Weer (vriendschappelijk) contact met ex...

08-09-2007 17:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei is onze relatie uitgegaan. Zonder ruzie of verwijten...hoodzakelijk veroorzaakt door geen goede communicatie over wat we verwachtten van elkaar, etc.

Hierna hebben we elkaar nog wel eens gesproken, gezien...er was gewoon contact. Soms had ik wel gevoelens van ik mis hem, later besefte ik dat ik vooral iemand miste en niet persé hem.



Tijdens onze relatie had ik erg goed contact met één van zijn zussen. Sinds het uit is ben ik ze één keer toevallig tegengekomen. Wel toen met het idee elkaar nog een keer te zien. En dat was gisteravond, samen met haar vriend en mijn ex zijn ze een avondje langsgeweest.

En dit was erg gezellig, goede sfeer, ...



Een paar weken terug vertelde mn ex dat hij een nieuwe vriendin heeft. Even slikken, het is dan ineens toch heel definitief. Maar laatst besefte ik ook dat ik helemaal geen relatie meer met hem zou willen, ik zie ons niet samen in een eventueel toekomstplaatje.

Maar gewoon vrienden vind ik erg leuk (en hij ook).



Wie heeft er ervaring mee, met vriendschap na relatie? (we waren hiervoor ook eerst vrienden) Ik kan me voorstellen dat het voor zijn nieuwe vriendin niet makkelijk zal zijn, maar dat vind ik meer iets voor hem.



Ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik ben er voor het eerst mee bezig, en ik vind het heel moeilijk eigenlijk!



In vorige relaties heb ik er nooit voor kunnen kiezen en soms ben ik er heel erg blij om dat het toen zo is gegaan. Op het moment zit ik in een dubio, als ik hem zie heb ik zóveel verdriet, maar op het moment dat ik ons weer samen bedenk, krijg ik het weer net zo benauwd als toen ik nog met hem in een relatie zat. Gewoon een kwestie met erover heen komen denk ik..



Het vrienden idee, ja, doen zou ik zeggen! Zoals ik het nu voel, heb ik niet direct hevige gevoelens voor mijn ex, heb ik geen kus nodig enz. Wat je wel kunt doen als je dit door wilt zetten, een keertje met die nieuwe vriendin iets leuks gaan doen. Altijd gezellig en je went zo aan elkaar! Ik denk dat je elkaar wat makkelijker accepteert als je de ander ook kent...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriendschap met mijn ex vriend met wie ik jaren samen was. We zien elkaar niet dagelijks of zo maar spreken een keer in de zoveel tijd af om bij te kletsen. Ik ben er heel blij mee, heb een belangrijk stuk van mijn leven gedeeld met hem en ik hou van hem, alleen niet meer op een romantische manier.



Zolang geen van beide partijen nog zit te smachten en je het contact an sich altijd leuk en belangrijk hebt gevonden is het toch heel mooi als je vrienden kunt blijven? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een prima vriendschap met mijn ex. Mijn huidige vriend en mijn ex zijn zelfs na verloop van tijd hele goede vrienden geworden. We wonen in elkaars buurt en zien elkaar zo ongeveer elke week wel (al is het maar in de supermarkt, haha). Ik verbind absoluut geen romantische gevoelens meer aan mijn ex maar wel een hele goede vriendschap. Er wordt over mij en mijn ex nog wel eens gekletst maar dat heb je nou eenmaal als je in een durp woont..ik stoor me er niet aan. Dus, een goede vriendschap met je ex is zeker mogelijk, maar er moeten dus geen gevoelens meer meespelen.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie voor jullie reacties!

Hoop dat we gewoon contact kunnen blijven houden, we hebben een periode heel intensief samen geleeft...en het is gek wanneer dat ineens wegvalt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat wij ooit weer een relatie zouden krijgen.

Ik raakte mijzelf een beetje kwijt tijdens onze relatie, en nu...meer en meer vind ik mezelf terug, ben super gelukkig, en geniet zoooo van alles (en vooral omdat ik niet meer wil leven naar verwachtingen van anderen, maar naar die van mijzelf).



Maar ik waardeer hem wel als persoon, en zou het jammer vinden wanneer hij uit mijn leventje zou verdwijnen. Hij zei ook tijdens het gesprek toen het uit ging dat hij niet ineens van heel veel contact naar bijna niet wou. Toch neem je in het begin dan wel even afstand.

Ik merk dat er nu weer wat meer contact ontstaat en hoop dat dat op deze manier zal blijven.



En wat zijn vriendin betreft, misschien is het indd goed om een keer iets leuks samen te doen. Ik wil in haar ogen ook niet de ex zijn waar zij het moeilijk mee heeft. Andersom zou de situatie mij toch wel onzeker kunnen maken...
Alle reacties Link kopieren
voor topiclezers/schrijfsters: Contact/ vriendschap na verbreken van relatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven