weg op eigen verjaardagsvisite?

22-11-2014 17:33 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend krijgt morgen zijn ouders op bezoek voor zijn verjaardag. Ze komen uit de andere kant van het land. Nu wil hij zelf gaan sporten, zodat hij pas thuis zal zijn als ze er al twee uur zijn (ze blijven een uur of vier) Zelf zit er er door persoonlijke omstandigheden niet heel fleurig bij deze weken. Is het onredelijk dat ik dit geen goed idee vindt?
quote:rosie76 schreef op 22 november 2014 @ 18:43:

Ja, maar dat kan niet volgens hem want dan heeft het team een man te weinig.



Had ie van de week een reserve moeten regelen.



Maar hij kan dan of een uurtje of wat later met ze afspreken, laat hem nu bellen en aangeven dat 2 uur later beter uit komt.
Er is een woord voor. "egoïstisch" !
Alle reacties Link kopieren
Dan komen zijn ouders toch later? Anders zitten jullie met zijn drieen te wachten.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Dan belt hij zijn ouders maar om te zeggen dat ze twee uur later moeten komen, of gaat hij niet/eerder sporten. Belachelijk om je schoonouders te moeten entertainen. Ik zou daarvoor passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 22 november 2014 @ 18:28:

Het is een teamsport, vandaar. Tja ben er best chagerijnig van, vreemde move. Is nu ook wel laat om ze te vragen later te komen, maar dat is dan wel de beste optie

Als het een teamsport is, en zijn medespelers kunnen hem tijdens de sport niet missen, waarom plant hij zijn verjaardag dan op die dag?



Ik was ook een keer jarig, maar ikzelf was weg op vakantie, dus kon ik mijn verjaardagsfeest niet op mijn verjaardag vieren. Ik realiseerde mij dat het op een andere dag moest en ik liet dat de familie ruim van te voren weten.



Dus, Rosie, zag hij dat dan niet aankomen?
World of Warcraft: Legion
Een goede oplossing is al gegeven: met je schoonouders bij de wedstrijd gaan kijken.



Weten ze trouwens dat hij moet sporten en er dus eerst 2 uur niet is? Het minste wat je vriend kan doen is hen bellen en het voorleggen. Dan kunnen ze zelf bepalen of ze toch gewoon komen of later of een andere keer.
Dan vertel je hem nu dat jij morgen weg bent. Kan hij het zelf oplossen. Het is zijn verantwoordelijkheid, niet de jouwe.
Bizar! Ik zou het hem helemaal zelf laten regelen en zelf de deur uitgaan, is ie nou helemaal betoeterd..
quote:sandt2.0 schreef op 22 november 2014 @ 17:40:

Ik zou geloof ik zelf even dringend weg moeten, als mij dit door de strot geduwd zou worden door mijn man. Dat die ouders dan gewoon op de stoep staan, mag hij dat zelf even recht praten met zijn ouders.Zou ik ook doen en al helemaal als ik er zoals TO door persoonlijke omstandigheden niet heel fleurig bij zou zitten. Kun je je daar lekker ongemakkelijk zitten voelen door op allerlei vragen (hoe gaat het met je?) antwoord te moeten geven, zonder dat je de aandacht op iemand anders (de afwezige jarige jop) kunt vestigen.
quote:Sjors007 schreef op 22 november 2014 @ 19:12:

Een goede oplossing is al gegeven: met je schoonouders bij de wedstrijd gaan kijken.



Weten ze trouwens dat hij moet sporten en er dus eerst 2 uur niet is? Het minste wat je vriend kan doen is hen bellen en het voorleggen. Dan kunnen ze zelf bepalen of ze toch gewoon komen of later of een andere keer.En dan zit TO dus alsnog met ze terwijl ze zich niet oke voelt. Ik zou ze dat niet vragen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Waarom komen zijn ouder dan niet iets later? En 2 uur?? wat voor sport doet hij dan dat het zo lang moet duren.

Ik vind het dus raar. En als het elkaar iets overlapt, ouders komen half uurtje voordat hij thuis is bv vind ik het te overzien. Maar 2 uur.. Dan moet hij ze niet uitnodigen maar hij moet jou er niet mee laten zitten. Idd zorgen voor een afspraak en dat je 15 minuten eerder dan hem thuis bent.
quote:StoraHuntur schreef op 22 november 2014 @ 17:53:

[...]



Die is alvast de deur uitgegaan Die is vandaag jarig en aan het sporten .
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 22 november 2014 @ 18:43:

Ja, maar dat kan niet volgens hem want dan heeft het team een man te weinig.En van de rest van het team is nooit iemand ziek? Of heeft een verjaardag of andere afspraken?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Je bent zeker niet onredelijk TO, dit kan je vriend echt niet maken. Niet t.o.v. zijn ouders,ze komen notabene langs voor zijn verjaardag, beetje raar als voor het grootste deel het feestvarkens zelf er niet is! En hij kan het ook echt niet maken om jou hier mee op te schepen. Als het nou heel even was oke, maar 2 uur kan echt niet. Hij heeft het probleem veroorzaakt, laat het hem lekker zelf oplossen zou ik zeggen, maar het huidige plan zou ik echt niet accepteren!
quote:Annapalona schreef op 22 november 2014 @ 19:16:

[...]





En dan zit TO dus alsnog met ze terwijl ze zich niet oke voelt. Ik zou ze dat niet vragen hoor!Daar heb je gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 22 november 2014 @ 19:20:

En van de rest van het team is nooit iemand ziek? Of heeft een verjaardag of andere afspraken?Daar zat ik ook al aan te denken. Hoe lossen zij dat op? Voor mij zou het simpel zijn.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 22 november 2014 @ 19:27:

[...]



Daar zat ik ook al aan te denken. Hoe lossen zij dat op? Voor mij zou het simpel zijn.Ik denk zoals jij het oplost Hans. Gewoon op een dag dat je wel vrij bent blijven of gewoon wat later (bijv. de avond i.p.v. de middag).
quote:hans66 schreef op 22 november 2014 @ 19:27:

[...]



Daar zat ik ook al aan te denken. Hoe lossen zij dat op? Voor mij zou het simpel zijn.



Waarschijnlijk word er een reserve geregeld door degene die afzegt of door de aanvoerder van team, als er geen reserves zijn die al meegaan normaal.

Maar moet je wel aangeven of op tijd regelen, had TO's vriend dus geen zin in.

Bij te weinig mensen voor een team mag je niet spelen en verlies je de wedstrijd.
Dus TO, heb je aangegeven dat hij zijn ouders nu even moet gaan bellen en later moet laten komen??
quote:Tickel schreef op 22 november 2014 @ 19:20:

[...]



En van de rest van het team is nooit iemand ziek? Of heeft een verjaardag of andere afspraken?



Vast wel, maar die regelen dat op tijd! Teamsport is: er zijn als het moet! Ligt er nog een beetje aan of het wedstrijdsport of breedtesport is! Maar als je in de selectie van een vereniging speelt dan heeft dat prioriteit naturlijk. Speel je gewoon voor de gezelligheid, dan ligt het een beetje aan de club hoe daar mee om wordt gegaan.



Ik doe het wedstrijdsecretariaat bij een vereniging, afzeggen op het laatste moment is echt heel lastig. Ziek is ziek en dus pech, maar een verjaardag zie je ruim van te voren aankomen. Dan bel je niet een uurtje van te voren af. Hoewel, sommigen wel!
Niet zo netjes van hem en ik zou daar ook niet aan meewerken.



(Ik ben zelf ook weleens van mijn eigen vetjaardagsvisite weggelopen, toen mijn beste vriendin belde dat ze was bevallen van haar eerste kindje. Het zkh ligt bij mij in de straat en ik was maar een half uurtje weg. Mijn visite zei zelf dat ik moest gaan)



In overleg is 1 ding, maar op die manier?! No way!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou zo moeilijk aan:

'Hoi mam en pap. Zeg, jullie zouden morgen om x uur komen, maar ik moet eerst nog even een wedstrijd rugby/handbal/curling spelen want anders is er een man te weinig. Kunnen jullie dus om x+2 uur komen? Kunnen jullie daarna gelijk gezellig blijven lunchen/borrelen/dineren'.



Het zijn toch zijn eigen ouders? Daarmee kun je dit soort dingen toch gewoon even kortsluiten? (Waarbij ik met 'je' dus de vriend bedoel).
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Not done. Ik zou er voor bedanken. Waarom nodigt hij zijn ouders uit als hij zelf niet thuis is?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 november 2014 @ 19:49:

[...]



Dus dan doe je net als Hans, dan spreek je op een andere dag/tijd met je ouders af... of is dat te simpel?





Vast wel, maar die regelen dat op tijd! Teamsport is: er zijn als het moet! Ligt er nog een beetje aan of het wedstrijdsport of breedtesport is! Maar als je in de selectie van een vereniging speelt dan heeft dat prioriteit naturlijk. Speel je gewoon voor de gezelligheid, dan ligt het een beetje aan de club hoe daar mee om wordt gegaan.



Ik doe het wedstrijdsecretariaat bij een vereniging, afzeggen op het laatste moment is echt heel lastig. Ziek is ziek en dus pech, maar een verjaardag zie je ruim van te voren aankomen. Dan bel je niet een uurtje van te voren af. Hoewel, sommigen wel!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven