Wat wil die buurvrouw nou eigenlijk van me?

15-09-2013 14:47 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden had ik een topic geplaatst over mijn moeilijke band met de bovenbuurvrouw. Zij is getrouwd en heeft 2 kids, ik ben alleenstaande moeder met ook 2 kids.

De bovenbuurvrouw heeft me een tijdje gepest min of meer, uitgedaagd en vast gehoopt dat ik zsm ging verhuizen.

Zij is iemand die elke maand ruzie heeft met haar man, mij een keer had aangesproken over mijn iewat te blote schouder-in de zomer-. Haar man meld elke scheet over mij tov haar... wat ik droeg, met wie ik de trap op liep, op welke momenten ik hem toevallig heb gekruist op de trap. Op een dag klopte ze met haar familie aan mijn deur dat ik haar irriteerde, dat ze last had van mijn voetstappen in mijn appartement-ik woon onder haar en ik kan soms niet eens slapen/rusten door het lawaai boven mij en heb daar nooit iets van gezegd. Maar het ergste van alles was dat ze tijdens die confrontatie riep dat ik expres altijd de deur opendeed en naar beneden wil lopen als haar man ook de trap oploopt!!!



Ik heb toen uitgelegd dat dat absoluut NIET mijn bedoeling was, nooit van bewust geweest ofzo en als dat al zo was was dat puur toeval etc etc-zie dus mijn andere topic-



Anyway uiteindelijk zijn we in rustig vaarwater terecht gekomen, is de rust iewat teruggekeerd en heb ik sindsdien geprobeerd om zoveel mogelijk haar man te vermijden. Dus maw als ik voetstapppen hoorde gewoon wachten tot die weg zijn en dan pas zelf met de kids naar buiten lopen etc etc.

Totdat zo iets meer dan een maand geleden ongeveer ik dus per ongeluk de deur opendeed om met mijn zoontje naar buiten te gaan. Ik zie haar man de trap oplopen en doe gelijk de deur dicht en wacht tot hij weg is.





Eergisteren sprak ze me erop aan in het trappenhuis. Er zat haar toch iets niet lekker. Haar man had gezegd dat ik dus weer de deur open had gedaan op het moment dat hij naar boven liep. Hier loopt ze dus al een maand mee rond in haar hoofd!!!

Dat ze dat dus heel vervelend vind. Ik vroeg haar of haar man ook had gezegd dat ik daarna gelijk de deur weer dicht heb gedaan. Daar antwoordde ze niet op en ze zei enkel van Ik vertrouw mijn man, maar ik heb dat liever niet.

Ik zei dat ik op deze manier ook niet steeds op mijn tenen ga lopen dat ik gewoon wil gaan en staan waar ik wil. Toen zei ze nogmaals van ok ik vertrouw mijn man toch



Pffffffffffff Die loser van haar man probeert haar elke keer jaloers te maken en gebruikt MIJ daarvoor, ik weet niet wat ze bedoelde met ik vertrouw mijn man toch... maar ik word hier een beetje moe van eigenlijk.



Hoe moet ik hier nu mee blijven omgaan? Wat bedoelt ze met ik vertrouw mijn man toch, want ik had geen zin om door te vragen?

Is ze soms ziekelijk jaloers ofzo? Het is trouwens absoluut geen lelijke vrouw ofzo maar ik weet niet wat ze eigenlijk wil?



Hier is de link van mijn vorige topic



Zware burenruzie op komst of al begonnen..
Alle reacties Link kopieren
Joh, al wil je in je bikini de hele dag de trap op en af lopen; heeft ze niets over te zeggen ( ze legt haar vent maar aan de ketting als ze de boel/ hem/ jou niet vertrouwt ) , je bent harstikke gek dat je je hebt aangepast.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon negeren joh. Je gaat toch niet rekening houden met haar hersenkronkels? Dus gewoon naar buiten en binnen gaan als je dat wilt, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ZIj wil? kan jou het schelen. Als jij om 3 over 11 naar beneden wil ga je toch niet pas om 5 over, omdat haar kerel je net voor was?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar een paar maanden geleden was dit dus zo erg uit de hand gelopen, ze heeft echt issues met zichzelf maar haar man ook.

Wat een gast dat hij dus speciaal naar boven gaat met de mededeling van de onderbuurvrouw deed de deur open om naar buiten te gaan met haar zoontje. Zij die daar een maand ofzoo ziek van is en vervolgens mij aanvalt min of meer met de zin van ik vertrouw mijn man toch

Denkt ze daarmee dat ik hem dus op een of andere manier probeer te verleiden? Ik vermijd die gast als de pest!
Alle reacties Link kopieren
JE maakt een geintje toch?

Jij laat de buren bepalen, wat je draagt, wanneer je de deur opendoet en wanneer je weggaat?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal! Daar trek jij je toch zeker helemaal niks van aan? Lekker laten kletsen en vooral doen wat jij zelf wil (en op welk moment). Schei uit zeg, daar was ik snel klaar mee geweest met zo'n buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 15 september 2013 @ 14:53:

JE maakt een geintje toch?

Jij laat de buren bepalen, wat je draagt, wanneer je de deur opendoet en wanneer je weggaat?





Als je de topic leest die ik destijds had geopend ga je zien hoe erg het uit de hand liep. Ik had zelfs melding gedaan bij de wijkagent.

Ik ga even de link weer zoeken
Ik zou haar de volgende keer als ze weer komt klagen eens vragen waarom ze haar man niet vertrouwd en of ze daar een speciale reden voor heeft.!
Alle reacties Link kopieren
Niet nodig hoor, ik ga dat topic niet lezen.

Ik vind het gewoon bizar dat jij je de wet laat voorschrijven door een veemde
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar duidelijk maken dat al kreeg jij een miljoen die man van haar nog niet wou hebben. Pffff wat een gedoe zeg.

Gelijk een bord op jou deur zetten , zo van ik hoef mijn buurman nog voor geen miljoen.
Alle reacties Link kopieren
Zware burenruzie op komst of al begonnen..
Niet meer mee bezig houden, met wat de buurvrouw wil. Ze kan wel meer willen.
Alle reacties Link kopieren
Niks van aantrekken. Gewoon negeren. En je moet aan doen wat je wilt en daarnaast gewoon de deur uitgaan wanneer je wilt.

Waarom laat je je leven zo bepalen door hun? Wat trek je er zoveel van aan? Is het de moeite en tijd waard om je leven en je dagelijkse bezigheden/kleding daarop aan te passen?

Zie het gewoon maar dat ze niet sporen en wellicht gewoon jaloers zijn. Gewoon negeren en laten zien dat je sterk bent en gewoon voor jezelf opkomen en gewoon je gang gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor dat gedoe met buren. En nu heeft ze er weer iets tegen dat je haar probeert te ontwijken?



Zolang je haar niet knijpt, uitscheldt of over haar kotst mag je doen wat je wilt. Vriendelijk lachen en het ene oor in het andere uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meer dan je nu doet kan je toch niet doen. Als ze je aanspreekt zou ik denk ik maar doorlopen en doen alsof ik haar niet hoor. Zelf zoiets nog nooit meegemaakt maar wat je ook zegt wordt verkeerd geïnterpreteerd. Zeg zo min mogelijk zodat je woorden niet verdraaid worden.



Heb je een kijkgaatje zodat je ze nog meer kan ontlopen?

Anders zou ik dat nog in je deur laten zetten, ja ik weet het, het is te gek die reden maar stress doet ook geen goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Daar krijg je toch zin van om hele dagen kortgerokt, roodgestift, hoogegehakt in trappenhuizen rond te hangen en alle buurmannen lieflijk gedag te zeggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2013 @ 15:03:

Daar krijg je toch zin van om hele dagen kortgerokt, roodgestift, hoogegehakt in trappenhuizen rond te hangen en alle buurmannen lieflijk gedag te zeggen?Nou dat dus!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 september 2013 @ 15:03:

Meer dan je nu doet kan je toch niet doen. Als ze je aanspreekt zou ik denk ik maar doorlopen en doen alsof ik haar niet hoor..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een ander appartement maar dat wil niet echt vlotten. In de tussentijd heb ik dus geen zin in een of andere burenruzie weer.



Ik heb wel andere zaken aan mij hoofd dan zo een zielig geval van haar man te gaan versieren ofzo. Hoe kan ze als vrouw bij elke beweging die ik maak zo erg stil staan of ik daarmee bewust of onbewust iets wil van haar man???Hoe kan die man nou elke beweging die ik maak nou steeds moeten gaan melden aan haar???
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk zo te moeten leven. "Reset" jezelf en laat niet merken dat hun gedrag enige invloed of impact op je heeft. Als ze weer tegen je beginnen geef je ze een klapje op hun schouder en barst je in lachen uit. Die gekke buurtjes toch! Altijd vol met humor!

Niet nadenken over waarom ze zo doen. Ze sporen gewoon niet. Zonde van je tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat de meesten al zeggen.... Laat je leven niet door die tante bepalen. Ik ben ook een alleenwonende moeder met kind, maar ik trek me van niets of niemand wat aan, hoor (ik woon tussen bejaarden en vrijgezellen, er wonen hier helemaal geen kinderen ). Er wordt veel geroddeld en gekletst, maar wij leven gewoon ons leven. En we hebben gelukkig een erg leuk leven, zijn veel buitenshuis (we hebben een paard, mijn dochter zit op twee sporten en op muziekles, ze zit veel op school ook en we zitten ook regelmatig bij mijn vriend en zijn gezin). Zo'n vrouw is gewoon jaloers, voelt jouw onzekerheid en maakt daar enorme misbruik van. Kom voor jezelf op, als ze te ver gaat, blaf haar af indien nodig en verder compleet negeren. Huur je je appartement? Kun je geen klacht tegen haar indienen (geluidsoverlast/intimidatie)? Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je ook nog wat leuks op je hand.





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mize schreef op 15 september 2013 @ 15:06:

Als ze weer tegen je beginnen geef je ze een klapje op hun schouder en barst je in lachen uit. Die gekke buurtjes toch! Altijd vol met humor!

.Ook een goeie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven