Wat wil die buurvrouw nou eigenlijk van me?

15-09-2013 14:47 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden had ik een topic geplaatst over mijn moeilijke band met de bovenbuurvrouw. Zij is getrouwd en heeft 2 kids, ik ben alleenstaande moeder met ook 2 kids.

De bovenbuurvrouw heeft me een tijdje gepest min of meer, uitgedaagd en vast gehoopt dat ik zsm ging verhuizen.

Zij is iemand die elke maand ruzie heeft met haar man, mij een keer had aangesproken over mijn iewat te blote schouder-in de zomer-. Haar man meld elke scheet over mij tov haar... wat ik droeg, met wie ik de trap op liep, op welke momenten ik hem toevallig heb gekruist op de trap. Op een dag klopte ze met haar familie aan mijn deur dat ik haar irriteerde, dat ze last had van mijn voetstappen in mijn appartement-ik woon onder haar en ik kan soms niet eens slapen/rusten door het lawaai boven mij en heb daar nooit iets van gezegd. Maar het ergste van alles was dat ze tijdens die confrontatie riep dat ik expres altijd de deur opendeed en naar beneden wil lopen als haar man ook de trap oploopt!!!



Ik heb toen uitgelegd dat dat absoluut NIET mijn bedoeling was, nooit van bewust geweest ofzo en als dat al zo was was dat puur toeval etc etc-zie dus mijn andere topic-



Anyway uiteindelijk zijn we in rustig vaarwater terecht gekomen, is de rust iewat teruggekeerd en heb ik sindsdien geprobeerd om zoveel mogelijk haar man te vermijden. Dus maw als ik voetstapppen hoorde gewoon wachten tot die weg zijn en dan pas zelf met de kids naar buiten lopen etc etc.

Totdat zo iets meer dan een maand geleden ongeveer ik dus per ongeluk de deur opendeed om met mijn zoontje naar buiten te gaan. Ik zie haar man de trap oplopen en doe gelijk de deur dicht en wacht tot hij weg is.





Eergisteren sprak ze me erop aan in het trappenhuis. Er zat haar toch iets niet lekker. Haar man had gezegd dat ik dus weer de deur open had gedaan op het moment dat hij naar boven liep. Hier loopt ze dus al een maand mee rond in haar hoofd!!!

Dat ze dat dus heel vervelend vind. Ik vroeg haar of haar man ook had gezegd dat ik daarna gelijk de deur weer dicht heb gedaan. Daar antwoordde ze niet op en ze zei enkel van Ik vertrouw mijn man, maar ik heb dat liever niet.

Ik zei dat ik op deze manier ook niet steeds op mijn tenen ga lopen dat ik gewoon wil gaan en staan waar ik wil. Toen zei ze nogmaals van ok ik vertrouw mijn man toch



Pffffffffffff Die loser van haar man probeert haar elke keer jaloers te maken en gebruikt MIJ daarvoor, ik weet niet wat ze bedoelde met ik vertrouw mijn man toch... maar ik word hier een beetje moe van eigenlijk.



Hoe moet ik hier nu mee blijven omgaan? Wat bedoelt ze met ik vertrouw mijn man toch, want ik had geen zin om door te vragen?

Is ze soms ziekelijk jaloers ofzo? Het is trouwens absoluut geen lelijke vrouw ofzo maar ik weet niet wat ze eigenlijk wil?



Hier is de link van mijn vorige topic



Zware burenruzie op komst of al begonnen..
quote:Hanaa schreef op 15 september 2013 @ 15:15:

[...]





ja ik had melding gedaan bij de wijkagent en die heeft gezegd toen dat als ze nog een keer aan de deur zouden komen ik niet open moest doen en gelijk 112 moest bellen en dan zou alles in gang worden gezet. Ik heb het nog even aangekeken en daarna kwamen we in rustig vaarwater terecht, maar nu deze kwestie weer.

Ga weer in gesprek met de wijkagent. Meld ook dit gebeuren bij hem. Mogelijk kan hij er nu wat meer mee.



Kan ik trouwens uit die zin Ik vertrouw mijn man toch dus afleiden dat ZIJ eigenlijk heel erg onzeker is en dat ZIJ mijn aanwezigheid als alleenstaande onderbuurvrouw-dat in combinatie met weet ik veel wat haar man ooit haar geflikt heeft- als bedreigend ervaart?
Je bovenbuurvrouw en haar man hebben je de rol van bliksemafleider gegeven en jij speelt je rol keurig, moet ik zeggen.



Laat je niet intimideren en schroom niet om de wijkagent in te schakelen voordat dingen escaleren. Sta erboven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 15 september 2013 @ 14:47:

Maar het ergste van alles was dat ze tijdens die confrontatie riep dat ik expres altijd de deur opendeed en naar beneden wil lopen als haar man ook de trap oploopt!!!



Ik heb toen uitgelegd dat dat absoluut NIET mijn bedoeling was, nooit van bewust geweest ofzo en als dat al zo was was dat puur toeval etc etc-zie dus mijn andere topic-



Anyway uiteindelijk zijn we in rustig vaarwater terecht gekomen, is de rust iewat teruggekeerd en heb ik sindsdien geprobeerd om zoveel mogelijk haar man te vermijden.

Ben echt verbaasd dat je hierin mee gegaan bent. Ik had haar denk ik aangekeken of ik water zag branden, in plaats van in de verdediging te schieten en vervolgens mezelf in allerlei bochten te wringen om die vent maar te ontwijken. Jij hebt van haar idiote probleem het jouwe gemaakt. Ik begrijp uiteraard dat je voor de rust ging en er daarom waarschijnlijk maar in mee bent gegaan, maar in mijn beleving is het van de zotte dat ze het überhaupt in haar hoofd haalde om daarover tegen jou van leer te trekken en erop te staan dat jullie (jij en die vent van haar) niet samen de trap op - en af lopen. En dan houd je er, ook van de zotte maar je moest wat, al rekening mee en dan komt dat mens wéér aan de deur. Echt hoor, ik had onderhand eens gezegd: 'Zoek het lekker uit met je gedoe, ik loop de trap op - en af wanneer ík dat nodig acht en dan wacht jouw vent maar in jullie gang tot ik weg ben, als je er zo'n last van heb. Ik ben er klaar mee.' En dan de deur weer dicht.

Heb werkelijk waar nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Dikke pech voor jou, dat zeker.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 15 september 2013 @ 15:32:

[...]





Ik zou haar de eerstvolgende keer dat ze je weer aanspreekt duidelijk zeggen dat jij niet meegaat in haar waanideeën.

Zeg maar tegen haar dat ze vast alle reden heeft om haar vent niet te vertrouwen maar dat dat verder niet jouw probleem is en dat jij daar verder ook geen last meer van wilt hebben.Yep. Zoiets. Dat je voor de lieve vrede eerst maar hebt meegewerkt, maar dat je onderhand tot de conclusie bent gekomen dat het belachelijk is en dat je voortaan wel betere dingen te doen hebt dan meegaan in die onzin van haar.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen nu bevestigd wat ik eigenlijk wel dacht maar ver weg had weggestopt...
Ik heb ook zo'n buurvrouw. Staat rustig 5 minuten op het pleintje tegen me te schelden en te tieren omdat ik naar buiten kijk. Of gooit met emmers limonade omdat ik niet leuk genoeg reageer op een buurtroddel.



Lekker in haar sop laten gaarkoken. Die buuf van mij wil ook van alles (dat ik altijd een bh draag, ook als het over de 30 graden is, dat ik niet meer naar buiten kijk, dat ik niet meer met haar praat, niet meer naar haar kijk, dat ik niet meer besta...). Ik vind het prima om niet meer met haar te praten (wordt toch alleen maar uitgescholden) en wil best proberen de voorkomen dat ik naar haar kijk, maar ik blijf gewoon bestaan, bepaal zelf wat ik aantrek en kijk gewoon naar buiten! Kan ik jou ook adviseren, scheelt gigantisch in je eigen frustratie.



En anders schrijf je naar Bonje met de Buren, wil ook wel eens helpen. Dan komt er vanzelf uit wat het probleem nou echt is, en dingen als oplossingen enzo Moeten de buren ook moeite gaan doen, in plaats van alleen jij!
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi. Wat ga je nu doen? Gewoon lekker de trap op - en af banjeren zoals het jou uitkomt? (Wat ook heel normaal is.)

Komt ze natuurlijk wel weer aan de deur. Heb je al een antwoord c.q. reactie paraat? Kan handig zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Als zo'n vrouw in bonje met de buren zou verschijnen, ga ik kijken met een hapje en een drankje.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik zou alles op alles zetten om elke dag zoveel mogelijk tegelijk met die man in en uit te lopen. En hem dan helemaal in te pakken.....steeds iets verder...



Komt er vanzelf een moment dat hij het niet meer aan z'n vrouw vertelt...
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2013 @ 15:08:

Schrijf je ook nog wat leuks op je hand.





[afbeelding]
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb geen interesse in je vent, al was hij de laatste op de wereld. Bemoeien jullie je voortaan met jullie eigen zaken, én laat mij er aub buiten! Fijne dag verder! "



Zoiets...niets verder aan toevoegen, niet in discussie gaan. Wat een gedoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met iedereen dat het eigenlijk van de zotte is om je aan te moeten passen aan een doorgedraaide buurvrouw. Maar aan de andere kant snap ik ook dat je geen zin hebt telkens dat gezeik te krijgen.



Is het misschien een idee haar ervan te overtuigen dat je lesbisch bent?
Alle reacties Link kopieren
Doen of je lesbisch bent vind ik nog stommer dan doen of je niet juist je eigen deur uit wil lopen.



Geen tijd insteken. Jij jouw leven, zij dat van hun.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je vorige topic toen ook gelezen, vervelend dat het nog steeds zo is. Ik denk dat de buurman een keer tussen neus en lippen door heeft verteld dat hij jou wel een knappe vrouw vindt en dat sindsdien je buurvrouw ziekelijk jaloers is? En dat je een extra grote bedreiging bent omdat je geen vriend hebt?



Ik zou in ieder geval niet naar hun pijpen gaan dansen, dan wachten zij maar binnen als je weggaat of aankomt! Te gek voor woorden.. Sterkte to
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic ook gevolgd en kan bijna niet geloven dat je je serieus afvraagt of het aan jezelf ligt. Die mensen sporen niet en hebben hun eigen issues maar je bent gek dat je je daar door mee laat slepen.



De volgende keer geef je haar duidelijk te verstaan dat je niet mee gaat in hun problemen en dat je je eigen leven leidt en dat het je worst zal wezen wat zij denken, vinden en willen.



Je kunt toch wel van je afbijten?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2013 @ 14:50:

Joh, al wil je in je bikini de hele dag de trap op en af lopen; heeft ze niets over te zeggen ( ze legt haar vent maar aan de ketting als ze de boel/ hem/ jou niet vertrouwt ) , je bent harstikke gek dat je je hebt aangepast.+1
Alle reacties Link kopieren
OMG dat jij zo met je om laat gaan.... Ongelooflijk!!
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat een maf wijf. je bent al te ver gegaan om je kleding aan te passen en te wachten tot er niemand op de gang is als je de deur uitwil. dat is toch te gek! al wil je topless in je achtertuin liggen, dan doe je dat toch lekker! die man van haar komt op straat genoeg andere vrouwen tegen, dat ie daar lekker op gaat geilen zeg.



negeren, je eigen leven leiden. en inderdaad rondkijken naar een andere woonplek als dat is wat je



ik heb je andere topic niet gelezen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend en wat zul je niet op je gemak voelen in je eigen huis. Erg hoor !

Ik denk idd dat er een steekje los zit bij die mensen , want anders reageer je zo niet.

Hopelijk heb je snel andere woonruimte , of kun je je ertoe zetten om een houding aan te nemen zoals anderen het ook beschrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 15 september 2013 @ 17:17:

Dat is mooi. Wat ga je nu doen? Gewoon lekker de trap op - en af banjeren zoals het jou uitkomt? (Wat ook heel normaal is.)

Komt ze natuurlijk wel weer aan de deur. Heb je al een antwoord c.q. reactie paraat? Kan handig zijn.Naar buiten gaan met de kinderen op het moment dat WIJ naar buiten willen gewoon en de tussentijd blijven zoeken naar een ander appartement want onder deze mensen wil ik niet blijven wonen. Straks nemen ze nog aanstoot aan mijn oudste dochter van 6 ofzo!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 15 september 2013 @ 20:07:

[...]





Naar buiten gaan met de kinderen op het moment dat WIJ naar buiten willen gewoon en de tussentijd blijven zoeken naar een ander appartement want onder deze mensen wil ik niet blijven wonen. Straks nemen ze nog aanstoot aan mijn oudste dochter van 6 ofzo!!!

Als zij er niet zouden wonen, zou je dan ook weg willen?

Zo nee, dan zou ik niet zomaar gaan, maar eerst eens heel duidelijk maken dat het nu afgelopen is jou lastig te vallen.

En omdat zij met woorden jou elke keer overdondert, is denk ik het beste ermee te beginnen niet meer voor haar open te doen. Zulke mensen moet je niet mee praten. Er vált namelijk geen logisch gesprek mee te voeren. Iemand die jou oplegt niet samen met haar partner door het trappenhuis te lopen, is verder ook niet voor rede vatbaar. Als je haar op straat, of buiten je deur in elk geval, tegen komt en ze begint weer. Heel kort zeggen dat je niet meer met haar praat en dat jij je niks meer laat opleggen. En dan weglopen en nergens meer op reageren.



Zeker dat jij moet kunnen komen en gaan wanneer het jou past. Je zal ergens op tijd moeten zijn, maar die vent moet ook net ergens heen. Kom je nog te laat ook. Bij wijze van zou je dit soort belachelijke situaties krijgen.

Als het jou echt niet zelf lukt, niks om je voor te schamen, je zult net de pech hebben een hardnekkig type getroffen te hebben, schakel hulp in. Zo laat je ook zien dat het je menens is.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Lieverd, lees op dit soort momenten je eerste topic nog eens door. Er staan zoveel goede adviezen in en je werd er zo door gesterkt toen!



Stop met je aanpassen aan de bovenbuurman. Groet hem vriendelijk en assertief en ga dan direct door met wat je aan het doen bent. En als je buurvrouw aan de deur komt en zegt: ik vertrouw mijn man, zeg dan resoluut en als een mededeling en niet als een 'kruiperige verontschuldiging om goedkeuring': Ik vertrouw ook op dat uw man en zijn normen en waarden. En u kunt mij vertrouwen op mijn goede normen en waarden. Maar laat je niet in een hoekje drukken!
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn deze lui wel bekend bij de GGZ. Licht ook de woningbouwvereniging in en wijkagent. Bel de politie bij geluidsoverlast (of andere vormen van overlast zoals intimidatie). Als ze iets over jou zeggen, zeg dan dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien, dat je niets illegaals doet en dat het trappenhuis een openbare ruimte is. En als ze zegt dat ze haar man vertrouwt, zeg je: wat doe je dan hier?! Of: kennelijk niet want hij mag niet eens in het trappenhuis met een andere vrouw lopen. Even wat assertiever worden hoor!
Hanaa, al precies een jaar geleden schreef je dat je je niet prettig voelde in die achterstandswijk waar je nu woont. Ik herinner me dat je eigenlijk ook liever graag terug wilde gaan naar Nederland maar dat niet kon in verband met geen toestemming van vader van je kinderen. Ik denk dat het nu gewoon tijd wordt om toch te verkassen, is het echt zo moeilijk om andere huisvesting in een frisse wijk te vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 15 september 2013 @ 22:40:

Hanaa, al precies een jaar geleden schreef je dat je je niet prettig voelde in die achterstandswijk waar je nu woont. Ik herinner me dat je eigenlijk ook liever graag terug wilde gaan naar Nederland maar dat niet kon in verband met geen toestemming van vader van je kinderen. Ik denk dat het nu gewoon tijd wordt om toch te verkassen, is het echt zo moeilijk om andere huisvesting in een frisse wijk te vinden?



Dit lijkt me een prima reden om te verhuizen inderdaad. Ben je meteen van alle gezeik af.



Als je officieel de grens niet over mag, is een grensstadje geen optie? Nieuwe start?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven