We groeien uit elkaar...

15-04-2017 18:37 889 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van eind de dertig, ik ben meer dan vijftien jaar samen met mijn man. Ik hoop hier mijn situatie te kunnen neerschrijven en wat begrip en tips te vinden.

Ik heb al eerder op de zwangerschapspijler geschreven onder een andere naam. Mijn man en ik hebben jarenlang met vruchtbaarheidsproblemen gekampt. We hebben verschillende behandelingen ondergaan en ik heb vier miskramen gehad. Mijn man is in die periode mijn steun en toeverlaat geweest. Hij was altijd degene die mij bij elkaar moest rapen als er een nieuwe teleurstelling kwam. Uiteindelijk hebben we twee kinderen gekregen (nu 6 en 3 jaar).

Sinds de geboorte van ons jongste kind, groeien we echter steeds meer uit elkaar. Een gezin was mijn grootste wens. Nu hebben we alles waar we jarenlang naartoe hebben geleefd, maar toch zijn we als koppel niet echt gelukkig. We groeien steeds meer uit elkaar.



Mijn libido is onbestaande. Het laatste jaar hebben we maar twee keer gevreeën, dat op zijn vraag. Ik heb niet alleen geen zin, ik heb zelfs tegenzin. Ik weet niet precies hoe dit komt, door de drukte van jonge kinderen, de stress om zwanger te worden, mijn veranderde lichaam.

Ik heb jarenlang met tegenzin moeten vrijen om zwanger te kunnen worden, ik ben erg teleurgesteld in mijn falende lichaam en er hebben zoveel andere mensen aan mijn lijf zitten prutsen.



Mijn man heeft hier steeds minder begrip voor. De teleurstelling tussen de lakens, vreet ook aan onze relatie. We ondernemen bijna niets meer met elkaar. Mijn man vindt dat ik inspanningen moet leveren en met hem moet vrijen, pas dan kan er weer ruimte komen om aan onze relatie te werken. Hij is altijd erg attent geweest, kleine dingetjes waaruit blijkt dat hij mij graag zag, maar daar blijft steeds minder van over. We hebben steeds vaker kleine wrevels naar elkaar, dat doet mijn zin in hem helemaal niet toenemen.

Heeft hier iemand ervaringen en tips voor mij?
En ik kan het gemist hebben, maar hoe ziet je dagelijkse leven eruit? Werk je, en hoeveel uur?



Je vent klinkt eerlijk gezegd als een goede kerel zoals je over hem spreekt in de OP. Lijkt mij het waard om toch, hoe moeilijk ook, voor te vechten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie reactie Kinase! [thumbs up]
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 22 april 2017 @ 14:51:

[...]





Er komt geen professionele hulp.

Ik heb er geen zin in dat er alweer iemand zich met onze relatie bemoeit, dat iemand weer gaat zeggen wat ik wel of niet moet doen, dat we weer opdrachten krijgen die we in het oneindige moeten analyseren, dat ik weer hoor wat er allemaal verkeerd is.

Als hij het niet meer kan opbrengen, dan gaat hij maar.Eileen, bij een medisch traject voor ivf ed horen dit soort gesprekken daarbij? En hebben ze dat soort dingen jou verweten??
Alle reacties Link kopieren
Eileeen,



Zie het even los van het hele 'seks-ding'.



Als jij iets niet leuk vindt wat je man doet en je geeft dat aan: doet hij er dan wat mee? Probeert hij erop te letten? Rekening houden met je gevoelens? Er voor je zijn als het even klote is?

Als ik naar je OP kijk, zou ik denken dat je dit bevestigend kan beantwoorden.



En hoe is dat andersom? Als je man iets niet leuk vindt of graag anders ziet, probeer jij dan rekening met hem te houden? Zijn gevoelens serieus te nemen? Bijvoorbeeld als het even tegenzit op zijn werk of welke normale dingen je dan ook kan tegenkomen.



En waarom is dat niet andersom in dit geval? Je wil er niet aan werken.

Is er dan nog wel sprake van een (goede) relatie?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 22 april 2017 @ 14:11:

We hebben net ruzie gemaakt.

Hij vroeg of ik al een oplossing had, dat ik gisteren gezegd heb dat ik samen naar een oplossing wilde zoeken, maar dat hij alles al geprobeerd had wat hij kon en dat het nu dus van mij zou afhangen.

Ik heb geantwoord dat ik het er niet over wilde hebben (de kinderen zaten in de kamer ernaast te spelen).

Hij zei dat ik dus weer maar eens had gezegd wat ik dacht dat hij wilde horen en dat ik hem opnieuw heb proberen te paaien met loze beloftes.

Ik heb gezegd dat ik het fijn zou zijn om aan onze relatie te werken en om terug meer samen te doen. Dat ik weer wilde knuffelen met hem, zonder dat daar direct seks op moest volgen en dat er dan misschien ruimte kan ontstaan, waardoor we weer iets kunnen opbouwen. Hij leek hier initieel wel voor te vinden. Hij vroeg zelfs wat we konden doen. Ik heb voorgesteld om naar de zee te gaan (jongste is daar nog nooit geweest). Hij vroeg dan hoeveel tijd ik hiervoor denk nodig te hebben. Ik heb gezegd dat ik het niet weet, dat we het gaandeweg zullen ondervinden.

Dan werd hij terug kwaad. Hij zei dat mijn oplossing er op gericht was dat hij nog harder zijn best zou doen en dat hij nog meer zijn gevoelens aan de kant moest zetten. Hij heeft mij verweten dat ik nooit denk aan wat hij wil. Dat hij seks wil met zijn vrouw en dat daar niets verkeerd mee is.

Ik heb gezegd dat we dat toch traag kunnen opbouwen, dat we weer opnieuw kunnen beginnen.

Hij zei dat hij wel niet anders kon. Dat hij mij niet kon dwingen om seks te hebben, want hij is geen zak. Dan zei hij dat ik maar mijn gang moest gaan en dat hij het wel zou horen als ik iets van hem nodig had.

Hierna is hij gaan slapen (hij is nog ziek).

Goed dat jullie erover hebben gepraat. Alleen jammer dat het ruzie was.

Vindt hij je voorstel te vrijblijvend? Is jouw idee om wel weer te knuffelen en daarna te zien hoe verder, voor hem niet genoeg omdat niet duidelijk is of je streeft naar weer seks hebben? Dan is het niet de planning (over 2 maanden doen we het weer) maar het einddoel (waar jij heen wil) voor hem onduidelijk. Hij 'moet' genoegen nemen met knuffelen en maar afwachten of je ooit weer seks wil. Terwijl hij wil horen dat je per die en die datum weer gaat vrijen met hem (bij wijze van spreken).

Daarom aan jou de vraag Eileen: is je doel vrijen of weet je niet of je dat ooit nog wil? Het is wel eerlijk om hierover open naar hem te zijn.
vivavivi wijzigde dit bericht op 24-04-2017 15:32
Reden: Vergissing
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eileeen, ik heb jouw topic vanaf het begin gevolgd en wat mij opvalt is dat je lijkt echt niet te begrijpen wat het gebrek aan seks met je man doet. Ik raad je aan om deze twee topics te lezen, geschreven juist door vrouwen die seks in hun relatie missen. Misschien kan je dat helpen met echt voelen hoe het is voor jouw man om zoveel door jou afgewezen te worden, wat het met hem doet en welke concrete stappen kunnen helpen om de situatie echt te verhelpen:



Seksloos huwelijk



Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om? (Dit is een langlopende topic met 97 pagina's vol reacties - ook hier zijn de meeste posters vrouwen en kun je heel helder zien wat voor een enorm impact dit kan hebben voor iemand)



Hopelijk heb je hier wel iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Eileeen,



Ik vind het heel schrijnend om te merken dat er hier heel veel mensen heel veel tips geven, met je meedenken en je waarschuwen dat je huwelijk naar de kl**e gaat als er niets veranderd (en zich inleven en dat al 18 pagina's lang) en dat je enige reactie is dat je niets wil. OK, en je tweede reactie, dat je man maar moet gaan als hij het niet meer trekt.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, zou het kunnen zijn dat je depressief bent? Dat dat maakt dat het zo onoplosbaar lijkt.

Naar de huisarts en bespreek je gevoelens!
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 24 april 2017 @ 09:29:

Eileeen,



Zie het even los van het hele 'seks-ding'.



Als jij iets niet leuk vindt wat je man doet en je geeft dat aan: doet hij er dan wat mee? Probeert hij erop te letten? Rekening houden met je gevoelens? Er voor je zijn als het even klote is?

Als ik naar je OP kijk, zou ik denken dat je dit bevestigend kan beantwoorden.



En hoe is dat andersom? Als je man iets niet leuk vindt of graag anders ziet, probeer jij dan rekening met hem te houden? Zijn gevoelens serieus te nemen? Bijvoorbeeld als het even tegenzit op zijn werk of welke normale dingen je dan ook kan tegenkomen.



En waarom is dat niet andersom in dit geval? Je wil er niet aan werken.

Is er dan nog wel sprake van een (goede) relatie?



Los van het "seks-ding" wil ik er wel aan werken. Als er iets is op zijn werk dan steun ik hem daarin.

Mbt het "seks-ding" heeft hij ook weinig begrip voor mijn gevoelens.



quote:Hightower schreef op 24 april 2017 @ 18:42:

Eileeen,



Ik vind het heel schrijnend om te merken dat er hier heel veel mensen heel veel tips geven, met je meedenken en je waarschuwen dat je huwelijk naar de kl**e gaat als er niets veranderd (en zich inleven en dat al 18 pagina's lang) en dat je enige reactie is dat je niets wil. OK, en je tweede reactie, dat je man maar moet gaan als hij het niet meer trekt.Hoe moet ik dan reageren? Moet ik veinzen dat ik superenthousiast kan doen over het vooruitzicht om seks te kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:maasje schreef op 24 april 2017 @ 22:33:

Nogmaals, zou het kunnen zijn dat je depressief bent? Dat dat maakt dat het zo onoplosbaar lijkt.

Naar de huisarts en bespreek je gevoelens!Nee, ik ben niet depressief.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk daaraan omdat je zo moedeloos klinkt. Je kunt het niet meer opbrengen. Je kunt niet meer relativeren. Er klinkt geen enkele hoop meer door in jouw tekst dat hier uit te komen valt. Je voelt je waardeloos en weet dat je op deze manier je huwelijk op het spel zet. Maar je lijkt geen puf te hebben nog te vechten.

Enorm invullen van mijn kant, maar dat is het gevoel wat er steeds bij mij opkomst.



Alle reacties Link kopieren
En wat maakt dat je zo zeker weet dat je niet depressief bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:maasje schreef op 24 april 2017 @ 22:36:

En wat maakt dat je zo zeker weet dat je niet depressief bent?Omdat ik niet aan de criteria voldoe.
quote:Eileeen schreef op 24 april 2017 @ 22:34:

[...]





Los van het "seks-ding" wil ik er wel aan werken. Als er iets is op zijn werk dan steun ik hem daarin.

Mbt het "seks-ding" heeft hij ook weinig begrip voor mijn gevoelens.





[...]





Hoe moet ik dan reageren? Moet ik veinzen dat ik superenthousiast kan doen over het vooruitzicht om seks te kunnen hebben?Gun je man dan een gelukkige relatie met een ander, gun je kinderen twee gelukkige ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 24 april 2017 @ 22:34:

[...]





Los van het "seks-ding" wil ik er wel aan werken. Als er iets is op zijn werk dan steun ik hem daarin.

Mbt het "seks-ding" heeft hij ook weinig begrip voor mijn gevoelens.





[...]





Hoe moet ik dan reageren? Moet ik veinzen dat ik superenthousiast kan doen over het vooruitzicht om seks te kunnen hebben?



Je reactie laat me denken dat je liever een wortelkanaal behandeling zonder narcose zou ondergaan dan weer seks met je man hebben. En ik ben bang dat ik wel dichtbij zit.



Trouwens, heb je even in de links met de andere topics gekeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 24 april 2017 @ 22:34:

[...]





Los van het "seks-ding" wil ik er wel aan werken. Als er iets is op zijn werk dan steun ik hem daarin.

Mbt het "seks-ding" heeft hij ook weinig begrip voor mijn gevoelens.



En wie heeft het hele hoofdstuk 'intimiteit' uit de relatie gegooid? Om even over begrip voor gevoelens te beginnen.



Het is wel duidelijk, jij wil geen gepluk aan je lijf. En je man heeft wel behoefte aan sex en intimiteit. In een eerdere post schreef je dat je de seconden aftelt tot hij 'klaar' is; wedden dat dat helemaal niet de insteek van je man is, om even de spanning eraf te halen?





[...]



quote:Hoe moet ik dan reageren? Moet ik veinzen dat ik superenthousiast kan doen over het vooruitzicht om seks te kunnen hebben?Nee, je moet niets veinzen. En zeker niet naar ons toe. Maar ik zie nergens in je posts terug dat je eraan wil werken.

Vertel dan je man ook eens waarom je niet wil.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Het is wel duidelijk wat TO wil, een man die haar beter niet meer aanraakt, lekker 'rust' en een seksloos leven
Seks is gewoon cruciaal in elke gezonde liefdesrelatie, tenzij beidde partijen aseksueel zijn en het allemaal wel best vinden zonder.



Je man heeft meerdere malen aan de noodrem getrokken door met je te praten, waarschijnlijk omdat het hem door iedereen aangeraden wordt; praat erover, maak het bespreekbaar etc.



Seks geeft een enorm goed en voldaan gevoel, dan praat ik niet over het orgasme alleen, je bent volledig gericht op diegene waar je van houd, je bent één met elkaar en die verbinding maakt emoties los en die deel je samen. Dat moeten missen is eigenlijk totaal niet menselijk en je beseft je helemaal niet wat dat gemis met iemand doet, die dit toch echt heel graag met zijn geliefde deelt.



Hij zal enorm veel van je houden, de enige reden dat hij nog niet bij je weg is, maar ook dat houd je niet eeuwig vol.



Het is al meerdere keren tegen je gezegd in verschillende bewoordingen, jij eindigt op deze manier alleen en zonder sympathie, je bent tenslotte meer dan eens gewaarschuwd. Wat doe je dan? Geen enkele man wil een relatie zonder seks, als je dan ineens wel seks wilt is er meer mis met je huidige relatie dan je durft toe te kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 25 april 2017 @ 00:11:

En wie heeft het hele hoofdstuk 'intimiteit' uit de relatie gegooid? Om even over begrip voor gevoelens te beginnen.



Het is wel duidelijk, jij wil geen gepluk aan je lijf. En je man heeft wel behoefte aan sex en intimiteit. In een eerdere post schreef je dat je de seconden aftelt tot hij 'klaar' is; wedden dat dat helemaal niet de insteek van je man is, om even de spanning eraf te halen? Mijn reactie ging over jouw stelling dat ik buiten de seks geen rekening zou houden voor de gevoelens van mijn man of dat ik er niet voor hem zou zijn. Misschien klink ik nu weer als een slachtoffer, maar ik ben wel gekwetst door sommige reacties. Zeker door degene die zeiden dat ik een slechte moeder zou zijn, ik doe hier net heel hard mijn best voor. Ik voelde dan ook de nood om mij te verdedigen. Ik ben er wel voor mijn man als hij mij nodig heeft. Met betrekking tot de seks hebben we beiden geen begrip voor elkaar, maar uiteraard weegt zijn gemis dan veel zwaarder door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 25 april 2017 @ 08:40:

[...]





Mijn reactie ging over jouw stelling dat ik buiten de seks geen rekening zou houden voor de gevoelens van mijn man of dat ik er niet voor hem zou zijn. Misschien klink ik nu weer als een slachtoffer, maar ik ben wel gekwetst door sommige reacties. Zeker door degene die zeiden dat ik een slechte moeder zou zijn, ik doe hier net heel hard mijn best voor. Ik voelde dan ook de nood om mij te verdedigen. Ik ben er wel voor mijn man als hij mij nodig heeft. Met betrekking tot de seks hebben we beiden geen begrip voor elkaar, maar uiteraard weegt zijn gemis dan veel zwaarder door.

Dat je een slechte moeder zou zijn, omdat je niet wilt vrijen, dat vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht en bovendien niet terecht. Alsof je een slechte moeder bent als je relatieproblemen hebt waarvan je niet weet hoe je die moet oplossen. Trek je het niet aan.

Voor de rest komt het op mij over dat jij het liefste nooit meer seks wil. Omdat je man wel seks wil, is dat geen reële optie. Je kunt niet met je man een relatie hebben en een gezin runnen zonder het vrijen. Vrijen en intimiteit kun je niet schrappen in jullie relatie omdat het voor hem zo belangrijk is. Voor de meeste mensen is het een heel onmisbaar onderdeel van hun relatie.

Ik begrijp dat je niet staat te springen om weer te vrijen. Maar helaas voor jou denk ik dat je wel zult moeten. Of je moet gaan scheiden. Maar van je man verwachten dat hij bij je blijft zonder dat er intimiteit en seks is, ik denk dat dat onhaalbaar is.
quote:Eileeen schreef op 24 april 2017 @ 22:34:



Hoe moet ik dan reageren? Moet ik veinzen dat ik superenthousiast kan doen over het vooruitzicht om seks te kunnen hebben?Misschien om te beginnen ophouden met het alleen maar over seks te hebben maar in te zien dat het probleem iets anders is dan dat, en dat geen seks daar mogelijk een gevolg uit is.
quote:Vivavivi schreef op 25 april 2017 @ 09:09:

[...]



Dat je een slechte moeder zou zijn, omdat je niet wilt vrijen, dat vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht en bovendien niet terecht. Alsof je een slechte moeder bent als je relatieproblemen hebt waarvan je niet weet hoe je die moet oplossen. Trek je het niet aan.

Voor de rest komt het op mij over dat jij het liefste nooit meer seks wil. Omdat je man wel seks wil, is dat geen reële optie. Je kunt niet met je man een relatie hebben en een gezin runnen zonder het vrijen. Vrijen en intimiteit kun je niet schrappen in jullie relatie omdat het voor hem zo belangrijk is. Voor de meeste mensen is het een heel onmisbaar onderdeel van hun relatie.

Ik begrijp dat je niet staat te springen om weer te vrijen. Maar helaas voor jou denk ik dat je wel zult moeten. Of je moet gaan scheiden. Maar van je man verwachten dat hij bij je blijft zonder dat er intimiteit en seks is, ik denk dat dat onhaalbaar is.Het klinkt hard inderdaad, maar je bent in ieder geval niet de beste moeder als je niet wilt proberen je relatieproblemen op te lossen. Je kunt na 18 pagina's niet meer volhouden dat je niet weet hoe het moet namelijk. Alle tips die gegeven worden, worden afgekeurd. Dat is een kwestie van niet willen.
Die slechte moeder reactie gaat, denk ik tenminste, niet over geen seks willen, maar over het niets willen, geen stappen ondernemen. Die kinderen zitten nu met twee ongelukkige ouders en een hoop spanning. Dat is niet goed, soms is een scheiding echt beter, maar er zou wel iets moeten gebeuren. Soms ben je echt gelukkiger als de relatie over is en iedereen verder kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eileeen schreef op 24 april 2017 @ 22:34:

[...]

Los van het "seks-ding" wil ik er wel aan werken. Als er iets is op zijn werk dan steun ik hem daarin.

Mbt het "seks-ding" heeft hij ook weinig begrip voor mijn gevoelens.

[...]

Praten met iemand als er iets op zijn werk is kan hij in principe met iedereen.

Intimiteit, seksualiteit zijn zaken die hij alleen met jou deelt.

Of beter gezegd, zou moeten delen, want nu is er al jaren niets. Dan heb je misschien nog steeds een hoop samen, een leven samen, een gezin, maar de emotionele band is afgestompt. Iedereen heeft het nodig aangeraakt te worden, zich geliefd te voelen, zich begeerd te voelen. Hij heeft jou heel veel ruimte gegeven, maar eens houdt het op. Jij blijft de regie strak in handen houden dat hij jouw tempo bij moet houden en zich moet schikken aan waar jij aan toe bent terwijl je ondertussen de deur voor hulp van buitenaf stevig dicht houdt. Hij ziet, terecht, geen progressie. Jullie groeien inderdaad uit elkaar, mijns inziens met name omdat jij erg passief bent in veel opzichten. Voor hem zit er een plafond aan zijn begrip en jouw gebrek aan initiatief om echt weer tot elkaar te komen. Het is geen vijf voor twaalf meer, het is nog maar een minuutje voor twaalf......
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven