wel of niet naar bruiloft diner

08-06-2007 14:58 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat 29 juni a.s trouwen. Hiep hoi hiep hoi hiep hoi. Nu heb ik pas in januari mijn relatie verbroken, met deze jongen woonde ik 1,5 jaar samen. Op het moment van verbreken was alles voor broers bruiloft al geregeld(ja ze waren erg vlot). Ik en mijn ex zouden beiden uitgenodigd worden voor de hele dag, dus trouwen eten feesten.

Mijn broer heeft de plek van mijn ex tijdens het diner opengelaten voor het geval dat.



Nu heb ik sinds februari een nieuwe relatie. Het gaat erg goed tussen ons en het klikt ontzettend met wederzijdse familie, was in mn vorige relatie niet zo trouwens.



Nu belde mijn broer mij 3 weken geleden op met de mededeling dat mijn vriend wel naar de trouwplechtigheid mocht en naar het feest maar niet mee kon met het dinder. Een duidelijke reden hiervoor heb ik gevraagd maar tot op de dag vandaag niet gekregen.

Het zusje van aanstaande bruid(mijn fijne schoonzus:P) heeft sinds afgelopen maart een nieuw vriendje, deze mag wel mee met het eten.



Ik ben hier ontzettend boos omgeworden en zo eigenwijs als ik ben(geloof me ik kan heeeeel eigenwijs zijn), heb ik dus besloten om wel naar de trouwplechtigheid(zonder vriend die gaat nu gewoon werken) te gaan en ook naar het feest(met vriend) maar niet naar het diner.

Ik vind als mijn vriend dan niet welkom is, voel ik mij ook niet welkom.



Nu is het zo dat mijn broer en ik dankzij mijn schoonzusje en haar familie niet die broer-zus band hebben die ik bij andere wel zie, deze band hebben wij voordat schoonzusje in het zicht kwam zeer zeker wel gehad. Broer en ik zien elkaar ook alleen maar op verjaardagen.



Nu vinden zijn schoonfamilie en mijn ouders dat ik mij anatsel en dat ik verplicht ben te komen de gehele dag omdat hij mijn broer is.



Maar ja zoals ik al zei, ik ben zeer eigenwijs. Als mijn vriend niet mag mee eten, eet ik ook niet mee!



Mijn broer trouwd bij mij 10 minuten vandaan, ze willen mij verplichten eerst hele maal naar de woonplaats van mijn broer te late komen(zonder vriend) 20 km verderop dan weer naar mijn eigen woonplaats om daar te kunnen trouwen. Tussen mijn huis en de trouwplechtigheid is ene afstand van 10 minuten voor mij!



Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Alle reacties Link kopieren
Ik zou er denk ik ook weinig zin in hebben. Ik snap ook niet waarom het een probleem is, er is tenslotte nog plek, want jouw ex zou wel welkom zijn, je broer snapt toch zeker zelf wel dat je niet meer met je ex komt aanzetten?En ja, het is je broer, en ja, het is zijn trouwdag, maar ik vind dat je ook als bruidspaartje te ver kunt gaan in je eisen en dan niet kunt verwachten dat iedereen zich daar maar bij neerlegt. Door zo expliciet te stellen dat je vriend niet welkom is, loopt hij zelf het risico dat jij dan ook niet komt. Het is niet zo dat je een week verkering hebt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou allereerst gewoon duidelijkheid vragen aan mijn broer: waarom kan je vriend niet mee? Ik krijg niet de indruk dat ze je nieuwe vriend niet moeten, dus misschien is er wel een andere reden?



Ik geloof niet dat ik zo koppig zou zijn om niet naar het diner te gaan. Je hebt deze nieuwe vriend nog geen 4 maanden! Wees blij dat hij er verder wel gewoon bij kan zijn. En als je er echt moeite mee hebt, overleg dan even met je broer. Zeg gewoon dat je het naar je nieuwe vriend toe heel vervelend vindt en dat je overweegt zelf niet naar het diner te gaan. Wat vindt hij daarvan? Je hebt niet te maken met zijn schoonfamilie en hun oordelen, deze mensen zijn geen familie van jou! Jij hebt te maken met je broer. Ik zou op deze dag rekening houden met wat hij graag wil, tenzij het enorm tegen je gevoel indruist.



Verder de reistijd: 20 kilometer is 40 minuutjes rijden. Valt toch mee? Maar waarom willen ze dat? Is er thuis nog eerst koffiedrinken, corsages opspelden, lintjes aan auto's maken e.d? Dan is het toch leuk dat ze jou erbij willen hebben? Ik krijg de indruk dat jij deze bruiloft niet zo ziet zitten en het meer als een ongemakkelijke verplichting ervaart. Ik kan het mis hebben natuurlijk...Wat kan ik zeggen? Ik zou het geluk van mijn zus/broer op deze dag het allerbelangrijkste vinden en daar graag aan mee willen werken. Niet gissen, niet speculeren, gewoon om duidelijkheid vragen en beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even terug en zie dat je al duidelijk had gevraagd waarom hij niet mee mag eten. Dan vertellen wat je nu overweegt?



Ik denk trouwens dat de reden duidelijk is: de aanstaande bruid heeft het belang van haar eigen zusje zwaarder laten wegen en 'haar zin gekregen'. De nieuwe vriend van haar zusje heeft het plekje van jouw vriend en waarschijnlijk vindt jouw broer dat rot om te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou allereerst gewoon duidelijkheid vragen aan mijn broer: waarom kan je vriend niet mee? Ik krijg niet de indruk dat ze je nieuwe vriend niet moeten, dus misschien is er wel een andere reden?Deze duidelijkheid heb ik vanaf 3 weken geleden tot op de dag van gister continu aan broer gevraagd. Deze zegt dat hij er geen probleem mee heeft maar schoonzusje wel.



Ik geloof niet dat ik zo koppig zou zijn om niet naar het diner te gaan. Je hebt deze nieuwe vriend nog geen 4 maanden! Vandaag precies hebben vriendlief en ik precies 4 maanden.Wees blij dat hij er verder wel gewoon bij kan zijn. En als je er echt moeite mee hebt, overleg dan even met je broer. Zeg gewoon dat je het naar je nieuwe vriend toe heel vervelend vindt en dat je overweegt zelf niet naar het diner te gaan. Wat vindt hij daarvan? Je hebt niet te maken met zijn schoonfamilie en hun oordelen, deze mensen zijn geen familie van jou! Jij hebt te maken met je broer. Ik zou op deze dag rekening houden met wat hij graag wil, tenzij het enorm tegen je gevoel indruist. Mijn broer is juist met deze jongen heel erg blij. Ex is een soort van ja zeg maar aso-achtig figuur, die mij 1,5 jaar lang zeer slecht heeft behandeld. Deze nieuwe jongen komt uit een zeer net gezin, werkt hard en kan heel goed met mijn broer over weg. Al vanaf week 1 gaan broer en vriend soms samen naar het voetbal.



Verder de reistijd: 20 kilometer is 40 minuutjes rijden. Valt toch mee? Maar waarom willen ze dat? Is er thuis nog eerst koffiedrinken, corsages opspelden, lintjes aan auto's maken e.d? Dan is het toch leuk dat ze jou erbij willen hebben? Ik krijg de indruk dat jij deze bruiloft niet zo ziet zitten en het meer als een ongemakkelijke verplichting ervaart. Ik kan het mis hebben natuurlijk...Wat kan ik zeggen? Ik zou het geluk van mijn zus/broer op deze dag het allerbelangrijkste vinden en daar graag aan mee willen werken. Niet gissen, niet speculeren, gewoon om duidelijkheid vragen en beslissen.

Het is de bedoeling dat wij met de familie gaan kijken hoe mijn broer zijn huis uitstapt 10 stappen zet(hij woont tegen over zijn schoonouders) en haar op gaat halen. Nou deze 10 stappen boeien mij inderdaat geen 1ne meter.



Wat betreft het achters taan achter zijn huwlijk heb jij wel weer gelijk. Mijn broer is altijd zeer spontaan en sociaal en een ontzettende flierefluit geweest. Zijn aanstaande is 4 jaar jonger dan hem(2 jaar jonger dan ik) en heeft hem erg onder de plak. Zij heeft besloten waar ze toender tijd gingen samenwonen(tegen over haar ouders) zij heeft alles omtrent de bruiloft besloten, wat voor pak mn broer aan moest, waar er getrouwd diende te worden en ze besluit vooral hoe mijn broer zijn leven diend te lijden.

Nu stoot het mij ook voor de borst dat mijn bloedeigen moeder die ernstig ziek is niet eens mee mocht gaan met het kijken van het trouwpak van mijn broer!!! Mijn moeder is getuige bij mijn broer, maar daar heb je dan ook alles mee gezegt. Nee schoonzusje lief had al besloten dat onze moeder en vader wel getuige mochten wezen maar daar bleef het ook bij. Mijn moeder was ook niet welkom bij het kijken van de bruidsjurk, schoonzusje had al besloten dat haar moeder, zusje, tante en beste vriendin zowel mee moesten naar jurk kijken als trouwpak kopen.

Ook dit heeft bij mij deze reden gegeven en ja de opmerking dat mijn vriend niet welkom is op het diner en die van haar zusje(die net 2,5 maand verkering heeft) wel was de welbekende druppel voor mij.

Overgens heeft mijn broer uit een eerdere relatie een zoontje van 6 jaar oud. Mijn broer is al 5 jaar samen met deze troela maar zij heeft toendertijd besloten geen zin te hebben om stiefmama te spelen, kan ik me gezien haar leeftijd wel wat bij indenken. Vanaf dag 1 heeft zij van mijn neefje geweten, is mijn broer altijd eerlijk over geweest. Maar omdat mevrouw niks met de kleine te make wilde hebben, heeft zij samen met haar moeder(waar ze 2 handen op 1 buik mee is) besloten dat mijn broer zijn bloedje van kind en mijn ouders hun bloedje van eigen kleinzoon niet meer mogen zien. Zowel mij paps als mijn mams als mijn borer hebben het hier heel moeilijk mee maar ja hij houd van haar zegt ie.
Alle reacties Link kopieren


Ik lees even terug en zie dat je al duidelijk had gevraagd waarom hij niet mee mag eten. Dan vertellen wat je nu overweegt?



Ik denk trouwens dat de reden duidelijk is: de aanstaande bruid heeft het belang van haar eigen zusje zwaarder laten wegen en 'haar zin gekregen'. De nieuwe vriend van haar zusje heeft het plekje van jouw vriend en waarschijnlijk vindt jouw broer dat rot om te zeggen.

Haar zusje is geboren met zuurstof gebrek en hierdoor verstandelijk beperkt, haar vriendje ook. Haar zusje is altijd al afgodje geweest dus denk dat dit de reden is.



Maar zoals mijn post hierboven zijn er meerdere oorzaken waarom ik het niet eens ben met dit huwlijk. Stiekem hoop ik tot op de dag van vandaag dat mijn broer terug gaat naar de moeder van zijn kind!



Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo hoor lijkt het mij ook allemaal eerder de beslissing van zijn aanstaande vrouw. Ik kan me overigens voorstellen dat jij er niet een heel feestelijk gevoel bij hebt dat hij met dit sujet in het huwelijk gaat treden, ze klinkt bepaald niet als een leuk mens.
Sorry voor wat ik nu ga zeggen, maar je schoonzusje lijkt me niet leuk, maar je broer is ook een sukkelige jandoedel. Tsjesis zeg. Hij heeft een kind dat ie niet mag zíen van haar? Wat ben je dan voor een vent. Sjonge, daar zou ik echt niet mee kunnen leven hoor.



En over die trouwerij? In eerste instantie dacht ik: gewoon gaan eten. Dan maar zonder je vriend, doe het voor je broer. Na verder lezen dacht ik: dikke doei voor die broer, ik zou dus écht niet gaan.





Sjonge.
Sja weetje, je kunt je schoonzus de schuld van alles geven, maar aangezien je broer niet verstandelijk gehandicapt is, is het wel zijn keuze om zijn kind niet meer te zien en zijn keuze om al 5 jar samen te zijn met deze "troela" en  nu met haar te willen trouwen. De moeder van zijn kind zal niet voor niks ex zijn.

Als jij al vanaf het begin af aanrichting schoonzus hebt laten doorschemeren dat je liever had gezien dat ie nig bij de moeder van  zijn kind was, en jouw ouders hebben hetzelfde gedaan, dan zal "schoonzus"zich ook niet erg welkom hebben gevoeld in jullie familie en kan ik me heel goed voorstellen dat ze bij HAAR bruiloft, dingen liever doet met mensen die  haar wel liefhebben en waarderen in plaats van met een schoonzus en schoonouders die haar niet accepteren en liever de ex hadden gezien.



Als jij echt zo veel om je broer geeft als je zegt, dan ga je gewoon naar dat diner om hem een mooie tropuwdag te geven. Of je zegt m recht inzijn gezicht dat je niet komt omdat je het niet eens bent met zijn relatiekeuze, en dat is dan ws het einde van je "goede relatie".

 Hoe zou jij het vinden als je ouders tegen jou zouden zeggen dat ze je ex veel leuker vonden dan je huidige vriend, of nog erger als de ouders van je huidige vriend jou zouden laten merken dat ze liever zijn ex hadden dan jou?
Alle reacties Link kopieren
Eens, die broer is ook een sukkel. Bovendien ook egoïstisch om zijn verliefdheid op dat mens boven zijn zoontje te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Triesje, wat een rotsituatie. Ik kan me best voorstellen dat je twijfelt. Ik geloof dat ik niet naar zijn huis zou gaan, maar wel naar het diner. Voor hem. Maar ik zou wel aan hem laten weten dat je het heel vervelend vind dat je nieuwe vriend niet mee kan. Is er dan echt geen mogelijkheid om 1 persoon extra aan te laten schuiven? Volgens mij kan dat toch nooit een erg groot probleem zijn? Ik dat je broer het zelf ook vervelend vindt trouwens, aangezien hij goed met je vriend overweg kan. Maar ja, de 'macht' van de aanstaande bruid, daar leg je het altijd tegen af!
Stiekem hoop ik tot op de dag van vandaag dat mijn broer terug gaat naar de moeder van zijn kind!



IJdele hoop, denk ik. Neem niet aan dat zij hem nog terug zou willen, nadat ie zijn eigen kind niet meer wil zien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzusje is een beetje de Louis van Gaal in haar familie. Zij heb alles besloten vanaf het moment ze met mijn broer kreeg het snotaapje was toen net pas 16 jaar. Dit jaar september kent ze mn broer pas 6 jaar. Mijn ouders en mijn overige familie kent mijn broer al 26 jaar!!!!!

Al vanaf het moment dat broer en en zij aangaven te trouwen was het vanaf toen tot vandaag van haar kant ik wil ik wil ik wil. Mijn broer heeft niks te willen als of zij allee trouwd en hij niet.
Mijn broer heeft niks te willen als of zij allee trouwd en hij niet.
Ik ben bang dat je het verkeerd ziet: je broer wíl niets te willen hebben. Hallo, het gaat om zijn kínd.
Kennelijk vidnt je broer dit om eennof andere reden wel OK, anders had ie er allang iets aan gedaan. Je kunt  je schoonzusje niet verwijten dat je broer een slapjanus is die graag anderen zijn leven laat bepalen.
Zucht. Waarom lukt het anderen altijd wél om de dingen subtiel op te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je die schoonzus wel degelijk iets kan verwijten, want als je je partner verbiedt om zijn kind te zien ben je niet bepaald normaal bezig.Dat hij dat ook nog eens toelaat maakt dat hij ook verantwoordelijk is, maar dat wil dan niet zeggen dat haar dan geen blaam treft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer en schoonzusje zijn de dikke en de dunne(die 2 van die tv serie) hij de dunne zij de dikke ook qau stemverhef. De relatie met zijn ex ging uit doordat zij vreemd was gegaan meerdere male en niet zeker wist wie de vader van haar kindje was. Na dnd-test is gebleken dat dit kindje van mijn broer afstampt maar ja broer was toen al met schoonzusje.

Overgens heeft nog NOOIT iemand in mijn familie kenbaar gemaakt naar haar toe(naar aanstaande) niet blij met haar te wezen of haar niet te accepteren. Nog NOOIT is er 1 ongetogen woord gevallen tussen mijn ouders en haar en nog nooit hebben mijn ouders haar laten voelen niet welkom te zijn. Hoe weet ik dit nou ik heb al die jarne lekekr bij paps en mams thuis gewoond.

En ja mijn broer is zeer zeker een sukkel dat hij haar boven zijn kind verkiest en ja hij is en blijft een sukkel dat hij bij iemand blijft die hem emotioneel chanteerd.

En nee het is niet eerlijk om alles op haar afteschuiven dat klopt ook wel ben ik het zeer zeker met jullie mee eens maar ja als de wil van de 1 opdringt tja en je maakt het van zeer dichtbij mee dan sta je er net zo tegen over als ik nu sta.

Plaats zij nou vraagt ana hem joh wat wil jij met onze dag en wil jij jou moeder en vader mee hebben met het kopen van je trouwpak. Maar nee zij had tegen hem gezegt dat haar moeder en tante mee zouden gaan en dat mijn ouders niet moesten zeiken. En ja dit heeft zij op haar verjaardag waar iedereen bij zat.
Oke, je broer is een slapjanus.

Zijn a.s. een bitch.

Omwille van de lieve vrede en om je broer niet voor het hoofd te stoten en van je af te stoten (er kan nog wel eens een dag komen dat zn doppies opengaan en hij je weer nodig heeft) kun je jezelf ook benoemen tot de grotere en wijzere.

Ga gewoon mee de hele dag en laat je vriend 's-avonds komen op het feest.



Voor alle duidelijkheid, ik vind de situatie ook volstrekt bespottelijk, want het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat, als jij de hele dag meegaat, je vriend ook automatisch meegaat (tenzij jullie zelf je relatie nog te pril vinden).



Ik wens je kalmte en wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen onze mening wel geven in hoeverre iets wel of niet normaal is maar eht is hun bruiloft en hun keuze, En je broer gaat er in mee.



Ik zou zelf gewoon op de man af vragen waarom de vriend van haar zus wel kan meeeten terwijl die twee korter verkering hebben. Dit is n.l op zijn minst opmerkelijk en ik vind dat je recht hebt om daar je vragen over te stellen. Want het is dan gewoon raar en vreemd dat jouw vriend niet welkom is. Kan zijn dat het een persoonlijke voorkeur is en afweging in het aantal gasten wat ze willen uitnodigen maar wees daar dan eerlijke in en helder, Je maakt een vreemde keus en die mag je best even toelichten vind ik. Daarna kun je je schouder ophalen en het belachelijk vinden maar heb je je wel bij hun keus neer te leggen.



Zelf heb je geen moeite met je broer al kan ik me voorstellen dat je hem slap vind in zijn houding. Je hebt je broer ermee als je niet komt. Is dat het je waard? Hij heeft ten slotte aangegeven dat jij en je vriend wel welkom zijn maar hij heeft daarin ook met de wens van zijn vriendin rekening te houden, Dat is iets dat zij moeten uitknokken maar hoeft jullie relatie toch niet in de weg te staan.



Je broer trouwt (misschien ) maar 1 keer.



Ik zou als ik in jouw schoenen had gestaan denk ik dus wel overdag gegaan en s'avonds maar ik had ook voor het eten bedankt.

ik had wel naar het vertrekpunt gegaan, ook al vind jij dat niet belangrijk het kan wel voor hen belangrijk zijn. Vaak maakt men bv voor de deur foto's van de genodigde en kan zijn dat ze jou daar graag bij willen hebben.



Volg voor alles je gevoel, maar realiseer je wel dat dit voor je broer een unieke dag is en hij je er wel graag bij wil hebben, ook met vriend, maar hij beslist die dag niet alleen.



wijs ze echter wel op het vreemde van hun beslissing, dat de ene aanstaande zwager wel kan meeeten en de ander die al langer meeloopt niet wordt uitgenodigd.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Triesje, het is wel sneu voor je broer, maar hij laat zelf zo met zich doen, het is te hopen dat hij ooit nog 'het licht' ziet en voor zichzelf opkomt, maar dat zal hij zelf moeten doen. Misschien is hij volmaakt gelukkig op deze manier en vindt hij het fijn dat hij zelf geen beslissingen hoeft te nemen.



Begrijp ik het goed dat hij op zijn 15e al vader was? Dan kan ik me enigszins voorstellen dat hij zijn kind niet meer ziet. Niet dat ik dat goedkeur, maar op die leeftijd heb je nog niet echt veel verantwoordelijkheidsgevoel denk ik.



Misschien heb je het ergens geschreven, maar wat vind je vriend ervan dat hij niet mee mag eten? Daar zou ik denk ik eerder rekening mee houden dan met wat je broer (schoonzusje) allemaal wil. Als hij het lullig vindt dat hij min of meer weg wordt gestuurd, dan zou ik het ook niet leuk vinden om te gaan.
Begrijp ik het goed dat hij op zijn 15e al vader was?
Broer is, geloof ik, vier jaar ouder dan aanstaande.
Alle reacties Link kopieren
De broer is volgens mij 26, dus dan was hij 20 toen zijn kind geboren werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het even niet, hij was 16 toen ze elkaar leerden kennen en dat is 6 jaar geleden?
Alle reacties Link kopieren
Haai Triesje!



Je hebt nu 1,5 jaar een relatie en ik vind dat hij ook op het dinner hoort te komen

Ik zou ook niet zonder hem mij welkom voelen en dus niet gaan

Ook duidelijk op een rustige niet verwijtende manier uitleggen aan broer,bitchje:@,en ev rest van familie!



Sory ,maar ik vind dit echt niet kunnen ,jullie zijn een stel en dit is een familie aangelegenheid en dan hoort je partner er bij te zijn



Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..........



Veel suc6 in het nemen van je beslissing Triesje*;



Ps ben ook erg eigenwijs:$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven