Vriendin zegt per app vriendschap op....

06-05-2024 14:20 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week stuurde ik een appje naar een vriendin om weer eens af te spreken. We kennen elkaar inmiddels bijna 25 jaar. Zien elkaar niet wekelijks omdat we niet in dezelfde plaats wonen (ongeveer een half uur rijden en sinds een half jaar 45 minuten rijden) sinds 18 jaar maar het contact was altijd goed. Wel heb ik sinds een tijdje het gevoel dat het vooral van mijn kant moet komen. Ik ben vaak degene die als eerste contact opneemt, ga eigenlijk altijd haar kant op, bij mij is ze al een paar jaar niet meer geweest (wel ergens in het midden afgesproken). Nu kreeg ik eerst een hele tijd geen reactie op mijn appje tot afgelopen zaterdag. Kwam erop neer dat dat ze het gevoel heeft dat we uit elkaar zijn gegroeid en ze het gevoel heeft dat onze vriendschap op het verleden is gebaseerd.

Wat ook wel speelt is dat ik afgelopen september ben verhuisd, zij steeds aangeeft dat ze wil komen kijken maar nu ruim een half jaar later nog steeds niet is langs geweest.

Ik zit hier echt mee in m'n maag en merk echt dat ik hier boos om word.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou jouw vriendin kunnen zijn gebiedt eerlijkheid me te bekennen. Ik heb in de loop van de tijd gemerkt dat vrienden vooral heel erg in een bepaalde fase van mijn leven horen en als het klaar is ben ik daar eigenlijk best heel oké mee. Natuurlijk is een appje niet de meest sympathieke manier om een vriendschap op te zeggen maar ik snap het wel.
Als je ergens geen waarde meer aan hecht hecht je ook niet aan de vorm van afscheid.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
He, wat vervelend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend verdrietig voor je. Snap ook wel dat je er boos om bent, maar ik zou daarom ook nu niet gelijk gaan reageren en het eerst laten bezinken.

Maar dit is wel wat er soms in vriendschappen kan gebeuren. Dat je de klik wat minder voelt en de zin om af te spreken of moeite te doen om die kant op te gaan steeds wat afneemt.

:hug: maar pijnlijk blijft het natuurlijk altijd. Heeft ze je in het appje nog wel bedankt voor de fijne jaren die jullie hebben gehad oid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar.

Waarschijnlijk probeerde ze het al een tijd dood te laten bloeden, maar nu het er op aankwam, kwam het hoge woord eruit, ze wil niet meer.

Sterkte, niet leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verdrietig TO!

Ik denk dat ze het dood wilde laten bloeden idd. En dat lukte niet, dus dan maar eerlijk zijn.

Hoe moeilijk ook, niet aan een dood paard gaan trekken. Neem in je hoofd afscheid van de vriendschap. Bedank voor de mooie herinneringen en wens haar het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet leuk, logisch dat je boos en verdrietig bent, maar dit is wel het leven. Soms gaan vriendschappen voorbij, of waren ze misschien al voorbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk vind ik het laf en respectloos om per app te doen na een vriendschap van 25 jaar. Ze had kunnen bellen.
Heb jij zelf al gereageerd op haar app?
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij is dit toevallig van de week ook gebeurd. Heel pijnlijk is het dat er zo weinig respect is om in ieder geval te bellen of je te bedanken voor de fijne jaren. Ik voel met je mee daarin. Laat het even bezinken en bedenk dan wat je voor jezelf kan doen om het goed af te sluiten. Dat kan een uitgebreid bericht naar haar sturen ter afscheid, juist niet reageren, een brief aan haar schrijven en die wel of niet versturen enzovoort. Geef jezelf tijd hierin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je echt boos op haar?
Of ben je boos omdat je zelf zo hard hebt geprobeerd vol te houden terwijl het al scheef zat?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend voor je en niet netjes dat je het via een appje te horen kreeg. Heb je zelf behoefte aan een gesprek met haar?
Alle reacties Link kopieren Quote
waarschijnlijk vond zij de vriendschap al langer "op", en dat voelde jij al

Ik vind een vriendschap "uitmaken" echt een rotstreek. Wellicht probeerde ze het dood te laten bloeden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 15:49
waarschijnlijk vond zij de vriendschap al langer "op", en dat voelde jij al

Ik vind een vriendschap "uitmaken" echt een rotstreek. Wellicht probeerde ze het dood te laten bloeden?


Nou ja, een rotstreek? Leuk is het zeker niet, en het kan heel pijnlijk zijn. Maar als je je al jaren ongemakkelijk voelt bij een oude vriendschap en die ander aan je blijft trekken, dan is eerlijk zijn wel het beste. Dat het geen leuke boodschap is staat buiten kijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet een vriendschap natuurlijk wel gewoon kunnen uitmaken. Hoort bij het leven. Mensen komen en gaan en sommige blijven je hele leven en sommige maar kort en van alles er tussen.
En TO zal waarschijnlijk ook niks fout gedaan hebben ofzo. Dat je wil dat iemand eerder wat gezegd had ofzo. Soms past het gewoon niet meer lekker en dan scheiden je wegen.
Blijft heel verdrietig voor TO en ik snap dat ze ook boosheid voelt enzo, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 15:49

Ik vind een vriendschap "uitmaken" echt een rotstreek.
Wat moet je dan doen als je geen zin meer hebt in een vriendschap?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
06-05-2024 16:07
Nou ja, een rotstreek? Leuk is het zeker niet, en het kan heel pijnlijk zijn. Maar als je je al jaren ongemakkelijk voelt bij een oude vriendschap en die ander aan je blijft trekken, dan is eerlijk zijn wel het beste. Dat het geen leuke boodschap is staat buiten kijf.
Hier sluit ik me bij aan.

Het lijkt me ook niet prettig om aan een (min of meer) dood paard te moeten trekken. Als een vriendschap al aan het verwateren is, dan lijkt het me wel zo eerlijk om te zeggen dat het klaar is. Nogmaals: het is niet leuk om te horen, maar eerlijk aangeven waarom ze de vriendschap wil beëindigen lijkt me beter dan helemaal geen antwoord (en eventueel geblokkeerd te worden).
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
06-05-2024 14:56
Persoonlijk vind ik het laf en respectloos om per app te doen na een vriendschap van 25 jaar. Ze had kunnen bellen.
Heb jij zelf al gereageerd op haar app?
Ja, dat het nogal als een verrassing kwam aangezien ze wel al meerdere keren heeft aangegeven dat we moeten afspreken en dan puntje bij paaltje dit. En dat ik het niet fijn vind dit per app te doen. Helaas geen reactie nog...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
06-05-2024 16:07
Nou ja, een rotstreek? Leuk is het zeker niet, en het kan heel pijnlijk zijn. Maar als je je al jaren ongemakkelijk voelt bij een oude vriendschap en die ander aan je blijft trekken, dan is eerlijk zijn wel het beste. Dat het geen leuke boodschap is staat buiten kijf.
Als je eerst een paar keer aangeeft dat we echt moeten afspreken en dat ze langs wil komen en dan vervolgens dit, daar vind ik wel iets van en helemaal als je zo'n boodschap per app doorgeeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
06-05-2024 16:14
Wat moet je dan doen als je geen zin meer hebt in een vriendschap?
Snap ik aan 1 kant maar ga dan niet eerst meerdere keren zeggen dat je langs wil komen en dan we snel moeten afspreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
JuneBloomer schreef:
06-05-2024 15:43
Wat vervelend voor je en niet netjes dat je het via een appje te horen kreeg. Heb je zelf behoefte aan een gesprek met haar?
Ik heb haar wel laten weten dat ik hier wel behoefte aan heb....
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
06-05-2024 14:23
Ik zou jouw vriendin kunnen zijn gebiedt eerlijkheid me te bekennen. Ik heb in de loop van de tijd gemerkt dat vrienden vooral heel erg in een bepaalde fase van mijn leven horen en als het klaar is ben ik daar eigenlijk best heel oké mee. Natuurlijk is een appje niet de meest sympathieke manier om een vriendschap op te zeggen maar ik snap het wel.
Als je ergens geen waarde meer aan hecht hecht je ook niet aan de vorm van afscheid.
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb in het verleden ook vriendschappen beëindigd wat niet altijd face to face gebeurde. Ook een vriendschap die al heel lang liep. Ik heb de ridderlijke manier geprobeerd van uit laten doven. Helaas werkte dat niet, waardoor er op een gegeven moment niet veel anders opzat dan het 'uit' te maken. Dat deed ik in dit geval telefonisch (appen was toen nog niet zo gebruikelijk).

Er is geen leuke of fijne manier om zoiets te doen. Vaak is het gevoel al lange tijd afwezig. En dit bespreken gaat bijna altijd om dingen teruggeven waar de ander toch niet zoveel mee kan. Je bent wie je bent, dus wat voegt het toe om te horen dat de ander het niet meer zo leuk met je vindt en dat dat in al die maanden niet is veranderd?

Het blijft in alle gevallen verdrietig of pijnlijk. En boos zijn is ook een begrijpelijk gevoel. Er wordt iets voor jou beslist waar je geen invloed op hebt en dan voelt het ook als persoonlijk. Als een mening van een ander over jou. Dus je hoeft dat ook echt niet maar leuk te vinden. Da's gewoon kut.
nomennescio wijzigde dit bericht op 06-05-2024 16:28
10.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
06-05-2024 15:20
Ben je echt boos op haar?
Of ben je boos omdat je zelf zo hard hebt geprobeerd vol te houden terwijl het al scheef zat?
Boos is een groot woord, met name teleurgesteld omdat ze de afgelopen maanden wel steeds aan gaf langs te willen komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
06-05-2024 15:49
waarschijnlijk vond zij de vriendschap al langer "op", en dat voelde jij al

Ik vind een vriendschap "uitmaken" echt een rotstreek. Wellicht probeerde ze het dood te laten bloeden?
Dat ben ik niet met je eens. Bij 'doodbloeden' gaat het over een hele lange tijd met meerdere teleurstellingen, onzekerheid, vragen... Dan liever de heldere boodschap. En nee niet via app maar mondeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel schreef:
06-05-2024 16:26
Boos is een groot woord, met name teleurgesteld omdat ze de afgelopen maanden wel steeds aan gaf langs te willen komen.
En steeds niet kwam. Dat is heel vervelend elke keer weer. Verwachtingen wekken en die niet invullen is pijnlijk. Elke keer opnieuw. Nu weet je waar je aan toe bent. Al zou ik dit nooit via een app gedaan hebben maar face en face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel schreef:
06-05-2024 16:25
Snap ik aan 1 kant maar ga dan niet eerst meerdere keren zeggen dat je langs wil komen en dan we snel moeten afspreken.
Zoiets is heel makkelijk gezegd: "we moeten snel afspreken, ja inderdaad!" Vooral als je er zelf nog niet helemaal over uit bent. Waarschijnlijk waren het beleefdheidszinnetjes, gezegd omdat dat van haar verwacht werd.

Het is lullig en verdrietig maar het is vooral heel erg klaar denk ik.
...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven