wel of niet naar bruiloft diner

08-06-2007 14:58 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat 29 juni a.s trouwen. Hiep hoi hiep hoi hiep hoi. Nu heb ik pas in januari mijn relatie verbroken, met deze jongen woonde ik 1,5 jaar samen. Op het moment van verbreken was alles voor broers bruiloft al geregeld(ja ze waren erg vlot). Ik en mijn ex zouden beiden uitgenodigd worden voor de hele dag, dus trouwen eten feesten.

Mijn broer heeft de plek van mijn ex tijdens het diner opengelaten voor het geval dat.



Nu heb ik sinds februari een nieuwe relatie. Het gaat erg goed tussen ons en het klikt ontzettend met wederzijdse familie, was in mn vorige relatie niet zo trouwens.



Nu belde mijn broer mij 3 weken geleden op met de mededeling dat mijn vriend wel naar de trouwplechtigheid mocht en naar het feest maar niet mee kon met het dinder. Een duidelijke reden hiervoor heb ik gevraagd maar tot op de dag vandaag niet gekregen.

Het zusje van aanstaande bruid(mijn fijne schoonzus:P) heeft sinds afgelopen maart een nieuw vriendje, deze mag wel mee met het eten.



Ik ben hier ontzettend boos omgeworden en zo eigenwijs als ik ben(geloof me ik kan heeeeel eigenwijs zijn), heb ik dus besloten om wel naar de trouwplechtigheid(zonder vriend die gaat nu gewoon werken) te gaan en ook naar het feest(met vriend) maar niet naar het diner.

Ik vind als mijn vriend dan niet welkom is, voel ik mij ook niet welkom.



Nu is het zo dat mijn broer en ik dankzij mijn schoonzusje en haar familie niet die broer-zus band hebben die ik bij andere wel zie, deze band hebben wij voordat schoonzusje in het zicht kwam zeer zeker wel gehad. Broer en ik zien elkaar ook alleen maar op verjaardagen.



Nu vinden zijn schoonfamilie en mijn ouders dat ik mij anatsel en dat ik verplicht ben te komen de gehele dag omdat hij mijn broer is.



Maar ja zoals ik al zei, ik ben zeer eigenwijs. Als mijn vriend niet mag mee eten, eet ik ook niet mee!



Mijn broer trouwd bij mij 10 minuten vandaan, ze willen mij verplichten eerst hele maal naar de woonplaats van mijn broer te late komen(zonder vriend) 20 km verderop dan weer naar mijn eigen woonplaats om daar te kunnen trouwen. Tussen mijn huis en de trouwplechtigheid is ene afstand van 10 minuten voor mij!



Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Alle reacties Link kopieren
Overgens hebben mijn ouders nog nooit met de relaties keuzes van broer of mij bemoeid. Soms waren ze het neit eens(zoals bij mij en mijn ex), maar dit hebben ze nooit openlijk geuit naar ons. Mijn ouders hebben de instelling: jullie moeten er gelukkig mee worden en er mee leven wij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn geliefde er aan komen dus ik sluit de pc nu af maar lees later graag weer jullie reacties!!! Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren




En wat dat aanpassen betreft. Aaan mijn broer pas ik mij met alleliefde aan maar niet aan een tiran die 2 jaar jonger is en die denkt alles te kunenn zijn.

Jeetje, wie denkt ze wel dat ze is....



Euh, de bruid misschien?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren




quote: Poezewoes reageerde



Daarnaast ook nog; TO, je laat aan alle kanten blijken dat je niet blij bent met deze relatie en dit huwelijk. En je kan het dan nooit gezegd hebben, je broer en aanstaande schoonzus voelen dat echt wel. Ik zie mijn broer zeggen en schrijven 4 keer per jaar dus nee dat kunnen zij dus haast niet merken.



Misschien kunnen ze ze al merken aan het 4 x per jaar-contact dat de band dus niet zo hecht is.



Als ze dan keuzes moeten maken qua bruiloftgasten, dan is het toch logisch dat ze eerder kiezen voor gasten die wel achter het huwelijk staan? Want blijkbaar staat haar familie wel achter deze relatie. Op haar moeder na staat helemala niemand achter dit huwlijk, maar ja zij en haar moeder zijn 2 handen op 1 buik.



Je geeft aan dat het moment dat je broer zijn bruid op gaat halen jou geen zier doet. Je hebt geen zin om daar 20 minuten voor te rijden. Voor jou broer is dit wel een belangrijk moment.

Het staat je uiteraard vrij om daar je eigen gevoelens bij te hebben, maar ik snap dan eigenlijk niet waarom je je dan toch zo druk maakt om die hele bruiloft. Aangezien ik geen rijbewijs nog een auto heb....



En je vast ook met helemaal niemand mee kan rijden....



En wat dat aanpassen betreft. Aaan mijn broer pas ik mij met alleliefde aan maar niet aan een tiran die 2 jaar jonger is en die denkt alles te kunenn zijn.



Jou broer trouwt met die tiran. Jou broer houdt van die tiran. Als jij je daar niet bij neer kunt leggen, is dat prima. Jou broer kan dat wel blijkbaar. Het is hun bruiloft, en jij hebt je aan te passen. Het is hun dag. Ben je het er niet mee eens, kom dan niet.



je zegt dat je zelf 1,5 jaar een relatie hebt gehad met een foute man. Tijdens die 1,5 jaar had ook niemand jou moeten vertellen dat je die loser moest dumpen, dat had je ook niet gepikt. Juist jij zou hem moeten begrijpen. Gun je broer zijn eigen drama. Jij zal hem niet tot inkeer brengen.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
 Ook al is zijn ex 2 of 3 keer vreemdgegaan, deze relatie zat veel stabieler en veel beter en veel gelijkwaardiger in elkaar. En ja tuurlijk wilt mijn broer zijn kind zien welke vader zou dat niet willen???
Ja, klinkt als een geweldig stabiele relatie. Maar dan nog, wat gaat jou dat aan. Het is zijn leven.



Jou broer wil zijn kind heel graag zien zeg je, waarom ziet hij zijn kind dan niet? Omdat zijn vriendin dat zegt? Dan wil hij het blijkbaar niet hard genoeg.



En dat die vriendin jou ouders kan verbieden hun kleinkind te zien snap ik al helemaal niet. Wat gebeurt er dan, als zij hun kleinkind zien?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Goh als ik je zo over je schoonzus hoor praten mag je nog blij zijn dat je uitgenodigd bent.



Ik vraag me af of jij wel iets kan toevoegen die dag aan de feestvreugde als je zo over je schoonzus en dit huwelijk denkt. en dit gaat ook veel verder dan je vriend die niet mag komen bij het diner. Dat is voor jou puur om er nu een standpunt over te hebben, een stok om mee te kunnen slaan bij een bruiloft die je helemaal niet ziet zitten.



en ook ik zet vraagtekens bij hoe alles gaat hoor. Maar met anderre vind ik ook dat je broer hier zelf bij is. Geen partner of schoonfamilie had bepaald dat mijn moeder niet mee mocht gaan als ik mijn bruidjurk was gaan passen, en hij liet wel toe dat zijn schoonmoeder en een tante mee ging. Liet toe dat die niet op de hoogte waren van een ondertrouw. Je geeft haar de schult maar vraag je eens af of jij het had gepikt dat jou toekomstige man dit had bepaald. Had je ook alles geslikt? Hij doet dat en laat haar bepalen, dan kun je dat haar niet kwalijk nemen, ze krijgt de ruimte die je broer haar blijkbaar geeft.



Ik snap ook dat je haar neit mag door dit alles, ik snap ook dat je deze trouwerij niet ziet zitten.



Vraag is dus allang niet meer wat normaal is en wat wel en niet hoort, maar hoeveel jij er voor over hebt.



Wat wil je nu van ons horen? Dat je gelijk hebt en dat het raar is. Oke kan je krijgen, Maar wat wil jij met deze bruiloft? Wil je het hoog spelen en niet komen? Wil je gaan met een gezicht als een oorwurm omdat je toch niet in geloofd en je schoonzus niet kan luchten of zien? In beide gevallen zou ik zeggen, meid blijf lekker thuis want je maakt hier niemand gelukkig mee en voegt niets toe aan de feestvreugde.



Of wil je dat je broer ondanks dat zij jouw keus niet is een fijne dag heeft en gun je hem dat op die dag zijn zus erbij is omdat die gewoon niet mag ontbreken? In dat geval zet je dan over je weerzin heen en feest. Hoop er het beste van en gun je broer een stralende zus die er een mooie dag van wil maken.



Jij hebt de keus en wat wil jij?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Onze moeder is op 13 juli jarig. Vorig jaar hebben ze breed op verjaardag lopen verkondigen(waar heel de fam bij zat) dat ze 31-8-2006 in ondertrouw zouden gaan.

03-08-2006 komt mijn moeder tijdens het boodschappen doen een vriend van broer tegen met de hartelijke felicitaties. Dank je wel zegt mijn moeder maar waarmee eigenlijk?? Hij zegt: dat uw zoon en schoondochter 31-07 in ondertrouw zijn gegaan:(

Mijn moeder belde mijn vader in paniek op zijn werk op ofdat zij toevallig de datum verkeerd hadden verstaan. Mijn ouders hebben familieleden gebeld en die zeiden allemala nee ze zouden 31-8 in ondertrouw gaan. Beld 's avonds broer kwaad op dat hij het niet netjes vond dat zijn ouders en zusje hun niet gebeld hadden.
Misschien lees ik niet goed maar ik snap hier niets van. Je schreef toch dat niemand van hun ondertrouw wist of vergis ik mij nou?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: triesje_ reageerde



Onze moeder is op 13 juli jarig. Vorig jaar hebben ze breed op verjaardag lopen verkondigen(waar heel de fam bij zat) dat ze 31-8-2006 in ondertrouw zouden gaan.

03-08-2006 komt mijn moeder tijdens het boodschappen doen een vriend van broer tegen met de hartelijke felicitaties. Dank je wel zegt mijn moeder maar waarmee eigenlijk?? Hij zegt: dat uw zoon en schoondochter 31-07 in ondertrouw zijn gegaan:(

Mijn moeder belde mijn vader in paniek op zijn werk op ofdat zij toevallig de datum verkeerd hadden verstaan. Mijn ouders hebben familieleden gebeld en die zeiden allemala nee ze zouden 31-8 in ondertrouw gaan. Beld 's avonds broer kwaad op dat hij het niet netjes vond dat zijn ouders en zusje hun niet gebeld hadden.
Misschien lees ik niet goed maar ik snap hier niets van. Je schreef toch dat niemand van hun ondertrouw wist of vergis ik mij nou?
als je goed leest zie je dat de ondertrouw dus een maand eerder heeft plaatsgevonden dan men had aangekondigd. 31-07 ipv 31-08
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt even niet waarom jouw ouders hun kleinkind niet meer kunnen zien door de invloed van je nieuwe schoonzusje. Je ouders kunnen toch gewoon met je oude schoonzus afspreken?



En wat betreft het diner, echt belachelijk dat jij je vriend niet mee mag nemen terwijl ze eerst een plek voor een eventuele gast hadden opengehouden. Wat een gastvrijheid. Ik wens je broer veel succes met die griet.
.
Alle reacties Link kopieren
allemachtig!!! wat een drama om 1 dag!

even diep ademhalen, gewoon lekker doen die dag wat van je verlangd wordt, dus de hele dag gaan , zonder vriend naar het diner en 's avonds met vriend naar het feest , overdag gewoon ook lekker erbij zijn, doe dat voor je broer, en probeer alle andere achterliggende problemen gewoon voor 1 dag te negeren. Vier deze dag mee met je broer, maak het hem niet te moeilijk. Jij maakt hem blij, het is maar 1 dag en na het huwelijk kun je weer op je strepen gaan staan. het is een bruiloft hoor!, het is hun dag en als zij het zo willen dan is het toch een kleine moeite om dat voor hun te doen ? ( ook al mag je je a.s schoonzus niet zo.. )



dus niet moeilijk doen..gewoon de hele dag gaan.. later ben je er blij om:)

en ook plezier hebben he?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Triesje (grappige naam touwens)



Ik heb alles eens doorgelezen en je mag best weten, mijn haren staan recht overeind! (:o zoiets)

Tijdens het lezen had ik al een hele reactie bedacht, maar... ik heb me bedacht. Eigenlijk is het enige waar ik erg benieuwd naar ben: het verhaal van de andere kant. Maarja, je zult je schoonzus vast niet vragen hierop te reageren...



Ondanks je negativiteit over het hele gebeuren wens ik je toch een fijne dag. En voor je broer en zijn a.s. vrouw hoop ik ook dat het de dag van hun leven wordt!



Groetjes, Piepie



ps: oh ja, er was iemand die je een tip gaf dat je misschien eens moet gaan reflecteren op jezelf en je eigen gedrag. Doe er wat mee! Het is een erg nuttige tip lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
(Moet opeens weer denken aan de bruiloft van mijn zus, die van te voren al bijna verknald werd door gezeur over wie wel en wie niet mocht komen bij welk onderdeel van de dag. Mijn moeder en ik hebben de familie vervloekt om dat gezeik en hebben het goddank buiten mijn zus om kunnen afhandelen. Degene die het hardst riepen, waren degene die het minst een band hadden met mijn zus, al

waren ze dan nabije familie)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me ook helemaal aan bij Poezewoes.



Uit al je posts krijg ik de indruk dat jij niet wilt en kunt accepteren dat de dingen anders gaan dan jij zou willen. Je wilt je gelijk halen. Waarom? Wat heb je daar aan? Zelfs al heb je gelijk, stel dat alles inderdaad de schuld van je schoonzus is, zoals jij zegt,

dat zij fouten heeft gemaakt en jij en je ouders niet, dan nog... De band met je broer wordt niet beter van dat besef. Dit is geen wedstrijd die je

moet winnen.



Ik geloof best dat je schoonzus nare kanten heeft, maar iedere relatie is een wisselwerking. Jullie reageren op elkaar. Zet je eigen ideeen over je schoonzus dus opzij, ga naar die bruiloft en doe gewoon aardig tegen haar (ook als je haar diep je in je hart liever de huid vol zou schelden).  Je hoeft het niet voor haar te doen, maar doe het voor je broer en doe voor jezelf. Dan kun je jezelf later, als je hier op terugkijkt, in ieder geval nooit verwijten dat het contact met je broer stuk gelopen is op het feit dat jij koppig aan je eigen gelijk bleef vasthouden. Dat je schoonzus onaardig en kinderachtig doet wil nog niet zeggen dat jij je tot haar niveau hoeft te verlagen.
Alle reacties Link kopieren
pff nou ik vind het ook raar dat je vriend niet mee mag. Waarom gaat je vriend niet mee met de trouwplechtigheid, dat mag toch wel? Als mijn vriend niet welkom zou zijn bij het diner, zou ik inderdaad ook niet komen.



Ik vind het belachelijk dat de zus van de bruid met haar vriend (sinds maart en jij februari) wel mag komen!!!
Alle reacties Link kopieren
Na dnd-test is gebleken dat dit kindje van mijn broer afstampt



;);)
Alle reacties Link kopieren
Vind eigenlijk al die achterliggende gedachten en gevoelens etc etc maar onzin.

volgens mij heeft iemand die gaat trouwen gewoon het volste recht om zijn of haar bruiloft te doen zoals hij of zij dat wil, al is het met alleen de honden erbij en geen enkel familie lid, wat dan ook.

ik vind het zo belachelijk dat bij een brouiloft opeens iedereen maar inspraak wil, doe dat lekker bij je eigen bruiloft en laat een ander in zijn waarde mbt zijn of haar keuze.

in dit geval; jammer dan, je vriendje van 4 mnd mag niet mee, leuk dat daar allerlei redenen en anti redenen voor worden bijgehaald maar het draait m.i. maar om 1 ding; de gom en de bruid trouwen en die willen het niet, waarom is het zo moeilijk om andermans keuze te accepteren en daarover in discussie te gaan?
Alle reacties Link kopieren




quote: triesje_ reageerde





quote: Poezewoes reageerde



Daarnaast ook nog; TO, je laat aan alle kanten blijken dat je niet blij bent met deze relatie en dit huwelijk. En je kan het dan nooit gezegd hebben, je broer en aanstaande schoonzus voelen dat echt wel. Ik zie mijn broer zeggen en schrijven 4 keer per jaar dus nee dat kunnen zij dus haast niet merken.



Misschien kunnen ze ze al merken aan het 4 x per jaar-contact dat de band dus niet zo hecht is.



Mijn broer heb en 2 auto's onder de kont en rijd motor dus tja hier heen komen voor hem....
Alle reacties Link kopieren
Het is te hopen voor 1 ieder hier dat ze niet zo;n lid in de familie hebben dan die ik krijg.

Mijn vriend mag mee naar de trouwplechtigheid en naar het feest. Dit zou op zich ook kunnen als alles in 1 stad of dorp zou plaats vinden en mijn vriend daar de weg zou kennen. Ze trouwen om 16.00 uut 10 minuten fietsen bij mij vandaan, gaan daarna in het openlucht museum foto's maken en daarna in een dorpje vlakbij hun eten en feesten. Tussen trouwen en feesten zit 5 uur tijdsverschil.

Overgens mogen op de foto alleen ouders en getuigen en bruidspaar. Bij de deur van haar ouders mogen geen foto's gemaakt worden door niemand niet ook niet door de fotograaf omdat zij dit niet wilt.



Ik heb mijn broer gesproken hem gevraagd naar de reden. Hij wilt mijn vriend er heel graag bij hebben maar kan niet tegen haar op:(
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest kent niemand hier de achterligende gedachten waarom behalve haar moeder helemala niemand achter dit huwlijk staat. Maar dat is ook niet voor verder uitleg voor hier van toepassing.

Ik kan maar 1 ding nog zeggen...hoop dat zijn ogen ooit geopend worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je dit topic laten sluiten?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je dit topic laten sluiten?
Omdat ik zelf al besloten heb wel naar plechtigheid en feest te gaan
Alle reacties Link kopieren




quote: mylenevalerie reageerde



Maar waarom wil je dit topic laten sluiten? Omdat ik zelf al besloten heb wel naar plechtigheid en feest te gaan
Ik hoop dat je ondanks alles toch een leuke bruiloft hebt. Jammer dat we het niet meer kunnen horen hoe het is geweest. Ik hoop dat het voor je meevalt. Veel plezier.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Maar mensen ik ga even wat doen hier en dan gaan vriend en ik de hort op.

Ben er zelf of laat in de middag of vanavond laat pas weer. 1 ieder een fijne dag.
Alle reacties Link kopieren




quote: triesje_ reageerde





quote: mylenevalerie reageerde



Maar waarom wil je dit topic laten sluiten? Omdat ik zelf al besloten heb wel naar plechtigheid en feest te gaan





Ik hoop dat je ondanks alles toch een leuke bruiloft hebt. Jammer dat we het niet meer kunnen horen hoe het is geweest. Ik hoop dat het voor je meevalt. Veel plezier.

Myl,



ze trouwen pas 29 juni. 30 juni zou ik wel even laten weten hoe het was. Hoe ze dr uitzag en vooral wat voor kleur pak mn broer aan gaat trekken. Iedereen zit altijd wel van o was het een mooie bruid en dergelijke maar ja zonder bruidegom(die er ook mooi uit moet zien) is er geen bruid.

Alle reacties Link kopieren
Dat hun trouwen moeten ze vooral lekker zelf weten. Ik snap dat hele gebeure rond om trouwen niet. Mijn ouders en mijn schoonouders zijn alle 4 niet getrouwd terwijl mijn ouders al 30 jaar gelukkig zijn en mijn schoonouders al 35 jaar gelukkig samenwonen. Het huwlijk geeft voor mij totaal geen meerwaarde. Zij wilde perse trouwen om 1 keer zo'n jurk aan te kunnen.






Een vat vol tegenstrijdigheden. De reden waarom zij willen trouwen is puur persoonlijk. Jij vult alleen maar in. En ik denk persoonlijk dat je gewoon niet moet gaan als het jou zoveel frustraties oplevert.

Vind het ook raar dat jouw nieuwe vriend jouw broer meer ziet dan jij, how come?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven