je daar geen regel voor te hebben, dat is bij ons gewoon heel logisch, maar blijkbaar geldt dat niet in elke relatie zo.



Verder.... Ehmz... Mijn man vraagt altijd even of hij bepaalde dingen uit de koelkast kan opeten of dat ze nog bedoeld zijn voor een gerecht. Dat is zo gegroeid, omdat ik regelmatig misgreep omdat hij dan iets had opgegeten dat ik nodig had voor het koken.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad doorgeven als je niet thuis eet..

mijn vriend stofzuigt (want dat doe ik toch nooit goed genoeg haha)

ik regel het meeste van de was, vriendlief heeft nog wel eens de neiging om dingen op 60graden te wassen die daar dus echt niet op mogen.



boodschappen doen we samen. koken vaak ook, alleen pakt hij dit vaker op nu ik zo moe ben (zwanger)

om dezelfde reden doet hij ook de kattenbakken (iets met toxoplasmose.. dus mag het niet doen)



verder hebben wij niet echt veel regels... hebben wel 'game avonden' gemaakt, omdat ik hierin behoefte heb aan structuur en duidelijkheid (add en stukje autisme) maar dat vind hij prima en ergens ook wel erg fijn
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Lange verhaal kort, wij hebben de afspraak, dat ik de afspraken maak.......

En niet hij.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Degene die het eerste thuis is, kookt.

Die afspraak hebben we gemaakt toen ik nog een baan had waarbij ik vaak tot 7 uur 's avonds werkte en hij al om 5 uur thuis was.

Aan regels doen wij niet.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Geen regels hier, dat loopt vanzelf wel. Dat je elkaars post niet openmaakt vinden we allebei denk ik logisch, evenals dat we dat bv gewoon wél doen als betreffende post bijvoorbeeld de rekening van de dierenarts is.

Ik denk dat wij het ook gewoon allebei fijn vinden om lief te zijn voor de ander, dus hier is het vaak 'heb je zin in thee?' waarop dan het antwoord komt 'ja lekker maar blijf maar zitten, ik zet wel even'.

Zelfde als 1 staat te koken, dan vraagt de ander eigenlijk meestal wel 'kan ik wat doen?' en dan komt er wel een antwoord over iets snijden of vast wat omspoelen of opruimen. En vraagt de ander niet of er wat gedaan kan worden, dan is dat ook goed.

Katten op of over elkaar doen we eigenlijk ook niet.

Stelletje sufkutten zijn we eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Geen afspraken in dit huishouden, misschien omdat we elkaar qua grenzen ook wel goed aanvoelen. Wel vinden we het beiden wel fijn om te weten als de ander later thuiskomt of niet mee eet Denk dat mijn vriend zich bemoederd gaat voelen als ik evt met afspraken dingetjes ga komen.. Gelukkig hebben we dat tot nu toe niet nodig gehad



Een ander uiterste: een vriendin heeft voor haar vriend een takenlijstje gemaakt van wie wat doet in het huishouden omdat ze vindt dat hij anders te weinig/ niets uit zichzelf doet. In koeienletters uitgeprint, in de keuken opgehangen. Keurig in excelbestand met afvinkhokjes. Vond het wel apart maar volgens haar werkt het wel!
🌸
Alle reacties Link kopieren
Zij mag eigenlijk niet op de natte handdoek plassen die nog naar mijn shampoo ruikt, zij mag mijn planten niet uitgraven en niet blazen en slaan naar het bezoek.



Ik mag haar achterpoten niet aaien, haar niet wekken in haar slaap en ik moet zorgen dat er op zijn minst ijskoud en vers water 24/7 klaar staat.



We bakken er allebei niet veel van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
nee we hebben geen afspraken..

als hij een keer later klaar met werk, dan stuurt die voor dat het sluitingstijd is een appje, met ik ben wat later om die en die reden..

dat is eigenlijk alles wat onder een afspraak valt.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind afspraken nogal kinderachtig.



Wij zijn nu een kleine 11 jaar samen en communiceren gewoon over wie wat doet.

We kunnen beide alles goed uitvoeren, soms heeft de één in iets geen zin om te doen en maakt het de ander niet uit en andersom.



Dingen zoals laten weten dat je later thuis komt vinden wij gewoon van respect betuigen tegenover de ander.

Hij vindt het fijn als ik het laat weten en visa versa en natuurlijk kan het een keer vergeten worden, maar verder is het niet meer dan normaal.



Mocht er gebak in de koelkast liggen zal manlief(of ik)óf bedenken dat het voor een gelegenheid is en anders vraagt hij(of ik)het.



Sommige dingen gaan weer automatisch omdat we dat van elkaar weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 12 juni 2015 @ 11:38:

We hebben geen 'regels' omdat we volwassenen zijn die zelf prima zijn om de juiste keuzes te maken en zelf risico's af te wegen. En zelfs het 'bellen als je niet thuis eet' is geen 'regel', dat doen we ook vanzelf.Dit. Gelukkig houden we uit onszelf al zoveel rekening met de ander dat 'regels' niet nodig zijn.
Volgens mij hebben wij niks afgesproken, mijn vriend doet gewoon zo'n beetje alles en ik zeg dan dat hij geweldig is.
Alle reacties Link kopieren
Geen afspraken. We regelen het zoals het uitkomt. Wel is het in de praktijk zo dat hij de containers, het oud papier, etc. aan de straat zet omdat ik er nooit aan denk. Hij vouwt de was, ik strijk onze kleren (die van de kinderen doet de oppas). Wie zich stoort aan de troep in de keuken ruimt het op, ik maak het fornuis schoon omdat niemand anders dat blijkbaar belangrijk vindt in dit huis . Hij doet de boodschappen voor de hele week want dat vindt hij leuk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen echte afspraken. Sommige dingen doen we wel automatisch zoals melden als je later thuis komt of als je niet thuis mee eet. Dat moet ook wel want we hebben kinderen dus helemaal vrij kan het niet. We moeten wel altijd overleggen wie er thuis zal zijn voor de kinderen. Het zijn echter geen vaste afspraken. We hebben ook geen vaste afspraken over wie wat in huis of de tuin doet. We hebben wel dingen die de een vaker doet dan de ander maar er is altijd flexibiliteit. Het is niet zo dat ik nooit kook, wel dat hij meestal kookt. Hij zet meestal koffie want hij vindt dat hij dat beter kan dan ik. Maar natuurlijk zet ik ook wel eens koffie als dat zo uitkomt. Ik doe meestal de boodschappen bij de supermarkt en hij de boodschappen op de markt maar wederom het is geen vaste afspraak. Als ik echt geen tijd heb dan doet hij uiteraard alle boodschappen. En als hij geen tijd heeft wil ik ook wel even een rondje over de markt doen.



Dus niet echte vaste regels, wel dingen die zo gegroeid zijn maar altijd met flexibiliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven