Wat zou je doen?

09-11-2014 16:26 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doen als je erachter kwam dat je vriend al jaren tegen je liegt?



Het is maar iets kleins.. Mijn vriend is jaren geleden gestopt met roken. De laatste tijd vermoedde ik dat hij weer begonnen was. Hij zei meerdere malen dat het absoluut niet zo was. Ik gaf aan het niet erg te vinden als hij maar eerlijk was.



Heb hem gezegd dat ik moeite met vertrouwen heb en hem echt wil geloven. Hij zei dat ik dat moest doen omdat hij de waarheid sprak. Hij zei dat hij nooit onze relatie voor zoiets op het spel wilde zetten.



En nu heb ik hem betrapt met een pakje sigaretten.



Het is maar iets stoms maar ik ben zo boos op hem. Hoe kan hij zo in mijn gezicht liegen? Het gaat me totaal niet om het roken maar dat hij recht in mijn gezicht zit te liegen wel.



Toen we net een relatie hadden is hij vreemdgegaan, dat heb ik hem vergeven. Na al die jaren dacht ik dat het vertrouwen er weer was.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik niet iets kleins. Het is een dagelijkse gewoonte, ontzettend slecht voor z'n gezondheid én hij liegt erover.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vertrouwen in hem zou weg zijn.



En dan wordt de relatie heel moeilijk.
Dom ook om te denken dat ie dat verborgen kon houden. Een roker stinkt uit al z'n porieen en al helemaal uit z'n bek.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Alle reacties Link kopieren
Stiekum roken is niet hetzelfde als vreemdgaan. Lijkt me niet handig om dat erbij te betrekken. Ik zou me puur op het liegen richten.



Leg het pakje op tafel, mompel iets over 'onze relatie niet voor zoiets op het spel zetten', en ga praten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lekker vervelend want dan ga je door z'n verleden eigenlijk gelijk verder denken.

Als die nu over zoiets kleins liegt, liegt die dan ook mischien over andere dingen.

wel stom dat die het geheim probeert te houden iets als roken kom je toch wel achter door geur meestal.

misschien moet je vragen waarom die er weer mee is begonnen,

kan zijn dat die stress heeft en niet echt bedoeling was om te blijven roken.

maar als nog niet slim erover te liegen
Alle reacties Link kopieren
Heb hem gezegd dat ik bij hem weg ga, maar wat doet het pijn :(

Ik weet niet of ik het kan, maar ben zo boos!
Alle reacties Link kopieren
Hij noemt een stomme reden; dat hij wou dat ik trots op hem was.



Nu blijkt dat veel mensen het al die tijd wisten. Het voelt zo kinderachtig..
Alle reacties Link kopieren
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 16:35:

Heb hem gezegd dat ik bij hem weg ga, maar wat doet het pijn :(

Ik weet niet of ik het kan, maar ben zo boos!Ik begrijp je en misschien zou ik hetzelfde doen. Hij is niet te vertrouwen, dat blijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem het liefst niet kwijt. Heb hem het vreemdgaan in het begin vergeven en vertrouwde hem nu echt.



Ik weet gewoon niet of ik hem ooit nog kan vertrouwen nu blijkt dat hij over zoiets liegt. Meerdere malen als ik zei dat hij naar sigaretten rook zei hij dat het niet kon. Ik geloofde hem.



Wat kan ik anders dan nu bij hem weggaan???
Alle reacties Link kopieren
Ja stom van hem om over zoiets stoms te liegen.

Maar ik heb dat ook ooit gedaan.

Zal even uitleggen hoe dat ging en wat ik dacht.

ik was al een paar maanden gestopt en dat ging goed! Vriend en kinderen superblij en trots...

Toen op een feestje toch een trekje genomen van een sigaret. Ik dacht nog..ach...moet kunnen ben nog steeds gestopt!. Dus vond de moeite niet om dit op te biechten. Al snel had ik weer een pakje gekocht. Maar ik dacht nog dat als ik het stiekem zou doen, ik zo weer zou kunnen stoppen.

Niet dus. En iedereen was ook nog blij dat ik niet meer rookte..

Ik hield het niet lang vol, vriend zag het aan het bonnetje van de boodschappen geloof ik. Ik voelde mij echt dubbelop stom

Vriend vond het trouwens alleen heel erg jammer voor mijn gezondheid. maar het stiekem doen had ik alleen mijzelf mee, hij moest er eigenlijk hard om lachen en ik voelde mij echt weer die tiener die stiekem rookte.
Alle reacties Link kopieren
erover praten met hem zou kunnen

maar dat zou ik niet doen op het moment dat je nog erg boos bent.

ach ja iedereen kan ook wel advies geven maar ik denk zelf altijd,

je kent je eigen partner het beste dus je moet zelf keuze uiteindelijk maken.

jij weet het beste hoe hij in elkaar steekt.

natuurlijk wel belangrijk dat je hem ooit nog kan vertrouwen als je verder gaat
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 16:40:

Ik wil hem het liefst niet kwijt. Heb hem het vreemdgaan in het begin vergeven en vertrouwde hem nu echt.



Ik weet gewoon niet of ik hem ooit nog kan vertrouwen nu blijkt dat hij over zoiets liegt. Meerdere malen als ik zei dat hij naar sigaretten rook zei hij dat het niet kon. Ik geloofde hem.



Wat kan ik anders dan nu bij hem weggaan???Lekker dom ben je dan als je het zelf ruikt en hij liegt je nog in je gezicht voor dat het niet waar is. Lijkt me 'n onbetrouwbaar type, ook wegens het vreemdgaan. En 'n roker zou ik ook 'n enorme afknapper vinden voor 'n relatie trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja.....zo erg is het nu ook weer niet, dat roken.

.

Ja, of wel?

Slecht dat wel..maar om er nu zo,n hoop drama van te maken.

En om het daarom uit te maken..?

Ik weet niet of het dat wel waard is hoor.

.

Ik rook ook, en tja..ik zou er mischien ook om liegen, als dat al moest...ach om het er nu om uit te maken..

Roken is slecht, liegen ook...maar wat een venijdige verslaving dat roken...shit.

.

Ik wil alleen maar zeggen.denk er nog eens overna.

Dat is wat ik je graag mee geef.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 16:37:

Hij noemt een stomme reden; dat hij wou dat ik trots op hem was.



Nu blijkt dat veel mensen het al die tijd wisten. Het voelt zo kinderachtig..Dit had ik dus ook. En de gedachtekronkel dat ik nog niet echt begonnen was en dus zo weer kon stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat gelijk de relatie op het spel en benoemt hij dat zelf ook?



Zo is opbiechten toch geen optie. Hij moet blijven liegen wat anders is zijn relatie misschien voorbij. Wat levert al dat gedreig jou op? Geen vertrouwen in ieder geval.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bungaa zo zei mijn vriend het ook, hij zei dat hij nog steeds van plan was om te stoppen.



Hetzelfde verhaal is ook bij een kennis van ons gebeurt. Toen zei ik nog tegen mijn vriend wat stom dat hij liegt, zeg het dan eerlijk.



En toen ik hem zei dat hij naar sigaretten rook zei hij dat hij dat dan wel eerlijk zou zeggen.



Ik zie het nu misschien heel zwaar maar waar is de basis, het vertrouwen tussen ons nu weg :( alles wat hij nu zou beloven, weet ik niet of ik kan geloven.
Uitgemaakt Wil je hem heel erg laten boeten voor zijn leugen of wil je hem echt kwijt? Vindt het nogal ver gaan, communiceren gaat niet meer ofzo?
Je kunt niet liegen over 'n rookverslaving tegen je partner, want die partner zal je toch moeten zoenen en dan smaak je naar 'n verrotte asbak. Er zijn wel meer domme verslavingen natuurlijk, maar roken is wel 'n enorme afknapper voor een partner die je stank moet tolereren.
Alle reacties Link kopieren
Oef heftig dat jullie relatie hierdoor op het spel staat zeg...

Het is zijn lichaam en het is een hardnekkige verslaving, helaas...



ff afkoelen en er later nog even goed over na denken misschien??
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang rookt hij al?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet om het roken maar om het vertrouwen. Ik vroeg hem als het je niet gelukt is zeg het dan eerlijk, maar lieg niet tegen me.



Hij zei dat hij dat wel zou doen. Ik had daar dan alleen maar respect voor gehad.



Ik weet dat ik zelf de keuze zou moeten maken omdat ik hem het beste ken. Maar is hij eigenlijk wel wie ik dacht dat hij was. Ik ben bang dat hij vaker heeft gelogen en hoe zou ik hem ooit kunnen vertrouwen.. Dat hij recht in mijn gezicht heeft kunnen liegen doet pijn.
quote:bungaa schreef op 09 november 2014 @ 16:50:

Oef heftig dat jullie relatie hierdoor op het spel staat zeg...

Het is zijn lichaam en het is een hardnekkige verslaving, helaas...



ff afkoelen en er later nog even goed over na denken misschien??Het gaat bij roken niet alleen om het lichaam van de roker, maar ook om de overlast die hij zijn naaste omgeving bezorgt door de stank die hij met zich meedraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 16:54:

Het gaat me niet om het roken maar om het vertrouwen. Ik vroeg hem als het je niet gelukt is zeg het dan eerlijk, maar lieg niet tegen me.



Hij zei dat hij dat wel zou doen. Ik had daar dan alleen maar respect voor gehad.



Ik weet dat ik zelf de keuze zou moeten maken omdat ik hem het beste ken. Maar is hij eigenlijk wel wie ik dacht dat hij was. Ik ben bang dat hij vaker heeft gelogen en hoe zou ik hem ooit kunnen vertrouwen.. Dat hij recht in mijn gezicht heeft kunnen liegen doet pijn.



Ja dat vertrouwen heeft inderdaad een knauw gekregen. Ik rookte niet zo lang stiekem, misschien zit daar ook een groot verschil in. Daarom vroeg ik het mij af.

ik ken nog een vrouw die al jaren stiekem rookt. Haar man is heel erg anti. Maar als ze bij mij is paft ze er op los.

dat vind ik persoonlijk ook wel ver gaan. Dan leef je best een leugen.



Je moet zelf beslissen of je het vertrouwen (nog een keer) wil proberen te herstellen.

Ik snap dat best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven