We groeien uit elkaar...

15-04-2017 18:37 889 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van eind de dertig, ik ben meer dan vijftien jaar samen met mijn man. Ik hoop hier mijn situatie te kunnen neerschrijven en wat begrip en tips te vinden.

Ik heb al eerder op de zwangerschapspijler geschreven onder een andere naam. Mijn man en ik hebben jarenlang met vruchtbaarheidsproblemen gekampt. We hebben verschillende behandelingen ondergaan en ik heb vier miskramen gehad. Mijn man is in die periode mijn steun en toeverlaat geweest. Hij was altijd degene die mij bij elkaar moest rapen als er een nieuwe teleurstelling kwam. Uiteindelijk hebben we twee kinderen gekregen (nu 6 en 3 jaar).

Sinds de geboorte van ons jongste kind, groeien we echter steeds meer uit elkaar. Een gezin was mijn grootste wens. Nu hebben we alles waar we jarenlang naartoe hebben geleefd, maar toch zijn we als koppel niet echt gelukkig. We groeien steeds meer uit elkaar.



Mijn libido is onbestaande. Het laatste jaar hebben we maar twee keer gevreeën, dat op zijn vraag. Ik heb niet alleen geen zin, ik heb zelfs tegenzin. Ik weet niet precies hoe dit komt, door de drukte van jonge kinderen, de stress om zwanger te worden, mijn veranderde lichaam.

Ik heb jarenlang met tegenzin moeten vrijen om zwanger te kunnen worden, ik ben erg teleurgesteld in mijn falende lichaam en er hebben zoveel andere mensen aan mijn lijf zitten prutsen.



Mijn man heeft hier steeds minder begrip voor. De teleurstelling tussen de lakens, vreet ook aan onze relatie. We ondernemen bijna niets meer met elkaar. Mijn man vindt dat ik inspanningen moet leveren en met hem moet vrijen, pas dan kan er weer ruimte komen om aan onze relatie te werken. Hij is altijd erg attent geweest, kleine dingetjes waaruit blijkt dat hij mij graag zag, maar daar blijft steeds minder van over. We hebben steeds vaker kleine wrevels naar elkaar, dat doet mijn zin in hem helemaal niet toenemen.

Heeft hier iemand ervaringen en tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 22 april 2017 @ 20:53:

[...]





TO wil er blijkbaar wel wat mee anders had ze dit topic niet geopend, het is alleen blijkbaar erg moeilijk voor haar om stappen te zetten om het beter te maken.Natuurlijk is het moeilijk, maar ze kan toch aangeven dat ze het gaat proberen ? Aangezien ze alles afslaat lijkt me het dus niet dat ze er iets mee wil nee. Wellicht wilde ze wel van ons horen dat die vent van haar niet zo moet zeiken of dat haar sabbatical van 1 maand alle problemen op gaat lossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 22 april 2017 @ 20:58:

[...]





Wel, bedankt voor het compliment dan.

Ik gun mijn kinderen geen relaties met anderen/hun grootouders, ik verstik ze en ik verpest het huwelijk met hun vader, maar ik ben verder wel erg lief, hoor.



Trek het je niet aan



Heb je al bedacht wat je wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 22 april 2017 @ 20:58:

[...]





Wel, bedankt voor het compliment dan.

Ik gun mijn kinderen geen relaties met anderen/hun grootouders, ik verstik ze en ik verpest het huwelijk met hun vader, maar ik ben verder wel erg lief, hoor.Ben je weer de slachtofferrol aan het vertolken? Godallemachtig zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 22 april 2017 @ 20:57:

Dit schreef jij over hoe ze haar man ziet:



"Goed te zijn geweest de afgelopen jaren voor seks op afroep, omdat je zaad op dat moment nodig was. Alleen maar waardering krijgen omdat je geld binnenbrengt. Niet gewaardeerd worden om wie je bent, een gezonde man, die ook lichamelijk wil voelen dat hij er mag zijn. Een vrouw hebben die alleen maar met de kinderen bezig is. Die niet met jou alleen op stap wil."



Onnodige dramatisering vanuit jouw eigen onderbuikgevoelens. En gemeen om tegen iemand te zeggen.Nee dat heb je verkeerd. Ik schrijf niet dat zij haar man zo ziet. Ik weet dat dat niet zo is. Ik zeg dat de kans groot is dat de afwijzingen van haar kant voor hem zo voelen. En ik heb haar aangeraden om dat eens na te vragen. Ik hoop dat ze morgenochtend hier post dat ik het mis had. Maar gesprekken met mannen in hetzelfde schuitje hebben mij geleerd dat het voor hen zo voelt, in hun onderbuik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Turdidae schreef op 22 april 2017 @ 20:59:

[...]





Natuurlijk is het moeilijk, maar ze kan toch aangeven dat ze het gaat proberen ? Aangezien ze alles afslaat lijkt me het dus niet dat ze er iets mee wil nee. Wellicht wilde ze wel van ons horen dat die vent van haar niet zo moet zeiken of dat haar sabbatical van 1 maand alle problemen op gaat lossen.Misschien, maar ik denk dat TO het erg moeilijk heeft met al haar gevoelens omtrent haar huwelijk
Eileen. Is jouw lijf erg veranderd? Voel jij je nog aantrekkelijk en seksueel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 22 april 2017 @ 20:58:

[...]





Wel, bedankt voor het compliment dan.

Ik gun mijn kinderen geen relaties met anderen/hun grootouders, ik verstik ze en ik verpest het huwelijk met hun vader, maar ik ben verder wel erg lief, hoor.Bewijs mij het tegendeel dan, van het verstikken en het verpesten van het huwelijk? Ga hard werken aan je huwelijk en kom hier over een poosje vertellen dat het huwelijk een stuk beter is en dat je het dus niet aan verpesten bent. Ik hoop van harte dat het beter gaat dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 22 april 2017 @ 21:02:

[...]



Bewijs mij het tegendeel dan, van het verstikken en het verpesten van het huwelijk? Ga hard werken aan je huwelijk en kom hier over een poosje vertellen dat het huwelijk een stuk beter is en dat je het dus niet aan verpesten bent. Ik hoop van harte dat het beter gaat dan.



TO hoeft jou toch niets te bewijzen?



Ben wel met je eens dat TO wel actie moet gaan ondernemen, de ene of de andere kant op
Alle reacties Link kopieren
Jemig Ginerva, natuurlijk hoeft ze het mij niet te bewijzen, ik ben haar gewoon een schop onder de kont aan het geven, pfff... Ze luistert niet naar alles wat ik hiervoor heb gezegd, dus gooide ik het over een andere boeg. Valt te proberen toch? Blijkbaar prikkel ik haar wel, ergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 22 april 2017 @ 21:07:

Jemig Ginerva, natuurlijk hoeft ze het mij niet te bewijzen, ik ben haar gewoon een schop onder de kont aan het geven, pfff... Ze luistert niet naar alles wat ik hiervoor heb gezegd, dus gooide ik het over een andere boeg. Valt te proberen toch? Blijkbaar prikkel ik haar wel, ergens.Ja maar weet niet of het de juiste prikkels zijn, als iemand zo tegen mij doet dan zou ik daar flink geïrriteerd door raken
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een betonnen plaat nodig? TO heeft er al wel genoeg denk ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 22 april 2017 @ 21:14:

Iemand nog een betonnen plaat nodig? TO heeft er al wel genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mellona schreef op 22 april 2017 @ 21:01:

Eileen. Is jouw lijf erg veranderd? Voel jij je nog aantrekkelijk en seksueel?Ik denk dat het weinig met haar lijf te maken heeft, dat ze zich niet sexueel voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 22 april 2017 @ 20:53:

[...]





TO wil er blijkbaar wel wat mee anders had ze dit topic niet geopend, het is alleen blijkbaar erg moeilijk voor haar om stappen te zetten om het beter te maken.



Uit werkelijk niets blijkt dat TO iets wil, iets wil proberen of überhaupt dat ze het waardeert dat ze tips heeft gekregen die ze zou kunnen proberen. Niets kan, niets wil en als er dan iets gezegd wordt wat niet bevalt dan schiet ze verontwaardigd in de slachtofferrol. Op alle tips die pagina's lang gegeven zijn, wordt amper door TO gereageerd.

Dit topic leest alsof we met zijn allen tegen een muur praten.



Ik vind het alleen inderdaad niet fair dat TO een slechte moeder genoemd word. Het feit dat kinderen van 3 en 6 nog nooit uit logeren zijn geweest of dat ze nog nooit oppas hebben gehad, is geen reden om haar een slechte moeder te noemen, vind ik. Ook als deze relatie het uiteindelijk niet redt, is dat geen reden om haar een slechte moeder te noemen; als TO uiteindelijk maar wel een goede ouderschapsregeling treft met man (wat mogelijk wél in zal houden dat de kinderen dan dus niet altijd bij haar in huis slapen)
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 22 april 2017 @ 21:14:

Iemand nog een betonnen plaat nodig? TO heeft er al wel genoeg denk ik.Trieste maar juiste constatering!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 22 april 2017 @ 21:15:

[...]









Erg om te lachen is het natuurlijk niet. Maar wel waar TO (bewust) op af lijkt te stevenen.

Trek dan zelf de stekker er uit in plaats van dit ellenlange lijdzaam afwachten totdat man dat eindelijk doet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:AeonOfWinter schreef op 22 april 2017 @ 21:34:

[...]





Erg om te lachen is het natuurlijk niet. Maar wel waar TO (bewust) op af lijkt te stevenen.

Trek dan zelf de stekker er uit in plaats van dit ellenlange lijdzaam afwachten totdat man dat eindelijk doet.Zeker niet maar je opmerking was wel grappig vond ik.
Alle reacties Link kopieren
TO is naar mijn idee bang voor de gevolgen, en daardoor lijkt het stil zitten de meest makkelijke uitweg.



Soort van je ogen dichtdoen dan is het er niet mentaliteit
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 22 april 2017 @ 21:37:

TO is naar mijn idee bang voor de gevolgen, en daardoor lijkt het stil zitten de meest makkelijke uitweg.



Soort van je ogen dichtdoen dan is het er niet mentaliteit



Eens hoor.



Hoe dan ook geen lekkere situatie. Als To EN man niet snel serieus iets gaan doen is dit sowieso klaar.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:Ginerva schreef op 22 april 2017 @ 21:37:

TO is naar mijn idee bang voor de gevolgen, en daardoor lijkt het stil zitten de meest makkelijke uitweg.



Soort van je ogen dichtdoen dan is het er niet mentaliteitDan snap ik niet zo goed waarom je kritiek hebt op iemand die haar de ogen probeert te openen. Dat mensen hier sterker reageren op de struisvogelpolitiek van TO geeft alleen maar aan dat ze erg betrokken bij haar zijn. De meeste zijn al lang afgehaakt hier.
Bij dit soort topics zou ik toch sterk willen aandringen om eerst eens een half jaartje te stoppen met alle vormen van hormonale ac. Echt hoor, zoveel vrouwen die daardoor een laag libido hebben.



Probeer het eens. Persoonlijk voel ik me 100x beter. Inmiddels al vijf jaar van de hormonale ac af en alles is beter zonder die zooi (stemming, energieniveau, libido, etc.)
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 22 april 2017 @ 22:23:

[...]



Dan snap ik niet zo goed waarom je kritiek hebt op iemand die haar de ogen probeert te openen. Dat mensen hier sterker reageren op de struisvogelpolitiek van TO geeft alleen maar aan dat ze erg betrokken bij haar zijn. De meeste zijn al lang afgehaakt hier.Zoals sommige TO proberen de ogen te openen zou mij als ik TO zou zijn tegen de borst stuiten, en je merkt aan TO haar reactie dat ze het moeilijk heeft met de reacties van sommige. En dat vind ik dan weer zielig
quote:valerievaldera schreef op 22 april 2017 @ 22:55:

Bij dit soort topics zou ik toch sterk willen aandringen om eerst eens een half jaartje te stoppen met alle vormen van hormonale ac. Echt hoor, zoveel vrouwen die daardoor een laag libido hebben.



Probeer het eens. Persoonlijk voel ik me 100x beter. Inmiddels al vijf jaar van de hormonale ac af en alles is beter zonder die zooi (stemming, energieniveau, libido, etc.)Dit! Ik blijf het zeggen, toen ik stopte met de pil...dus geen enkele hormonale ac, werd ik meer mezelf en wilde alles bespringen wat een polsslag had. Echt de pil kan zelfs je karakter veranderen. Ik was altijd bozig en had geen enkele lust, eerder afkeer. Na het stoppen van de pil werd ik langzaam meer mens. Ik zal het altijd blijven aanraden.
TO, als je toch al geen seks hebt kan je t net zo goed proberen zonder de pil of spiraal(zitten ook hormonen in). Na een half jaar kijken hoe t met je gaat.
Ik heb ooit ook een relatie gehad waarin de seks opdroogde van haar kant. Ik vond het enorm frustrerend. Ook een tijd gedaan dat ik geen initiatief nam om het weer terug te laten komen van haar kant. Dan lag ik naast haar en voelde me nog steeds zo afgewezen - raar hoe dat werkt.



Ik begrijp heel goed dat je man je niet op je blauwe ogen vertrouwt als jij voorstelt 'ik wil rust en misschien komt mn sexdrive dan weer terug.'



Dat vraagt alleen inzet van hem (jou met rust laten), en geen inzet van jou, met een errrug ongewisse, niet concrete uitkomst. Het is een uitspraak van een politicus in verkiezingstijd. Ik kan me goed voorstellen dat hij dan vraagt om het tijdschema.



Wat zou kunnen werken als (hoe oneerlijk dit ook voor je kan voelen), dat jij in het begin de verantwoordelijkheid neemt voor de eerste stappen. En (hoe oneerlijk ook) dat jij jezelf presenteert als 'eigenaar' van het probleem.



Zoiets als 'Ik vind het verschrikkelijk dat we maar 2 x in het afgelopen jaar sex hebben gehad. Ik kon er vroeger met jou zo van genieten. Ik heb het gevoel dat ik m'n lichaam, en wij elkaar, ergens zijn kwijtgeraakt. Ik wil er alles aan doen om mezelf, jou, en ons sexleven weer te vinden. Ik zal morgen een afspraak maken met de psychotherapeut/relatietherapeut/knuffeltherapietherapeut/sexuologe (of wat dan ook).'



Niks aan hem vragen. Jij neemt initiatief.



Ik snap dat je geen zin hebt om weer een soort 'psycho'medische molen in te gaan, maar van wat ik hier van je gelezen heb, denk ik dat het vrij complexe problematiek is, die te groot is om zonder professionele hulp op te lossen.



En kom weer in je lichaam. Ga sporten als je dat nog niet doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven