Wat zou je doen?

09-11-2014 16:26 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doen als je erachter kwam dat je vriend al jaren tegen je liegt?



Het is maar iets kleins.. Mijn vriend is jaren geleden gestopt met roken. De laatste tijd vermoedde ik dat hij weer begonnen was. Hij zei meerdere malen dat het absoluut niet zo was. Ik gaf aan het niet erg te vinden als hij maar eerlijk was.



Heb hem gezegd dat ik moeite met vertrouwen heb en hem echt wil geloven. Hij zei dat ik dat moest doen omdat hij de waarheid sprak. Hij zei dat hij nooit onze relatie voor zoiets op het spel wilde zetten.



En nu heb ik hem betrapt met een pakje sigaretten.



Het is maar iets stoms maar ik ben zo boos op hem. Hoe kan hij zo in mijn gezicht liegen? Het gaat me totaal niet om het roken maar dat hij recht in mijn gezicht zit te liegen wel.



Toen we net een relatie hadden is hij vreemdgegaan, dat heb ik hem vergeven. Na al die jaren dacht ik dat het vertrouwen er weer was.
Alle reacties Link kopieren
Hij rookt alweer een paar jaar. Precies weet ik het niet..
Alle reacties Link kopieren
Tsja....



Nou dan moet je het maar uitmaken.

Ik zou in jou geval echt eerst even nadenken over hoe zwaar ik zaken eigenlijk zou maken.

Maar voor jou is dit kennelijk de druppel.

Tsja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 november 2014 @ 16:54:

[...]



Het gaat bij roken niet alleen om het lichaam van de roker, maar ook om de overlast die hij zijn naaste omgeving bezorgt door de stank die hij met zich meedraagt.

Ja ik snap wat je bedoelt, maar je hebt af en toe rokers en kettingrokers.

Bij mij is men altijd erg verbaasd als ik er ook eentje opsteek, dus denk dat ik niet zo'n stank mee draag verder rook ik niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Veel mannen roken stiekem. De meeste hebben geen zin in gezeik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou twee afknappers hebben:

1. Hij rookt. Ik vind dat echt smerig en dom.

2. Hij liegt glashard. Hou ik niet van.



Ik zou enorm balen omdat ik dan de beslissing zou moeten nemen accepteer ik het of niet.



Lijkt me heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me om onze relatie. Ik vind liegen gewoon echt niet kunnen. Dat zou mijn advies naar anderen toe ook zijn.



Alleen nu het mijzelf overkomt komt het dubbel zo hard aan. Eigenlijk weet ik mijn keuze wel..



Het voelt alleen zo rot. Net ons koophuis verkocht, dikke restschuld gehad die bijna ingelost is, kinderwens (net gestopt met de pil) denken dat onze relatie goed zit en dan nu dit..
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 09 november 2014 @ 17:06:

Veel mannen roken stiekem. De meeste hebben geen zin in gezeik.



Ja, zo zijn mannen, vrouwen doen dat niet.



Alle reacties Link kopieren
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 17:18:

Het gaat me om onze relatie. Ik vind liegen gewoon echt niet kunnen. Dat zou mijn advies naar anderen toe ook zijn.



Alleen nu het mijzelf overkomt komt het dubbel zo hard aan. Eigenlijk weet ik mijn keuze wel..



Het voelt alleen zo rot. Net ons koophuis verkocht, dikke restschuld gehad die bijna ingelost is, kinderwens (net gestopt met de pil) denken dat onze relatie goed zit en dan nu dit..Het juiste moment dan toch? Huis is verkocht , de schulden zijn betaald en als de sodemieter weer aan de pil gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En als dit daadwerkelijk de druppel voor jou is moet je dat ook gewoon doen. Ik bedoel de relatie verbreken want eerlijk gezegd denk ik echt dat jij het vreemdgaan van hem niet naast je neer hebt kunnen leggen. Anders zou zijn sigaret nu niet zo'n dealbreker voor je zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn ik denk dat ik het inderdaad te idealistisch heb gezien. Had verwacht dat hij nooit meer zou liegen..



Ik twijfel sowieso of ik het allemaal niet te idealistisch zie.. Voor nu is mijn boosheid in ieder geval genoeg reden om afstand te nemen.. Ik zie nog niet in wat er te praten valt en of het vertrouwen terug kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Kerol, dat staat er toch niet.



Ik vind dat TO dramatiseert. Alle mensen liegen weleens. Haar vriend is vreemdgaan en nu denkt zij recht te hebben op eeuwige eerlijkheid zo zit de mensheid niet in elkaar. Niemand is altijd eerlijk.



Zij doet er goed aan zaken in perspectief te zien en een open gesprek te voeren, wat de reden is dat hij weer af en toe rookt en waarom hij het gevoel heeft dat hij daarover niet eerlijk kan zijn. Vriend zegt zelf ik zou nooit mijn relatie op het spel zetten voor zoiets. Volgens mij heeft die knul het gevoel dat constant het zwaard van Damocles boven zijn hoofd hangt. Elke foute beweging hoe klein ook, leidt tot veel praten en gezeur en gedreig met mogelijk einde van de relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben jaren een relatie en aan het begin ging hij vreemd, dat is dus jaren geleden. Waarom blijf je dat erbij halen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Amber ik vind wel dat je een punt hebt. Dit opent mijn ogen wel.



Ik heb geen moeite met mensen die roken. Toen ik mijn vriend ontmoette rookte hij. Toen hij besloten had om te stoppen en dat daadwerkelijk had gedaan was ik trots. Toen ik zei dat hij naar sigaretten rook en hij antwoordde dat dat niet kon geloofde ik het oprecht.



Daarom doet het nu pijn. Ik dacht dat hij tegen mij wel eerlijk was. Ik leg veel waarde aan vertrouwen. Ik lieg niet over waar ik ben/ met wie/ wat ik doe of wat dan ook. Zie ik het te idealistisch?



Heeft hij het dan niet durven zeggen, is onze relatie dan terugkijkend al niet goed geweest??? Ik weet het niet..
Ben ik nu de enige, bij wie de tekst in de op bekend voorkomt?



Aan de datum zag ik dat het een recente OP is, maar qua tekst over het roken en vreemdgaan, is dit al eerder voorbij gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat zwaard van Damocles eens boven zijn hoofd vandaan halen, het wordt weleens tijd na jaren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Over het vreemdgaan hebben we het eigenlijk nooit meer. Ik heb het hem vergeven omdat we toen net bij elkaar waren en ik vond dat we samen wat moois konden krijgen, ik hem erg leuk vond en er daarom samen voor wilde gaan.



De eerste keer dat hij naar sigaretten rook was het zo duidelijk dat ik het tegen hem zei en ook benoemd had dat ik het erg vind dat ik hem niet vertrouw. (Nu ik dit zo lees erg dom) later zocht ik uitwegen. (Hij zou wel bij mensen in de buurt zijn geweest die gerookt hebben, kachelgeur)



Terugkijkend dacht ik echt dat hij het me wel zou durven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:girl1250 schreef op 09 november 2014 @ 17:32:

Enn ik denk dat ik het inderdaad te idealistisch heb gezien. Had verwacht dat hij nooit meer zou liegen..



.

Tsja, kijk als die verwachting voor jou heel zwaar weegt dan moet je nu dus je maatregelen gaan nemen. En dit is wel het goede moment lijkt me, jullie hebben geen huis/schulden meer samen.





Maar ik zou als ik jou was ook eens over jouw verwachtingen gaan nadenken. Kijk, het vreemdgaan zou voor mij ook écht een dealbreker zijn en een sigaret is dat voor mij dus niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als dat vreemdgaan niet belangrijk was dan had je het ook niet genoemd in dit topic.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je presenteert het als 'hij ging vreemd' en nu is hij weer oneerlijk en heeft hij gelogen. Alsof je wilt bewijzen dat de ene leugen en andere leugen in verband staan met elkaar ondanks dat er tussen het ene incident en de andere jaren zitten. Je houdt de rekening open die ontstaan is bij het vreemdgaan en zelf jaren later is dit geen leugentje om best wil maar een aha zie je wel moment, kijk het is dus een leugenaar, het bewijs is weer geleverd. Je hebt hem dus niet vergeven.



Je ziet dit niet als een los incident een kleine leugen over iets dat je niet eens erg vindt. Nee, het wordt bijna net zo groot gemaakt als het vreemdgaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 09 november 2014 @ 16:48:

Waarom staat gelijk de relatie op het spel en benoemt hij dat zelf ook?



Zo is opbiechten toch geen optie. Hij moet blijven liegen wat anders is zijn relatie misschien voorbij. Wat levert al dat gedreig jou op? Geen vertrouwen in ieder geval.Jij draait het om.Hij heeft twee keer bewezen dat hij niet te vertrouwen is.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in Amber.. Nu komt dat wel bij mij omhoog en speelt dat mee (niet helemaal eerlijk misschien omdat hem wel heb vergeven)



Het gaat me nu niet om het roken maar om het liegen daarover.

De boosheid zakt iets, maar ben zo verdrietig omdat ik echt van hem hou en dit niet had verwacht.

Ik wil het uitmaken omdat ik geen vriend wil die tegen me liegt en als hij het niet heeft durven zeggen wil ik geen relatie die in zijn ogen niet gelijkwaardig was.



Maar ik wil hem wel en onze toekomst samen..
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertel je hem niet dat je zo verdrietig bent en dat vooral het liegen je dwars zit en niet het roken op zich.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 09 november 2014 @ 18:09:

Je presenteert het als 'hij ging vreemd' en nu is hij weer oneerlijk en heeft hij gelogen. Alsof je wilt bewijzen dat de ene leugen en andere leugen in verband staan met elkaar ondanks dat er tussen het ene incident en de andere jaren zitten. Je houdt de rekening open die ontstaan is bij het vreemdgaan en zelf jaren later is dit geen leugentje om best wil maar een aha zie je wel moment, kijk het is dus een leugenaar, het bewijs is weer geleverd. Je hebt hem dus niet vergeven.



Je ziet dit niet als een los incident een kleine leugen over iets dat je niet eens erg vindt. Nee, het wordt bijna net zo groot gemaakt als het vreemdgaan.Ja, woord voor woord mee eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mannen kunnen nogal eens conflict vermijdend zijn en denken dan dat liegen hun leven makkelijker maakt dan "het gezeur" van hun vriendin/vrouw aan te moeten horen en dat kan de reden zijn dat hij hierover heeft gelogen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij wel vaker of dingen liegt en dus ook over echt belangrijke zaken en dan kan dit leugen je vertrouwen inderdaad behoorlijk beschadigen.



Geen idee welke van de twee jouw vriend is, dat kun je alleen zelf bepalen....
quote:viva-amber schreef op 09 november 2014 @ 18:09:

Je presenteert het als 'hij ging vreemd' en nu is hij weer oneerlijk en heeft hij gelogen. Alsof je wilt bewijzen dat de ene leugen en andere leugen in verband staan met elkaar ondanks dat er tussen het ene incident en de andere jaren zitten. Je houdt de rekening open die ontstaan is bij het vreemdgaan en zelf jaren later is dit geen leugentje om best wil maar een aha zie je wel moment, kijk het is dus een leugenaar, het bewijs is weer geleverd. Je hebt hem dus niet vergeven.



Je ziet dit niet als een los incident een kleine leugen over iets dat je niet eens erg vindt. Nee, het wordt bijna net zo groot gemaakt als het vreemdgaan.Mooi verwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven